Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:59

Voor kinderen is dit natuurlijk heel verdrietig. Zij kijken er toch anders naar, is veel emotioneler voor hun.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 23-01-14 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:01

tjaa.. snap ik, maar dat het zo groot uitgelicht moet worden op Ad.nl vind ik persoonlijk wat overdreven :)
Vind het sowieso raar dat het nu in een keer zo groot wordt, deze veiling.
Zijn wel vaker BVA-veilingen met paarden geweest, waar ook wel eens dieren bij zaten met rapporten dat ik dacht van hmmmm... :o

MandyIndah

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:02

Dat is ook overdreven dat geef ik toe..

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:02

Ja Ninz, ik heb er ook een beetje moeite mee...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:14

Wat ik dan ook apart vind is dat op de site van die stichting paardenopvang al om geld wordt gevraagd om zijn stallingskosten te betalen, wat gebeurd er met dat geld als hij via de veiling bij iemand anders terecht komt ?

Om 19:00 komt dit jongetje bij hart van Nederland lees ik in een tweet op die site.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:16

Hahaha ik zag dat sommige bokkers al research gedaan hebben maar inderdaad ik ben dezelfde persoon in die besloten groep, ik had me daar bewust gemeld. :) Bij een andere pagina was ook een inzamelingsactie begonnen maar ook daar heb ik mij gemeld en is dat bericht geupdate waardoor die donaties niet nodig zijn.

Ik heb met de PvvD contact gehad en het staat letterlijk in de chat dat zij samenwerking met SPIN om zoveel mogelijk geld op te halen waardoor hun alle paarden kunnen opkopen en daarna kunnen bemiddelen. Dit willen ze doen voor alle zielepootjes en als het even in het straatje deed passen ook de andere paarden. Maar ik krijg in principe de kans niet om te bieden het wordt me verboden. Ik zal even een stukje quoten uit de chat plaatsen waar ik echt ontzettend boos om geworden ben.

Citaat:
PvvD:
Wij denken niet aan jouw belang maar aan het belang van de paarden. Als je een paard wil kun je ook ook 600€ betalen. Kan ook koliek krijgen. Als je budget 300€ moet je er niet aan beginnen hoe graag je het ook wil.

Ik:
Dat zeg ik toch ook helemaal niet, ik denk godverdomme ook aan het belang van het paard! Maar die 400 euro wat ik straks meer moet bieden om jullie te overbieden kon ik beter besteden aan de koliek of iets anders, inentingen/ontwormingen de hele mik mak! Ik kan er slecht tegen dat jij nu suggereert dat ik mijn paarden niet de beste zorg bied.

Het spijt me zeer, maar dit is ook geen manier van doen. Het moet in jullie straatje passen en anders laat je het maar.Het spijt me van het taalgebruik maar het stoort me ten zeerste dat mijn bedoelingen niet serieus genomen worden,

PvvD:
Het gaat erom dat we zeker willen weten dat iemand zo'n paard koopt met goede bedoelingen. Wij hebben contact gehad met alle isntanties. De zaken staan er voor zoals ze nu ervoor staan.en daar moeten we het mee doen. Doortje is overigens heel populair maar door alle aandacht vindt bv Guus mss ook een plek. We worden overspeld door mensen die misscchien iets willen maar niet concreet.

Ik:
Nogmaals ik ga concreet bieden en wil Doortje hier een thuis bieden. Ik heb met dat paard gewerkt en ze is mij heel dierbaar.

Geeft wel een beetje een beeld hoe het is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:17

Isabonny schreef:
Silly1972 schreef:
dat is wel verstandig, mocht je wel naar de paarden gaan kijken, mag je voor mij eens kijken hoe die Guess er uit ziet :P

en dan? Zou je er op willen/durven bieden aan de hand van wat anderen van hem vinden?

Dat zie ik dan wel weer en dan nog is dat mijn verantwoording

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:17

Speedster schreef:
Ik ga ze toch even bekijken natuurlijk, maar niet met de intentie om te gaan bieden. Ik wil dus best even wat beter kijken voor je.

Zou ik super vinden! Bedankt alvast

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:19

Ik wil overigens even iets toevoegen aan de slachtprijs. Deze paarden kunnen en mogen niet geslacht worden als vlees voor consumenten omdat hun papieren vrijwel allemaal niet in orde zijn. Dus ze brengen echt geen honderden euro's op, als ze bijvoorbeeld naar een dierentuin zouden gaan als voer kan zo'n dierentuin hier op bieden, dus daar komt veel minder uit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:21

Ik geloof nooit dat het jongetje dit zelf bedacht heeft. Mooie marketing actie als je het mij vraagt.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:22

Iris82 schreef:
Ik geloof nooit dat het jongetje dit zelf bedacht heeft. Mooie marketing actie als je het mij vraagt.

Dacht ook al zoiets...
Red kenzo van de slacht! Alsof het zeker is dat hij überhaupt bij de slager terechtkomt...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:23

Was net ook al op shownieuws.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:25

belachelijk dit :n
die PvdD kan wel geld aangeven aan die dieren, het is toch ons belastingsgeld grrr -:(- :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:25

Idd net een oproep over Kenzo op shownieuws...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:26

Was net ook al bij dat praatprogramma van SBS6, misschien moet ik dat ook maar doen om Doortje te 'redden van de slacht'. Maarja dat vinden SPIN en PvvD niet goed, ik zeg het nogmaals, als deze actie van hun ook niet lukt ga ik openbaar met mijn chat. Dan kan iedereen eens zien hoe 'zorgzaam' ze zijn.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:26

En hopla ook een bedel actie bij boktmarkt, hoe kan je nou geld gaan vragen voor een paard wat niet eens in je bezit is !

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:29

Volgens mij mogen bedel acties op bokt niet.

KimD Ik snap niet waarom ze niet normaal doen bij de pvdd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:30

Letsdunit schreef:
En hopla ook een bedel actie bij boktmarkt, hoe kan je nou geld gaan vragen voor een paard wat niet eens in je bezit is !

Echt waar? Mag dat uberhaupt?

Edit: Gevonden! Dit loopt echt de spuigaten uit. :n

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:32

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:35

Ik zie het inderdaad ook al op facebook voorbij komen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:36

Getemd over de advertentie. Dit vind ik écht niet kunnen, bedelen om geld voor een paard wat nog niet eens zeker van jou gaat worden.....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:37

Nouja als ze daadwerkelijk €1000,- in weten te zamelen kunnen ze daar wel op rekenen natuurlijk. :=

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:38

In dat nieuwsbericht lijkt het net of kenzo 100% gezond is en uiteraard tot zijn 35e door de wei huppelt en dagelijks bereden kan worden. Dan wordt je als lezer toch een beetje in het ootje genomen...

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:40

KimD schreef:
Nouja als ze daadwerkelijk €1000,- in weten te zamelen kunnen ze daar wel op rekenen natuurlijk. :=

Nee joh, dat geld stoppen ze gewoon in hun eigen zak. Geloof nevernooit dat ze dit geld in Kenzo gaan stoppen. Noem mij dan maar een pessimist, maar ik geloof er niets van.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:40

Wat een belachelijke toestand. Zie ophttps://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/3153 kamervragen zijn gesteld. Let op punt 6.

Maar waarom iemand die altijd met de dieren heeft gewerkt en ze een eerlijk tehuis wil bieden, zo wordt behandeld gaat me erg ver. Daarnaast is het een lokaal belang lijkt me en niet verstandig dat het hele land zich hiermee gaat bemoeien.