Paardenhoudster woedend na inval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Paardenhoudster woedend na inval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:21

flairS ook ik heb zo'n pony gehad, waarvan de foto wél in mijn profiel staat, ik weet dat ik goed gehandeld heb in overleg met DA en HS en wat andere mensen daarvan vinden ..prima.. ik denk ook het mijne van je pony afdanken als ie ouder is, maar als ik naar de foto;s kijk op de 2e pagina, zie ik toch echt geen mager paardje wat nog wel gelukkig is, de hele houding en uitdrukking zegt genoeg... die hoeven hetzelfde...das niet van even en ik denk dat daar zeer zeker een groot verschil in zit.
tevens denk ik niet dat het allemaal bewust is gegaan, maar wat vaak gebeurd is het feit dat mensen het op een gegeven moment eigenlijk niet meer aankunnen maar dat niet toegeven of durven inzien en ik ben bang dat dat bij deze mevrouw gebeurd is

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:41

Arabesk schreef:
timokyana schreef:
nee arabesk, je hebt mij gequote, een daarbij noem je laster en smaad.Ik zie die dingen niet graag in verband met mijn naam, raar dat je dat niet begrijpt.

Jij zegt iets over een rechter en ik ook. Nergens geef ik een connectie over jou en foto's nemen.

Ik begrijp niet waarom je zo fel reageert.

Je reactie zegt meer over jezelf dan over mij Cool

ok Haha! dan heb ik het verkeerd gelezen volgens jou,en is mijn felle reactie onterecht (voor zover het fel was Clown )
ben benieuwd wat mijn reactie dan over mij zegt, maar goed laten we weer ontopic blijven.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:42

Je kunt mijn pony vergelijken met de foto van jouw pony in je profiel.Ik heb er best wat moeite mee maar als de dierenarts haar nog goed genoeg vind en ik haar nog een goede oude dag kan geven wie ben ik dan om me te schamen voor deze pony.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:52

ok Haha! dan heb ik het verkeerd gelezen volgens jou,en is mijn felle reactie onterecht (voor zover het fel was Clown )
[/quote]

stoute timokyana Vork

ben daar nu echt al lang over aan het nadenken, deels door aanleiding van dit topic.
En men ervaring in dierenartsenpraktijk, stichting aap......zelfs in de dierenwinkel.
valt me op dat iedereen altijd een excuus heeft, van kleine dingen zoals men hond lust alleen die rommel,
tot het is allemaal maar gisteren begonne........;mensen zijn soms rare wezens

flairs denk ook dat er een paar hebben aangegeven dat het inderdaad moeilijk is om een oude paard op gewicht te houden. Maar jonge paarden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:27

Arabesk schreef:
timokyana schreef:
meng me niet meer in de discussie, de rechter mag inderdaad beslissen.

Dan mag hij ook meteen beslissen wat er met mensen gedaan wordt die zonder toestemming andermans terrein betreden en foto's maken.

Dit valt nl. onder laster en smaad.

En het aangeven van iemand bij de DB uit onzuivere motieven is wel degelijk strafbaar.

Jij roept steeds iedereen op om te gaan kijken. Jij bent bevoegd woordvoerster voor Wanda? Mogen we nu gaan kijken, nu de bewuste dieren weg zijn?

Smaad en laster iets anders dan bij iemand op het terrein komen om fotoos te maken. Zo onzuiver waren de motieven niet om de DB in te schakelen.

Arabesk je bedoelt het goed, je neemt het op voor je vriendin, maar je maakt je ongeloofwaardig op deze manier, mensen kunnen gaan denken dat je het normaal vind dat er op dergelijke manier voor paarden gezorgd wordt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:57

Ik heb niet alle 24 de pagina's doorgelezen. Zo ontzettend veel discussies over wel of niet waar en ik kom dara nu mn steentje ff aan bijdragen Knipoog

Eindelijk doet de DB eens wat, maar pakken ze imo wéér verkeerd aan. Er is duidelijk bewijs dat er een hoop paarden staan die er perfect uitzien. Zieke paarden, oude paarden etc kun je nou eenaal niet binnen een paar weken op juiste gwicht krijgen.
Weet niet hoe de DB heeft gehandeld? Mijn inziens hadden zij eerts beter maandelijks langs kunnen komen, met strenge controles. Dit gezien niet alle paarden er zo mager etc uitzien. Als er voorcontroles waren en voorlichtingen had deze inbeslagname imo niet eens nodig geweest...
Ik kan totaal niet oordelen over deze stal, ben er zelf nooit geweest, dus ga puur op de foto's af en de tekst die deze mevrouw zelf heeft geplaatst.
Daat struikel ik over een aantal woorden icm de foto's van de véél te lange afgebrokkelde hoeven. Die kunnen onmogelijk in de korte tijd zo zijn gegroeid nl, ook met dat droge weer.
Dan deze zin. ik qoute:

Ik weet niet waarom want ze eet prima, is tierig, enz. Ik heb haar extra ontwormd en dat lijkt wel iets te helpen.

Waarom onderzoek je dan noiet waarom ze zo mager blijft? Dat doet iedereen, althans daar mag je van uit gaan.

Quote:

Ze is vier weken geleden met haar oog in een afgebroken tak gelopen, in eerste instantie leek dat niet zo erg maar de laatste week was dat heel erg aan het ontsteken. Ik gaf haar iedere dag cubarmix en het was alweer aan het slinken.

Ook hier, lees niets over medische zorg van een VA bijtijds?
Quote:

Zij was het toonbeeld van verwaarlozing en zal ook zeker spectaculaire foto's opleveren, vooral als je ze een beetje bijwerkt.

k heb de foto's hier ergens zien staan, weetniet meer op welke pagina, maar die zijn zeker niet bijgewertkl hoor. Neemt niet weg, als je paard zo'n ontstoken oog heeft, je een mishandelaar of verwaarlozer bent hoor. Daar wil ik wel ff de nadruk op leggen! Mis alleen het stukje waar de VA was in het begin?

Mijn quotes heb ik gehaald uit dit topic:
viewtopic.php?f=12&t=643730

Vooralsnog denk ik zelf dat de DB anders had moeten handelen. Ben erg blij dat de DB eindelijk eens stappen onderneemt, maar ipv dat ze het eerst anders aanpakken, door de stal onder strenge controle te laten staan, wekeljks bv langs te gaan en te controleren op er daadwerkelijk wat gedaan wordt, eventueel voor te lichten. Mss heeft deze mevrouw ook wel te veel paarden onder haar hoede genomen. Ze heeft het vast allemaal uit liefde voor deze paarden bedoeld, het heeft alleen een vervelende wending gekregen welke wellicht niet eens nodig was geweest. Mss dat zij met weinig middelen moet rondkomen om zorg te bieden aan de paarden en dat het allemala wat boven de hoofd is gestegen, teveel hooi op de vork genomen..(uh beetje verkeerde uitspraak van me).
Ik kan mijn mening dus alleen basseren op haar uitspraken en de foto's en dan doel ik niet op de graatmagere foto's, want dat kan idd niet meteen verbeterd worden, heeft tijden nodig, maar dan doel ik op de hoeffoto's en oogfoto icm har uistpraken. (ik zal dat stukje er ff bij zoeken om het duidelijke te maken).

Wens de eigenaresse van deze stal heel veel sterkte, want dit is niet niks,voor de paarde ook niet en hoe goed bedoeld ook vaak om zieke diren op te vangen, soms lukt dat gewoon niet, onwetendheid, financieel etc, geen idee, laat ik mij ook niet over uit verders.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:04

ik vind dat de dierenbescherming niet normaal met die beesten omgaat

bijv. dat paard dat op medicijnen staat voor zijn oog gewoon opeens geen antibiotica meer geven. straks wordt het zo erg dat het paard idd ingeslape moet worden!!
Het inladen ging voor zover ik heb gelezen ook erg brutaal.
Of de paarden die je niet te pakken krijgt gewoon laten staan. Dus als die paarden echt mishandeld zijn laten ze ze maar aan hun lot over omdat ze wegrennen!!!

Op de site(www.dierenbescherming.nl) staat dat het om 50 mishandelde paarden gaat maar ik zie toch ook leuke gezonde paarden op de foto's!

Ik denk dat die paarden idd beter verzorgt zouden kunnen worden maar om dit nou echt mishandeling te noemen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:07

luf_horses schreef:
ik vind dat de dierenbescherming niet normaal met die beesten omgaat

bijv. dat paard dat op medicijnen staat voor zijn oog gewoon opeens geen antibiotica meer geven. straks wordt het zo erg dat het paard idd ingeslape moet worden!!
Het inladen ging voor zover ik heb gelezen ook erg brutaal.
Of de paarden die je niet te pakken krijgt gewoon laten staan. Dus als die paarden echt mishandeld zijn laten ze ze maar aan hun lot over omdat ze wegrennen!!!

Op de site(www.dierenbescherming.nl) staat dat het om 50 mishandelde paarden gaat maar ik zie toch ook leuke gezonde paarden op de foto's!

Ik denk dat die paarden idd beter verzorgt zouden kunnen worden maar om dit nou echt mishandeling te noemen...

als je leest staat het dier wel onder behandeling maar is het gewoon mischien niet meer te redden.
er blijven paarden staat zodat mevrouw in kwestie haar kan bewijzen dat ze wel goed voor haar paarden kan zorgen. indien niet worden deze ook afgenomen.

edit ik zei geen foto's bij het artikkel

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:10

ik bedoel de foto's op bokt Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:12

luf_horses schreef:
ik bedoel de foto's op bokt Knipoog

je zou wel erg stom moete zijn om verwaarloosde paarden op de foto te zetten, als je de mevrouw aant verdedigen bent he Clown

en er is nooit gezegd dat er geen paarden in goede conditie staan Knipoog

huisman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:14

Welke idioot brengt toch steeds het verhaal in de wereld dat paarden en andere beesten die in beslag ziun genomen medische handelingen worden onthouden?

Geloven jullie nu echt dat soort onzinnige en domme verhalen die alleen worden verspreid door mensen die met de DB te maken hebben gehad omdat ze iets verkeerds aan het doen waren??

Wordt eens wakker!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:16

huisman schreef:
Welke idioot brengt toch steeds het verhaal in de wereld dat paarden en andere beesten die in beslag ziun genomen medische handelingen worden onthouden?

Geloven jullie nu echt dat soort onzinnige en domme verhalen die alleen worden verspreid door mensen die met de DB te maken hebben gehad omdat ze iets verkeerds aan het doen waren??

Wordt eens wakker!!!

stond ergens in de eerste post door arabesk denk ik (kan ook verkeerd zijn Bloos dus indien sorry)
dat de paarden naar een loods worden gebracht en geen verzorging krijgen pas na de rechtzaak.

grappig vind ik dit

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:17

katiavl schreef:

Wel door de dierenbescherming, die heeft het over 50 verwaarloosde paarden.
En dat terwijl er niet eens 50 stonden begreep ik.
Dat is op zijn minst twijfelachtig te noemen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:18

ThePast03 schreef:
katiavl schreef:

Wel door de dierenbescherming, die heeft het over 50 verwaarloosde paarden.
En dat terwijl er niet eens 50 stonden begreep ik.
Dat is op zijn minst twijfelachtig te noemen.

even twijfelachtig als het loods verhaal denk ik zo Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:21

katiavl schreef:
even twijfelachtig als het loods verhaal denk ik zo Knipoog

Waarschijnlijk wel, maar ik vind het knap storend als een "proffesionele" (dat zou het moeten zijn) organisatie de zaak gaat aandikken.
Dat normale mensen dat doen vanuit hun emoties wil ik nog begrijpen, maar dat de dierenbescherming zoiets doet vind ik gewoon niet kunnen.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:25

buiten dat feit wordt er in pers berichten altijd afgerond.
Bij aardbeving zo wie zo 10 000 mensen om gekomen. Uit eindelijk zijn er 9687 omgekomen. Het zijn minder mensen, maar dat maakt het niet minder erg.
Die dingen staan bij eerste berichtgevingen altijd zo. Is misschien niet leuk, maar dat is gewoon zo......
Dat gebeurt in dit bericht net zo als in ieder ander bericht.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:37

Je kunt de DB er niet van beschuldigen dat er fouten in persberichten staan. De media is niet altijd betrouwbaar en dikt zaken soms behoorlijk aan om de lezers aantallen maar omhoog te krijgen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:42

ijsklontje schreef:
buiten dat feit wordt er in pers berichten altijd afgerond.
Bij aardbeving zo wie zo 10 000 mensen om gekomen. Uit eindelijk zijn er 9687 omgekomen. Het zijn minder mensen, maar dat maakt het niet minder erg.
Die dingen staan bij eerste berichtgevingen altijd zo. Is misschien niet leuk, maar dat is gewoon zo......
Dat gebeurt in dit bericht net zo als in ieder ander bericht.

Die vergelijking vind ik niet opgaan. Bij een aarbeving kun je (zeker niet gelijk) alle slachtoffers tellen.
De dierenbescherming weet best hoeveel paarden ze hebben meegenomen en ook dat niet alle paarden daar verwaarloosd zijn.

En het heeft zeker niet alles met de pers te maken, in hun eigen nieuwsbericht praten ze ook over
50 verwaarloosde paarden:

http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=1403

Als niet alle paarden verwaarloosd zou ik als ik de eigenaresse zou zijn op zijn minst een aanklacht indienen tegen deze manier van nieuwsvoorziening.
Niemand is gebaat bij overdrijving lijkt me.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:44

Yvonnelind schreef:
Je kunt de DB er niet van beschuldigen dat er fouten in persberichten staan. De media is niet altijd betrouwbaar en dikt zaken soms behoorlijk aan om de lezers aantallen maar omhoog te krijgen.

Volgens jou wordt de nieuwsvoorziening op hun eigen website verzorgt door de media?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:49

Nee, dat zal inderdaad wel niet. Slordig als het daar inderdaad ook zo op staat.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:54

Ik zeg niks...
Maar het valt weer eens op hoe snel mensen hun oordeel weer klaar hebben liggen, ditmaal over de media, zonder zich ingelezen te hebben in het onderwerp, want de link naar het bericht van de dierenbescherming en het bericht zelf hebben al in dit topic gestaan...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:56

arno8 schreef:
Ik zeg niks...
Maar het valt weer eens op hoe snel mensen hun oordeel weer klaar hebben liggen, ditmaal over de media, zonder zich ingelezen te hebben in het onderwerp, want de link naar het bericht van de dierenbescherming en het bericht zelf hebben al in dit topic gestaan...

precies of jij hebt nog nooit eens verkeerd geweest.
niet te hypokriet Knipoog

edit kan trouwens zijn dat jou gedachtengang ook verkeerd is na de rechtzaak, hetzelfde als de onze Knipoog dus die uitleg vind ik beetje fout van je

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:59

Verwaarloost hoeft natuurlijk niet per definitie te betekenen dat ze in beslag genomen moeten worden. Als ik mijn paarden in een kaal stuk land gooi met een baal kuil en er verder niet naar omkijk dan verwaarloos ik ze wel maar is er medisch gezien geen reden om ze in beslag te nemen. Ze hebben nu gewoon de paarden meegenomen die waarschijnlijkst het slechtst zijn. Hopelijk nemen ze na de rechtszaak de rest ook mee.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:02

katiavl schreef:
arno8 schreef:
Ik zeg niks...

precies of jij hebt nog nooit eens verkeerd geweest.
niet te hypokriet Knipoog

edit kan trouwens zijn dat jou gedachtengang ook verkeerd is na de rechtzaak, hetzelfde als de onze Knipoog dus die uitleg vind ik beetje fout van je

Waha, mijn gedachtegang is: we kunnen nog niet oordelen omdat we er niet genoeg van weten, dus ik kan er niet erg ver naast zitten.
Maar misschien dat sommigen mij meteen bij een kamp indelen als ik niet meteen vind wat zij vinden.
Ik ben vast wel eens verkeerd geweest, maar dat weet ik vaak te voorkomen door niet te snel een oordeel te vellen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 16:05

janderegelaa schreef:
Verwaarloost hoeft natuurlijk niet per definitie te betekenen dat ze in beslag genomen moeten worden. Als ik mijn paarden in een kaal stuk land gooi met een baal kuil en er verder niet naar omkijk dan verwaarloos ik ze wel maar is er medisch gezien geen reden om ze in beslag te nemen. Ze hebben nu gewoon de paarden meegenomen die waarschijnlijkst het slechtst zijn. Hopelijk nemen ze na de rechtszaak de rest ook mee.

Dan blijft de vraag wanneer welke foto's zijn genomen.
Zijn de foto's van de nieuwe, anonieme bokker gemaakt net voor de inval of zijn dat foto's op verschillende tijden genomen en misschien zelf wel op de dag van aankoop van betreffend paard?

Wanneer zijn de foto's van Brechtje gemaakt? Daar zie ik echt paarden die niet verwaarloosd zijn, of ik moet een aparte kijk op de zaak hebben.

Ik hou niet van oneerlijke nieuwsvoorziening. Was een aantal verwaarloosde paarden voor de dierenbescherming niet voldoende?