Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amboewella

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:22

Super dat ze weer in de ring verschijnen! Wens ze zaterdag heel veel succes! Vooruit kijken dat is wat iedereen hier eens moet doen! En genieten van de paardensport!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:30

MAR zat op zijn 3e jaar al bij de trainingen van zijn vader toe te kijken. Hij komt uit een echte paardenfamilie. Edward niet. De vader van MAR is dressuurtrainer.
Waarom zou hij naast zijn studie niet rijden? Hij zal de enige niet zijn. Isabel Werth is daar ook een voorbeeld van, die studeerde rechten en is juriste. Ook al rijd je dan 1 paard intensief kan je heel wat ervaring opdoen.
En die 14 jaar weet ik ook wel. jij had het erover dat hij 26 was en Edward 40, dat komt niet van mij he. Om het op jouw toon te zeggen.

Daarbij is het totaal onbelangrijk. Ze rijden op dat hoge nivo in de wedstrijdsport dus moeten beiden presteren voor het hoogst haalbare.

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:36

Netjes hoor. Vind dat ze aardig vooruit zijn gegaan. Het zal misschien nooit meer zo zijn als dat het was met Edward maar eerlijk is eerlijk, ik doe het ze niet na. Vind het er eerlijk en netjes uitzien. Paard toont happy en ziet er niet slecht uit.. :)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:38

Mousmous schreef:
Isabel Werth is daar ook een voorbeeld van, die studeerde rechten en is juriste.

Is dat echt? :+ :oo Ale, dan is er nog hoop dat ik ooit in het Z ga komen. :D :))

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:40

Ik geloof niet dat ze nu nog als juriste werkt, maar tuurlijk is er hoop. Op naar het Z :D

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:44

Weer een argument om m'n ouders de mond te snoeren als ze zeggen dat als je als jurist werkt geen tijd hebt voor een paard. :)) thanks!

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:44

Ha, ha, graag gedaan !

Al met al ben ik toch wel benieuwd hoe Totilas straks in de GP Special gaat.

107240

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:45

G_entle schreef:
Netjes hoor. Vind dat ze aardig vooruit zijn gegaan. Het zal misschien nooit meer zo zijn als dat het was met Edward maar eerlijk is eerlijk, ik doe het ze niet na. Vind het er eerlijk en netjes uitzien. Paard toont happy en ziet er niet slecht uit.. :)

Je haalt me de woorden uit de mond! :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:47

Ik vind het niet heel geweldig...
Inderdaad best met ontspanning, maar mis de leiderschap en controle.
Vind Rath in zijn rijden afwachtend en soms wat makkelijk/slordig.
Dat we Totilas nog steeds vergelijken met vroeger?...lijkt me helemaal niet zo raar, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:48

Precies wat G_entle zegt haha (:
Vond het wel netjes om te zien en ze zijn wel vooruit gegaan (:

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:55

anneliesdj schreef:
Veel meer druk, zowel voor als achter.
Heb je wel nodig wil je dat spectakel eruit rijden, dus ik ben benieuwd hoe Rath dat straks gaat doen.
Maar voor nu vind ik dit voor het oog ook prettiger.

Ik herinner me dat Edward hem ook eens wat "kalmer" heeft voorgesteld, ik dacht in Dortmund. Dat werd toen gelijk een stuk minder gewaardeerd door de juryleden. Maar tijden veranderen. Misschien streven ze nu wel naar een ander soort spektakel, meer zoals bij Valegro. Geen druk, niet hectisch maar wel enorm van de grond en technisch correcter. Dat lijkt toch wat de juryleden nu willen zien (en waar ook jarenlang om is gevraagd door veel dressuurliefhebbers). Iedereen naar de zin maken gaat toch nooit lukken, ook op de combinatie Dujardin/Valegro is vreemd genoeg een hoop kritiek op Bokt. Ik denk zelf dat de wereldtop meer geïnteresseerd is in wat de jury bij C ervan vindt dan wat Bokt ervan vindt. ;)

Maar leuk dat Totilas weer mee doet. En wat een luxe zeg voor de Duitse bondscoach, zoveel combinaties die heel hoog kunnen scoren.

Ik vind Gal en Rath heel verschillende types ruiter. Ik schat in dat Gal veel meer op "gevoel" doet en Rath meer op "verstand". Het kan allebei werken en als je niet gezegend bent met zo'n geweldig natuurlijk gevoel dan kun je toch een heel eind komen met goede begeleiding en je hersens gebruiken. Gal geeft wel eens gezegd dat het enige wat hij jammer vindt is dat hij niet uit zo'n paardennest komt. Dan moet je meer door schade en schande leren wat anderen al in hun jeugd meekrijgen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:02

xCynthiaVos schreef:

Beetje cru gezegd, maar dat was ook niet moeilijk. :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:09

We hebben een video van de proef in de OP gezet.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:15

__Astrid schreef:
xCynthiaVos schreef:

Waarom zou dat niet moeilijk zijn?
Een nieuw paard, en zeker zo'n paard op hoog niveau heb je niet op 1 2 3 onder de knie. x)

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:17

__Astrid schreef:
xCynthiaVos schreef:

Nou ben ik niet met je eens, Ik denk niet dat iedereen zo weg rijdt met Totilas. Het heeft wel lang geduurd voordat er verbetering inzat, maar dan nog.. Ik vind het een beetje te makkelijk gezecht. Die man doet zijn best lijkt me. Meer kan hij niet doen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:20

__Astrid schreef:

Graag een filmpje van jou en je paard. Ok L proefje mag, het hoeft niet hoger.........

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:21

Netjes gereden, ontspannen paard.
Zien er als combinatie veel beter uit dan de laatste voorstelling!

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:24

Als ik me het filmpje van op de hengstenshow bij PS herinner... Dan is een redelijke proef zoals deze neerzetten idd al een hele verbetering. Mag ook wel na 3 j zeker?
Ik vind eerlijk gezegd heel dat gedoe over "ze zijn nog een combi aan het worden" wel een beetje echoën. Dat je dat zegt in het begin en na 1j, ok. Na 2j kan ik het al moeilijker geloven, maar na 3 of zelfs bijna 4j (ben ik juist?) sorry... Dan is het toch echt niet het juiste paard voor je.
Ik heb het gevoel dat ze gewoon blijven pushen met een combi die HET nooit zal worden. Zoals met EW zal die nooit lopen, maar wie zegt dat er geen ruiter is die het bijna net zo goed kan of misschien zelfs wel beter? Ik vind alleen deze combi niet wat het moet zijn, je ziet genoeg dat er geen "connection" is, en dan vind ik het ontzettend jammer dat een paard met zo'n kwaliteiten op stal gehouden wordt, omdat het niet lukt tussen paard en ruiter...

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:25

Ik vind het een nette proef. Op veel vlakken erg ontspannen, maar wat ik mis bij Toot is zijn opperste concentratie. Bij Edward was Toot helemaal gefocust op de ruiter. Iedere beweging of hulp die Edward gaf reageerde hij op. Ik mis toch ook wel een beetje knieactie. Edward kon dat er zo goed uitkrijgen bij Toot. Neemt niet weg dat Rath goed heeft gereden.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:26

R12312 schreef:
__Astrid schreef:

Graag een filmpje van jou en je paard. Ok L proefje mag, het hoeft niet hoger.........

Ik zeg toch niet dat ik het beter kan? ;) ik weet alleen wat ik toen op het filmpje van PS zag op niet veel trok, en dat het dus niet moeilijk is om daarop te verbeteren.
Je hoeft niet zo aanvallend te doen hoor. :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:28

Correct gereden. Ontspannen paard en een hele verbetering. Wat me wel opviel waren wat takfoutjes, miste hier en daar wat impuls en ook wat balans foutjes. Vooral in wissels om de 2 zag je dat Totilas flink van links naar rechts ging. Vooruitgang zie je zeker en ben benieuwd hoe het vanaf hier gaat en vooral hoe ze het op grotere evenementen gaan doen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:36

Ik vind het een nette proef, ontspannen waardoor denk ik ook wat foutjes.
En wat hierboven staat. Die wissels om de 2 gingen wat slingerend :=

Ik moet zeggen dat ik het 'spectaculaire' van totilas wel mis, maar goed ik doe t hem sws niet na :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:39

Als ik het zo zie, is Totilas heel anders gewend dan MAR geleerd heeft en als je dan zo'n paard krijgt wat al op dat niveau loopt, dan moet je daar heel wat uurtjes mee rondrijden voor je goed afgestemd bent, dat zal voor hen echt niet anders zijn dan voor ons.
Daarbij zal er in het begin veel druk achter hebben gezeten om maar te presteren, Totilas moest meteen publiek verschijnen terwijl MAR amper de tijd had ermee te oefenen. Dat zal ze geen goed hebben gedaan en het heeft even geduurd voor ze erachter waren dat het zo simpel niet was.
Vervolgens hebben ze ook nog wat tegenslagen gehad met blessure's en ik vind het totaal niet vreemd dat ze toen gezegd hebben; eerst rust, combinatie vormen, aanvoelen, samenwerken, vertrouwen en routine krijgen vóór we weer publiekelijk gaan.
En wat mij betreft is het resultaat er ook naar.
Oke het is nog niet zo spectaculair en hier en daar vallen wat steekjes, maar ze kunnen tenminste ontspannen rondrijden, die druk om te presteren is er duidelijk vanaf en ze ogen nu veel meer op hun gemak. Beter zo en langzaam groeien, dan persen om een ideaal na te jagen.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 22-05-14 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

__Astrid

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:41

Dat is misschien wel de fout geweest idd... Misschien hadden ze MAR in het begin meer tijd moeten gunnen. Denk dat totilas niet zomaar de makkelijkste is...

anneliesdj

Re: Totilas maakt rentree in Kapellen *update: video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:44

En aan MAR was destijds duidelijk te zien dat hij niet gewend was om zo in de belangstelling te staan, dat zal hem ook geen goed hebben gedaan.