Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Ik zag een reclame (voor donaties) voorbij komen met dit paard, oudste reactie was 12 weken oud. Beestje staat er dus al 3 maanden en is echt wel aangekomen in die tijd.
Ben ook wel benieuwd wat ze hiervoor vragen.
Little_Gift schreef:Wat is daar dan zo vreemd aan? Ze geven het verhaal er eerlijk bij. Zij hebben ze ook maar zo binnen gekregen hé.
En op de foto zetten, dat kan toch allemaal? Wel op kosten adoptant maar het kan wel
Little_Gift schreef:Ja maar dat is an sich niet de discussie omtrent dit paard.
Het ging om die specifieke advertentie voor dit specifiek paard.
Dat mensen met zo'n constructies akkoord gaan, dat ligt toch echt aan die mensen zelf.
Babootje schreef:Little_Gift schreef:Ja maar dat is an sich niet de discussie omtrent dit paard.
Dat mensen met zo'n constructies akkoord gaan, dat ligt toch echt aan die mensen zelf.
Ik reageer op jouw antwoord. Dan moet je niet ineens zeggen dat dat er niet toe doet.![]()
Ik vind het keuren nog altijd hun verantwoordelijkheid als ze een paard aanbieden.
En hoezo eerlijke verhaal? Geef gewoon de echte naam van het paard, eventueel met informatie over het papier erbij. Dan kun je zelf ook nog even kijken of er niet wat over te vinden is. Dat geheimzinnige gedoe geeft niet echt veel vertrouwen.
Babootje schreef:Little_Gift schreef:Ja maar dat is an sich niet de discussie omtrent dit paard.
Ik reageer op jouw antwoord. Dan moet je niet ineens zeggen dat dat er niet toe doet.![]()
Ik vind het keuren nog altijd hun verantwoordelijkheid als ze een paard aanbieden.
En hoezo eerlijke verhaal? Geef gewoon de echte naam van het paard, eventueel met informatie over het papier erbij. Dan kun je zelf ook nog even kijken of er niet wat over te vinden is. Dat geheimzinnige gedoe geeft niet echt veel vertrouwen.
Little_Gift schreef:Mijn antwoord ging over het specifieke paard. Niet over de algemene werking bij PZB.
Little_Gift schreef:Wat is daar dan zo vreemd aan? Ze geven het verhaal er eerlijk bij. Zij hebben ze ook maar zo binnen gekregen hé.
En op de foto zetten, dat kan toch allemaal? Wel op kosten adoptant maar het kan wel
Earth schreef:Er was toch wel eens eerder een paard wat zij niet zadelmak kregen en die ter adoptie werd gezet met het eerlijke verhaal. Of iemand anders zich eraan wilde wagen zeg maar. Maar dat leverde ook wel wat kritiek op, want het risico voor de adoptant is natuurlijk vrij groot.
Babootje schreef:Little_Gift schreef:Mijn antwoord ging over het specifieke paard. Niet over de algemene werking bij PZB.
Dit is jouw antwoord.Little_Gift schreef:Wat is daar dan zo vreemd aan? Ze geven het verhaal er eerlijk bij. Zij hebben ze ook maar zo binnen gekregen hé.
Jij zegt "Ze geven het verhaal er eerlijk bij" is volgens mij niet zo.
Ze zeggen dat het een KWPN merrie is maar ze is niet onder die naam bij het KWPN te vinden in de database.
Dus dat is al wat vreemd.
Paarden mogen niet verhandeld als ze niet zijn gechipt en geregistreerd. Dus er moet een paspoort of een papier bij zitten.
Heb ook nog gekeken in de online database van de NRPS maar ook daar staat ze niet bij. Dus er zit al een onduidelijk verhaal aan het paard.
Dus laten ze eerst daar maar mee beginnen.
Verder zeg je dat je ze op de foto kan zetten. Dat dat allemaal kan. Maar ook dat is geen "eerlijk verhaal". Als ze een eerlijk verhaal willen vertellen zetten ze het paard zelf op de foto. Niemand gaat toch een paard keuren voor een andere eigenaar?
Dreamboy schreef:Earth schreef:Er was toch wel eens eerder een paard wat zij niet zadelmak kregen en die ter adoptie werd gezet met het eerlijke verhaal. Of iemand anders zich eraan wilde wagen zeg maar. Maar dat leverde ook wel wat kritiek op, want het risico voor de adoptant is natuurlijk vrij groot.
Hoe zit dat dan verzekeringstechnisch? Als ik iemand op mijn paard laat rijden en diegene valt zich invalide, dan ben ik verantwoordelijk. Hoe zit dat dan als je bij hun een paard weg haalt en je komt lelijk ten val? Tenslotte zijn zij de eigenaar.
Percy schreef:En wie bedoel je met jij?
Overigens is bij mijn weten de eigenaar ten alle tijden aansprakelijk. Of een bruikleen overeenkomst daar verandering in brengt weet ik niet. Misschien is daar een bron van?
Het betreffende paard kan ik niet vinden op Facebook of internet trouwens. Was wel nieuwsgierig.