Reddingsactie Friese paarden mislukt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Reddingsactie Friese paarden mislukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:23

Sundancer schreef:
De boeren wilden het zelf oplossen, maar toen kwam de media tv en radio, en toen mochten de boeren alleen maar toekijken, en niet meer helpen. Dit is paar keer geweest op TV Fryslan.

Ja dat zeggen die boeren nu, maar er heeft heel wat tijd gezeten tussen de tijd dat het eerste paard verdronk en de media arriveerde.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:24

Oja het gaat vriezen vanacht helemaal lekker voor die dieren ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:25

ThePast03 schreef:
Zep schreef:
Ben ik nu raar als ik zeg dat 100 paarden verplaatsen nog best een operatie is, en dat ik me er iets van kan voorstellen dat de eigenaar gehoopt had dat het met het weer mee zou vallen? Verward Hij heeft duidelijk een inschattingsfout gemaakt, en dat is beroerd.

Lijkt me geen excuus, als je dat niet kan regelen moet je geen 100 paarden nemen.
Andere eigenaren hebben het wel gered hun paarden op tijd op het droge te krijgen en er is meer dan voldoende gewaarschuwd.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar met levende dieren kun je geen risico's gaan nemen dat het wel mee zal vallen.

De eigenaar zal in ieder geval voor alle onkosten op moeten draaien, hij is degene die verantwoordelijk is voor zijn dieren niet de landeigenaar.

Ik wil het ook niet goedpraten maar ik kan me ergens wel in hem verplaatsen. Zeker als je elders nog meer dieren hebt lopen (in gelijke aantallen). Uiteindelijk heeft hij ook niet een week de tijd gehad om alles te regelen lijkt me...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:27

Zep schreef:
Ik wil het ook niet goedpraten maar ik kan me ergens wel in hem verplaatsen. Zeker als je elders nog meer dieren hebt lopen (in gelijke aantallen). Uiteindelijk heeft hij ook niet een week de tijd gehad om alles te regelen lijkt me...

Deze man draagt een geschiedenis van dierenleed met zich mee, dat hij niets heeft geregeld, heeft werkelijk waar niets met tijdsnood te maken maar met pure onverschilligheid jegens zijn paarden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:28

Zep schreef:

Voor wat ik begrepen heb lopen dit soort contracten niet voor niets tot 15 oktober, dat is onder andere om dit soort situaties te voorkomen.
Hij heeft zelf het risico genomen door ze langer te laten staan.

MJ_

zep, ik denk als je de keuze maakt om de paarden na het "seizoen" (15 okt) te laten lopen, dat je rekening moet houden dat je bij slecht weer snel alle dieren weg moet kunnen halen?

En dat kon niet (logish met 100 paarden), dus vraag ik me af of het niet al erg onverantwoordelijk was om de dieren langer te laten lopen? Als het nou om 2 paarden gaat, die heb je zo weg als het slecht dreigt te worden. maar zulke aantallen weet je toch van te voren dat die nooit bij slecht weer snel weg gehaald kunnen worden?

Sundancer

Ann schreef:
Zep schreef:

Deze man draagt een geschiedenis van dierenleed met zich mee, dat hij niets heeft geregeld, heeft werkelijk waar niets met tijdsnood te maken maar met pure onverschilligheid jegens zijn paarden.

Dan had de dierenbescherming en Den Haag allang moeten ingrijpen!

Ik vind dit wel beetje lijken op "Probleem gezinnen", iedereen wist dat er een probleem was, en dat het er hard aan toe ging. Den Haag keek alleen toe.....wat gebeurde er? Vader,Moeder, en de kinderen dood.....

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:29

Sundancer schreef:
De boeren wilden het zelf oplossen, maar toen kwam de media tv en radio, en toen mochten de boeren alleen maar toekijken, en niet meer helpen. Dit is paar keer geweest op TV Fryslan.

Ik denk niet dat de media die boeren hebben tegenhouden, ze hebben dan ook vrij weinig autoriteit.
Eerder de autoriteit zelf, dus de politie, brandweer, het leger etc.
En dat omdat ze een andere aanpak hadden dan die dieren nog meer angst aan te jagen en maar hopen dat ze zonder al teveel brokken naar de kant toe zouden zwemmen.
Helaas is die andere aanpak tot nu toe dus ook niet gelukt.

En van wat ik op tv heb gezien, hebben die boeren wel geholpen (denk aan kadavers verslepen, paarden vervoeren etc), alleen niet door schoten te lossen en de paarden op te jagen.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:30

Maar is er nu al meer bekend over wat er met de paarden gaat gebeuren als ze daar eindelijk weg zijn
Gaan ze terug naar die ******** of worden ze herplaatst of iets dergelijks??
Weet iemand daar al wat meer van ?

Raffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:31

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:32

Ann schreef:
Zep schreef:

Dat is de enige waarheid !!!

Chrystal-gek

nikkiej_86 schreef:
Maar is er nu al meer bekend over wat er met de paarden gaat gebeuren als ze daar eindelijk weg zijn
Gaan ze terug naar die ******** of worden ze herplaatst of iets dergelijks??
Weet iemand daar al wat meer van ?

Er wordt een onderzoek ingesteld, en naar aanleiding van de uitkomsten van dat onderzoek wordt besloten wat er met de dieren gebeurt neem ik aan.

Ann

Sundancer schreef:

Ik vind dit wel beetje lijken op "Probleem gezinnen", iedereen wist dat er een probleem was, en dat het er hard aan toe ging. Den Haag keek alleen toe.....wat gebeurde er? Vader,Moeder, en de kinderen dood.....

Mee eens, maar deze familie wist precies tot hoever ze konden gaan juridisch gezien. De paarden kregen nog net genoeg eten om niet in beslag te kunnen worden genomen (winterperiode). Maar "net genoeg" in deze context is iets heel anders dan als de gemiddelde paardenliefhebber voert. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Ann op 02-11-06 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:33

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:33

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:34

Ann schreef:
Sundancer schreef:

Mee eens, maar deze familie wist precies tot hoever ze konden gaan juridisch gezien. De paarden kregen nog net genoeg eten om niet in beslag te kunnen worden genomen (winterperiode). Maar "net genoeg" in deze context is iets heel anders dan als de gemiddelde paardenliefhebber voert. Scheve mond

Precies, net zoals die man die hondjes verkocht met Parvo....niemand kan er wat aan doen, maar er gaan wel telkens puppy's dood? Scheve mond

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:35

erg triest dit

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:35

Zep schreef:

[/quote]

Ben het hier niet helemaal mee eens Knipoog Deze man had zijn koeien en hengsten wel weggehaald maar de tijd niet meer voor zijn merrie's Knipoog Ookal vind ik te weinig tijd ook niet echt een excuus...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:36

Sundancer schreef:
Precies, net zoals die man die hondjes verkocht met Parvo....niemand kan er wat aan doen, maar er gaan wel telkens puppy's dood? Scheve mond

Daarom hoop ik dat deze "misgok" hem de das om doet. Is de media hype toch nog ergens goed voor...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:36

hej ik weet niet of deze er al op stond?
http://www.rtl.nl/ en dan bij binnenland , eerste titel,nieuwss
maar snap het even niet, (kom net terug van me werk)
maar las vanmorgen op bokt.nl dat de "boot" waarmee de paarden
aan land zouden worden gebracht telkens vast kwam te zitten en daarom dus de reddingsactie is gestaakt

en nu lees ik hiero dat het water juist te hoog stond???
dan kun je er toch juist makkelijker door ??? Verward
hoop echt vurig dat het lukt !!
18paarden al verdronken Verdrietig

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:37

HorseGurl13 schreef:
Ben het hier niet helemaal mee eens Knipoog Deze man had zijn koeien en hengsten wel weggehaald maar de tijd niet meer voor zijn merrie's Knipoog Ookal vind ik te weinig tijd ook niet echt een excuus...

Lees het topic eens door, ook het vorige topic.
Dan had je geweten dat de opmerking van Ann niet alleen op nu sloeg, maar ook op eerdere voorvallen.
Er zijn al regelmatig instanties bij die man over de vloer geweest, en niet omdat hij zijn dieren zo goed verzorgde hoor...

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:38

heb me aangemeld,en nu maar even afwachten.(en pb gestuurd om te helpen)

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:39

suusiejj schreef:
maar las vanmorgen op bokt.nl dat de "boot" waarmee de paarden
aan land zouden worden gebracht telkens vast kwam te zitten en daarom dus de reddingsactie is gestaakt
en nu lees ik hiero dat het water juist te hoog stond???
dan kun je er toch juist makkelijker door ??? Verward

Te laag voor de boot, te hoog voor de paarden.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:39

Het is hier helaas vanmiddag ook op het nieuws geweest incl. beelden ervan, deze kan je ook online bekijken. 18 zouden er inmiddels verdronken zijn. Hopelijk komt de rest er behoorlijk door, snap niet goed hoe het nu allemaal zit met die eigenaar.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:40