Foto's Power and Paint laaien discussie op -update reactie-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jett_

Re: Foto's Power and Paint laaien discussie op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:29

ja lijkt me ook niet echt voor de hand liggend, maargoed...

djinnie

Dit vind ik echt diep en diep triest. Arme pony. Hij kan niet meer links, recht, naar boven of naar beneden met zijn neus. Hij zit letterlijk en figuurlijk vastgezet! En dat lijkt me geen bedoeling van een dressuurmatige training, die toch bovenal zou moeten worden gebruikt om je paard te gymnastiseren... Nors opkijken Dit is echt te erg voor woorden, arme power.

Wat betreft Angela, tja, daar kunnen we laag en breed over praten. Ze stond erbij en keek ernaar... Coby lijkt me hiervoor verantwoordelijk en idd, misschien weet Angela niet beter, maar ik heb ooit wel eens gelezen dat onwetendheid gevaarlijker is dan wreedheid... En hier zien we dan dus beide.. Hamer Helaas voor de paardensport, veel meer helaas voor de pony!

Hoipiepeloii

Dan ben je wel erg goedgelovig Haha!

sjanien

Dit is niet normaal. Ook niet als je wilt laten zien hoe een paard niet hoort te lopen. Het paard is geen ding om te demonstreren. Maar ik denk dat veel meer paarden zo moeten lopen. Ze moeten iemand tijdens een wedstrijd eigenlijk op beoordelen hoe ze een paard thuis trainen en niet alleen op hoe een paard in de ring loopt.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:31

Ik help het je idd hopen dat het maar voor 1x was, maar ik vrees van niet...
Arm beestje! Ach gut
Zo iets ergs had ik toch niet verwacht bij het openen van dit topic.. Scheve mond
Ik ben ook blij dat het naar buiten komt, want er gebeurt genoeg achter de gesloten deuren, pech voor DVB..

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:35

triest, triest, triest..

En de reactie van: "misschien wou ze laten zien wat er gebeurt als.." vind ik nogal onterecht, je moet dit gewoon niet doen. en je hebt dit niet te doen!! Gewoon belachelijk!

Ik had dit nooit achter hun gezocht maart toch..

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:36

Niet de eerste keer dat van Baalen op zo`n manier slecht in het nieuws komt.. (vast ook niet de laatste keer )
Tja en dan noemen sommige je nog eens een "top" ruiter ook..

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:36

582 reacties, geen enkele positief. Ik geloof niet dat ik nog veel meer toe kan voegen.

je hebt in de krul en in de krul, maar dit slaat echt alles. Ik heb me nooit kunnen voorstellen dat je een pony zo dubbel kan vouwen.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:38

omg wat erg zeg ! Boos!
ze vouwen hem gewoon dubbel !
meer kan ik niet zeggen !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:39

Hm ja tis wel erg rond bijgezet maar ben ik nou de enige die het niet zo heel schokkend vind? Pony oogt niet zuur, blijft zo te zien voldoende lopen, hoeft niet vooruit geslagen te worden ofzo. Lijkt hem niet heel moeilijk af te gaan en kan onder het zadel blijkbaar ook heel goed voor de loodlijn gereden worden. Mwaoh nee zo heel erg schokkend is dit niet.

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:40

ik vind dit echt erg... echt verschrikkelijk sneu... en al helemaal van van Baalen... maar toch denk ik dat als je zo hoog presteert met je pony dat je dan ook wel beter moet weten maarja dat weer ik zo ook niet dat is mijn mening ieder geval....

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:41

Suzanne F. schreef:
Hm ja tis wel erg rond bijgezet maar ben ik nou de enige die het niet zo heel schokkend vind? Pony oogt niet zuur, blijft zo te zien voldoende lopen, hoeft niet vooruit geslagen te worden ofzo. Lijkt hem niet heel moeilijk af te gaan en kan onder het zadel blijkbaar ook heel goed voor de loodlijn gereden worden. Mwaoh nee zo heel erg schokkend is dit niet.

miss wel...
maar zeg eerlijk als een willekeurige bokker zulke foto's plaatst, op HW krijgt ie absoluut
heel bokt over zich heen

Mickyl

Wat afschuwelijk! En dan moet je ook nog ik weet niet hoeveel geld betalen voor een les van Coby! Daar wil je toch geen les van als je dit ziet.

Ytjuuuh

Jeetje echt te erg! Wow! Zo krijg je die pony toch ook nooit los, denk dat ie zo nog strakker wordt. (Of alle wervels zijn even losgekraakt Bloos )Waarvoor longeer je dan eigenlijk nog.. Ach gut

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:42

Geen gelul, trek hem in de krul.
Schokkend is het niet want ik weet dat dit veel vaker gebeurt.
Maar in vind het absoluut niets met paardensport te maken te hebben.
Die pony is zo te zien niet anders gewend.
Arme pony, net een robotje.
Ik vind dit niet kunnen want diervriendelijk is het niet.
Maar wat ik nog vreemder vind, is dat niemand van het EK er wat van gezegd heeft.

Katja

Suzanne F. schreef:
Wat mij vooral dwars zit is dat er ondanks dat hij niet verder kan er nog altijd druk op de teugel blijft staan.

Ilsemarie

Suzanne F. schreef:

Even los van schokkend of niet... maar dat 't 'm zo makkelijk afgaat, heeft dat niet gewoon te maken met spierontwikkeling? Dus hoe vaker ze dit doen (dit hoeft natuurlijk niet de 1e keer te zijn dat hij zo loopt) hoe makkelijker het hem afgaat omdat de spieren zich ernaar ontwikkelen?
Als ik het even vergelijk met bv de bespiering van de achterhand. Hoe meer die spieren zich ontwikkelen hoe meer 'n paard kan gaan zitten. Maar als die spieren niet genoeg ontwikkeld zijn zal het ook niet makkelijk gaan. Is dit in dit geval niet net zoiets?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:43

terorita schreef:
miss wel...
maar zeg eerlijk als een willekeurige bokker zulke foto's plaatst, op HW krijgt ie absoluut
heel bokt over zich heen

Eehm ja maar de meeste zijn onkundig. Ik zie hier totaal geen onkundige aanpak. Zoals ik al zei oogt hij niet zuur, blijft los in de rug, drukt zich niet vast, blijft lopen etc.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:44

Nou ik vind het wel vrij extreem hoor, hij kan niet korter opgebonden worden dan dit Scheve mond Als het zo moet, dan laat maar, dan maar geen topdressuurruiter worden..

Vind dit echt geen fijn beeld, krijg er zelf plaatsvervangende kramp van.

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:44

*zoomt foto in*
kijk trouwens ook even naar het oog van P&P vooral op foto 3.

Die pony kan niet eens zien waar hij heen gaat.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:45

Uhm Suzanne F. ik ken je niet maar ik begin het idee te krijgen dat jij dit soort praktijken ook toepast aan je reacties te lezen. Aangezien ik me kan herinneren dat jij in dat topic over die Christine W. ook al zei dat je het niet erg schokkend vond dat zij haar paarden zo traint..En nu hier ook weer..Sorry maar als je dit normaal vindt heb ik medelijden met je paarden..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:47

Suzanne F. schreef:
Eehm ja maar de meeste zijn onkundig. Ik zie hier totaal geen onkundige aanpak. Zoals ik al zei oogt hij niet zuur, blijft los in de rug, drukt zich niet vast, blijft lopen etc.
Dan kijk je toch echt anders naar foto's dan ik. Op de foto's die ik bekijk zie ik een pony met een weggedrukte rug lopen.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:47

Suzanne F. schreef:

Oogt niet zuur???? Maakt dit paard ook maar enige indruk van een happy athlete? Mijn god zeg! Als je dat niet meer ziet!

En hij loopt voldoende? Ja hij weet zo te zien niet meer beter.

Wat lijkt hem niet moeilijk af te gaan??? Om de rug strak weg te drukken, voorbeen amper naar voren te kunnen plaatsen, de achterbenen niet voldoende onder de massa te kunnen plaatsen, achterhand niet te kunnen laten zakken...... ontspannen te bewegen misschien????

xXPalerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:48

Dit is echt niet normaal!!
nu gaat het beeld over van baalen heel erg veranderen en terecht !!!
arme power and paint !!!
snap echt niet hoe je zo iets kan doen.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:49

Ja dat wilde ik ook nog zeggen. Als jij dit los in de rug vindt en een kundige manier van trainen..! Kom op zeg, verdiep je 's in de oorsprong van de dressuur! Dit is gewoon dierenmishandeling. En alleen omdat de pony hoog dressuur loopt en de Coby bekend is, is het opeens goed?