Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
different1 schreef:Hoezo worden de dieren vruchtbaar van bijvoeren in deze periodes?
Ik weet niet wat precies de vruchtbare periode van runderen en herten zijn, maar t gros van de merries zijn nu drachtig...
Eliine schreef:Misschien moeten mensen zich even gaan inlezen op het begrip refeedingsyndroom![]()
Als je die beestjes nog akeliger aan hun einde wilt laten komen moet je er nu vooral rijk hooi en brok tegenaan gaan gooien
In die zin begrijp ik het strenge optreden van SBB
Dat is meteen ook het enige want verder heb ik de waanzin van de ovp nooit begrepen. Natuur mn hoela.
Diablo schreef:Eliine schreef:Misschien moeten mensen zich even gaan inlezen op het begrip refeedingsyndroom![]()
Als je die beestjes nog akeliger aan hun einde wilt laten komen moet je er nu vooral rijk hooi en brok tegenaan gaan gooien
In die zin begrijp ik het strenge optreden van SBB
Dat is meteen ook het enige want verder heb ik de waanzin van de ovp nooit begrepen. Natuur mn hoela.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat ze het zo ver hebben laten komen dat die dieren zo uitgehongerd zijn dat ze niet eens meer normaal kunnen eten.
Staatsbosbeheer Flevoland schreef:Bovendien kunnen dieren door extra voedsel vruchtbaar worden in een periode waarin dat helemaal niet gunstig voor ze is.
De dieren gebruiken in de winter hun vetvoorraad, die ze in de zomermaanden aanleggen in tijden van overvloed. Het gebruiken van de vetvoorraad is geen lijden. Het vet is er juist voor om te gebruiken, dat is een natuurlijk proces. Dat gebeurt overal in de natuur. Als het vet op is, grijpt Staatsbosbeheer in volgens een vast protocol om mogelijk lijden te voorkomen. De dood hoort bij de natuur.
Staatsbosbeheer Flevoland
SusanH schreef:Niet alleen de OVP. Ook in de Amerongse Bovenpolder speelt dit en zijn mensen beboet voor het bijvoeren van hooi aan koeien en paarden die dit gebied begrazen. Of ja begrazen....er staat niks meer te eten. Mensen die er naast wonen konden het gekerm van de dieren niet meer aanhoren. Daar krijg je dan een boete voor.
Wijslander schreef:Vanmiddag werd het gedropte hooi dus weggehaald...
[ [url=m/kXhOFy.jpg]Afbeelding[/url] ]