sonjim schreef:Ik begin me langzaam af te vragen of dit normaal is in Nederland, ik dacht altijd dat je paard van jouw blijft als hij gestolen wordt, anders heeft het hele chippen en zoeken absollut geen zin.
Dat schrijf je goed. In Nederland, maar Swieber staat in het buitenland en daar is het chippen en paspoort niet verplicht, dus nog niet nodig als je een paard koopt.
Iedereen schijnt daar maar overheen te lezen en praat elkaar maar na.

Deze mensen kunnen dus wel degelijk Swieber ten goed trouw gekocht hebben. Misschien hebben ze gebeld, nadat ze erachter kwamen dat hij gestolen was, om te laten weten dat hij nog leeft.
Ik zou als eigenaar van een gestolen paard heel fijn vinden te weten dat hij nog leeft en dat je hem op kan zoeken. Natuurlijk wil je hem terug, maar dat wordt moeilijk als de tegenwoordige eigenaren hem niet af willen staan.
Een paspoort is geen eigendoms bewijs, maar in heel veel gevallen wordt het niet eens overgeschreven als het paard verkocht wordt, dus zou hij/zij nog van de oude eigenaar zijn.

Ik hoop voor Swieb ook dat ze hem terug krijgt, maar ga de eigenaren die hem nu hebben niet aanvallen, dat ik het stom vind dat ze hem niet terug geven.
Ze zijn misschien ook al zeer aan hem gehecht, omdat ze hem verwaarloosd hebben gekocht. Dan schept toch ook een band.
Netje schreef:Waar ik me wel over verbaas (even niet om jou te plagen Swieb) is het feit dat geloof ik een jaar geleden of zo er een heel lang topic geweest is met iemand voor wie het andersom was. Die had een paard of pony gekocht (te goeder trouw) en daar zijn toen voorzover ik het me kan herinneren allemaal rechtszaken over geweest en uiteindelijk mocht ze hem houden (weet helaas niet meer wie de TS was). Toen zat heel Bokt mee te duimen dat ze hem mocht houden en waren alle argumenten die kant op.
Nu is het andersom en dan vindt men ineens dat de huidige eigenaren hem terug moeten geven. Voor beide kanten zijn er nl. argumenten te verzinnen, dus zo zwart/wit ligt het allemaal niet !
en dit bedoel ik dat heleboel op bokt altijd de voorganger napraten.
Zegt iemand dat is goed, dan zie je berichten daarna ook allemaal goed, durft iemand nee te zeggen, dan zie je opeens dat de rest het ook durft.