[HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:36

Yvank_ schreef:
Ik denk dat deze gedachtes voornamelijk uit de basissport komen.. Dat je een middendraf rijdt bijvoorbeeld die top gaat maar de laatste pas één taktfout en dus dat als commentaar met een 4 erbij.

Klopt... :j

Denk dat het gelijktrekken van het denken (zoals eerder al gezegd werd zijn ze daar ook mee bezig) wel beter is voor het begrip naar de topsport toe.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:37

billy3105 schreef:
dan kom ik je misschien nog wel tegen :D ik ga ook mee als groom met iemand die ook moet rijden op het NK!

Citaat:
Dressuur of springen?

Dressuur, jij?

Thomas

Re: [HK][WEG] De dressuur is begonnen! - kijk en klets mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:38

Nee hoor, dat klopt. Stond in een nieuws bericht. Ze wilde Charlotte het liefst natuurlijk 90% geven, maar dat kon niet omdat ze er niet goed genoeg voor reed.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:39

Tazzey schreef:
Ik vond de proef van Andrew wel wat slordig ogen. Toch petje af voor ze hoor want ze moeten drie disciplines op vrij hoog niveau beheersen. _/-\o_

Jopaardjo, de eventing dressuur is nu te volgen via Clipmyhorse. Alleen als je in Duitsland zit. Als je Firefox hebt kan ik je een handigheidje geven zodat je het gewoon kunt volgen.

Jaa mag ik misschien dat handigheidje? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:40

xSiep schreef:
Tazzey schreef:
Ik vond de proef van Andrew wel wat slordig ogen. Toch petje af voor ze hoor want ze moeten drie disciplines op vrij hoog niveau beheersen. _/-\o_

Jopaardjo, de eventing dressuur is nu te volgen via Clipmyhorse. Alleen als je in Duitsland zit. Als je Firefox hebt kan ik je een handigheidje geven zodat je het gewoon kunt volgen.

Jaa mag ik misschien dat handigheidje? :o

Ben ook wel benieuwd!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:41

Ik ben ook wel benieuwd... Ik kan geen FEI tv krijgen omdat ik geen creditcard heb...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:42

Thomas schreef:
Nee hoor, dat klopt. Stond in een nieuws bericht. Ze wilde Charlotte het liefst natuurlijk 90% geven, maar dat kon niet omdat ze er niet goed genoeg voor reed.

dat is dan niet goed begrepen. De juryvoorzitster uit Australië heeft gezegd dat ze Charlotte graag wel 90 procent had willen geven, maar she wouldnt let us. Daarmee doelde ze op de fouten die Dujardin maakt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:03

Sammie schreef:
Thomas schreef:

dat is dan niet goed begrepen. De juryvoorzitster uit Australië heeft gezegd dat ze Charlotte graag wel 90 procent had willen geven, maar she wouldnt let us. Daarmee doelde ze op de fouten die Dujardin maakt.

Zei die jury dat al voor de proef begon? Dat klinkt wel een beetje raar anders..

Sommige hier hebben het over compenseren in punten. Dus charlotte reed een fout in de wissel. Normaal een 9 en nu kreeg ze een 7,5. Adelinde reed haar piaffe te vroeg maar liet wel een bijna perfecte piaffe zien voor een 8,5. Waarom kreeg ze dan maar een 4,5 gem? De uitvoering is te vroeg maar wel perfect uitgevoerd. Dan verwacht je toch ook een 7 gem. En dat wordt er bedoelt met twee maten meten. Niet dat ik het charlotte niet gun, want ze rijd fantastisch.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:06

Nee, dat werd bij de persconferentie gezegd :) Dan is de top drie aanwezig en de juryvoorzitter :) Misschien moet je er bij zijn geweest om echt te begrijpen hoe ze het bedoelde. Iig niet in de zin van we gaan haar even 90 procent geven, maar zoiets van ze reed goed, maar door de fouten die ze maakte konden we die score gewoon niet geven.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:16

Sammie schreef:
Nee, dat werd bij de persconferentie gezegd :) Dan is de top drie aanwezig en de juryvoorzitter :) Misschien moet je er bij zijn geweest om echt te begrijpen hoe ze het bedoelde. Iig niet in de zin van we gaan haar even 90 procent geven, maar zoiets van ze reed goed, maar door de fouten die ze maakte konden we die score gewoon niet geven.

Ja commentaar snap ik achteraf. Maar als de jury op voorhand al zei toen ze de ring in kwam. We willen haar 90% geven. Jammer vd fouten, anders had ze die wel gehad. Dan zou dat een beetje raar zijn :+

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:26

Zo gaat het volgens mij echt. CD is DE combinatie van dit moment waar iedereen een voorbeeld aan zou moeten nemen. En Adelinde & Parcival moet extra worden afgestraft, want zo willen we dat niet!

En begrijp me goed, ik vond Adelinde helemaal niet zo fijn gaan gisteren. En ik vind Charlotte en Valegro echt een hele goeie combinatie en harmonieus. Ook vind ik de hele aanpak van de stal van Carl Hester geweldig, zouden meer ruiters moeten doen (paarden gaan lekker naar buiten, buitenritjes e.d.). Maar hierdoor lijkt de jury een beetje blind te worden voor de dingen die misschien niet zo goed gaan.

Ben wel benieuwd naar de combinatie Diederik en Arlando. Die vond ik namelijk ook heel harmonieus door de baan gaan. Dus dat beloofd nog wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:31

Ik ben heel benieuwd naar de kür van Diederik :j , eigen kür lekker knallen!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:32

Een 5 staat al voor voldoende. Een onderdeel met een fout lijkt mij daar niet boven te mogen uitstijgen. Dit laat ook nog genoeg ruimte om grove fouten harder te straffen. Is maar mijn mening hoor.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:34

He nee, de stream valt uit.. :(

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:43

normann_love schreef:
billy3105 schreef:
dan kom ik je misschien nog wel tegen :D ik ga ook mee als groom met iemand die ook moet rijden op het NK!

Citaat:
Dressuur of springen?

Dressuur, jij?

Springen :') om 11uur start haar rubriek

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:44

Er is een internet storing hier in de omgeving -:(- met me telie is dat zo onhandig. Gelukkig kán ik vandaag niks volgen _O-

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:54

Gisteren gespot bij het stadium:

Afbeelding
Foto: Facebook Emmy De Jeu

_O- _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 28-08-14 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:58

WTF

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:59

Leuke foto ha ha!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:04

Whahaha FAAAAAL

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:04

Oh my God wat een flater zeg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:17

Sydney 2000 Coby van Baalen, Ellen Bontje, Anky van Grunsven en Arjen Teeuwissen :+

_O-

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:17

:D...
het valt me mee dat ze Anky op de voorpagina gezet hebben :D

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:19

Ik ben ook wel benieuwd naar het handigheidje!

En wat een domper zeg van die krant!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:22

Oepsssss......... whahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.... dat wordt ontslag voor de eindredacteur.