Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:28

Citaat:
De Landelijke Inspectie Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in de gemeente Baarle-Nassau vijftig verwaarloosde paarden aangetroffen. De dieren waren sterk vermagerd.

Hieruit zou ik toch opmaken dat er vijftig paarden sterk vermagerd zijn. Als ik de foto's zo zie, kun je moeilijk zeggen dat ze alle 50 sterk vermagerd zijn. Wat dus betekent dat er een leugentje op de site van de dierenbescherming staat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:34

arno8 schreef:
Citaat:
De Landelijke Inspectie Dierenbescherming (LID) heeft woensdag in de gemeente Baarle-Nassau vijftig verwaarloosde paarden aangetroffen. De dieren waren sterk vermagerd.

Hieruit zou ik toch opmaken dat er vijftig paarden sterk vermagerd zijn. Als ik de foto's zo zie, kun je moeilijk zeggen dat ze alle 50 sterk vermagerd zijn. Wat dus betekent dat er een leugentje op de site van de dierenbescherming staat.

en door dit kunne we zegge mevrouw heeft haar paarden niet verwaarloost.
denk wel dat iedereen fouten maakt zowel uit beide kanten.

ik ben blij dat er dierenbescherming is want het is echt nodig.
ik neem ook aan dat als de dierenbescherming komt en er niets is zullen ze jou ook niks kunne doen.
ben vrij zeker dat ze waarschuwingen vooraf heeft gekregen. Het systeem kan anders zo gewoon niet werken. of we moetten weer in complot modus gaan maar dat wil ik liever laten Haha!

dierenbescherming bestaat uit mensen en fouten zijn eenmaal menselijk (deze moete ook nog veel leren), telt ook voor partij mevrouw wanda
dus neem aan dat er wel uit bij beide partijen fouten worden gemaakt.
neemt niet weg dat er paarden zijn waarbij ingreep nodig was
ga ik zelfs niet over discussieren.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:36

Quote van Brechje op 24-08-06

Voor de geinteresseerde: ik heb toevallig 4 weken geleden voor de noriker-pr alle paarden op het bedrijf op de foto gezet en wedden dat er dan een hele andere mening komt! Trouwens ook nog 3 foto's van vorige week van de paarden op de hoop hooi in de wei, ook dat arme zielige paardje......

En Brechtje deze plaats jij op blz 23 van dit topic. Hoe kunnen deze foto's vorige week gemaakt zijn, ik doel hiermee op het oog overigens. Er stond nl een behandeling geplannend omdat het oog erg is gaan onsteken he, maar daar is op deze foto niets van te zien,z oals je zelf al aangeeft in je tekts onder die foto.
Citaat:
Ik heb ook op verzoek een fotootje gevonden van vorige week (datum is te checken op koudbloedenforum, waar deze ook geplaatst was!!!)..laster was geen bijvoeding in het weiland, maar ik weet dus niet wat ik al die dagen dat ik hier was, dan heb zitten voeren??. En mocht ik nu zelf die grote baal hooi met de trekker in het land te hebben gezet (die er trouwens nu ook gewoon staan, zoals gewoonlijk), we hadden er per ongeluk foto's van gemaakt, omdat alle paarden dan in een kuddegevoel bij elkaar staan en het gewoon een mooi gezicht is.
Afbeelding
ik samen tussen de melkmerries (achter mij lucky en naast mij bella)
Afbeelding
hier een klein overzichtje van de middagpauze van de paardjes, hier nuska op de voorgrond (trouwens hier geen zeer oog!!!) met haar veulentje...

Dit is de link naar de foto's van vd hoeven waar je om vroeg
http://www.mijnalbum.nl/Album=FQLC6DIJ

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:38

Arno, jij durft jezelf onbevooroordeeld en onpartijdig te noemen? Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:41

katiavl schreef:
en door dit kunne we zegge mevrouw heeft haar paarden niet verwaarloost.

Fijn dat me weer wat woorden in de mond gelegd worden.
Wat ik alleen wil zeggen is dat we alvast zwart op wit hebben dat de DB in deze zaak gelogen heeft. Of we moeten in discussie gaan dat inderdaad alle 50 paarden sterk vermagerd zijn.

En ik geloof ook dat de DB geen waarschuwing heeft gegeven, dat heb ik al helemaal onderbouwd en niemand heeft die onderbouwing onderuit gehaald, dus geloof ik het nog steeds. Ik zeg niet dat ik nooit iets anders zal geloven, maar dan moet eerst iemand met goede argumenten komen. Dus niet: de DB moet een waarschuwing geven.
Want dan zeg ik: De DB moet ook niet liegen, maar dat doet ze ook.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:41

timokyana schreef:
hier een klein overzichtje van de middagpauze van de paardjes, hier nuska op de voorgrond (trouwens hier geen zeer oog!!!) met haar veulentje...

Dan zijn deze foto's zeker al meer als 4 weken oud omdat nouska al 4 weken ( ondertussen langer) met dit oog rond loopt zoals te zien is in de topics en verteld door jullie.

dat was een typfout, ik heb nu eenmaal andere dingen te doen dan 24/7 hier op het net te hangen! Ik bedoelde dus: trouwens hier een zeer oog!!! En ja dit is vorige week gemaakt....daar was haar oog dus nog onder controle, het werd de laatste dagen erger en daarom zou ze geopereerd worden.....gisela stond hier op springen, die foto is van 13 juli (haar veulen is 2 weken oud, dus reken maar uit!!!) >>

Het zijn twee verschillende fotorondes: van 4 weken geleden en die in het hooi van vorige week (lezen graag!)

* ben nog niet zo ver met bijlezen*

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:42

Foto's of niet,
50 of minder,

Waar gaat het hier nu om:

Een onbekend aantal paarden werd in erbarmelijke staat aangetroffen waarna de DB de conclusie heeft getrokken dat een aantal paarden in zo'n slechte conditie was dat inbeslagname noodzakelijk werd geacht.
Deze paarden zijn ergens anders ondergebracht waar zij alle nodige (medische) verzorging zullen krijgen.
De paarden die achter zijn gebleven op de stal zullen regelmatig worden gecontroleerd en mocht het nodig zijn, zal de DB actie ondernemen. Ook de stalhouder zal hiervan geschrokken zijn en meer verzorging voor de paarden verzorgen.

Kort maar krachtig en lijkt me genoeg om eindelijk eens de discussie kort te houden en vooral "to the point" angezien er van alles bij is gehaald.
Het gaat/ging/blijft gaan over verzorging en de rest is bijzaak.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:43

Cayenne schreef:

iemand die het zegt ik wou niet zagen dus had het uit gelaten Clown

edit goed opgemerkt kimerly Haha!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-08-06 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:46

Cayenne schreef:

Ach, worden me alweer wat woordjes in de mond gelegd. Kunnen jullie ook op een andere manier discussieren? Zo moet ik de hele tijd gaan zeggen: nee, dat heb ik niet gezegd, nee, dat ook niet, nee dat ook niet. Waar heb ik mezelf onbevooroordeeld genoemd? Ik heb al een mening over de DB door eerdere verhalen die ik er over gelezen heb. Maar ik wil niet in het kamp van Wanda verdedigers gezet worden. Ik heb mijn eigen kampje dat zegt: ik zou er nog eens goed over nadenken voordat je iemand veroordeelt.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:48

Deze discussie wordt zo langzamerhand een welles-nietes spelletje. Er wordt niets nieuws meer ingebracht en er komt ook niets meer uit.

Wat mij betreft mag hier nu echt een slotje op.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:50

huisman schreef:
Foto's of niet,
50 of minder,

Een onbekend aantal paarden werd in erbarmelijke staat aangetroffen waarna de DB de conclusie heeft getrokken dat een aantal paarden in zo'n slechte conditie was dat inbeslagname noodzakelijk werd geacht.
Deze paarden zijn ergens anders ondergebracht waar zij alle nodige (medische) verzorging zullen krijgen.
De paarden die achter zijn gebleven op de stal zullen regelmatig worden gecontroleerd en mocht het nodig zijn, zal de DB actie ondernemen. Ook de stalhouder zal hiervan geschrokken zijn en meer verzorging voor de paarden verzorgen.

Kort maar krachtig en lijkt me genoeg om eindelijk eens de discussie kort te houden en vooral "to the point" angezien er van alles bij is gehaald.

hup, als blijkt dat de DB gelogen heeft, is het opeens bijzaak.
Ik vind een leugen die nu al 3 dagen lang op een website staat te prijken geen bijzaak.
En het gaat idd ook over de verzorging. De DB zegt dat die voor alle paarden niet toereikend was (als ik dat zo vrij mag interpreteren: sterk vermagerd). Dat is dus een leugen. Dat is dus geen bijzaak.

Ik snap dat je een korte discussie wil waarin iedereen meteen roept dat jij gelijk hebt, maar helaas gaat het leven niet zo.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:53

Als sommige mensen willen geloven dat de paarden daar er prima bijstonden dan is dat hun zaak. Door nog dagen lang hier op bokt door te gaan verandert hun mening toch niet, want die staat al vast.

Het enige effect ervan zal zijn dat sommige posters die een hele duidelijke mening over het houden van paarden hebben en regelmatig het woord dierenmishandeling in de mond nemen in andere topics, nog minder serieus genomen zullen worden.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:56

Het enige wat jij wilt is dat de DB een fout heeft gemaakt want dan kun jij je eigen fouten verdoezelen.

Denk jij nou echt dat een organisatie als de DB dat soort domme fouten maakt? Er ligt echt wel een rapport waarin staat wat er precies aan de hand is dus ik vertrouw die organisatie meer dan dan types zoals Wanda.

Ik zoek geen gelijk, alleen een manier om deze inmiddels onzinnige discussie waarin mensen elkaar gaan beschuldigen stop te zetten.

Foto=bewijs

the end!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:57

Arno, het valt me gewoon op dat jij het hardste van allemaal aan het gillen bent, that's all Knipoog Je zegt wel dat we onpartijdig moeten blijven, maar jij bent degene die doet alsof er niets aan de hand is geweest Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:57

der zijn hier mensen geweest die met de db werken. Die zeggen dat het is gebeurd en toch volhouden van niet. zucht leef ik in een omgekeerde wereld of ligt dit aan mij .
als ik wanda was he met alle respect zou ik dat ook niet toegeven, want volgens mij is dit iets of wat schaamtelijk.
maar ja........

ik hou ermee op, mij apart mogen mensen in een waan leven voor mij maakt het niks uit, ik ben alleen uit dierenstandpunt bezorgt

en als laatste nog even kwijt als je een paardehouderij hebt zul je zelfs nooit een waarschuwing mogen krijgen!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:58

arno8 schreef:
huisman schreef:
Foto's of niet,
50 of minder,

hup, als blijkt dat de DB gelogen heeft, is het opeens bijzaak.
Ik vind een leugen die nu al 3 dagen lang op een website staat te prijken geen bijzaak.
En het gaat idd ook over de verzorging. De DB zegt dat die voor alle paarden niet toereikend was (als ik dat zo vrij mag interpreteren: sterk vermagerd). Dat is dus een leugen. Dat is dus geen bijzaak.

Ik snap dat je een korte discussie wil waarin iedereen meteen roept dat jij gelijk hebt, maar helaas gaat het leven niet zo.

Arno, het punt is heel simpel. Een aantal paarden waren in mega slechte conditie. De mededeling van de DB op hun site is verder een bijzaak, net zoals de foto's van de paarden die nog wel in conditie zijn.

Het gaat om de paarden die zorg onthouden is, die graatmager zijn aan het eind van de zomer. Laten we het daar over hebben en niet over de bijzaken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:00

huisman schreef:
Het enige wat jij wilt is dat de DB een fout heeft gemaakt want dan kun jij je eigen fouten verdoezelen.

Denk jij nou echt dat een organisatie als de DB dat soort domme fouten maakt? Er ligt echt wel een rapport waarin staat wat er precies aan de hand is dus ik vertrouw die organisatie meer dan dan types zoals Wanda.

Ik zoek geen gelijk, alleen een manier om deze inmiddels onzinnige discussie waarin mensen elkaar gaan beschuldigen stop te zetten.

Foto=bewijs

the end!

inderdaad, idem voor de paardenloodsen en de hoefsmid verhaal begint ook al twee stukken uitleg te krijgen.

arno sorry ik ben het met cayenne eens

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:02

en dan nog even als je in dierenartspraktijk sta kom je zowiezo verwaarloosde gevallen tegen hier in belgie toch.
denk je echt dat één eigenaar ooit heeft toegegeven ja sorry ik heb het gedaan heb een fout gemaakt.
dan leef je in een droomwereld stuk voor stuk hebben zei een verhaal.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:10

Sorry, dit word te druk voor mij, ik was bezig met een reactie op een post van karl, maar ondertussen zijn er al 6 nieuwe onzin dingen bij. Ik reageer nog even op de grote topper:

Karl66 schreef:
Als sommige mensen willen geloven dat de paarden daar er prima bijstonden dan is dat hun zaak.

Het is denk ik de 3 keer op 1 pagina dat er stiekum woordjes in andermans mond gelegd worden.
Maar goed, mag ik even voor de honderdste keer zeggen dat ik dat nooit gezegd heb en dat ik kritiek heb op hoe de DB dit aangepakt heeft. Ik kan niet met 6 mensen tegelijk in discussie gaan als ze hun oren volproppen met watjes om vooral niks te horen.
Zoek het maar uit. Ga elkaar maar lekker op de schouder kloppen, roep dat je groot gelijk had en denk vooral niet na over hoe snel je tot conclusies springt...

Inderdaad, dat een grote invloedrijke organisatie als de DB dikke leugens op haar site zet, is maar een bijzaak. Gestoord

Veel plezier met elkaars onwetendheid verder.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:15

Verward aparte reactie *LOL* Ik zie niemand hier jou de woorden in de mond leggen hoor.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:17

Arno, waar noem ik jouw naam? En het feit dat jij je onterecht aangesproken voelt lijkt mij alleen maar prima, want dat betekent dat jij dus ook niet vindt dat de paarden er prima bijstonden.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:27

Wat zie ik hier mensen weer stemmingmaken zeg. Dit gaat geen eens meer over de ''verwaarloosde'' paarden, maar over het 'eigen gelijk' proberen te halen Rolleyes *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:30

Feit is dat de DB geen paarden in beslag neemt die blaken van gezondheid.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:33

Schimmelig schreef:
Wat zie ik hier mensen weer stemmingmaken zeg. Dit gaat geen eens meer over de ''verwaarloosde'' paarden, maar over het 'eigen gelijk' proberen te halen Rolleyes *LOL*

ik probeer geen stemmen te halen hoor of toch katia 4 president Vork zou er veel veranderen .

kiwiko ben het met je eens.

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:39

Even laatste opmerking voor vandaag:

Arno, Arabesk en meer van de mensen die, zonder iemand voor de schenen te trappen, Wanda aan het verdedigen danwel begrip voor haar hadden, zijn inmiddels allemaal uit deze topic gestapt omdat ze hun gelijk niet konden halen.

Maar het gaat niet om ons gelijk maar om het welzijn van de paarden en daar is de Db voor.