Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
N0a schreef:FriesWytske schreef:
wat een hoeveelheid 10en. Bij fouten ook veel verdeeldheid, ene jury geeft een 5,5 en de andere een 7.. apart. Die tienen. Snap ik ook niet zo. Je kan het nooit perfect doen. Dat is bijna onmogelijk.
FriesWytske schreef:Dat kan, omdat die juryleden een fout niet hebben gezien. Heb gisteren ook niet gezien dat Edward een fout in de wissels had. Maar die had hij dus wel
Anoeska schreef:Ze rijdt een hele reeks keurige wissels, alleen de laatste is niet goed. Waarom zou dat dan meteen een 2 moeten zijn? Hoe beoordeel je dan een ruiter die de hele lijn verpest? Je beoordeelt toch de gehele oefening, voldoet het aan het scala, welke stukken waren goed, wat niet, en daarmee kom je tot een punt. Het is niet 1 fout maken meteen een 1 scoren.
Het hele gaan van de combinatie Charlotte/Valegro voldoet gewoon veel meer aan het scala en de uitgangspunten van de FEI (harmonie, happy athlete), dan bij andere ruiters. Daarmee heeft ze al een hogere uitgangswaarde per onderdeel.
Jureren is meer dan even kijken wat je van een onderdeel vindt hè. Het is spiegelen aan het scala, goede en slechte punten meenemen, en dan tot een eindoordeel komen.
Lauke schreef:FriesWytske schreef:Dat kan, omdat die juryleden een fout niet hebben gezien. Heb gisteren ook niet gezien dat Edward een fout in de wissels had. Maar die had hij dus wel
Ik heb het heir over de overgang stap-piaffe. Die overgang lijkt me onmisbaar moet ik zeggen
Verder ben ik het wel eens met anoeska. Charlotte laat een heel ander beeld zien dan menig ander ruiter. Maar toch vind ik wel dat fouten hetzelfde beoordeeld moeten worden als bij anderen.
Lauke schreef:FriesWytske schreef:Dat kan, omdat die juryleden een fout niet hebben gezien. Heb gisteren ook niet gezien dat Edward een fout in de wissels had. Maar die had hij dus wel
Ik heb het heir over de overgang stap-piaffe. Die overgang lijkt me onmisbaar moet ik zeggen
Verder ben ik het wel eens met anoeska. Charlotte laat een heel ander beeld zien dan menig ander ruiter. Maar toch vind ik wel dat fouten hetzelfde beoordeeld moeten worden als bij anderen.
Anoeska schreef:Lauke schreef:Ik heb het heir over de overgang stap-piaffe. Die overgang lijkt me onmisbaar moet ik zeggen
Maar dan zeg je dus dat iedereen die een verkeerde wissel rijdt (in een reeks) meteen maar een 2 (bv) moet krijgen. Zonder te kijken wat de kwaliteit was van de wissels die wel goed gingen? Dus ruiter die elke wissel niet niet mooi doorspringt en zonder fout een 7 zou krijgen, krijgt bij een fout een 2. En een ruiter (als charlotte) die we wissels uitstekend springt en een 9 zou krijgen, moet met 1 fout ook direct naar een 2.
Is dat dan wel logisch?
FriesWytske schreef:Nee, niet logisch. Want waarom krijgt Edward dan voor dezelfde fout wel lager. Er werd gewoon met 2 maten gejureerd. Kon je ook wel lezen uit het commentaar van het Franse jurylid. Die wilde Charlotte wel 90% geven. Maar deed dat niet, omdat ze wel inzag tijdens de proef dat ze dan buiten de boot viel.
En zo ook het Nederlandse jurylid. Die HP in beide proeven heel streng jureerde.
Maar lees wel dat ik het anders zie dan jullie.
FriesWytske schreef:Nee, niet logisch. Want waarom krijgt Edward dan voor dezelfde fout wel lager. Er werd gewoon met 2 maten gejureerd. Kon je ook wel lezen uit het commentaar van het Franse jurylid. Die wilde Charlotte wel 90% geven. Maar deed dat niet, omdat ze wel inzag tijdens de proef dat ze dan buiten de boot viel.
En zo ook het Nederlandse jurylid. Die HP in beide proeven heel streng jureerde.
Maar lees wel dat ik het anders zie dan jullie.