Sundancer schreef:Uit onderzoek zal blijven wie de schuldige is, men kan wel schreeuwen van het is de eigenaar z'n schuld.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dan de eigenaar van de paarden verantwoordelijk is voor zijn paarden?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sundancer schreef:Uit onderzoek zal blijven wie de schuldige is, men kan wel schreeuwen van het is de eigenaar z'n schuld.
ThePast03 schreef:Zep schreef:Ben ik nu raar als ik zeg dat 100 paarden verplaatsen nog best een operatie is, en dat ik me er iets van kan voorstellen dat de eigenaar gehoopt had dat het met het weer mee zou vallen?Hij heeft duidelijk een inschattingsfout gemaakt, en dat is beroerd.
Lijkt me geen excuus, als je dat niet kan regelen moet je geen 100 paarden nemen.
Andere eigenaren hebben het wel gered hun paarden op tijd op het droge te krijgen en er is meer dan voldoende gewaarschuwd.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar met levende dieren kun je geen risico's gaan nemen dat het wel mee zal vallen.
De eigenaar zal in ieder geval voor alle onkosten op moeten draaien, hij is degene die verantwoordelijk is voor zijn dieren niet de landeigenaar.
Niek123 schreef:is dat andere eigenaren/omstanders de paarden met licht en als hebben geprobeerd te vangen terwijl je weet dat het wilde beesten zijn. En daardoor de paarden op het verkeerde stuk heb gejaagd.
??
Sundancer schreef:En het is toch te sneu voor woorden dat ons leger niet eens 100 paarden over kan brengen? Komen ze met een klein manschap aan met een paar pontons!
slimmerik schreef:
Ik ben er niet bij geweest......en als nou die paarden idd opgejaagd zijn door goedbedoelende mensen die er eigenlijk niets te zoeken hadden??
slimmerik schreef:Sundancer schreef:En het is toch te sneu voor woorden dat ons leger niet eens 100 paarden over kan brengen? Komen ze met een klein manschap aan met een paar pontons!
Ahhhh een van de beste stuurlui???
Sundancer schreef:Ben het wel eens met de boeren, die hoge piefen in Den Haag willen het allemaal zelf even doen. Was ook een boer die zei dat hij en andere boeren ze wel ff naar de andere kant brachten. Helaas mocht dit niet van de brandweer, het leger en de politie... Tis voor sommige mensen een spektakel, en daar zijn de dieren de dupe van.
ThePast03 schreef:slimmerik schreef:
Ik ben er niet bij geweest......en als nou die paarden idd opgejaagd zijn door goedbedoelende mensen die er eigenlijk niets te zoeken hadden??
Als het zo is dat hij een contract had tot 15 oktober dan hadden die paarden daar gewoon niet meer mogen staan. Zal best ingewikkeld worden maar ik denk dat hij niet makkelijk onder zijn eigen verantwoordelijkheid uitkomt.
Sundancer schreef:Niek123 schreef:is dat andere eigenaren/omstanders de paarden met licht en als hebben geprobeerd te vangen terwijl je weet dat het wilde beesten zijn. En daardoor de paarden op het verkeerde stuk heb gejaagd.
??
Klopt, blijkbaar is de nacht van te voren iemand geweest die z'n eigen paard uit de koppel heeft gehaald, waardoor die anderen naar het stukje gegaan zijn wat lager lag.
Niek123 schreef:is dat andere eigenaren/omstanders de paarden met licht en als hebben geprobeerd te vangen terwijl je weet dat het wilde beesten zijn. En daardoor de paarden op het verkeerde stuk heb gejaagd.
??
vind ikook niet handig..
sarabande schreef:Sundancer schreef:Ben het wel eens met de boeren, die hoge piefen in Den Haag willen het allemaal zelf even doen. Was ook een boer die zei dat hij en andere boeren ze wel ff naar de andere kant brachten. Helaas mocht dit niet van de brandweer, het leger en de politie... Tis voor sommige mensen een spektakel, en daar zijn de dieren de dupe van.
Dwars door prikkeldraad en sloten heen?????
Sundancer schreef:En het is toch te sneu voor woorden dat ons leger niet eens 100 paarden over kan brengen? Komen ze met een klein manschap aan met een paar pontons!
Sundancer schreef:Klopt, blijkbaar is de nacht van te voren iemand geweest die z'n eigen paard uit de koppel heeft gehaald, waardoor die anderen naar het stukje gegaan zijn wat lager lag.
ThePast03 schreef:slimmerik schreef:
Als het zo is dat hij een contract had tot 15 oktober dan hadden die paarden daar gewoon niet meer mogen staan. Zal best ingewikkeld worden maar ik denk dat hij niet makkelijk onder zijn eigen verantwoordelijkheid uitkomt.
Sundancer schreef:De boeren daar kennen het stuk uit hun hoofd, ze wilden dan met bootjes de paarden begeleiden langs de opstakels......
Sundancer schreef:Maar omdat het mooi weer was mochten de paarden wel blijven staan, dit heeft Frysk Gea tegen de eigenaar van de paarden verteld.
toverpaardje schreef:Chrystal-gek schreef:Het bedrijf is in meer delen opgesplitst, zodat er altijd wat over zou blijven als er wat met een ander deel zou gebeuren.
Dus niet alleen die man, maar ook de vader en dochter er van zijn de eigenaren.
Hoe het precies verder zit, weet ik niet.
En zijn deze 100 paarden, een deel van ......? Dus hebben ze ergens anders nog ergens 3 deeltjes paarden staan?
En zodat er wat zou overblijven als er wat met een deel overkomt...? Ze calculeren dan in dat er misschien een paard of wat verdrinkt...? Lijkt me erg raar allemaal....
sarabande schreef:Sundancer schreef:De boeren daar kennen het stuk uit hun hoofd, ze wilden dan met bootjes de paarden begeleiden langs de opstakels......
Dat hadden ze dan eerder moeten doen, toen er nog geen 18 dood waren, dit is allemaal achteraf geklets zoasl vaak op het platteland waar alles wat niet boeren verzinnen maar stadse onzin is. Intussen blijkt nu dat iedereen wist van de wantoestanden en niets gedaan heeft dan moet je die boerenwijsheid achteraf ook maar voor je houden.
Citaat:
De boeren wilden het zelf oplossen, maar toen kwam de media tv en radio, en toen mochten de boeren alleen maar toekijken, en niet meer helpen. Dit is paar keer geweest op TV Fryslan.