Bekende Duitse amazone mishandelt paard voor camera *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bekende Duitse amazone mishandelt paard voor camera *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:57

loez schreef:
Kan iemand mij de link naar het vorige topic of filmpje per PM sturen?

Staat een paar bladzijden terug in dit topic, even zoeken, meissie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:57

suleilitha schreef:
Tja maar waarom moeten er zo spooky gedaan worden over de naam?
Normaliter worden misdadigers toch ook gewoon met naam en toenaam genoemd?

Helemaal niet.
Het is iets wat die Misselijk zender van een SBS heeft ingevoerd, het was altijd zo dat de naam niet genoemd mocht worden.

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:59

het eerste wat mij te binnen schoot terwijl ik het filmpje keek: wat wil zij in GODSNAAM bereiken met dat paard? wat wil ze van het paard gedaan krijgen?

Ik zou dat mens wel op zo'n stretcher bed willen leggen en em met volle vaart dicht laten klappen... voelt zij ook is hoe het is om in de 'krul getrokken' te worden.

En dat die man in dat filmpje er ook gewoon maar bij staat te kijken (tijdens dat 'longeren')... kerel!!!!!! doe er wat aan!!!!

Oh.. ik zou hier wel een pagina vol over kunnen typen.. maar die mensen zijn gewoon te zielig voor woorden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:59

suleilitha schreef:
Alleen op Bokt gelden deze juridische gronden? Kom nou......

Euh, nee, overal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:01

MoonLight01 schreef:
Ik zou dat mens wel op zo'n stretcher bed willen leggen en em met volle vaart dicht laten klappen... voelt zij ook is hoe het is om in de 'krul getrokken' te worden.

Begin dan in Nederland.... kun je dat bij 3/4 van alle ruiters doen denk ik Lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:02

Yamcha schreef:
MoonLight01 schreef:

Begin dan in Nederland.... kun je dat bij 3/4 van alle ruiters doen denk ik Lachen

sorry hoor maar vind dit een uitspraak van niks! hou het lekker on topic!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:06

Uitspraak van niks, tja dat is meestal zo he, als het dicht bij de waarheid komt. Je wilt ze de kost niet geven, hoor Pashon. En dan vooral bij mensen die de B niet eens aankunnen. Paard wordt bij elkaar geknupt, (lees: pony) Iemand hanteert de longe en een ander gaat er gillend en schreeuwend met veel zweepgeklapper achteraan.......
Dit soort taferelen komt niet echt voor bij maneges, maar vooral in de weilanden ver achter boerderijen, waar menig Penny een "verzorgpaard" heeft.
Waarom heb ik toch ook alweer zo'n moeite met de term verzorgpaard, ik geloof dat ik het weer weet.......

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:07

Wat zou ik graag willen dat het paard eens goed zou uithalen naar dr hoofd.
Of anders laat ik haar wel 30 min lang rennen aan de longeerlijn, kop omgebogen bij dr navel en de zweep dr achter. Wat een trut Hamer

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:08

MoonLight01 schreef:
En dat die man in dat filmpje er ook gewoon maar bij staat te kijken (tijdens dat 'longeren')... kerel!!!!!! doe er wat aan!!!!

ik denk dat die man net zo gemeen is als die vrouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:12

Beetje raar dat er zo geheimzinnig gedaan wordt. Als het normaal is dan kan het dus wel, nu iedereen weet dat het niet normaal is, kan er geen naam gebruikt worden?

Zeer apart. Dit soort dingen moeten gewoon in de openheid, en een vette veroordeling!!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:14

IndianLady schreef:
Wat zou ik graag willen dat het paard eens goed zou uithalen naar dr hoofd.
Of anders laat ik haar wel 30 min lang rennen aan de longeerlijn, kop omgebogen bij dr navel en de zweep dr achter. Wat een trut Hamer

Maar dan staat er onder de kop iets anders: paard slaat trainster tegen het hoofd.
Vervolgens wordt het paard als onhandelbaar en gemeen bestempeld.

Ik ben het met je eens hoor.
Walgelijk filmpje en walgelijke trainster.
Ik heb geen idee over wie het gaat Bloos Bloos !

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:15

suleilitha schreef:
Uitspraak van niks, tja dat is meestal zo he, als het dicht bij de waarheid komt. Je wilt ze de kost niet geven, hoor Pashon. En dan vooral bij mensen die de B niet eens aankunnen. Paard wordt bij elkaar geknupt, (lees: pony) Iemand hanteert de longe en een ander gaat er gillend en schreeuwend met veel zweepgeklapper achteraan.......
Dit soort taferelen komt niet echt voor bij maneges, maar vooral in de weilanden ver achter boerderijen, waar menig Penny een "verzorgpaard" heeft.
Waarom heb ik toch ook alweer zo'n moeite met de term verzorgpaard, ik geloof dat ik het weer weet.......

dat hoor je mij ook niet ontkennen! maar daar gaat het hier in het topic niet over. en ik geloof niet dat die menig penny met een verzorgpaard zoals jij ze noemd hun verzorgpaarden opzettelijk schade aanricht eerder ontwetendheid en onkunde. maar nogmaals daar gaat het hier niet over!

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:16

Wat ik mij afvraag is wat ze hiermee wil bereiken. waarom zoooo kort vastgebonden

Djezus Scheve mond Boos!

Riejanne1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:21

gadver! ik wordt er naar van, hopelijk straffen ze dat mens nu eens goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:25

suleilitha schreef:

Ik weet het ook Lachen

Maar geef toe dat mijn voorstel economisch beter is Lachen
Je hoeft minder ver te reizen, kunt er veel en veel meer aanpakken (in Denemarken schijnen rijlessen vrij goed te zijn) en wie weet leert er nog iemand iets..... zou mooi zijn, toch Knipoog

Deze dame leert er wss veel minder van, en doet het toch weer.....

Weet je Pashon, de waarheid, de keiharde en niet erg leuke waarheid is gewoon dat er veel en veel meer mensen zijn zoals zij, alleen komen zij niet in het nieuws..... deze mevrouw is niet de enige. Zij is niet de eerste en ze zal de laatste ook niet zijn.
Het lijkt me beter om de hand in eigen boezem te steken, en kijken wat we zelf kunnen verbeteren aan het lot van onze paarden. De maneges nemen we grondig op de schop, wie lesgeeft zonder papieren krijgt een boete, en komt op een zwarte lijst, en de eisen om je papieren als instructeur te halen moeten veel hoger worden.

Verder zouden mensen zonder ervaring geen paard mogen aanschaffen, wel verzorgen, maar onder begeleiding. Die begeleiding moet uiteraard wél ervaren zijn en dat ook aan kunnen tonen.... enz. enz. enz. Wees creatief.

Je kúnt natuurlijk vrolijk doorgaan de mevrouw uit het nieuwsbericht een ziek wijf te noemen en een bitch, en misschien is ze dat ook wel, maar dat is me te makkelijk.
Je kunt ook van je luie reet afkomen en kijken hoe je hier misstanden kunt aanpakken, en voorkomen dat iemand zover gaat.....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:28

Verdrietig Hoe kunnen ze!
Dat paard kan niet eens normaal lopen en een mooi paard dat het is.
Ik wil dat mens wel trainen gaat helemaalgoed komen Haha! Vork
Paard mag ook mee komen, ik denk dat dat dier na een goede behandeling heel goed voor je wil werken.
Als hij dit al pikt! En dan gewoon dressuuren dat moet hij leuk vinden (denk ik)
Dat mens moet een afbeul training krijgen... 7x erger dan het paard Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:29

En of het nou onwetendheid is, of juist met voorbedachte rade, in beide gevallen is het je reinste mishandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:36

Vanuit onwetendheid is misschien nog wel erger..... het is zo moeilijk om iemand daarvan bewust te maken..... om daar wat aan te veranderen......
Dan krijg je: "je wilt mij mijn pleziertje toch niet afpakken?"
Of: hoe dúrf je mij een dierenbeul te noemen!!!! Ja, maar jij..... jij maar zij..... ja maar hij......

En luisteren doen ze niet..... zíj zijn geen dierenbeulen, hoe kóm je erbij! Ze vinden dat paar dof die pony juist lief!!!!

(de vraag is alleen bij "lol met je knol" of de knol óók wel lol heeft..... of de ruiter ook recreatie voor zijn paard is.... of die pony dat meisje ook zo lief vindt.......

En dat het paardje steeds maar schopt ligt niet aan het meisje hoor.... en dat ze hem in de wei nooit kan pakken ook niet.... dat hij in de stal de oren in de nek legt als zij eraan komt, is gewoon omdat hij z'n dag niet heeft.... tuurlijk......)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:36

suleilitha schreef:

Afgezien van het feit dat dit erg offtopic is... Voel ik me door deze uitspraak toch wel erg aangevallen. Ook ik heb een verzorg paard, maar ik zou het nooit in m'mn hoofdhalen zoiets te doen. En als ik een ander zoiets zie doen, zeg ik er iets van. Ik denk dat verzorgpaard als begrip hier niets mee te maken heeft. Ontwetendheid (wat deze dame niet can claimen) en afwijkend gedrag des te meer. Ik ken dan ook geen enkele verzorgster die haar verzorg paard vastbind en er "gillend en schreeuwend met veel zweepgeplakker" achteraan gaat. Wel een paar eigenaren....

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:37

gadver word helemaal naar van dat filmpje.... wat een kreng... en ze bereikt werkelijk helemaal NIKS met dat slaan.

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:37

wat mensen al niet doen om een dier te laten presteren. Verdrietig
Respect voor het paard dat hij haar het leven niet uitmept!!!!!!

Dierenmishandeling hoe je het ook bekijkt!

Michelle_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:38

ik kan hier maar een ding over zeggen....

HANDEN AFHAKKEN! en het liefst de benen ook...
tegenwoordig wordt er niet veel gedaan aan een dierenmishandeling..
en de straffen 120 uur taakstraf ofzo.... wat is dat veel zeg :S idioten ..als het aan mij ligt komen deze mensen nooit meer tussen de muren vandaan en al helemaal niet in contact met dieren....

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:40

Als jullie het zelf met eigen ogen hebben gezien. Waarom doe je er dan niks aan. Als dit niet word aangepakt, gaat het alleen maar van kwaad tot erger! Dus in plaats van erover te spreken dat het schande is, stop ze dan hoe dan ook!
Dit leed mogen de paarden en pony's niet ondergaan!
Zou het daardoor komen dat ik meer van dieren, hou dan van mensen??

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:44

Oh jee... Wat een goedzak van een paard, die blijft nog doorlopen... Even een paard vermenselijken: als ik dat dier was geweest, had ik al lang dat mens gewoon omver gelopen.

Zo iemand mogen ze voor mijn part gewoon opsluiten.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:45

Er word gespeculeerd over de naam, maar die staat allang en breed vermeld in het vorige bericht over haar "veroordeling" van 6300 euro en 2 jaar paardontzegging. Beetje zoekwerk levert meer op dan hier te gaan speculeren.

Overigens vind ik dat ze echt wel een betere straf moet krijgen voor alle aanklachten.