Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:37

Ik geef sowieso geen punten weg, iemand verdiend ze of niet. Ik ben zeker niet soepeler dan wanneer ik op locatie jureer.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:02

MightyMickey schreef:
Gewoon even nieuwschierig; ik hoor om mij heen veel verhalen dat ruiters heule hoge punten krijgen in het online proeven rijden.. Ervaring mee ? Lijkt uit de verhalen die ik hoor of er "makkelijker" punten worden "weggegeven" maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor..... wat zijn de ervaringen ?

Nee, absoluut niet zo. Wordt best streng gepunt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:36

MightyMickey schreef:
Gewoon even nieuwschierig; ik hoor om mij heen veel verhalen dat ruiters heule hoge punten krijgen in het online proeven rijden.. Ervaring mee ? Lijkt uit de verhalen die ik hoor of er "makkelijker" punten worden "weggegeven" maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor..... wat zijn de ervaringen ?

Bij mij werd er ook gelijk gepunt :j Ligt natuurlijk altijd een beetje aan welke jury je treft en waar die de nadruk op legt, 4x online gestart 194, 182, 190 en 179 op meetmoment 191 en 196,5. Heb dus juist online soort van 2 uitschieters naar beneden (strenger). Maar dat had denk ik op meetmoment ook kunnen gebeuren. Jury's blijven ook mensen :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:00

En bedenk dat als het gaat om mensen 'om je heen' (al dan niet hier op Bokt ;-) ) , dat mensen veel eerder geneigd zijn om hun 200 punten breed uit te meten dan de 164 waar bijv. Applex wel over vertelt i.t.t. andere mensen. Successen delen is gewoon makkelijker en leuker.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:51

Ik heb ook niet het idee daar er super hoog gepunt wordt. Ik heb tot nu toe 3x gereden in het M2 en 185, 190 en 180 gerede

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:19

Ik heb nu vier keer L1 gereden online en pas twee keer winst. Er wordt imo niet hoger gepunt dan in het echt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:22

Dat beeld ontstaat omdat, en dat is puur logisch, mensen heel enthousiast over hoge punten vertellen maar de echte lage zullen dat niet zo snel doen. Ik sta echt bekend als positief maar wel kritisch als iets echt niet goed is. Net zo goed als in het gewone jureren varieer ik dus echt tussen de 155 en 225.

Het is wel zo dat ik zeker in het begin het idee had, maar misschien is het toeval dat ik grotendeels goede proeven kreeg, dat alleen ruiters die nette proeven neerzetten hieraan meedoen. Al naar gelang de tijd, komen er toch ook wel echt wat mindere proeven voorbij.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:08

daffodil schreef:
Het is wel zo dat ik zeker in het begin het idee had, maar misschien is het toeval dat ik grotendeels goede proeven kreeg, dat alleen ruiters die nette proeven neerzetten hieraan meedoen. Al naar gelang de tijd, komen er toch ook wel echt wat mindere proeven voorbij.

Kan me daar zeker iets bij voorstellen, ik heb er persoonlijk niet aan mee gedaan maar ik kan me voorstellen dat de meeste deelnemers alleen een proef insturen als ze er zelf tevreden over zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:02

En bij normale wedstrijden hoor of zie je de lage punten voorbij komen tijdens de prijsuitreiking bijvoorbeeld, maar de meeste mensen delen zelf die punten dan ook niet online. Dat is nu niet anders, denk ik. Goede punten willen mensen graag delen, ook online, slechte punten vergeten ze liever of worden in ieder geval niet online met een grote groep gedeeld.

Maar over het proef insturen waar je zelf tevreden over bent. Meestal is dat niet zo'n groot verschil tenzij het echt 'pech' is waardoor het mislukt. Als paard niet braaf is en je rijdt hem tig keer geloof ik niet dat hij braver en dus beter wordt, tenzij het niet brave komt vanwege een wandelende tent bij wijze van spreken. Volgens mij had daffodil goede proeven in de vorm van meerdere winstpunten.
Ik geloof best dat je met vaker opnemen (en dan dus meerdere dagen, niet achter elkaar op dezelfde dag, daar zie ik het nut niet van in om het vaker als 2 keer te doen) best een verschil kan maken tussen geen winst of wel winst, maar als er geen rare dingen gebeuren is het verschil tussen geen winst en dubbele of zelfs 3 winst geen kwestie van tevreden zijn of niet.

Ik zou dan nooit wat opsturen _O- Want zelfs bij de proeven die ik terug heb gehad die echt goed waren had ik nog wel dingen aan te merken die ik zelf beter had moeten doen. Ik heb niet mee gedaan, voor mij heeft het geen nut, maar dat is voor mij nog een reden om het niet te doen. Terwijl ik wel 95% van de wedstrijden film en dus terugkijk met protocol ernaast. Maar dan ben je al klaar.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:35

daffodil schreef:

Ik denk dat de meest fanatieke ruiters en amazones er in het begin het snelst bij waren en dat je daardoor de relatief betere proeven krijgt.

Nu is er meer tijd voor inschrijven en dagpassen nemen, waardoor de twijfelaars overstag gaan denk ik. Dus breder publiek en de fanatiekelingen zijn weer te vinden op meetmomenten en wedstrijden, omdat ze juist weer mee willen doen voor de prijzen en het podium.