Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:27

Maar wie zegt dat de kaak onherstelbaar verwoest is?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:33

Jannepauli schreef:
Maar wie zegt dat de kaak onherstelbaar verwoest is?

Gent?
zie eerdere post, gezonde en verwoeste kaak.

Afbeelding
Afbeelding[/quote]

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:38

Waar staat dat deze RX van Gent is? Waar staat de naam van de eigenaar en het paard?
Waarom denk je dat dit niet kan herstellen?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:38

nombrado schreef:
Het feit is:
Kaak van paard stuk
het zal je paard maar wezen netje. :(

Aannames, maar geen concrete bewijzen. Zelfs die ene foto die circuleert: is dat U2. We nemen aan van dat hij dat is, maar ik weet het niet en jij ook niet.

En ik neem aan dat mijn paard niet zo'n kaak heeft, maar om het zeker te weten moet ik het (maandelijks?) op de foto laten zetten volgens kenners hier. Of nee: die plicht heeft mijn stalhouder kennelijk :D

Maar om terug te komen op de foto's hierboven: ik ben geen DA en jij ook niet. Maar als leek zeg ik: er is schade, maar ik zie geen breuk. Bovenste cirkeltje snap ik niet. Verder zie ik een scheve kies. Bij jij DA??? Volgens mij niet.

Je kunt foto's op een heleboel manieren uitleggen. Heb ik zelf gehad toen we uitgebreid zijn geïnformeerd over spat van mijn paard. Prof in Utrecht heeft toen met mij álle foto's (dus ook de eerdere) doorgenomen en laten zien waarom er fouten gemaakt waren door andere DA's (gewoon zaken gemist, die als je wist waar je moest kijken, wel zichtbaar waren, maar ja: ik ben een leek). Hij gaf toen aan dat een millimeter verschil in de hoek waarin je een foto neemt dag en nacht verschil kunnen maken van de ernst van een letsel. Van helemaal hopeloos tot onzichtbaar (wat dus werkelijk gebeurde op de foto's van mijn paard; onherstelbaar of nauwelijks schade).

Ik denk dus dat in dit geval (MIJN mening) je pas wat kunt zeggen als je ook foto's ziet vanuit andere hoeken en dan ook nog eens het beeld erbij krijgt van wat het hoort te zijn in een gezonde of in ieder geval werkbare situatie.

En dus: in dit geval zegt mij dit nog niet veel, want geen bronvermelding, geen datum, geen naam paard etc. en wat het belangrijkste is: geen conclusie van Gent zelf. Want ik mag toch aannemen dat er meer dan deze ene foto is (al staat er nu een tweede, die me nog minder zegt).
Laatst bijgewerkt door Netje op 28-05-14 15:49, in het totaal 3 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:46

Netje zegt hier nu zelf dat zij 'ook maar aanneemt' dat haar paard zo'n kaak niet heeft.
is dus net zo goed een aanname. Doe je dus precies hetzelfde want je WEET het niet.

Onvoorstelbaar dat er maar zo "graag" over dit soort feitelijke constateringen wordt heengesprongen.
Schade IS geconstateerd, d.m.v. rontgenfotografie en niet zo'n beetje ook.

Dat is dan zeker ook niet waar?

Gebeurt ook helemaal nergens, natuurlijk, allemaal verzinsels....

Bah, preken voor eigen schijnheilige parochie heet dat.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:52

terpentijn schreef:
Netje zegt hier nu zelf dat zij 'ook maar aanneemt' dat haar paard zo'n kaak niet heeft.
is dus net zo goed een aanname. Doe je dus precies hetzelfde want je WEET het niet.

Nou nou Terpentijn: ik weet zéker dat het niet zo is. Goed?? Dat kan ik toch niet weten als ik het niet op de foto zet? Heb Luc nu iets van 2,5 jaar, maar hij is al 6. Kan in de opfok wat gebeurd zijn of ertussen in. Ik neem niet aan dat het zo is. Maar ik wilde er mee aangeven dat niemand dat met zekerheid kan zeggen van z'n eigen paard zonder foto's. Immers in de mond kijken met je ogen zegt iéts maar dus kennelijk niet álles als we eerdere pagina's in dit topic mogen geloven. En daar draait het toch allemaal om: of Bartels had kunnen weten dat deze kaak er zo uitzag van binnen en of dit hun verantwoordelijk was als stalhouder. En dan zeg ik dus: nee, niet zonder foto's. Maar dan wel graag gewaarmerkte foto's :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:56

terpentijn schreef:

Onvoorstelbaar dat er maar zo "graag" over dit soort feitelijke constateringen wordt heengesprongen.
Schade IS geconstateerd, d.m.v. rontgenfotografie en niet zo'n beetje ook.

Dat is dan zeker ook niet waar?

Gebeurt ook helemaal nergens, natuurlijk, ķallemaal verzinsels....

Bah, preken voor eigen schijnheilige parochie heet dat.

Netje zegt dat wij niet kunnen beoordelen of deze foto van U2 is, er staat op de foto's geen naam of datum vermeld.
En natuurlijk weet je alleen of jouw paard schade heeft aan zijn kaak, ongeacht oorzaak, als hij op de foto gaat. Nu komt bij mij ieder jaar de tandarts, maar ik heb nog nooit gezien of gehoord, dat iemand de kaak preventief op de foto laat zetten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:10

Netje schreef:
terpentijn schreef:

Nou nou Terpentijn: ik weet zéker dat het niet zo is. Goed?? Dat kan ik toch niet weten als ik het niet op de foto zet? Heb Luc nu iets van 2,5 jaar, maar hij is al 6. Kan in de opfok wat gebeurd zijn of ertussen in. Ik neem niet aan dat het zo is. Maar ik wilde er mee aangeven dat niemand dat met zekerheid kan zeggen van z'n eigen paard zonder foto's. Immers in de mond kijken met je ogen zegt iéts maar dus kennelijk niet álles als we eerdere pagina's in dit topic mogen geloven. En daar draait het toch allemaal om: of Bartels had kunnen weten dat deze kaak er zo uitzag van binnen en of dit hun verantwoordelijk was als stalhouder. En dan zeg ik dus: nee, niet zonder foto's. Maar dan wel graag gewaarmerkte foto's :D

Met alle respect Netje, maar een paard met zo'n kaak kan toch echt niet fijn in de mond zijn. Want hij MOET pijn hebben met zo'n kaak. Bovenste foto is de kaak van U2. Dat nemen we aan, want die foto is van U2' FB gehaald met de toelichting dat dit de RX foto's zijn van U2.
Kan me dan niet voorstellen dat het niet de foto's zijn van U2. Want, het is natuurlijk makkelijk te controleren met een contra expertise, dus ja, wat wil je nou?
Onderste fotootje is een gezonde kaak (een veulenkaakje overigens, want ik heb hem geplaatst); de bovenste die van U2. Botafbraak, "gaten". Dit gaat echt niet meer goed herstellen. Daar hoef je geen DA voor te zijn om dat te zien.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:54

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:03

Ik krijg net bericht van een ingewijde amazone, dat onderstaande foto van U2 genomen is op Stal Bria.

Afbeelding

Gezien het ontbrekende blad aan de boom en het feit dat U2 op 31 januari 2014 vertrok bij AB, moet dit dan na 1 februari maar vóór april 2014 zijn geweest. Kan iemand mij vertellen hoe het dan mogelijk is, dat de gapende spoorwond getoond in RTL Boulevard, op 20 maart 2014 veroorzaakt zou moeten zijn door/bij Academy Bartels ?

Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:12

je zou het eens kunnen navragen bij LE?
die heeft ook gewoon een fb pagina

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:22

Heb ik geen behoefte aan. Ik ken geen ene partij in deze. Kan jij het wel verklaren dan? Ik denk dat we allemaal in het ootje worden genomen en dat de wind eigenlijk uit een heel andere hoek waait !!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:24

Adrian schreef:
Heb ik geen behoefte aan. Ik ken geen ene partij in deze. Kan jij het wel verklaren dan? Ik denk dat we allemaal in het ootje worden genomen en dat de wind eigenlijk uit een heel andere hoek waait !!

wat is een ingewijde amazone? en wie is dat?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:30

nombrado schreef:
de foto wordt overigens al overal gebruikt ook, om ruiters bewust te maken waar ze mee bezig zijn.
http://www.springfever.com/HectorCarmon ... nstFEI.htm

Ik weet niet hoor Nombrado. De foto's zijn vreselijk. Ben ik met je eens.
Maar vaak toch wel momentopnames op het "juiste" moment geschoten. Kan me niet voorstellen dat als paarden continu zo worden gereden, dat ze 18, 10 of 20 worden en dan nog lopen.
Dus er moet ergens een grens zijn die wordt overschreden, maar waar....?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:40

@Nombrado
Iemand die kennelijk op die stal bekent is. Lijkt me logisch ! Moeilijk hé ?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:23

nombrado schreef:
horseyfries schreef:
Vind jij dit filmpje nu echt een bewijs dat dit paard LDR gereden? Weet je eigenlijk wel wat dat is, LDR?

Je laatste statement is een heel rare. Wat is er zo mooi en evenwichtig aan deze bouw en waarom zou alleen de bouw een voorwaarde zijn voor Grand Prix oefeningen aan te leren? Hoe kom je aan deze wijsheid? Heb je zelf überhaupt één paard opgeleidt tot Grand Prix dat je dit zo stellig weet te zeggen?

1 e vraag, nogmaals, kijk naar de valse knik in de hals...die komt er niet vanzelf in namelijk.
2e vraag, ja, dat weet ik, en is de grootste onzin ooit verzonnen (met geen respect voor het lichaam van het dier)
3 e vraag. Dat is gewoon heel logisch wetenschappelijk te verklaren a/d hand van de bouw van een paard. Kwestie van goed kunnen kijken. En een goed paardenman ziet dit.
4e, meeste van de oefeningen wel jah. Meerdere paarden. Ook les gehad op goed klassiek gereden GP paarden.
Nogmaals. U2 heeft een goede evenwichtige bouw, die met de JUISTE ruiter alle GP oefeningen zou kunnen beheersen.

Als jij denkt dat LDR rijden hetzelfde is als een valse knik in de hals rijden, dan is het antwoord op beide vragen dus nee.... Als je ergens geen verstand van hebt, is het misschien verstandiger om op tijd je mond te houden.
Onderzoek heeft allang uitgewezen dat Grand Prix paarden zeker geen ideale bouw hoeven te hebben en de hele theorie van Karel de Lange is allang onderuit gehaald. Dus als je nog eens kennis wenst te vergaren zoek het dan liever bij échte paardenkenners ipv mensen die hard roepen maar nog nooit een Grand Prix paard geproduceert hebben.
Antwoord op vraag vier is als je eerlijk bent ook gewoon nee, maar dat is blijkbaar moeilijk om toe te geven?

Je laatste opmerking bewijst dat je weinig verstand hebt van paarden, weinig van Grand Prix en vooral weinig van U2 weet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:13

Oef, wordt steeds gezelliger hier...is de popcorn op?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:19

Ach..als we allemaal nuchter naar de feiten blijven kijken, met elkaar meedenken en gemoedelijk blijven kletsen, kan het best gezellig zijn. Ik trek zo een biertje open, helaas geen popcorn meer, maar dat mag de pret niet drukken !! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:21

Biertje is ook goed, dan graag chips erbij!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:34

Fles wijn is al half leeg :D

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:54

Eén glaasje kan geen kwaad, zegt de dokter !! Santé !!

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:56

russel schreef:
Oef, wordt steeds gezelliger hier...is de popcorn op?

:o Ja ik zit ook al een tijdje met een kopje koffie en een digestieve zoals we dat hier zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:36

Adrian schreef:
Eén glaasje kan geen kwaad, zegt de dokter !! Santé !!

[ Afbeelding ]

_O-

Heerlijk!

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:50

Nog iemand nagedacht over de vraag in mijn laatste post betreffende die getoonde spoorwond op 20 maart 2014?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:54

Kan niet meer denken: fles is op :D Ik heb al eerder gezegd dat het heel vreemd is als je een paard ophaalt en je dan zó'n grote wond niet ziet. Kan alleen maar concluderen dat - als dit in maart gefilmd is - dit een andere oorzaak moet hebben. Maar ja, wie ben ik (hik).