Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:15

Raineri schreef:
Bij een botbreuk is het toch vaak niet het bot zelf wat pijn doet maar druk op spieren/pezen etc? Daarom dat sommige breuken bijna geen pijn doen en andere wel.
Van horen zeggen. Weet niet of dit een mythe is. Nog nooit wat gebroken zelf

Ik heb alle botten in mijn lichaam onderdehand al gebroken en idd de breuken zelf deden geen pijn. Het bewegen en belasten deed wel pijn.

7ofhearts

Re: Xu wandelt naast zijn paard naar China: Mijn leven wordt steeds korter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:25

En niet vergeten dat het paard een paar honderd kilo weegt en naar verwachting veel en lang staat.
Dat kan niet pijnvrij zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:37

Het been heeft een klap gekregen dus de weefsels zullen best gevoelig zijn..... ik heb een keer mijn enkel gebroken + enkelbanden gescheurd. Breuk stelde niet veel voor, maar kreeg een heel erg dikke enkel en een paar uur later moest ik een half uurtje in de auto naar het ziekenhuis en wist van ellende niet hoe ik met die poot moest gaan zitten want elk hobbeltje deed me toch een pijn, oef.

Maarja paard staat nu in die trailer en weg terug is er niet meer.
Dit is nu het nieuwe normaal voor het paard, na inmiddels een week.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:50

Waar zouden ze nu kunnen zijn op de route naar Frankrijk? Kunnen ze er in theorie al (bijna) zijn? De updates over de reis zijn erg summier.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:11

Raineri schreef:
Bij een botbreuk is het toch vaak niet het bot zelf wat pijn doet maar druk op spieren/pezen etc? Daarom dat sommige breuken bijna geen pijn doen en andere wel.

Het is voornamelijk het myofasciale systeem waar de pijn uit voortvloeit. De verkramping daarin geeft veel spanning op het weefsel en beknelling van de zenuwen. Dat geeft pijn en belemmering van bewegingsvrijheid. Deze verkramping kan van trauma komen, zoals de aanrijding en de botbreuk. Maar kan ook ontstaan door overbelasting. Wat dus te verwachten is op de rest van zijn lijf door de compensatie.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 14:23

Ann schreef:
Waar zouden ze nu kunnen zijn op de route naar Frankrijk? Kunnen ze er in theorie al (bijna) zijn? De updates over de reis zijn erg summier.

Nee, dat lijkt me niet. De afstand tussen Parijs en Boedapest is 1260 km. Nou weet ik niet waar in Hongarije ze overnacht hebben, maar met een trailer ben je niet in een halve dag van Hongarije in Frankrijk.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 14:32

Lieser schreef:
Ann schreef:

Nee, dat lijkt me niet. De afstand tussen Parijs en Boedapest is 1260 km. Nou weet ik niet waar in Hongarije ze overnacht hebben, maar met een trailer ben je niet in een halve dag van Hongarije in Frankrijk.

Ze hadden overnacht in gyor

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:06

LiannePuthzy schreef:
Ze hadden overnacht in gyor

Oei, dat ligt 1364 km van Parijs, volgens maps.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:08

Gyor Parijs is met een gewone auto en non stop rijden ongeveer 14 uur.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:18

Ik denk dat je, zeker voor een vrijdag, al heel tevreden mag zijn als je het tot Stuttgart (of vergelijkbaar, afhankelijk van de route) redt.
Nu maar hopen dat er in het weekend ook iemand in de kliniek aanwezig is die hem op kan vangen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:33

Sizzle schreef:
Ik denk dat je, zeker voor een vrijdag, al heel tevreden mag zijn als je het tot Stuttgart (of vergelijkbaar, afhankelijk van de route) redt.
Nu maar hopen dat er in het weekend ook iemand in de kliniek aanwezig is die hem op kan vangen.

Ze zijn op zaterdag alleen van 9 tot 12 uur open, maar telefonisch wel 24/7 bereikbaar.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:35

3heathcliff5 schreef:
Raineri schreef:

Het is voornamelijk het myofasciale systeem waar de pijn uit voortvloeit. De verkramping daarin geeft veel spanning op het weefsel en beknelling van de zenuwen. Dat geeft pijn en belemmering van bewegingsvrijheid. Deze verkramping kan van trauma komen, zoals de aanrijding en de botbreuk. Maar kan ook ontstaan door overbelasting. Wat dus te verwachten is op de rest van zijn lijf door de compensatie.

Ah super wat een antwoord, dankjewel! Er is altijd wel iemand op boot die het antwoord heeft op een specifieke vraag :j
Wel interessant met de anatomie van een paardenbeen ook. Ga er eens wat meer over zoeken!

Vond ook dat Furion er echt “goed” bijstond. Hopelijk is het niet allemaal schone schijn en stort hij opeens in. Hoop zo dat we er allemaal naast zitten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:36

De kliniek zal toch wel op de hoogte worden gebracht als ze daar bijna zijn gearriveerd? En daar dan iemand hebben om hen op te kunnen vangen?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:38

Femke_Tweety schreef:

Ik dacht dat de betreffende arts bij een kliniek in Grosbois werkte, maar nu blijkbaar in Parijs..
Laatst bijgewerkt door journee op 26-04-24 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:42

Ze rijden nu door Tsjechië, hadden wat problemen onderweg, iets met band verwisselen en komen morgen avond aan in Parijs

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:47

Ik vind het zo moeilijk om dit topic te volgen. Ik zou dolgraag willen hopen dat alles goed gaat.
Maar ik ben der bang voor en vind het ook echt moeilijk om dit "goed" te vinden qua "redden" van een paard.

Met iris vond ik het zelf al extreem op het randje.
Het was een zware periode.
Maar als mijn paard zulke röntgenfoto's zou hebben.
Zou er toch 1 beslissing voor mij "juist" zijn

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:53

En wat als de kliniek straks alsnog zegt inslapen wat zou ie dan flippen!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 15:55

Daar ben ik ook bang voor, dan heeft dit arme paard dagenlang voor niets een zware reis moeten doorstaan. En (bijna) alle volgers blijven hem maar een held vinden...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:00

Ann schreef:
Daar ben ik ook bang voor, dan heeft dit arme paard dagenlang voor niets een zware reis moeten doorstaan. En (bijna) alle volgers blijven hem maar een held vinden...

Ja dat is logisch als je iedereen blokkeert die er anders over denkt :-). Dan hou je de fans over die denken dat alles te redden is etc.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:08

Ik ben eerder bang dat ze er toch aan gaan sleutelen. Maanden verder en dier toch niet het beloofde pijnvrij de wei op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:10

Ik hoop gewoon op een wonder, dat ze er snel zullen zijn. Dat hij goed geholpen kan worden en dat we straks allemaal kunnen zeggen dat we ons vergist hebben en dat hij de goede weg heeft gekozen en het paard nog lang en gelukkig (pijnvrij) zal leven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:13

Elisa2 schreef:
Ik hoop gewoon op een wonder, dat ze er snel zullen zijn. Dat hij goed geholpen kan worden en dat we straks allemaal kunnen zeggen dat we ons vergist hebben en dat hij de goede weg heeft gekozen en het paard nog lang en gelukkig (pijnvrij) zal leven.

Dat zou het mooiste zijn :j

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:14

Oh, dat hoop ik ook. En dat het paard dan ook een betere eigenaar krijgt die hem niet in gevaarlijke situaties brengt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:27

journee schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ik dacht dat de betreffende arts bij een kliniek in Grosbois werkte, maar nu blijkbaar in Parijs..

Dr Fabrice Rossignol werkt bij clinique de Grosbois in Boissy Saint-Léger, vlak onder Parijs.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 16:48

Lieser schreef:
journee schreef:

Dr Fabrice Rossignol werkt bij clinique de Grosbois in Boissy Saint-Léger, vlak onder Parijs.

Okee, er ligt ook een plaatsje Grosbois net over de grens bij Zwitserland, vandaar mijn verwarring, maar dat maakt de route door Tsjechië ook iets logischer... :+