FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:52

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:
ik heb geen zin om alles te gaan quoten, maar wat ik begrijp is dat je je puur op dressuur richt en niet je mede spring ruiters aan gaat spreken? Dat noem ik nogal hypocriet.
Ik denk ook niet dat alles wat je hier post, je in dank wordt genomen door je collega ruiters.

Nou, mn collega's zijn springruiters, en niemand die me er op aansprak of er iets van zei in Amsterdam, en hier ook niet.
Dat zou anders worden als ik hen er persoonlijk op aan ging spreken, maar dat moet maar iemand doen die net zo weinig verweven is met de springsport, als ik met de dressuursport. Ik hoef niet alles te doen.
Bovendien, en zeker niet onbelangrijk, de dressuursport is momenteel waar het om draait, over springen lees ik niks.

ja maar het ging jou om mistanden in de SPORT, en niet per discipline... als het nou een springer of een dressuurprikker is, mag dan echt niks uitmaken als een paard in de krul getrokken wordt.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:54

Citaat:
Ik hoef me ook niet te verdiepen in stierenvechten, berendansen en vossenjacht om te weten dat ik daar compleet tegen ben.

Rare vergelijking.
Wat is nu je werkelijke motivatie? Aandacht? Of kom je op voor het welzijn van dressuurpaarden?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:54

Paardentango schreef:
Oeps, keer jij je als beroepsruiter je tegen de professionele collega's van de derssuur ?

Vind je dat integer van jezelf.
Spreek je niet met een dubbele tong, want het gaat in deze niet om de dressuur. Er wordt gesproken over een stukje van de of paardentraining.

Dat is niet over 'de dressuur' in het algemeen.

Als dat zo was dan zouden er wel net zo veel foto's op het internet staan van springpaarden als van dressuurpaarden.
Nergens heb ik ook maar gelezen, in de hele vele artikelen die ik nu onder ogen gehad heb, dat er ergens over springen gesproken wordt. De enigen die dat steevast doen zijn de mensen uit de dressuurwereld. Die zouden heel graag de springsport erbij willen slepen.
Het gaat ook steeds over Anky en Sjef, maar nergens over Ludger of Rob Ehrens.

KiWiKo

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:55

staan er ook Marcel........ staan er ook....... er staan gruwelijke foto's op internet van springers

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:55

Vudress schreef:
Citaat:
Ik hoef me ook niet te verdiepen in stierenvechten, berendansen en vossenjacht om te weten dat ik daar compleet tegen ben.

Rare vergelijking.
Wat is nu je werkelijke motivatie? Aandacht? Of kom je op voor het welzijn van dressuurpaarden?

De stierenvechters zien dat heel anders! Net als de trainers van dansende beren en de vossenjagers. Die vinden allemaal dat het moet kunnen wat ze doen.

antwoord 2

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:57

Och nee, kom daar niet me aan. Ik ben o.a. iemand die steeds zegt NIET over personen, het gaat over en 'rijstijl' een trainingswijze.

Daarom stelde ik je de vraag : Leg me eens uit alsjebleift waarom die springruiters dat ook zo doen, en zelf nog vele malen groffer.
Ik heb de ballen verstand van springen, maar wel wat van het 'materiaal' van het dier wat ingezet wordt, van het paard.
Maar met die vraag.... dan ben je niet thuis?

Weg is ie, boos en ontstemd.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 19-02-10 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:58

KiWiKo schreef:
staan er ook Marcel........ staan er ook....... er staan gruwelijke foto's op internet van springers

Nou....voor elke foto die jij hier laat zien van een springpaard met zn kin tegen de borst, zet ik er 4 van dressuurpaarden tegenover...kom maar op...gaan we nog lachen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:59

MarcelDufour schreef:
Paardentango schreef:
Oeps, keer jij je als beroepsruiter je tegen de professionele collega's van de derssuur ?

Vind je dat integer van jezelf.
Spreek je niet met een dubbele tong, want het gaat in deze niet om de dressuur. Er wordt gesproken over een stukje van de of paardentraining.

Dat is niet over 'de dressuur' in het algemeen.

Als dat zo was dan zouden er wel net zo veel foto's op het internet staan van springpaarden als van dressuurpaarden.
Nergens heb ik ook maar gelezen, in de hele vele artikelen die ik nu onder ogen gehad heb, dat er ergens over springen gesproken wordt. De enigen die dat steevast doen zijn de mensen uit de dressuurwereld. Die zouden heel graag de springsport erbij willen slepen.
Het gaat ook steeds over Anky en Sjef, maar nergens over Ludger of Rob Ehrens.

Idd omdat zij niet in scoop zitten van de fixatie, neemt niet weg dat als de FEI rechtlijnig en enige geloofwaardigheid naar buiten wil dragen, ze wel al de door hun erkende disciplines gelijk moeten behandelen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:59

Paardentango schreef:
Och nee, kom daar niet me aan. Ik ben o.a. iemand die steeds zegt NIET over personen, het gaat over en 'rijstijl' een trainingswijze.

Daarom stelde ik je de vraag : Leg me eens uit alsjebleift waarom die springruiters dat ook zo doen, en zelf nog vele malen groffer.
Ik heb de ballen verstand van springen, maar wen van het materiaal. Van het paard.
Maar dan ben je niet thuis?

Weg is ie, boos en ontstemd.

Nooit boos en nooit ontstemd, dus dat is alweer verzonnen. Weet jij dan waarom die dressuurruiters zo rijden??

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:00

MarcelDufour schreef:
KiWiKo schreef:

Nou....voor elke foto die jij hier laat zien van een springpaard met zn kin tegen de borst, zet ik er 4 van dressuurpaarden tegenover...kom maar op...gaan we nog lachen.

het gaat toch niet om aantallen... alle foto's die hier staan zijn ook jaren oud. Maar nog snap ik niet waarom je geen springruiters aan wil spreken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:00

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:01

bulck schreef:
Idd omdat zij niet in scoop zitten van de fixatie, neemt niet weg dat als de FEI rechtlijnig en enige geloofwaardigheid naar buiten wil dragen, ze wel al de door hun erkende disciplines gelijk moeten behandelen.

Zou dat de reden zijn dat de hele commissie die dat nu moet opstellen uit dressuurmensen bestaat? Waarom heeft daar dan niemand uit de springwereld zitting in?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:02

Afbeelding

ben dit in de dressuurring nog niet tegen gekomen

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:04

Ik heb al de grootste lol, geloof me, dit heb ik hier nog nooit meegemaakt.
Heel een topic op zijn gat := _O- .

Maarre Dufour ik 'plaag' je echt niet alleen om wat je er uit kraamt, maar denk er om dat wat je nu aan het doen bent, terecht of niet wel eens heel lelijk bij jezelf terug kan komen.

Met roem en dikdoenerij is niet alles te koop, niet alles...

Zeg later niet dat niemand je gewaarschuwd heeft, want dat ben je. Door mensen hier o.a. Succes. Ik geef de :7 aan }:0

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:06

MarcelDufour schreef:
bulck schreef:

Zou dat de reden zijn dat de hele commissie die dat nu moet opstellen uit dressuurmensen bestaat? Waarom heeft daar dan niemand uit de springwereld zitting in?

Om zo ver mogelijk uit de scoop te blijven uiteraard :+

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:07

Michael1104 schreef:
het gaat toch niet om aantallen... alle foto's die hier staan zijn ook jaren oud. Maar nog snap ik niet waarom je geen springruiters aan wil spreken.

Omdat ik ook geen dressuuruiters aanspreek. Ik spreek niemand aan, want geen hond zal luisteren naar me. Ik kies, indien noodzakelijk (wat ik ten zeerste betwijfel want ik heb vertrouwen in Frank Kemperman), andere wegen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:09

MarcelDufour schreef:

Michael schreef:

Wat alles in een stroomversnelling heeft gebracht, is Patrick Kittel en dat was nog maar een paar maanden geleden.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:10

MarcelDufour schreef:
Michael1104 schreef:

Omdat ik ook geen dressuuruiters aanspreek. Ik spreek niemand aan, want geen hond zal luisteren naar me. Ik kies, indien noodzakelijk (wat ik ten zeerste betwijfel want ik heb vertrouwen in Frank Kemperman), andere wegen.

nee maar alle foto's en filmpjes die je laat zien, komen allemaal uit dressuur... en als je echt voor jouw standpunten staan, moet je iedereen aan durven spreken vind ik, en niet alleen als het jou uitkomt of als je de mensen niet kent.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:11

MarcelDufour schreef:
MarcelDufour schreef:

Michael schreef:

Wat alles in een stroomversnelling heeft gebracht, is Patrick Kittel en dat was nog maar een paar maanden geleden.

haha patrick was in een elkaar gezet filmpje, en daarvan is hij notabene vrijgesproken.

KiWiKo

Re: FEI Meeting: LDR toegestaan, hyperflexie voortaan verboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:11

dat was echt inderdaad een grote, grote zepert voor de anticlan..........

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:12

Paardentango schreef:
Ik heb al de grootste lol, geloof me, dit heb ik hier nog nooit meegemaakt.
Heel een topic op zijn gat := _O- .
Maarre Dufour ik 'plaag' je echt niet alleen om wat je er uit kraamt, maar denk er om dat wat je nu aan het doen bent, terecht of niet wel eens heel lelijk bij jezelf terug kan komen.
Met roem en dikdoenerij is niet alles te koop, niet alles...
Zeg later niet dat niemand je gewaarschuwd heeft, want dat ben je. Door mensen hier o.a. Succes. Ik geef de :7 aan }:0

Geen enkel probleem. laat iedereen maar komen die wat van me wil. Uit de springwereld zal niemand dat doen, en uit de dressuurwereld zou ik niet weten wie me wat zou kunnen maken. Ik verdien daar mn brood niet en dreigen dat ik niet in het dressuurteam kom gaat ook al niet werken. ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:13

bulck schreef:

Dus heeft de springsport momenteel nog niets te maken met dit probleem. Speelt voorlopig alleen in de dressuur.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:14

MarcelDufoir schreef:
want geen hond zal luisteren naar me

Dat kan ik je nu al voorspellen, sneu maar wel waar.
Je collega's zullen je zeker gaan waarderen om je daden, ongetwijfeld.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:16

Michael1104 schreef:
haha patrick was in een elkaar gezet filmpje, en daarvan is hij notabene vrijgesproken.

Dan moet je maar eens op de site van epona.tv kijken, dan zal je een ongemonteerd filmpje zien.

Zij hieronder werd ook vrijgesproken, trouwens, dus dat moet ook kunnen?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Springert op 19-02-10 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:18

MarcelDufour schreef:
bulck schreef:

Dus heeft de springsport momenteel nog niets te maken met dit probleem. Speelt voorlopig alleen in de dressuur.

Dat is dus echt hypocriet en de verkeerde mentaliteit, dus langs de ene kant staan roepen en langs de andere kant (toevallig ook de kant waar je direct mee te maken hebt) je oogkleppen ophebben.
Hier in Belgie noemen ze dat tweezakkerij