bastiano680 schreef:Ninx schreef:[
Eerlijk? Ik denk dat het heel veel eigenaren niet interesseert.
Die willen PERSE dat paard, en als dat paard dan niet naar buiten kan.... jammer voor het paard.
Dat lees je toch ook altijd op Bokt? "Mag ik dan geen paard kopen ofzo?!" zegt men dan boos omdat men erover valt dat
het paard geen buitenlucht ziet.
Mijn antwoord is dan NEE, en deze maatregel kan daarin voorzien.
Pensionhouders moet idd verplicht worden buitenruimte te realiseren.
Maar nu heeft dat geen prioriteit, zij runnen zo'n toko voor het geld... en als de klant accepteert dat het paard nooit buiten komt, dan zal de pensionhouder niet spontaan zijn land gaan draineren of paddocks aanleggen....
Ik als sportruiter protesteer enorm op jouw berichten, niet persoonlijk, maar wel op je mening. Ik woon in de randstad!! Mijn paarden hebben in de zomer wei als ze op vakantie gaan. Maar onze stal heeft geen weidegang, wel een aan de hand graas mogelijk......... wat als mogelijk is ook dagelijks gebeurd.
Ze staan sochtends in de molen. Smiddags een uur of 3 in de paddock en savonds worden ze gereden en grazen ze aan de hand.
Noem jij dit mishandeling? vind jij dat een paard in de winter beter af is om in de gure kou 24/7 in de modder te lopen?
Ik zou persoonlijk niet kiezen voor een stal zonder weidegang. Nu weet ik niet hoe groot de paddocks zijn in jullie situatie, maar ik zie hier bij ons dat ze als 2 idoten door het hek gaan als ik het hek van de paddock openzet en ze de wei op mogen (1 van de 2 is een voormalig sportpaard). Een paddock is dus wel leuk om ze dagelijks wat buitenlucht te geven, maar de weidegang vinden ze veel leuker. En tja, mijn paddock is met nat weer blubberig en koud, maar ze kunnen er voor kiezen om in hun stalletje of op het verharde voor de stal te gaan staan.
Ben het met je eens dat het ook niks is, als ze in de koude blubber MOETEN staan, omdat er geen andere schuilplaats is. Maar toch zie ik ze er soms voor kiezen om in de gure wind te staan. Heb niet het idee dat ze er last van hebben, want dan gaan ze wel naar binnen. Maar goed, onze paarden zijn dan ook niet geschoren.