Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:49

Mytens schreef:
Wat kost een Totilas nakomeling als hij met 3 jaar niet goed is met klin. en rontg. keuren? 5000euro + opfokkosten :)?

5500 euro excl. btw en veeartskosten. Dus zo'n 7000 euro, dan 3 jaar opfokkosten en verder onderhouds/veeartskosten.

Dat brengt een 3 jarige op ongeveer 11.500 euro en dan moet hij nog leuk en gezond zijn. Dat brengt een 3 jarige toch nooit op???

Dekken met Totilas moet je hopelijk zien als een investering in de toekomst. Duimen dat hij gezond blijft en goed is zodat hij als hij ouder is voor veel geld verkocht kan worden.
Ik denk eerder dat je kan stellen dat dekken met Totilas gewoon geld toeleggen is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:50

Citaat:
•Bij dekking met Moorlands Totilas wordt vooraf het dekgeld betaald. Indien na 3 inseminaties blijkt dat de merrie niet dragend is kan de eigenaar kiezen voor een gratis dekking met Moorlands Bodyguard of 25% retour van het van te voren betaalde dekgeld.

Pure geldklopperij! Ik deed er al niet aan mee dat hele Totilas gebeuren, maar nu al helemaal niet meer.

25% van 5000,- = 1250 euro. Dan ben je dus 3750 euro kwijt.. en anders heb je voor 5000 euro een dekking van Bodyguard. Hoera!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:52

Ja lijkt me ook idd, dan kan ik uit mijn mormel van de markt voor 400 euro nog een GP paard fokken.

Ik hoop dat ze daar ook rekening mee houden als zijn afstammelingen gekeurd worden volgend jaar en dat het niet allemaal 'o wat mooi' is terwijl de veulens gewoon kopietjes zijn van mama en alleen de zwarte kleur van Totilas hebben gekregen.

Ik vraag me trouwens ook af wat zijn bevruchtend vermogen is, hebben ze daar al op gecheckt? Want met zo'n beroerde gustregeling mag ie wel supersperma hebben.

Suzanne F. schreef:
Dat brengt een 3 jarige op ongeveer 11.500 euro en dan moet hij nog leuk en gezond zijn. Dat brengt een 3 jarige toch nooit op???

Nee tuurlijk niet, die moet je verkopen als de markt er nog naar is, dus als veulentje op de veulenveiling en hopen dat je er een mep voor vangt omdat ie zwart is en een leuk knietje heeft. Aanhouden lijkt me niet verstandig aangezien de verwachtingen nu zó hoog zijn, dat kan alleen maar tegenvallen als er meer nakomelingen komen.

Pletje; je ziet het te rooskleurig, het dekgeld is 5500,- ;)

SophievdV

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:56

Ow jee.. dan zie ik het nog te rooskleurig haha! Kan je nagaan, het is dus nog erger :Y)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:09

ulysse1 schreef:
die voorwaarden en die belachelijk hoge dekprijs natuurlijk, wat anders?!
Stel je voor, wat zou Anky dan al niet moeten vragen moest Salinero een dekhengst zijn!?

Wat denk je, zou die het kado geven? :D

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:10

Ik ben eerst eens benieuwd naar wat voor veulens hij gaat geven. Het beste sportpaard van de wereld,hoeft niet per direct ook de beste dekhengst ter wereld te zijn.

daantje5979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:18

Bij ons op stal staat een pony met twee paarden als ouders... het zal je maar gebeuren... laat je je merrie dekken door Totilas, komt er een heel kleintje uit :D
Alle gekheid op een stokje... Ik vind het een enorm bedrag wat er neergeteld moet worden.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:21

Tjonge wat een abnormaal hoog dekgeld, de eigenaars weten wel weer hoe ze hun portemonee moeten gaan vullen.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:33

Issy schreef:
Tjonge wat een abnormaal hoog dekgeld, de eigenaars weten wel weer hoe ze hun portemonee moeten gaan vullen.

whahahaha ja idd.
Maar als het na 3 insiminaties niet lukt,mag je gratig dekken met Body Guard :+ Die zal het aankomend jaar wel druk gaan krijgen.....

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:45

Echt niet normaal.. Wat een dekgeld!
Ik heb gehoord dat hij een OCD heeft (gehad)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:48

JulienSVU schreef:
Echt niet normaal.. Wat een dekgeld!
Ik heb gehoord dat hij een OCD heeft (gehad)

Kaja Kaja Kaja Kaja Kaja Kaja!!! WAAR ZIT JE???????????
KIJK, ZIE, LEES!! HIERBOVEN!!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 19:52

Ik vind het niet zo gek dat ze naar de merrie kijken... Zouden ze veel vaker moeten doen! De profs weten wel wat ze doen maar er lopen ook boel amateurs rond die wel een veulentje willen van 'een hele mooie hengst' ze hebben toevallig ook nog een merrie dus dat is makkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:15

Bonita_Bon schreef:
Vind het wel grappig dat er voor een groot deel duitse paardeneigenaren/stallen hebben gereageerd... In de duitse media lees je alleen maar dat 'onze' paarden zo onnatuurlijk lopen, te grof zijn en compleet verkeerd getraint worden (niet alleen maar zulke berichten, wel veel).

Hihi dat vond ik dus ook al. Nederlandse sportpaarden zijn niet goed of ze deugen niet, maar wel als eerste in de rij staan voor een dekking van Totilas. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:17

Hun eigen veulen kunnen ze toch trainen, laten lopen en behandelen zoals ze willen? Ik snap niet dat het vreemd is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:41

daantje5979 schreef:
Bij ons op stal staat een pony met twee paarden als ouders... het zal je maar gebeuren... laat je je merrie dekken door Totilas, komt er een heel kleintje uit :D
Alle gekheid op een stokje... Ik vind het een enorm bedrag wat er neergeteld moet worden.

haha dan heb je een minilas!
nou ik ga er even op wachten,kijken wat er voortgebracht wordt ,en als dat leuk en veelbelovend is,misschien dan...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:41

Wuis schreef:
Bonita_Bon schreef:
Vind het wel grappig dat er voor een groot deel duitse paardeneigenaren/stallen hebben gereageerd... In de duitse media lees je alleen maar dat 'onze' paarden zo onnatuurlijk lopen, te grof zijn en compleet verkeerd getraint worden (niet alleen maar zulke berichten, wel veel).

Hihi dat vond ik dus ook al. Nederlandse sportpaarden zijn niet goed of ze deugen niet, maar wel als eerste in de rij staan voor een dekking van Totilas. :)

Wat is daar raar aan. Niet vergeten dat Totilas een halve Duitser is.Gribaldi is een trakener ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:43

Leuk nieuws! Wanneer kunnen we de eerste totilasjes juniors verwachten? :D (Pappa Totilas...)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:14

IKbenEllen schreef:
ulysse1 schreef:
die voorwaarden en die belachelijk hoge dekprijs natuurlijk, wat anders?!
Stel je voor, wat zou Anky dan al niet moeten vragen moest Salinero een dekhengst zijn!?

Wat denk je, zou die het kado geven? :D

Nope ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:55

Ayasha schreef:
Hun eigen veulen kunnen ze toch trainen, laten lopen en behandelen zoals ze willen? Ik snap niet dat het vreemd is.

Waarom dan voor Totilas gaan? Wat maakt Totilas anders dan een gemiddelde hengst? Nou:1. Zijn 'onnatuurlijke lopen' (waarmee hij de wereldtop voorbij piaffeerd) de manier waarop hij getraint is en zijn zeer solide zogenaamd 'groffe' bouw. Daarom vind ik het komisch.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:59

Lante schreef:
En mijn opmerkingen zijn niet degenererend bedoeld hoor, ik voer gewoon een discussie

Fijn dat je er zo over denkt, immers is het tegenwoordig niet zo gemakkelijk meer om op Bokt een fatsoenlijke discussie te voeren.

Lante schreef:
1* Het is een makkelijk te bewijzen feit (kun je zo nagaan door het KWPN te bellen als je het niet gelooft. ;) ).

Het is gemakkelijk te bewijzen Lante, geregistreerde nakomelingen zijn inderdaad bekend bij het/een stamboek.
Wederom vraag ik mij dan af waarom Suzanne dit dan niet meld.
Wanneer zij zegt "Ik heb contact gehad met het stamboek en zij zeggen..." is er niets aan de hand toch?
Ik stel een simpele vraag, met enig onderzoek is deze 100% sluitend te beantwoorden.

Maar moet ik daarvoor opdraaien? Ik stel de vraag toch aan Suzanne?

Lante schreef:
2* Wat Anky hier nu mee te maken heeft volg ik dan ook weer helemaal niet trouwens...

Ik schets hier een voorbeeld, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

Lante schreef:
3* Dan moet ik die hele pagina waar jij reageerde quoten, lees zelf maar even je eigen posts terug, misschien zie je dan ook dat er minstens drie verschillende mensen reageren dat jij juist geruchten de wereld in helpt en dat jij de enige bent die Suzanne daarvan beticht.

De wens is de vader van de gedachte... :D

Ik beticht Suzanne nergens van, ik stel haar een vraag en bovendien stel ik het erg op prijs als er geen onwaarheden op Bokt worden vermeld.

You of all people should know?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:11

Een veulen van Totilas kan ook een Total loss worden :D :D

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:20

ben benieuwd naar zijn veulens

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:37

maverick schreef:

Wat is daar raar aan. Niet vergeten dat Totilas een halve Duitser is.Gribaldi is een trakener ;)[/quote]

Denk je echt dat ze daarvoor komen, dan zou Gribaldi toch veel meer Duitse merries gehad hebben.

veerlee65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 07:50

inderdaad benieuwd naar de veulens, worden vast prachtig :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:16

NessaX schreef:
Wauw, die zijn dochter/zoon wil ik wel :~

Maarja ik hoop dat ze het dekgeld wat hoog zetten. Want zo een paard zal wel veel gevraagd worden voor dekhengst.
Ben benieuwd! :)

Misschien ff het topic lezen ;) ?