Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Ja natuurlijk staat het gras torenhoog, ben je wel even het weiland ingelopen? He sh*t je zakt weg, idd er staat gras zat, maar geen machine die het land in kan.
edit: zo dan?
Pashon schreef:Jeetje hoevaak moet er nog gezegt worden dat er helemaal geen hooi schaarste is!
Schafstall schreef:Pashon schreef:Jeetje hoevaak moet er nog gezegt worden dat er helemaal geen hooi schaarste is!
Misschien dan erg regionaal. Ik woon echt midden op 't platteland, tussen de boeren. We hebben regelmatig gesprekken over van alles en nog wat, maar ook het inkomen. Van alle afnemers van mijn hooiboer, zijn er nog twee vaste over. Deze krijgen beide een complete vracht aangeleverd en that's it. De rest houdt hij voor z'n eigen paarden. Dus in plaats van 3x hooien, nu maar 1x..........je mag 't geen schaarste noemen..........
Ik heb 't dus niet alleen van horen zeggen, maar ik zie ook daadwerkelijk wat er op 't land staat en wanneer er gehooid/geoogst wordt. Nu draaien er overuren op 't mais.
Schafstall schreef:Pashon schreef:Jeetje hoevaak moet er nog gezegt worden dat er helemaal geen hooi schaarste is!
Misschien dan erg regionaal. Ik woon echt midden op 't platteland, tussen de boeren. We hebben regelmatig gesprekken over van alles en nog wat, maar ook het inkomen. Van alle afnemers van mijn hooiboer, zijn er nog twee vaste over. Deze krijgen beide een complete vracht aangeleverd en that's it. De rest houdt hij voor z'n eigen paarden. Dus in plaats van 3x hooien, nu maar 1x..........je mag 't geen schaarste noemen..........
Ik heb 't dus niet alleen van horen zeggen, maar ik zie ook daadwerkelijk wat er op 't land staat en wanneer er gehooid/geoogst wordt. Nu draaien er overuren op 't mais.
Er wordt regelmatig getemperatuurd wanneer er geperst kan worden, maar echt.....hier in de regio komt er geen hooi meer, daarvoor is 't te nat.
Pashon schreef:ik weet niet waar je woont, maar ook wij wonen midden op het platteland en ook altijd gedaan en het is pure slimheid van de boeren want de mensen betalen wel omdat ze het simpelweg gewoon nodig zijn!
Ook wij zien uiteraard wat er wel of niet van het land komt en er is absoluut niet van schaarste te spreken.
vuurneon schreef:Onze boer verhoogde ook altijd keurig de prijzen mee met de paniek, die man was niet gek![]()
Had altijd hooi genoeg, prijs aan het loonbedrijf bleef gelijk, maar toch kon hij binnen 2 maand de prijs rustig 2 euro omhoog gooien...
Hmm de meeste boeren zijn echt niet gek(daarom zijn wij wel van die boer afgestapt, hij was het voorbeeld van 'hoe haal ik een mooie auto uit mijn hooiopbrengt'
)
Hier is de paniek ook toegeslagen; door alle berichten over schaarste had onze hooiboer alles al verkocht voordat het van het land kwam! (alles was al gereserveerd). Tot 2 keer toe! En eerlijk is eerlijk, hij pikte mooi een graantje mee van die angst
Ach, gelukkig zat hij nog met die grote hooibalen in zijn maag dus die brengt hij bij ons voor 50 eu. per stuk (incl. berzorging natuurlijk). Want iedereen wou perse die dure pakjes
(al is 50 eu al aardig aan de prijs, maar goed... bij de fourage betaal ik er nog veel meer voor)
Pashon schreef:Meggiemeg er is echt geen schaarste, ja er komen misschien per keer minder balen af maar dit jaar hebben ze vaker kunnen hooien als voorgaande jaren. Vind het toch altijd wel knap dat mensen bij anderen kunnen zien wat er wel of niet van het land gehaald word, merendeel is van horen zeggen en mensen willen wel eens overdrijven om een paar rottige cent extra te hebben in de maand. Wat ik zeg, mensne betalen het wel want ze moeten het toch hebben.
Pashon schreef:ik weet niet waar je woont, maar ook wij wonen midden op het platteland en ook altijd gedaan en het is pure slimheid van de boeren want de mensen betalen wel omdat ze het simpelweg gewoon nodig zijn!
Ook wij zien uiteraard wat er wel of niet van het land komt en er is absoluut niet van schaarste te spreken.
Voorgaande jaren konden we 3x hooien en hebben een tijd terug zelfs maar 2x per jaar kunnen hooien. Dit jaar hebbe we 5x gehooid en met ons nog veel meer boeren!