Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marigold schreef:Een restproduct van de handel in hele dure embryo’s dus eigenlijk?
Voor de donor merrie spoelen en het hele proces er rondom een heel erg nare behandeling, waarvan ik al langere tijd niet begrijp dat het is toegestaan (laat pvdd en dergelijke daar dan eens naar kijken ipv ‘bitjes en spoortjes’ in de sport).
Zielig te lezen dat het paard zoveel angst heeft opgedaan dat ze van achter niet eens meer te benaderen is.
Zou mooi zijn als die alsnog een paardwaardig bestaan kan hebben.
Maar zo hoog in het bloed kan dat dus alleen bij mensen die weten hoe ermee om te gaan.
Wat doen mensen de dieren toch allemaal aan he..
DuoPenotti schreef:Is ze wffs vrij?
Percy schreef:Wat ik niet snap is waarom ze haar veulens niet zelf heeft kunnen dragen als ze embryo merrie was. Ik dacht dat ze dat alleen deden als ze in de sport liepen om zo geen lange onderbreking te hebben.
Daarnaast lijkt me dat ze minder interessant is voor de fokkerij omdat ze zelf nooit in de sport gelopen heeft.
Nyaleti schreef:Onthouden we allemaal even dat er een flinke lijst do's & don'ts staat voor je een reactie verstuurd? Ik denk dat een flink aantal reacties onder speculatie valt.
Babootje schreef:Little_Gift schreef:Dat een opvang die niet voor eigen rekening neemt, is toch wel logisch gezien de hoge kosten dit mee brengt en het niet noodzakelijk is.
Niet noodzakelijk voor wie?
Babootje schreef:Little_Gift schreef:En degene die het paard adopteert of daar interesse toe toont, zal toch wel de papieren en het paspoort overhandigd krijgen of ter inzage krijgen hé, die zal dan wel weten waar informatie op te zoeken.
Dat is een aanname.
NadjaNadja schreef:Moderatoropmerking:We willen jullie graag wijzen op een nieuwe functionaliteit. Bokt heeft recentelijk te maken gehad met diverse claims, waaronder beschuldigingen van smaad en laster. Dit brengt helaas een hoop extra werk met zich mee voor het team. We hebben daarom als reminder een aantal do's en don'ts boven het reactieveld geplaatst, die kunnen helpen bij het schrijven van constructieve en respectvolle bijdragen. Check, voordat je jouw bericht plaatst, of het voldoet aan die punten. Hieronder vind je een uitgebreide 'checklist', boven het reactieveld vind je voor het gemak een kortere lijst.Do's
- Focus op het onderwerp, niet op de bij het onderwerp betrokken personen.
- Gebruik respectvolle taal, zelfs als je het ergens mee oneens bent.
- Maak duidelijk onderscheid tussen je mening en feiten: Heb je een mening over iets? Formuleer dit dan ook als mening (ik vind dat...) en onderbouw je mening (ik vind dat ... , omdat ...)
- Plaats alleen informatie waarvan je zeker weet dat het een feit is. Hiermee voorkomen we speculatie.
- Maak gebruik van bronnen als je een feitelijke bewering doet, en vermeld wat deze bronnen zijn (website, Facebook, een krantenartikel, video etc.). Indien mogelijk, gebruik hier dan linkjes voor.
- Maak zoveel mogelijk gebruik van publiekelijk beschikbare informatie.
- Gebruik neutrale en objectieve bewoordingen als je kritiek uit.
Don'ts- Verspreid geen persoonlijke of vertrouwelijke informatie van anderen zonder hun toestemming.
- Deel geen geruchten of speculaties. Probeer in het bijzonder de volgende woorden te vermijden: waarschijnlijk, blijkbaar, vermoedelijk, volgens mij, ik vermoed dat, ik denk dat, ik neem aan dat, etc.
- Plaats geen ongefundeerde beschuldigingen tegen personen, bedrijven, of organisaties.
- Deel geen content waar intellectuele eigendomsrechten op rusten, zoals teksten, foto's of video's zonder toestemming van de rechthebbende.
- Vermijd absolutistische taal, zoals 'altijd' of 'nooit' wanneer er geen feitelijke onderbouwing voor is.
We doen ons uiterste best om dit topic open en beschikbaar te houden als plek voor vrije discussie. Vrijheid van meningsuiting is immers een groot goed. Om dit mogelijk te maken, willen we jullie vriendelijk verzoeken om je strikt aan de Bokt regels te houden.
We waarderen jullie betrokkenheid en hopen op jullie begrip en medewerking, zodat we samen een veilige en respectvolle omgeving kunnen blijven bieden voor discussie.
senna21 schreef:Spaansepony schreef:Wie is de fokker? Wil best morgen even bellen hoor.
Weten we het misschien snel genoeg. Of de fokker heeft t dier aan een ander verkocht en via hun wellicht bij pzb gekomen. Dat kan ook
Volgens mij is dit niet de bedoeling. Los van van wie dit paard is en/of is geweest.
Spaansepony schreef:Dus omdat ik gewoon durf te zeggen dat ik wel een telefoontje eraan wil plegen gaat het te ver? Terwijl half bokt in dit topic speculeert 2 bladzijdes lang over wat het paard moet mankeren, hoe pzb eraan komt, hele stambomen achterhaald zijn incl de fokker mag wel? En dan is mijn opmerking te veel?
Voor zelfde geld mankeert t dier niks en heeft het een lastig karakter. Er is ook nergens een verwijt in mijn post dat pzb hier een schuld aan heeft hoe dit dier is.