Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

horseyfries schreef:In de slechte rit waar RM94 het over heeft was Rath ook niet voor Laura en werd hij slechts derde, wat niet wegneemt dat hij in de GPS wél onterecht eerste werd.
Ik wacht ook nog steeds op de mensen die de normen van de klassieke dressuur hanteerden om nu eerlijk toe te geven dat de rit van Laura in de GPS technisch veel correcter en volgens het boekje was dan die van Matthias, en dat Laura dus altijd had moeten winnen. Ik vind het heel vreemd dat die mensen klassiek telkens aangrijpen als argument om het voor Matthias op te nemen, niet hetzelfde doen voor Laura terwijl deze ook klassiek geschoold is.

horseyfries schreef:horseyfries schreef:In de slechte rit waar RM94 het over heeft was Rath ook niet voor Laura en werd hij slechts derde, wat niet wegneemt dat hij in de GPS wél onterecht eerste werd.
Ik wacht ook nog steeds op de mensen die de normen van de klassieke dressuur hanteerden om nu eerlijk toe te geven dat de rit van Laura in de GPS technisch veel correcter en volgens het boekje was dan die van Matthias, en dat Laura dus altijd had moeten winnen. Ik vind het heel vreemd dat die mensen klassiek telkens aangrijpen als argument om het voor Matthias op te nemen, niet hetzelfde doen voor Laura terwijl deze ook klassiek geschoold is.
Na al het geneuzel over potten vraag ik me dit nog altijd af.....

horseyfries schreef:Voor iemand die zoveel verstand ervan heeft moet het toch simpel zijn om die vergelijking nu ook te trekken? Of kunnen ze dat alleen als het gaat om een vergelijking gaat tussen iemand die volgens hen het paard klassiek traint en iemand die het paard in het nederlandse systeem traint? Omdat het dan simpel is, klassiek is altijd beter? Maar als er twee klassiek getrainde paarden zijn is het antwoord plots erg moeilijk wie technisch nu het beste gereden heeft??

horseyfries schreef:Ik ben eens verder gaan zoeken waar die opmerking over biomechanica nu vandaan komt, en vond een link van een instructrice die zegt er een boek over geschreven te hebben wat gratis te downloaden is. Nergens vind ik daarin echter enige verwijzing naar échte biomechanica, het is slechts een opsomming van alom gekende feiten van klassieke rijkunst. Bepaald niet te vergelijken met de toepassing van de klassieke mechanica van Newton en consorten bij het bestuderen van bewegingen van levende wezens.
Als ik me dan verder verdiep in biomechanica kom ik dit tegen: "wanneer biomechanica ingezet wordt bij de analyse van sportbewegingen, gaat het om het vinden van die laatste millimeter die het breken van een record mogelijk maakt. Elk vereenvoudigd model is dan té eenvoudig."
Lijkt me mooie reclame voor de Nederlandse manier van trainen!
Ayasha schreef:Niet alleen in dit topicMaar bedankt voor de opmerking.
Ik ben en blijf benieuwd naar hoe ie het over een jaartje doet met Toot (er van uit gaande dat ie het nog doet)
SaskiaKur schreef:Kan iemand mij vertellen of dat er Kür komt?
Wuis schreef:SaskiaKur schreef:Kan iemand mij vertellen of dat er Kür komt?
Er is wel een kur, las al lyrische berichten van de duitsers. Maar ik las ook dat het muziek was van een of andere DJ. Dus zal absoluut mijn stijl waarschijnlijk niet zijn. Maar ik ben benieuwd.
Edit:
http://www.matthias-rath.de/de/aktuell/ ... n-dyk.html
SaskiaKur schreef:Maar die wordt niet in Wiesbaden gereden?
Wuis schreef:SaskiaKur schreef:Kan iemand mij vertellen of dat er Kür komt?
Er is wel een kur, las al lyrische berichten van de duitsers. Maar ik las ook dat het muziek was van een of andere DJ. Dus zal absoluut mijn stijl waarschijnlijk niet zijn. Maar ik ben benieuwd.
Edit:
http://www.matthias-rath.de/de/aktuell/ ... n-dyk.html