droopy3 schreef:Volgens mij is die wet er wel al, over het verbod op stands maar gaat hij pas in over een aantal jaar. Net als het verbod op de nerstenfokkerijen , gaat ook pas over een paar jaar in meen ik. Tja daar hebben die diertjes nu wat aan
Volgens mij ook, maar kan het mis hebben.
Ik ken zat maneges die nog steeds stands gebruiken, aangesloten zijn bij de FNRS, dus het zal nog steeds mogen.
Maar om dit echt paardenleed te noemen? Nee!
Hooguit tot verbetering vatbaar, meer niet.
Echt paardenleed zie ik in paarden of pony's die zonder enkele beschutting met dit weer buiten staan onder het mom van: natural is the best.
Flikker toch op, mafketels...

Ook een paard/pony moet de vrije keuze hebben om beschut te kunnen staan of niet.
Helaas mag men van veel gemeentes geen schuilstal bouwen en dus kiest men ervoor om paard/pony dan maar op open land neer te zetten.
Kostenbesparing? Slaap je lekker onder je warme dekbedje? Dat extra plakje hooi helpt vast voor de hele nacht...
Het blijft een gebrek aan juiste regelgeving in dit land: een schuilstal zal echt niet het landelijke karakter verzieken.
Is voor de dieren, die lopen op het land. Landelijk dus. Of het nu koeien, schapen, paarden of geiten zijn.
Laat de bouw van schuilstallen toe en veel dierenleed is verleden tijd.
Hoe moeilijk kan het zijn..?