Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Consument vs bedrijf maakt echt niks uit. Das allemaal privaatrecht en das voornamelijk regelend recht. Dus: wat leg je vast, dat geldt. Punt is dat zij veel macht hebben, anders geen paard. Het is tekenen bij het kruisje.
Little_Gift schreef:Dat een opvang die niet voor eigen rekening neemt, is toch wel logisch gezien de hoge kosten dit mee brengt en het niet noodzakelijk is.
Little_Gift schreef:En degene die het paard adopteert of daar interesse toe toont, zal toch wel de papieren en het paspoort overhandigd krijgen of ter inzage krijgen hé, die zal dan wel weten waar informatie op te zoeken.
Little_Gift schreef:Je mag tegen PZB zijn van mij, maar je moet niet overdrijven. Dat maakt je des te minder geloofwaardig in je pleiten jegens hetgeen je niet voor te vinden bent.
Babootje schreef:Gevalletje "verkeerd ingekocht" denk ik.
Jazz'en zijn ook niet voor iedereen zo geschikt. Zijn al gauw vlug en ril.
Ik vraag me altijd af hoe zo'n paard daar dan terecht komt; welke weg zo'n dier heeft afgelegd. Misschien niet zadelmak te krijgen? Of een blessure gehad en daardoor ongeschikt als rijpaard?
Zal geen interessante merrielijn achter zitten denk ik anders was ze geen draagmerrie. Misschien ook weer verkocht omdat ze niet meer drachtig te krijgen is?
Kortom, grote kans dat je er helemaal niets mee kunt. Omdat de voorgeschiedenis niet bekend is, is ook het risico te groot dat je je nek erop breekt.
Sneu toch altijd voor zo'n paard. Afgedankt omdat je nergens meer goed voor bent..
Elisa2 schreef:Moderatoropmerking:Quote verwijderd
Hutcherson schreef:Eigendom en bezit zijn twee verschillende dingen. Hierbij wordt gekeken naar 'gebruik'. Wie gebruikt het dier wanneer en op welke manier. Hippisch recht is echt een vak apart dus daar moeten we vooral mensen naar laten kijken die daar ervaring in hebben.
Maar 'gebruik' is het sleutelwoord hierin. En waarschijnlijk ook jurisprudentie.
Elisa2 schreef:Dit denk ik ook, Cum laude x Jazz dus dat is lijnenteelt op Jazz en UB40 gaf ook echt moeilijke karakters.
Deze zal wel extreem lastig geweest zijn en daarom in de handel gekomen en ingezet als fok of draagmerrie. Overigens denk ik dat ze zich vergissen in de leeftijd, 7 jarige paarden beginnen met een N dus als de naam met de M begint dan is het een 8 jarige. (als de naam klopt)
In ieder geval prima dat ze hier een goed tehuis voor zoeken als ze daar niet aard maar hoop niet dat ze voor dit paard een groot bedrag vragen. E500,- adoptiekosten lijkt me meer dan genoeg.
BarbaLala schreef:Elisa2 schreef:Dit denk ik ook, Cum laude x Jazz dus dat is lijnenteelt op Jazz en UB40 gaf ook echt moeilijke karakters.
Deze zal wel extreem lastig geweest zijn en daarom in de handel gekomen en ingezet als fok of draagmerrie. Overigens denk ik dat ze zich vergissen in de leeftijd, 7 jarige paarden beginnen met een N dus als de naam met de M begint dan is het een 8 jarige. (als de naam klopt)
In ieder geval prima dat ze hier een goed tehuis voor zoeken als ze daar niet aard maar hoop niet dat ze voor dit paard een groot bedrag vragen. E500,- adoptiekosten lijkt me meer dan genoeg.
Ze heet op papier Nodesha. You’re welcome
Ik heb dat paard die voorheen bij die Urkse dame stond trouwens nooit geadverteerd zien worden nadien. Jullie wel?
Elisa2 schreef:Nodesha heb ik zien staan op Horsetelex, maar kan me niet voorstellen dat een paard uit die lijn zo terecht komt eerlijk gezegd. Tenzij er iets heel ernstig mee mis is.