Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Martine123 schreef:Dan moet je anders rijden..Over de reactie van craig: ik zou ook niet al te vriendelijk reageren als ik wist dat mensen me zo aan het filmen waren om aan te tonen dat ik een dieren beul zou zijn, dat is 1.
Citaat:Ooit van zenuwen gehooord?
Citaat:De bedoeling daarvan is, is dat je paard zelf moet stoppen, je gaat dus met snelheid op de wand af, geeft wel optijd de stop aan, maar daardoor leert het paard ook dat hij door moet gaan en gaat hij beter met zijn achterhand stoppen.
Citaat:nu staat het een keer op film.....so what? Behalve rel-topics bereik je er niks mee
Martine123 schreef:Sorry maar ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren,
Over de reactie van craig: ik zou ook niet al te vriendelijk reageren als ik wist dat mensen me zo aan het filmen waren om aan te tonen dat ik een dieren beul zou zijn, dat is 1.
Wie van de mensen hier heeft een paard nooit heel erg in de mond gezeten?
Ooit van zenuwen gehooord?
Voor de niet western ruiters;
En ja, in de proef spin je, jie paard 4 keer, wat zij aan het doen is is op het moment dat hij zelf uit zxijn spin wil stappen ze hem door laat gaan. Goed hij spint wel wat lang, dat is ook zo.
Over het fencing;
De bedoeling daarvan is, is dat je paard zelf moet stoppen, je gaat dus met snelheid op de wand af, geeft wel optijd de stop aan, maar daardoor leert het paard ook dat hij door moet gaan en gaat hij beter met zijn achterhand stoppen.
ElCamino schreef:nu staat het een keer op film.....so what? Behalve rel-topics bereik je er niks mee.
Wil je werkelijk weten wat er thuis en achter de schermen gebeurt? denk ik niet!
En of het nu Wester, dressuur of wat anders is....dit gebeurt dagelijks op veel stallen , ongeacht de tak van sport.
En nee, dit willen we niet.... en oh jee....zouden we nooit doen...
En Ja, dit gebeurt bij menig ruiter die zijn paard even zat is wanneer ze alwéér niet loslaten....etc etc.
Natuurlijk hoort het niet, en als hij slim was geweest had hij het niet gedaan waar veel mensen bij zijn.
En dan roepen we: je moet op de show alleen opwarmen, trainen doe je thuis....
En dan heb je een "show-smart" paard, die moet je wel aanpakken daar.
Ik heb bepaalde nederlandse ruiters wel een erger tekeer zien gaan vroeger.
En ik durf best namen te noemen, vlak een Henk of Dennis niet uit...en met hen nog vele anderen...
Zijn we power & paint vergeten....de roll-kur.....de verschrikkelijk bekende foto's van spring/dressuurpaarden die voorbij gekomen zijn ?
stef schreef:rapido schreef:Niet als je zo hoog aan de top mee draait Slofje!
Goh, ik dacht dat juist hoe hoger het niveau, hoe minder de hulpen moesten zijn, hoe lichter het paard moet reageren
liljebo schreef:Ahh ik snap het al Craig is gewoon heel dom? Hij weet dat er mensen aan het filmen zijn en toch door gaan met zijn geruk en gepluk. Als hij zo overtuigd was dat het oke was wat hij deed. Had hij ook niet geprobeerd het filmpje te verbieden.
Kortom hij zal wel door hebben gehad dat zijn trainings methode niet echt oke zijn.
Als er mensen op deze manier aan het filmen zijn, je ziet natuurlijk wel aan de manier waarom die mensen aan het filmen zijn geweest, dat ze niet op heel veel goeds uit zijn geweest. dit zijn niet zomaar "o leuk een training" filmpjes, maar dit zijn "wij gaan jullie nu zwartmaken filmpjes" en 3x raden hoe blij andere pro-ruiters zouden reageren als je hun op zon manier gaat filmen.quarterH schreef:ik zie niks verkeerd in de filmpjes.
heeft iemand van jullie de moeite genomen naar zijn clinic opw estern experience te gaan kijken? en luisteren wat zijn theorie is?
ik vind het werkelijk waar schandelijk dat een stel penny's met een camera en montage-cursus dit soort ophef kunnen veroorzaken. ze maken de topsport kapot. eerst dressuur en nu is western aan de beurd?
en dan al die reacties hier van mensen die werkelijk geen idee hebben waar het over gaat en waar ze het over hebben maar wel de grootste schande spreken over een filmpje van 3 minuten....
ik wordt misselijk van deze onterechte stemmingsmakerij. craig heeft mijn steun!
Hmmm dat bestaat hier de dierenbescherming dus ook uit pennys en mensen die nergens verstand van hebben?![]()
![]()
Even ter verduidelijking... de db is hier onderdeel van overheid en de inspecteurs hebben behoorlijk wat opleiding nodig om in dit vak terecht te komen.
En toch hebben ze een aanklacht ingediend tegen deze wijze van trainen
Terecht, vind ik. En velen met mij
(ook op het zwedenforum is met hier absoluut niet over te spreken)
Citaat:
Martine123 schreef:ik heb persoonlijk een paar keer naar ze gebeld ...En ik kan ...
Martine123 schreef:Sorry maar ik vind dat mensen niet zo moeten zeuren,
Over de reactie van craig: ik zou ook niet al te vriendelijk reageren als ik wist dat mensen me zo aan het filmen waren om aan te tonen dat ik een dieren beul zou zijn, dat is 1.
Wie van de mensen hier heeft een paard nooit heel erg in de mond gezeten?
Ooit van zenuwen gehooord?
Citaat:Martine123 schreef:
ik heb persoonlijk een paar keer naar ze gebeld ...En ik kan ...
Misschien moet je eerst even leren aanvaarden dat de deze problematiek ruimer is als jij in je eigen wereldje.