Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:25

Ja kijk als jij je aangesproken voelt als pot dan is dat niet mijn fout ik denk altijd maar wie de schoen past trekt hem aan zeg maar. Feit is dat het wel gezegd is door de mensen die Rath min of meer op handen dragen en nu zijn zij wel de personen die steeds terug grijpen naar hoe het eerder was. En vergelijken en terug grijpen naar het verleden is in dit geval echt zo hetzelfde.

Doods bedreigingen zijn een uiterste maar dat die op zijn gastenboek stonden kan je de gemiddelde bokkers niet kwalijk (blijven) nemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:36

Ach er komt zo weer een nieuw Totilas topic, kan iedereen daar weer verder gaan :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:44

sarabande schreef:
Ach er komt zo weer een nieuw Totilas topic, kan iedereen daar weer verder gaan :D

_O- :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:54

Blijf het (nog) geen leuke combi vinden, Toot en Rath.
Het korter in de nek lopen, of het langer worden in de hals heeft niks met trekken te maken,
maar dat verschilt natuurlijk ook weer per paard.

Zag wel ergens in dit topic wel een hele goede, waarom Rath zo aan het knoeien was met de zigzag appuyementen. Dat Gal eerst ombuigt en dan wisseld, maar dat dat niet gebruikelijk is. Waardoor Rath daar waarschijnlijk de fout in gaat. :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:56

Is toch normaal om eerst om te stellen en dan de wissel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:56

Niet alleen in dit topic :D Maar bedankt voor de opmerking. :D

Ik ben en blijf benieuwd naar hoe ie het over een jaartje doet met Toot (er van uit gaande dat ie het nog doet) :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:58

Ik denk dat we daar allemaal heel nieuwsgierig naar zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:40

horseyfries schreef:
In de slechte rit waar RM94 het over heeft was Rath ook niet voor Laura en werd hij slechts derde, wat niet wegneemt dat hij in de GPS wél onterecht eerste werd.

Ik wacht ook nog steeds op de mensen die de normen van de klassieke dressuur hanteerden om nu eerlijk toe te geven dat de rit van Laura in de GPS technisch veel correcter en volgens het boekje was dan die van Matthias, en dat Laura dus altijd had moeten winnen. Ik vind het heel vreemd dat die mensen klassiek telkens aangrijpen als argument om het voor Matthias op te nemen, niet hetzelfde doen voor Laura terwijl deze ook klassiek geschoold is.

Na al het geneuzel over potten vraag ik me dit nog altijd af.....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:46

horseyfries schreef:
horseyfries schreef:
In de slechte rit waar RM94 het over heeft was Rath ook niet voor Laura en werd hij slechts derde, wat niet wegneemt dat hij in de GPS wél onterecht eerste werd.

Ik wacht ook nog steeds op de mensen die de normen van de klassieke dressuur hanteerden om nu eerlijk toe te geven dat de rit van Laura in de GPS technisch veel correcter en volgens het boekje was dan die van Matthias, en dat Laura dus altijd had moeten winnen. Ik vind het heel vreemd dat die mensen klassiek telkens aangrijpen als argument om het voor Matthias op te nemen, niet hetzelfde doen voor Laura terwijl deze ook klassiek geschoold is.

Na al het geneuzel over potten vraag ik me dit nog altijd af.....

Denk niet dat je een antwoord zal gaan krijgen ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:49

Voor iemand die zoveel verstand ervan heeft moet het toch simpel zijn om die vergelijking nu ook te trekken? Of kunnen ze dat alleen als het gaat om een vergelijking gaat tussen iemand die volgens hen het paard klassiek traint en iemand die het paard in het nederlandse systeem traint? Omdat het dan simpel is, klassiek is altijd beter? Maar als er twee klassiek getrainde paarden zijn is het antwoord plots erg moeilijk wie technisch nu het beste gereden heeft??

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:53

horseyfries schreef:
Voor iemand die zoveel verstand ervan heeft moet het toch simpel zijn om die vergelijking nu ook te trekken? Of kunnen ze dat alleen als het gaat om een vergelijking gaat tussen iemand die volgens hen het paard klassiek traint en iemand die het paard in het nederlandse systeem traint? Omdat het dan simpel is, klassiek is altijd beter? Maar als er twee klassiek getrainde paarden zijn is het antwoord plots erg moeilijk wie technisch nu het beste gereden heeft??

Ben het met je eens hoor maar vind het ook verdacht stil worden nu als het gaat om het klassieke is beter gebeuren.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:31

Ik ben eens verder gaan zoeken waar die opmerking over biomechanica nu vandaan komt, en vond een link van een instructrice die zegt er een boek over geschreven te hebben wat gratis te downloaden is. Nergens vind ik daarin echter enige verwijzing naar échte biomechanica, het is slechts een opsomming van alom gekende feiten van klassieke rijkunst. Bepaald niet te vergelijken met de toepassing van de klassieke mechanica van Newton en consorten bij het bestuderen van bewegingen van levende wezens.
Als ik me dan verder verdiep in biomechanica kom ik dit tegen: "wanneer biomechanica ingezet wordt bij de analyse van sportbewegingen, gaat het om het vinden van die laatste millimeter die het breken van een record mogelijk maakt. Elk vereenvoudigd model is dan té eenvoudig."
Lijkt me mooie reclame voor de Nederlandse manier van trainen!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:53

horseyfries schreef:
Ik ben eens verder gaan zoeken waar die opmerking over biomechanica nu vandaan komt, en vond een link van een instructrice die zegt er een boek over geschreven te hebben wat gratis te downloaden is. Nergens vind ik daarin echter enige verwijzing naar échte biomechanica, het is slechts een opsomming van alom gekende feiten van klassieke rijkunst. Bepaald niet te vergelijken met de toepassing van de klassieke mechanica van Newton en consorten bij het bestuderen van bewegingen van levende wezens.
Als ik me dan verder verdiep in biomechanica kom ik dit tegen: "wanneer biomechanica ingezet wordt bij de analyse van sportbewegingen, gaat het om het vinden van die laatste millimeter die het breken van een record mogelijk maakt. Elk vereenvoudigd model is dan té eenvoudig."
Lijkt me mooie reclame voor de Nederlandse manier van trainen!

Oef dat zal een enorme klap in het gezicht zijn denk ik zo maar.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 05:50

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichtjes verwijderd, graag on-topic blijven en gekibbel achter de schermen houden

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:12

Ayasha schreef:
Niet alleen in dit topic :D Maar bedankt voor de opmerking. :D

Ik ben en blijf benieuwd naar hoe ie het over een jaartje doet met Toot (er van uit gaande dat ie het nog doet) :)

Inderdaad zoals ik al zei ik gun het hem absoluut maar ik vond de eerst ritten beter dan nu misschien ook een stukje spanning maar op deze manier zie ik hem nog niet naar London gaan

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:26

Kan iemand mij vertellen of dat er Kür komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:58

SaskiaKur schreef:

Er is wel een kur, las al lyrische berichten van de duitsers. Maar ik las ook dat het muziek was van een of andere DJ. Dus zal absoluut mijn stijl waarschijnlijk niet zijn. Maar ik ben benieuwd.

Edit:

http://www.matthias-rath.de/de/aktuell/ ... n-dyk.html

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:57

Wow! Echt gave muziek, kan niet wachten tot de volledige kur!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:00

Maar die wordt niet in Wiesbaden gereden?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:14

Is dat concours nu nog aan de gang dan??

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:14

Geen idee :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 02:11

Wuis schreef:
SaskiaKur schreef:

Er is wel een kur, las al lyrische berichten van de duitsers. Maar ik las ook dat het muziek was van een of andere DJ. Dus zal absoluut mijn stijl waarschijnlijk niet zijn. Maar ik ben benieuwd.

Edit:

Volgens mij gaat die muziek Toot goed passen :j

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 06:42

SaskiaKur schreef:
Maar die wordt niet in Wiesbaden gereden?

Er is een kür geweest, want die is gewonnen door Juan Manuel Muñoz met Fuego. OP deze pagina vind je wel een uitslag http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... -wiesbaden
Maar daar heeft Rath niet aan mee gedaan.

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:50

die kür past echt bij totilas vind ik, mooie krachtige muziek

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:33

Wuis schreef:
SaskiaKur schreef:

Edit:

ben al blij dat het niet van die duitse stampmuziek is! :')