Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfann4

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:00

Heel bijzonder dat ze dit als gezeur af doen, arrogantie ten top. Denk ook niet dat ze ooit gaan publiceren wat ze zoal omzetten aan donaties en waar dat voor gebruikt wordt. Misschien dat er toch eens een officiële instantie onderzoek naar gaat doen, dan zullen ze wel moeten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 17:24

Zolang het allemaal gissen is en niemand inzicht heeft in de cijfers, blijft het onduidelijk en in mijn beleving niet een stichting om aan te doneren of een paard van te 'adopteren'.

Maar er zijn voldoende mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, het prima vinden of totaal niet weten dat het niet transparant is en daardoor kan zo'n stichting ook bestaan.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:53

Ik heb op mijn werk (accountantskantoor die wettelijke controles uitvoeren) het een en ander voorgelegd en verscheidene collega's geven aan dat er een aantal dingen niet pluis ogen maar dat het op dit moment nog niet voldoende is om een melding van te maken bij het FIOD. Op het moment dat een jaarrekening achter blijft en de termijn hiervoor verstreken is, heb je meer problemen om hen op te wijzen. Mocht er tegen die tijd dus verder nog geen melding gemaakt zijn lijkt mij het goed om dat te doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 21:21

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 22:16

Ik begrijp nog steeds niet dat mensen duizenden euro's betalen voor kapotte en zieke paarden onder het mom van een verplichte donatie, die vervolgens aan een BV betaalt moeten worden en dus niet aan pzb. Je wil toch wel weten wat er met dat geld gebeurt, lijkt mij?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:13

Dat is ook bizar, ik erger mij daar ook erg aan. Ze zijn nog jong en hebben blijkbaar ook geen idee wat sommige ziektes inhouden. Een beetje op de suikers letten voor cushing, dat is toch echt niet waar. Het paard is nog steeds niet "geadopteerd", blijkbaar zien er niet veel heil in een paard met zo'n aandoening waar ze ook nog flink geld voor moeten betalen. Je zou haast geld toe moeten krijgen voor zo'n diertje. Ik zie overigens ook wel dat ze heel goede dingen doen, zoals zwaar verwaarloosde paarden opknappen. Het is alleen jammer dat ze geen enkele kritiek kunnen verdragen en ook niet kunnen aangeven wat er binnenkomt voor de stichting en waar al dat geld heen gaat. Maar ze zijn erg handig in het bespelen van mensen om geld binnen te halen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 00:45

Ja, maar zo zijn er meer.

Kan zo 3 stichtingen noemen die maar donaties vragen om echt alles te redden en 0,0 kritiek kunnen hebben. Alles moet maar gered en op kosten van mensen die overal intrappen.

En geloof me, wij bellen echt snel de veearts, hebben alles voor de dieren over, maar het gaat keer op keer te ver bij diverse stichtingen.
En..........haal ik zelf een dier op en betaal ik zelf, overleg ik met mn eigen veearts, is het mijn probleem. Maar ze maken er een probleem van anderen van voor eigen geld en ego.

Vraag me dan ook af wat soms meer speelt; ego of geld??

ApplePappleJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 07:59

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:16

ApplePapple schreef:
Het is duidelijk dat ze hier meelezen. Ze hebben een uurtje geleden een hele post geplaatst over 'hoe ver moet je gaan om een paard te redden' en of ze PZB moeten "veranderen".

https://www.facebook.com/15073533395417 ... hLcX4BnQl/

Wou net zeggen idd _O-

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:20

ApplePapple schreef:
Het is duidelijk dat ze hier meelezen. Ze hebben een uurtje geleden een hele post geplaatst over 'hoe ver moet je gaan om een paard te redden' en of ze PZB moeten "veranderen".

https://www.facebook.com/15073533395417 ... hLcX4BnQl/

De reacties eronder ook..... :roll:

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 08:21

Vooral die laatste zin 'maar dag ligt aan het bestuur'
Het bestuur wat bestaat uit hemzelf zijn dochter en een vrijwilliger.
Sorry hoor, maar dat moet toch een grap zijn :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:21

AmyJamess schreef:
Vooral die laatste zin 'maar dag ligt aan het bestuur'
Het bestuur wat bestaat uit hemzelf zijn dochter en een vrijwilliger.
Sorry hoor, maar dat moet toch een grap zijn :+

Ja, haha, dat dacht ik ook meteen!

En eh, PZB, je moet geen marketingmensen en fondsenwervers in dienst nemen, maar een lang gesprek hebben met een onafhankelijke, goede jurist die bereid is uit te leggen wat je verplichtingen zijn, en eigenlijk ook iemand met wie je eens ethische dilemma's door kunt spreken, over de omgang met donateurs, vrijwilligers, integriteit, veilige communicatie en valkuilen daarin. (Een functie die we als maatschappij overigens vaak zo onbelangrijk vinden dat we er geen specifiek beroep van hebben gemaakt, dus daar moet je zelf naar op zoek gaan, maar het kan wel.)

Bespreek het vooral eens met je bestuur.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:35

Ik dacht dat ze kap Schuur paarden vanuit een orginasatie hadden (114 / dierenbescherming) maar ze hebben ze dus aangekocht! Vreemd.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:43

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Boktregels
Laatst bijgewerkt door Muiz op 26-02-23 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:44

Klopt StalNollie, dat zeiden ze ook in het vragen rondje op facebook. daar vroeg iemand of het waar was dat ze betaalde voor inbeslaggenomen paarden via de NMWA.
Dit hebben ze ook bevestigd,

Maar wat mij echt verbaasd is de hoge kosten die ze per maand per paard beweren te hebben.
Maar een paard met geestelijke schade zoals ze het noemen kost hun € 6300 per maand per paard. Ik vraag me dan ook echt oprecht af, hoe dan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:53

misschien staat die berekening ook in de jaarcijfers ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:53

Kinke schreef:
misschien staat die berekening ook in de jaarcijfers ;)

_O- _O- _O- _O- denk je?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:56

In beslagname paarden lijken me kosteloos en niet aangekocht

Ik zie het vaker gebeuren bij de shetten de onkosten het klopt niet. Ik heb regelmatig zielepietjes die ik wel weg koop want ik heb geen connecties met instanties.
-enting, tandarts, wormenkuur, 2 zakken seniors pr, Hooi en gras. Dat zijn allemaal kosten maar geen honderden euros. Even snel gerekend excl Hooi 175- onkosten.
En dan krijgen hun waarschijnlijk korting bij de dierenarts/tandarts.

Ohja en de veerust voor Luis vergeet ik dan die kost ongeveer 13 euro, maar die kan je voor meerdere keren/ paarden gebruiken.

Hun doen net of het al 1000,- kost dit is gewoon niet realistisch en niet kloppend. En ja ik spreek daarbij uit ervaring en niet met maar 1 pony heb ik die ervaring.

Ik geef regelmatig opmerkingen of tips maar word gewoon aan de kant gewuifd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:57

Wanneer ze opvangadres voor de nvwa/dierenbescherming waren hadden ze geld gekregen voor de opvang. Ze zeggen dus dat ze ook paarden hiervoor opvangen maar wat ik eerder aangaf , dat is dus niet zo. Ze kopen ze op van de dierenbescherming, totaal wat anders dan opvang voor.
En deze dieren gaan normaal naar een opvangadres waar er de eerste zorg wordt verleend. En ja, vandaar uit gaan ze of naar een particulier of naar een handelaar.
Wanneer ze ze opgekocht hebben dan is er of al zorg verleend of ze hebben ze voor de slacht prijs direct overgenomen. Misschien nog wel voor minder.
En Henk, maak je geldstromen duidelijk, goede jurist en accountant zijn de enigen die je in moet huren zodat je echt uitleg en duidelijkheid kunt geven.
Of je snoert daarmee alle sceptici de mond of je blijft dit soort topics tegenkomen.
Je bent met zeer goede intenties begonnen en dat zal nog zo zijn alleen de commercie voert nu de boventoon. En juist door exact te laten zien wat er binnenkomt en wat er uit gaat.
Het lijkt er nu namelijk verdacht veel op dat je wat te verbergen hebt, bvb de kosten van de paarden en levensonderhoud van Kalijn?
Wie zorgt daar voor ?
Staat ze op de loonlijst van één van je bv’s ? Want jullie draaien op vrijwilligers zoals je zelf aangeeft ?
Vragen genoeg en er is maar één persoon die dit kan beantwoorden en dat ben jij, het is geen viskraam of b&b maar een organisatie die drijft op donaties!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:59

Kiki, ik lees dat anders, ik lees 6300 per paard sinds december. Dus nog geen 1000 euro per maand voor een zeer getraumatiseerd paard. Da's minder dan dat gemiddelde dat ze eerder benoemden

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:23

Ze hebben het ook steeds, maar over ontmoeten om te zien wie ze zijn en wat ze doen. Dat is me meer dan duidelijk, de mensen willen graag weten hoeveel geld zij binnenhalen aan donaties en wat daar mee gedaan wordt. Daar komt helemaal geen duidelijk antwoord op, er wordt omheen gedraaid en ze halen er van alles bij wat niet relevant is. Het bestuur zijn ze zelf, dus dat antwoord is gewoon lachwekkend. De reacties zijn precies zoals ze het willen, dat ze zulk goed werk doen en vooral door moeten gaan. Daar ben ik het ook zeker mee eens, maar wat meer duidelijkheid over de geldstroom is wel noodzakelijk, zeker als het om zoveel duizenden euro's gaat als zij zelf beweren, maar wat nergens terug te vinden is.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:34

Ik heb gepost... dan zie je wel hoe de schaapjes die volgen . Verstand van paarden hebben.. of realistisch nadenken..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:40

je schijnt azijn te hebben gedronken ;)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 10:52

Kinke schreef:
je schijnt azijn te hebben gedronken ;)

Haha had niet anders verwacht...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 11:48

Ik wilde daar reageren, maar niet geblokkeerd worden voorlopig, dus hou me maar even in.........Dat is ook een vak apart, zoekt duct tape.............