Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
besita schreef:ik ga met ThePast03 mee ...ik heb ooit de dierenbescherming op het erf gehad en een proces verbaal aan mijn laars omdat we in de winter de paarden lieten uitdollen in de sneeuw ..met 3 dekens op uberhaupten in de bescherming !!!! nee echt paardenverstand hebben de meeste daar niet , sorry
en verder geef ik RK gelijk , met jonge paarden , veulens en jaarlingen omgaan is een vak apart !!!
ik denk dat een heel pak mensen hier een meter of tien achteruit springt al die jonge beesten eens uithalen met voetjes tillen of gelijk loslaten ..en wees gerust dat hebben ze snel door
sandra1986 schreef:een bewustelooos paard is niet goed te praten dat krijg je niet zo maar voor elkaar lijkt mij
besita schreef:sandra1986 schreef:een bewustelooos paard is niet goed te praten dat krijg je niet zo maar voor elkaar lijkt mij
praat ik zeker niet goed ...en al helemaal niet slaan met hamers of vijlen op een hoofd
maar een por in de ribben krijgen ze bij toch ook wel eens als ze te ver gaan ...met suikerklontjes en knuffels bekap je geen veulen of jaarling !!
Citaat:en verder geef ik RK gelijk , met jonge paarden , veulens en jaarlingen omgaan is een vak apart !!!
ik denk dat een heel pak mensen hier een meter of tien achteruit springt al die jonge beesten eens uithalen met voetjes tillen of gelijk loslaten ..en wees gerust dat hebben ze snel door
findira schreef:Citaat:en verder geef ik RK gelijk , met jonge paarden , veulens en jaarlingen omgaan is een vak apart !!!
Dat ben ik niet met je eens,,
Ik heb genoeg ervaring met jonge paarden, heb mijn eigen veulen alles geleerd op het gebied van voetje geven, bekappen. Ik werk op een stal waar ze paarden fokken en al dat jonge spul ( van veulen tot twenter, driejarige enz) moet ook bekapt en beslagen worden. En dat gaat allemaal niet makkelijk nee, maar het gebeurt zonder praktijken als kluisteren of wat dan ook. Met geduld bereik je een hoop. Natuurlijk is het een vak apart maar het hoeft niet op zulke manieren te gebeuren.
randalinpony schreef:Namen noemen is niet de bedoeling, TEM even.![]()
Verder is normaal omgaan met jonge dieren geen uitzondering, Nadya.
Ik in mijn leven bij verschillende smeden zoveel jonge dieren vastgehouden, en deze smeden waren allemaal heel vakkundig, rustig en handig met deze jonge dieren: dat geeft ze vertrouwen en een basis voor later.
Weet ook wel dat er baasjes tussen zitten met veel temperament, bij die smeden, maar de meeste gaan in dit vak omdat ze van paarden houden.
Runninkawa, bedankt voor plaatsen van de foto!
Ik vind het er maar gevaarlijk uitzien, zeker bij een jong paard dat toch al niet wil stilstaan.
Wij hebben ook ooit een paard gehad dat bleef slaan bij de smid, maar dat is toen opgelost met een halstertouwtje rond de koot, en het been naar achteren trekken tot het paard doorhad dat er niets gebeurde en opgaf. Zon touwtje kan je loslaten!
Zelf pramen we dieren die gaan vechten tegenwoordig gewoon bij dit soort handelingen, groot of klein. Het is natuurlijke drugs en voorkomt een gevecht. De keer erop is het meestal niet meer nodig omdat het dier een 'kalme' herinnering aan het bekappen heeft.
mii_rocky schreef:Hee nadya
neej het paard staat niet dach en nacht in de wei maar
ik poets hem altijd en wandel er mee
dus hij krijgt genoeg aandacht
hij staat gewoon overdag in de wei met ze vriendjes en savonds ga ik met hem wandelen en poetsen enszz
dus wees maar rustig
en ik weet ook niet wat er gaat gebeuren met de hoefsmid als je het egt wil weten dan moet je gewoon contact op nemen met de baas
groetjes linda
Mireille1970 schreef:Wie geeft het dier en de eigenaar aan als het paard niet gekluisterd wordt en de smid dood of invalide slaat???
Iemand zich al eens afgevraagd waarom dit gedaan werd/wordt?
Citaat:Uiteindelijk komt dat touwtje en dat kluisteren zoals dat bij de hoefsmid gedaan wordt op hetzelfde neer! Alleen brandt zo'n touwtje eerder maar kun je het loslaten en ziet zo'n kluister er veel naarder uit!!
Pipo schreef:besita schreef:ik ga met ThePast03 mee ...ik heb ooit de dierenbescherming op het erf gehad en een proces verbaal aan mijn laars omdat we in de winter de paarden lieten uitdollen in de sneeuw ..met 3 dekens op uberhaupten in de bescherming !!!! nee echt paardenverstand hebben de meeste daar niet , sorry
en verder geef ik RK gelijk , met jonge paarden , veulens en jaarlingen omgaan is een vak apart !!!
Ben het er helemaal mee eens.
Ik denk eerder dat het een gevalletje: Laten we de smid eens een oor aannaaien ............
Heel diep triest!!
mii_rocky schreef:HALLO IK BEN LINDA
IK WIL FF TEGEN IEDEREEN ZEGGEN DIE HIER OPKIJKEN
DAT HET UITSTEKEND GOED GAAT MET HET PAARD
HIJ LOOPT WEER LEKKER IN DE WEI ROND TE GRAZEN
DUS ER IS NIKS AAN DE HAND DUS MAAK JE MAAR GEEN ZORGEN
IK WEET NIET WAT ER GAAT GEBEUREN MET DE HOEFSMIDT MAAR DAT MAAKT ONS OOK NIKS UIT DE BAAS VAN DE PAARDEN DIE REGELD HET WEL
SORRY DAT DE BAAS ER NIET BIJ KON ZIJN WAT WE HEBBEN MEERDE PAARDEN WAAR WE MEE BEZIG WAREN
DE HOEFSMID DOET HET ALTIJD ALEEN MEESTAL BEN IK ER WEL BIJ ALEEN OP DIT MOMENT NIET
DUS
GROETJES LINDA OP DEN DRIES
mii_rocky schreef:Hee nadya
neej het paard staat niet dach en nacht in de wei maar
ik poets hem altijd en wandel er mee
dus hij krijgt genoeg aandacht
hij staat gewoon overdag in de wei met ze vriendjes en savonds ga ik met hem wandelen en poetsen enszz
dus wees maar rustig
en ik weet ook niet wat er gaat gebeuren met de hoefsmid als je het egt wil weten dan moet je gewoon contact op nemen met de baas
groetjes linda
conquestador schreef:Ik ben 1 van de meerdere getuigen en ik kan jullie vertellen dat er maar 1 versie kloppend is en dat is het officiele nieuwsbericht.
Jullie zijn geweldig aan het fantaseren met elkaar.
Dat jullie een mening geven is terecht, daar wordt zo'n nieuwsbericht ook voor geplaatst.
Maar jullie waren er allemaal niet bij, jullie weten dus niet wat er is gebeurd.
Ga het dan niet erger maken dan het al is, want het is al erg genoeg.
En ga het ook niet goed praten, want het is niet goed te praten, dat het als nieuwbericht wordt geplaatst zegt al genoeg, er zijn genoeg harde bewijzen dat het nieuwbericht de werkelijkheid is.
Nadya schreef:Misschien moet bokt het dan niet op een forum zetten waar je op kunt reageren??![]()