Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HorseTimeXL schreef:Nee Edward Gal zei eerder deze week dat het maar goed was dat hij Undercover niet mee had genomen. Het schijnt dat ze in het veld of op het terrein ernaast aan het schieten zijn (wel op wedstrijd niveau dan)
Fenrir schreef:Dee_Es schreef:Poe, score valt wat tegen. Zag ook wel wat foutjes in de proef, jammer. Op de BBC willen ze het paard vooral meer ontspannen hebben, meer lengte in de hals en minder spanning in de achterhand... En ze vinden ook dat er erg veel verschil zit in de punten tussen de juryleden(ik hoorde iets over een 4 en een 8 voor het binnenkomen?).
Ik denk dat hier de schoen wringt bij NL... tuurlijk blijft het een jurysport en zal er niet altijd helemaal correct gepunt worden en krijgen sommige combinaties eerder gewoon hoge punten, maar ik mis bij de NLse ruiters tot nu toe die lossigheid en ontspanning. Blijkbaar kijkt deze jury daar best streng naar, als een oefening dan technisch correct is hoef je nog geen hoge punten te krijgen... ik vind dat eigenlijk wel goed, ik zie liever een ontspannen paard dan een gespannen benenzwaaier met veel show.
Aranel schreef:Vraag me af of hij Undercover achteraf gezien (altijd makkelijker praten natuurlijk) mee had willen nemen. Deze entourage (weinig publiek, op relatief grote afstand van de ring zo te zien) lijkt me toch niet zo mega imponerend. Dan had paffe en passage kanon Undercover ons misschien nog naar brons kunnen dansen
Maar goed, qua plaatje vind ik Undercover wel minder. Meer kort in elkaar. Blijkbaar zijn de juryleden daar allemaal enorm allergisch voor.
Naath86 schreef:Mooblie schreef:
Er starten per land 4 ruiters. De 3 beste resultaten tellen mee voor het team resultaat. Adelinde valt weg, dus wij hebben nu geen wegstreepresultaat meer
Nee dat weet ik. Maar dit zou voor ons nog wel eens van belang kunnen zijn voor bijvoorbeeld US..
Dus hoe werkt het. Minste ruiter gemiddeld over de twee dagen valt weg of slechtste resultaat van gisteren valt weg en slechtste van vandaag?