Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:29

Normaal gesproken gun je iemand natuurlijk zijn succes, ook al is dat met onze Toot, dan blijft het genieten om ernaar te kijken. (als het dan toch niet anders kan)

Het vervelende is dat veel Duitsers (waardoor het toch allemaal minder sympathie oproept), en ook vader van MAR veel kritiek hadden op Toot en Gal. Rollkur, circuskunstjes etc. Wat doen ze vervolgens?

Ze kopen Toot. In intervieuws werd er (ook door MAR) hoog van de toren geblazen,ze zouden gaan knallen! Het blijkt toch wat moeilijker dan gedacht. Nieuwe Kur werd gepromoot, zou iets unieks worden! Exacte kopie (als we hetzelfde doen als Gal deed loopt ie um vanzelf , hij weet de weg best nog:+ ) en ongeveer zelfde muziekstijl. Dat merkt toch niemand <<)
En als klap op de vuurpijl wordt de voormalige trainer erbij gehaald. Nu nog de voormalige ruiter en dan doet ie het misschien wel weer. Dus nog even afwachten!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:48

Volgens mij heeft matthias een ding vergeten en dat is dat het paard moet lopen. Hij wil veel te veel zelf regelen.

Ik heb een keer Hamminga tegen een meisje horen zeggen die ook op zon hele mooie zwarte hengst reed of eigenlijk ze hield het paard verschrikkelijk vast. Hij schreeuwde haar toe laat dat paard toch een keer los laat hem lopen. Ja maar riep het meisje dan loopt hij me weg en kan ik hem niet houden. Toen riep Hamminga NOU EN waar wil hij hier in deze afgesloten bak heen lopen dan???????? LAAT LOS dat paard.

En dat geld hier ook hij houd hem zo verschrikkelijk vast en vergeet te rijden.
Het rijden is niet van Rath en Totilas kan niet daardoor niet lopen/

De oplossing is verschrikkelijk simpel maar je moet wel durven.
En de oplossing ligt echt niet in Gal terug halen en op Totilas zetten. Misschien wel van Gal les nemen.

En uiteindelijk laten we trots zijn dat wij zon paard hadden. Rath moet gewoon leren LOS te laten en laten we hem er mee helpen.
Of Duitsland nu de medaille wint dankzij ons omdat wij en paard en ruiter trainen of we winnen hem zelf.
Mij maakt het niet uit het gaat me om de mooie sport en het sportieve karakter ervan.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:51

Kafue schreef:
Volgens mij heeft matthias een ding vergeten en dat is dat het paard moet lopen. Hij wil veel te veel zelf regelen.

Ik heb een keer Hamminga tegen een meisje horen zeggen die ook op zon hele mooie zwarte hengst reed of eigenlijk ze hield het paard verschrikkelijk vast. Hij schreeuwde haar toe laat dat paard toch een keer los laat hem lopen. Ja maar riep het meisje dan loopt hij me weg en kan ik hem niet houden. Toen riep Hamminga NOU EN waar wil hij hier in deze afgesloten bak heen lopen dan???????? LAAT LOS dat paard.

En dat geld hier ook hij houd hem zo verschrikkelijk vast en vergeet te rijden.
Het rijden is niet van Rath en Totilas kan niet daardoor niet lopen/

De oplossing is verschrikkelijk simpel maar je moet wel durven.
En de oplossing ligt echt niet in Gal terug halen en op Totilas zetten. Misschien wel van Gal les nemen.

En uiteindelijk laten we trots zijn dat wij zon paard hadden. Rath moet gewoon leren LOS te laten en laten we hem er mee helpen.
Of Duitsland nu de medaille wint dankzij ons omdat wij en paard en ruiter trainen of we winnen hem zelf.
Mij maakt het niet uit het gaat me om de mooie sport en het sportieve karakter ervan.

Heel ver terug maakte ik ook al een opmerking die hier beter verwoord is.
Hij wordt in de krul getrokken en kan nergens heen, en dan.

Protest.

Abercrombie

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:06

Achja we kunnen allemaal wel roepen paard moet weer naar Gal, maar durf er toch wel een eurotje of 500 op te wedden dat dát de komende paar jaar niet gaat gebeuren, nu Gal een contract heeft met Glock :+

Tenzij Glock zo gek is het paard te kopen van PS, die zijn "miskoop" misschien wel weer kwijt wil in deze barre economische tijden :+ Mag Glock dr meteen een zooitje merchandise bij over nemen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:07

_Amigo schreef:
Ja dat klopt, maar hoelang is dat geleden dan?

Raad eens ;)

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:08

Kafue schreef:

Nou er kan héél veel gebeuren. Dwars tegen het schot oplopen, het publiek in springen, zo knetterhard aan de kletter gaan dat ie onderuit klapt en zich beschadigt, volledig doorflipt....
Je kan het níet maken om tijdens een hengstenshow zoiets uit te halen. Bovendien, het is niet zijn paard maar die van Schockemohle en je moet voorzichtig met andermans eigendom omgaan.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:15

Ik zie een verdrietig paard. Er sprankelt niks, ik mis iets...

Maar ik zie dit vast te simpel.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:16

Laux schreef:
Zoals hij over Totilas praat, zo praten de meeste topruiters niet over hun paarden..

Eric Lamaze en Hickstead, John Whitaker en Milton, Anky en Bonfire, Arjen Teeuwissen en Goliath, Ian Miller en Big Ben...
Denk je nu echt dat deze dieren slechts instrumentaal waren voor hun ruiters? Dat daar géén emotie speelt? Denk je dat Piet Raaijmakers Ratina afleverde in Duitsland en toen na een zuchtje tot de orde van de dag overging?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:42

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:51

suvan schreef:
Ik zie een verdrietig paard. Er sprankelt niks, ik mis iets...

Maar ik zie dit vast te simpel.

Nee hoor, less is more.
Je ziet het niet simpel.
Je ziet het héél goed! :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:52

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:53

Illusion1990 schreef:
Stond deze link al ergens in dit topic? Ik heb er vol verbazing naar gekeken.

http://www.horses.nl/videos/bekijken/7760

Deze LINK stond nog niet in dit topic.
Maar het FILMPJE was de AANLEIDING van dit topic. :D

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:54

knollentuin schreef:
Illusion1990 schreef:

euh, over dat filmpje gaat ongeveer dit hele topic...

Dat begreep ik, maar na een aantal pagina's doorgegraafd te hebben, vond ik die link niet. T is al laat en ik heb het denk ik nog steeds koud. Dus, excuus voor blond gedrag 8)7

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:55

bertie schreef:
Illusion1990 schreef:

Deze LINK stond nog niet in dit topic.
Maar het FILMPJE was de AANLEIDING van dit topic. :D

Dank, dat idee had ik ook... Maar goed, wat een ellende dat filmpje... WATSKEBURT??? Such a shame... Ben trouwens erg benieuwd wat er achter die gesloten deuren gebeurt...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:00

knollentuin schreef:
Illusion1990 schreef:

euh, over dat filmpje gaat ongeveer dit hele topic...

Dat begreep ik, maar na een aantal pagina's doorgegraafd te hebben, vond ik die link niet. T is al laat en ik heb het denk ik nog steeds koud. Dus, excuus voor blond gedrag 8)7[/quote]

hihi brainfreeze!! :brr:

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:07

een link naar het filmpje stond al in de 2e reactie ;) wel via you-tube

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:08

joyce B schreef:
een link naar het filmpje stond al in de 2e reactie ;) wel via you-tube

Brainfreeze inderdaad :roll: Vandaag met de trein geweest. Dan weet je het wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:10

Thomas schreef:
Ach ja het is een Gribaldi zal me niet verbazen dat ie hoe langer dit nog gaat duren ook straks in staking gaat, en niet meer mee wil werken.

Dan noemen we hem voortaan Stoutilas!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 07:33

ik probeer altijd positief te blijven,maarja dit zag er idd best sneu uit..
Zowel voor paard als voor ruiter, vind het toch best vervelend voor die jongen. Je ziet de spanning er vanaf stralen..
er is nul rust in de combi..

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:36

Odieta schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat het zo zou gaan, dacht eigenlijk dat rath nu helemaal los zou gaan en alles zou winnen.. Ik gun het zo'n getalenteerd paard niet om met de tijd minder te gaan lopen i.p.v beter .. dat vind ik er zo zonde aan.. daarom mensen promoot mijn petitie .. en tekenen !!!

Getekend en hij staat op mn facebook! Wie weet........

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:04

ik ben helemaal niet van dressuurwedstrijden etc, vind er meestal niet veel boeiends aan om naar te kijken...de combi Gal en Totilas was 1 van de weinigen die me echt kippenvel konden bezorgen , gewoon een sprookje die twee, hoe het er uit zag,m hoe ze straalden ...
dat paard had gewoon iets...
nu met bijvoorbeeld dit filmpje is er niet speciaals te zien aan heel het paard...het is dat je weet dat het er in zit, want anders :n

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:06

Illusion1990 schreef:
Ben trouwens erg benieuwd wat er achter die gesloten deuren gebeurt...

Nou, daar heeft Totilas een enorme aframmeling gehad natuurlijk, en is er prikkeldraad in z'n mond gelegd, z'n tong vastgebonden, een vedrovingsspuit gehad en Matthias een zadoekje.

Nee, alle gekheid op een stokje.
Ik denk dat ze de mond hebben gecontroleerd, de tong teruggelegd en overlegd hoe ze verder zouden gaan.
Met z'n aanwijzingen heeft papa Rath heel veel rust kunnen terugbrengen. Dát vond ik klasse! Het lef om in het openbaar af te gaan, omdat hij niet veel meer kon zeggen dan "rij nu een schouderbinnenwaarts over de lange zijde", en "belonen".
Laatst bijgewerkt door bertie op 08-02-12 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:09

Sonja_vR schreef:
ik ben helemaal niet van dressuurwedstrijden etc, vind er meestal niet veel boeiends aan om naar te kijken...de combi Gal en Totilas was 1 van de weinigen die me echt kippenvel konden bezorgen , gewoon een sprookje die twee, hoe het er uit zag,m hoe ze straalden ...
dat paard had gewoon iets...

Dat is met 95% van de personen die hier reageren..Ze waande zich in de Efteling..maar het was gewoon een ordinair circus waarbij het paard de klos is. Beren leren ze dansen op een gloeiende plaat ...hoe leren ze het paarden..Totilas is er een die nu zegt genoeg is genoeg bekijk het maar...!!! :(:)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:16

Ik reageer niet snel in dit soort topics maar ik wil hier toch ook even mijn mening over uitlaten hoor!
Ik vind het ok echt verschrikkelijk zonde wat er hier gebeurt, dit paard kan zoveel beter! Helaas heeft de huidige ruiter gewoonweg niet de competenties die bij Totilas horen, Matthias heeft gewoon niet het niveau wat nodig is om dit super paard te kunnen rijden, een totaal verkeerde combinatie, zonde!!
Overigens denk ik dat Totilas stiekem in zijn hoefje lacht, die heeft het maar mooi voor elkaar, wordt super verzorgd en maakt ook nog eens de dienst uit :P
Toch hoop ik ook dat Totilas weer terecht gaat komen bij een ruiter die eruit kan krijgen wat in dit paard zit, of dat nou Edward Gal is of een andere ruiter, ik hoop dit paard echt nog te zien schitteren!!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 09:18

Illusion1990 schreef:
Dank, dat idee had ik ook... Maar goed, wat een ellende dat filmpje... WATSKEBURT??? Such a shame... Ben trouwens erg benieuwd wat er achter die gesloten deuren gebeurt...

Ze blijven niet heel lang weg.. ik denk gewoon het bit goed doen hoor.. kan me niet voorstellen dat Toti zich de pletter laat schoppen en slaan zonder herrie te maken.. denk dat hij dan ook heel anders terug de baan in was gekomen. Zulke hete paarden laten zich dan écht niet meer rijden.

Maargoed.. dat ze geen combi zijn nog dat is duidelijk.