Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nombrado schreef:Het feit is:
Kaak van paard stuk
het zal je paard maar wezen netje.

terpentijn schreef:Netje zegt hier nu zelf dat zij 'ook maar aanneemt' dat haar paard zo'n kaak niet heeft.
is dus net zo goed een aanname. Doe je dus precies hetzelfde want je WEET het niet.
terpentijn schreef:Netje zegt hier nu zelf dat zij 'ook maar aanneemt' dat haar paard zo'n kaak niet heeft.
is dus net zo goed een aanname. Doe je dus precies hetzelfde want je WEET het niet.
Onvoorstelbaar dat er maar zo "graag" over dit soort feitelijke constateringen wordt heengesprongen.
Schade IS geconstateerd, d.m.v. rontgenfotografie en niet zo'n beetje ook.
Dat is dan zeker ook niet waar?
Gebeurt ook helemaal nergens, natuurlijk, ķallemaal verzinsels....
Bah, preken voor eigen schijnheilige parochie heet dat.
Netje schreef:terpentijn schreef:Netje zegt hier nu zelf dat zij 'ook maar aanneemt' dat haar paard zo'n kaak niet heeft.
Nou nou Terpentijn: ik weet zéker dat het niet zo is. Goed?? Dat kan ik toch niet weten als ik het niet op de foto zet? Heb Luc nu iets van 2,5 jaar, maar hij is al 6. Kan in de opfok wat gebeurd zijn of ertussen in. Ik neem niet aan dat het zo is. Maar ik wilde er mee aangeven dat niemand dat met zekerheid kan zeggen van z'n eigen paard zonder foto's. Immers in de mond kijken met je ogen zegt iéts maar dus kennelijk niet álles als we eerdere pagina's in dit topic mogen geloven. En daar draait het toch allemaal om: of Bartels had kunnen weten dat deze kaak er zo uitzag van binnen en of dit hun verantwoordelijk was als stalhouder. En dan zeg ik dus: nee, niet zonder foto's. Maar dan wel graag gewaarmerkte foto's

nombrado schreef:de foto wordt overigens al overal gebruikt ook, om ruiters bewust te maken waar ze mee bezig zijn.
http://www.springfever.com/HectorCarmon ... nstFEI.htm
nombrado schreef:horseyfries schreef:Vind jij dit filmpje nu echt een bewijs dat dit paard LDR gereden? Weet je eigenlijk wel wat dat is, LDR?
Je laatste statement is een heel rare. Wat is er zo mooi en evenwichtig aan deze bouw en waarom zou alleen de bouw een voorwaarde zijn voor Grand Prix oefeningen aan te leren? Hoe kom je aan deze wijsheid? Heb je zelf überhaupt één paard opgeleidt tot Grand Prix dat je dit zo stellig weet te zeggen?
1 e vraag, nogmaals, kijk naar de valse knik in de hals...die komt er niet vanzelf in namelijk.
2e vraag, ja, dat weet ik, en is de grootste onzin ooit verzonnen (met geen respect voor het lichaam van het dier)
3 e vraag. Dat is gewoon heel logisch wetenschappelijk te verklaren a/d hand van de bouw van een paard. Kwestie van goed kunnen kijken. En een goed paardenman ziet dit.
4e, meeste van de oefeningen wel jah. Meerdere paarden. Ook les gehad op goed klassiek gereden GP paarden.
Nogmaals. U2 heeft een goede evenwichtige bouw, die met de JUISTE ruiter alle GP oefeningen zou kunnen beheersen.