Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyC

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:01

hoi allemaal,

Het is vandaag weer een super warme dag. Ik ben juist terug van de paarden. Ben ze even een frisse douche gaan geven. Nu vinden ze dat echt heel fijn! Queen drinkt zelfs van de waterslang terwijl ze het anders maar niks vind als er water aan haar hoofd komt. Nu is het hoe meer hoe liever!

Dan een goed nieuws vermelding. Gisteren morgend om half 4 is er een veulentje geboren bij mijn vriend zijn thuis. Een bruine merrie. Dat is toch altijd fijn om mee te maken he. Zo een kleine uk zien geboren worden.

En mijne Queen deed het afgelopen weekend ook weer goed. Ze werd 7e in de grote prijs van de kempische regionale. Zo blijven jullie ook een beetje op de hoogte he, van wat ze doet. En ik ben ook wel een beetje fier omdat ze dat zo goed doet en daarom vertel ik het ook wel graag. Haha!

Zo groetjes van mij en Queen
xxx

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:49

hoi allemaal, Queen werd afgelopen weekend 5de in de grote prijs van de kempische regionale. Ik was echt fier op mijne schat! Ze deed zo haar best. Zo jullie zijn weer even op de hoogte gebracht, grts ikke

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 23:08

Gefeliciteerd, geniet er maar lekker van

Groet,

Yfande

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 06:16

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:41

Ze heeft er de laatste tijd echt weer zin in. Ze komt binnen op haar manier, al stijgerend en al bokkend. Tot als de bel gaat. Dat ze weet dat ze mag vertrekken. Dan is het oren naar voor en dan springt ze alsof haar leven ervan af hangt! Jammer dat jullie haar niet een keer kunnen bezig zien.

Groetjes kelly en Queen

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:06

Wie weet ????????????

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 19:13

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:11

hoi allemaal. Queen heeft het weer netjes gedaan dit weekend. We waren samen 4e in de manche van het kampioenschap en in de selectie voor de grote prijs. s'Avonds wou ze het iets te vlot en kregen we 2 fouten. Maar ik was toch tevreden.

Mijn jongere paard deed het ook heel goed. Zij werd 5e in haar reeks. Dus we gaan niet klagen en vooral heel tevreden zijn.

Groetjes, kelly en Queen

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:59

Proficiat Queen Kelly, voor het behalen van de 2° plaats in het kampioenschap Amazone's K.R. te Genk, en prachtige prestatie. Nog tot 13.1O.2OO5 moeten we wachten op de uitspraak voor Queen, gelukkig dat zij niet beseft dat haar baasje daar enorm problemen mee heeft. Zij doet gewoon haar uiterste best, om Kelly blij te maken met haar temperament, en haar liefde voor het springen. Queen ik weet dat jij vandaag dubbel eten krijgt en morgen mag profiteren van de weide, doe zo voort allebei.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 05:52

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:57

Dank je wel adri en jokari. Queen deed het echt heel goed dit weekend. Op zaterdag werden we 4e en zondag werden we 2e. Een kleine halve seconde onder de winnaar die het in mijn ogen echt verdiend had. Het is altijd leuk om met 2 andere vriendinnen op het podium te mogen staan. Ze was zo enthousiast dat ze heel erg bokte bij het binnen gaan. We hebben zelfs samen in de bosjes gezeten. hihi. Er waren heel veel mensen die mij kwamen zeggen dat ik het verdiend had om te winnen. En dat doet deugd. Gewoon omdat iedereen Queen zo graag heeft. Omdat Queen haar altijd volledig geeft als het op zoiets aankomt.

Eerst moesten we foutloos rijden in de 1e omloop. Dat ging zonder problemen. Daarna moesten we een eerste barrage zonder tijd rijden. Dat was moeilijker. Queen dacht dat het wel op tijd was en vond het niet zo prettig dat ze haar nog niet volledig mocht geven maar we slaagden er wel in om het zonder fouten te doen. En daarna de 2e barrage op tijd. Ze ging super en draaide goed. Op een plekje schoof ze een beetje weg en daar hebben we toch wel een dikke seconde verloren. Toch ben ik fier op haar dat we 2e zijn geworden. Ze ging ervoor en deed alles wat ze kon.

En morgen moet ik naar de selectie voor het belgisch kampioenschap jonge paarden in Gesves. Ik hoop dat het gaat lukken met Acora. Ze is nog maar 5 en heeft nog niet zoveel ervaring als haar leeftijdgenoten. Er gaan ook nog 2 andere paarden mee van andere mensen. Konchita, een 4jarige merrie en Amigo, een 5jarige hengst. Hopelijk gaat het een beetje goed. We moeten al om 6u weg zijn want het begint om 8u en het is 2u rijden.

Groetjes kelly en Queen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 15:17

Veel sucses morgen kelly

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 15:38

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:03

hoi allemaal. mijn paarden hebben zich gisteren uitstekend laten zien in gesves. De eerste proef was voor de 4jarige paarden. Daar reed ik 1 paardje in van andere mensen. Ze was nog maar zadelmak van in de paasvakantie. Toen ik daar kwam schrok ik even. Het stond vrij hoog voor zo een onervaren paard als konchita. gaande van 1m tot 1m10. Tegen alle verwachtingen in deed ze het echt super. Ik bleef foutloos en mag dus in principe finale gaan rijden. Maar dat ga ik niet doen omdat dat veel te zwaar is.

Toen kwamen de 5jarige. Dat stond ook heel hoog. 1m20 tot 1m30. Daar sprong acora ook heel goed. op het einde werd ze wel wat moe en kreeg ik een paar foutjes. Maar iedereen vond haar een heel tof paard. Zelfs voor ik ook maar 1 sprong had genomen met haar, waren ze al achter haar komen vragen. Wanneer ik gedaan het met opwarmen en inspringen, bleven er nog mensen komen. Ik was echt trots op haar, al mogen we niet naar de finale gaan. Ze heeft laten zien wat ze kan. Ze heeft haar uiterste best gedaan. Ze heeft een paar dagen platte rust verdient en veel veel wei!!! hihi

Als laatste moets ik Amigo rijden, een 5 jarige hengst. Die deed het in de opwarming ook heel goed. Tijdens het naar de 1 rijden liep het echter niet zo goed. Hij kreeg de tribune in het oog en viel in draf. Toen kreeg ik een balkje op de 1e en de 2e. Voor de rest deed hij het goed tot de laatste hindernis. Daar sprong hij te hoog op de 1e van de dubbel dat hij er niet meer kwam op de 2e. Na een volte deed hij het daarna weer goed! Gelukkig maar!

Ik ben blij dat ik ben geweest. De paarden hebben veel geleerd, en ik ook. Eens thuisgekomen heb ik Acora op de wei gezet, en Queen ernaast. Het is zo fijn om even te kunnen kijken als de paarden zo ontspannen staan te grazen en tussendoor eens gaan rollen!

Zo, nu weten jullie het laatste nieuws weer. Groetjes kelly en Queen en Acora natuurlijk ook he.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 08:29

Hoi allemaal. Gisteren ben ik op jumping geweest in Mol. Het ging echt heel goed. 's morgens ben ik 2e geworden met Queen. het scheelde 10 honderste van een sec. In de namiddag was ik 4e in de laatste manche van het kampioenschap. Dat is ook goed want binnen 2 weken is het kampioenschap al. Ik hoop echt dat het goed gaat gaan. Mijn schimmeltje was ook goed. Ze was foutloos in het parcour en in de barrage. Ik had rustig gereden maar was toch nog 12e. Ik was heel tevreden van gisteren omdat ze alle twee zo hun best hadden gedaan.

Groetjes Queen, Acora en ik

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 16:59

Hoi, ik ben 6e geworden in het kampioenschap geworden in de hoogste klasse van de KR met Queen. Ze deed het echt heel goed! Beter als dat ik verwacht had. Ik ben dan ook heel tevreden met wat ze heeft laten zien. Zo jullie zijn weer op de hoogte gebracht van ons resultaat.

Groetjes, kelly en Queen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:10

Goed gedaan Kelly,
Ik was even bang dat je al iets wist wanneer julie moesten voorkomen.Dat was in oktober toch hè.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:55

silvana schreef:
Goed gedaan Kelly,
Ik was even bang dat je al iets wist wanneer julie moesten voorkomen.Dat was in oktober toch hè.

13 oktober komt het normaal voor in Hasselt. Heb daarstraks Kelly aan de tel. gehoord, zij heeft weer last van haar been, nog steeds zijn dit zaken die te wijten zijn aan haar val van Queen, maar kelly geeft zich niet gauw gewonnen en blijft vechten, en zeker voor Queen.
Kelly wij vechten voor Queen, er zijn mensen die hopen dat ze terug moet naar haar eigenaar, maar we blijven vechten en laten Queen niet los.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 18:47

je laat ons dan toch weten hoe het afloopt hé?

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 11:33

hoi allemaal. Natuurlijk hou ik jullie allemaal op de hoogte. Dat heb ik jullie toch belooft. Ik hoop dat 13 oktober er vlug is en dat ik dan mag horen dat Queen mag blijven. Want de laatste tijd zit de moet in mijn schoenen omdat er mensen zijn die mij komen vertellen dat ze hopen dat Queen terug moet gaan. Zeker de laatste dagen gaat het mij niet zo goed. Vraag mij niet waarom maar het komt allemaal korter bij en de angst steekt zijn kopje weer te boven. Ik ben de laatste dagen kwaad op iedereen omdat ik geen blijf weet met mezelf. Ik heb afgelopen week al uren bij Queen zitten huilen. Dan vraag ik mij af hoe het verder moet met ons als ze terug weg moet? Het gedacht alleen al doet mij huilen. IK hoop dat die dag komt maar ik ben er ook verschrikkelijk bang voor.

Toch bedankt voor de steun die ik van zoveel mensen krijg. Dat doet mij echt goed.

Groetjes, kelly en Queen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 19:30

ach meisje toch
ik kan begrijpen dat de moed in je schoenen zakt. Niet opgeven en het beste denken Kelly, zolang er geen uitspraak is, is Queen van jou. Ik hoop voor jou dat je je daarna nooit meer zorgen moet maken over Queentje.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:02

de datum komt langzaam maar zeker dichterbij en dat brengt natuurlijk een hoop spanning mee. Ik hoop echt dat ze bij je mag blijven!! Hou nog even vol hoor!

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 00:20

Kelly, je moet niet huilen, dit maakt Queen ook ongelukkig. Mensen die jou komen vertellen, dat ze hopen dat Queen terug moet naar Duitsland, zijn mensen die niet om je geven, of die niet weten wat vriendschap is. Wat ik wel weet, de laatste maanden zijn voor jou geen opkikker, je had die problemen nooit mogen hebben, je been en je voet spelen je nog parten. Ik sta aan je zijde, en daar zal ik ook staan op 13 oktober, naast jou en in gedachten naast Queen. Wij blijven vechten voor haar, je weet wat ik je zeg, ik zal er zijn voor jullie. Je advokaat is een prachtmens, je heb Queen niet gestolen, ook je ouders niet, waarom je schuldig voelen. Ik kan begrijpen dat je ook denkt aan de oude eigenaren, maar je mag de moed niet laten zakken. Hou van Queen, vertroetel haar, zij is een echte madame !!!! Kop naar omhoog, borst vooruit, laat merken dat ze Kelly of Queen er niet onder krijgen.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:49

Hoi KellyC,

Ik lees net dit topic (alleen de eerste en de laatste pagina, want alles is te veel) en ik sta echt versteld van dit verhaal zeg
Ik begrijp dat je 13-10-2005 naar de rechtbank moet om te horen wat de uitspraak gaat worden of je Queen mag houden, ik duim echt voor je.

Aan de andere kant is het verhaal ook wel heel zuur als je in de schoenen van de eerste eigenaar staat, en ik denk dat als mij dat zou overkomen ik ook van alles zou proberen om mijn paard weer terug te krijgen.
Heb je überhaupt al eens contact met de vorige eigenaar gehad of is alles schriftelijk en via deurwaarders gegaan?

Waar ik nog aan zat te denken, en misschien is het ook al wel tersprake gekomen, is dat als de rechtbank Queen toewijst aan de vorige eigenaar jij natuurlijk wel een beste claim kunt neer leggen voor 9 jaar verzorging en africhting (op een erg leuk niveau wat ik zo gelezen had)
stel: 250 euro in de maand x 9 jaar is toch snel 27.000 Euro

Natuurlijk hoop ik heel erg voor je dat de rechter Queen aan jou toewijst en ik wens je alvast heel veel succes
Ik ben benieuwd en ik blijf dit topic volgen.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 00:11

Proficiat Queen en Kelly voor jullie eerste plaats gisteren op de jumping, hoe is het in de namiddag nog gelopen, en hoe gaat het nu met jou Kelly, is er al en uitslag van de kliniek ???