Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:04

en nog even een toevoeging...
Die eigentumsurkunde is niets noratieels... alleen moet je bij de aanvraag van een duplicaat dus een soort van geloofsbrief hebben via de notaris.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:05

Alane schreef:
yfande schreef:
Hm.... zie wat je bedoelt, maar tegenwoordig lijkt het me toch dat
alle zaken die het daglicht kunnen verdragen via de bank geregeld
worden, je hebt dan het bewijs dat je het paard van die persoon
(de eigenaar dus) gekocht hebt.
Mij is toen trouwens gezegd dat als ik een paard koop en er een
reële prijs voor betaal ik ter goeder trouw gehandeld heb, daarentegen
als je een paard kopt voor 100 eurie waarvan een blinde met een kruk-
stok ervan uit kan gaan dat dit een louche handel is, dan maak je je
ook nog eens schuldig aan helen.

En wie bepaalt die prijs?
Dat doet de verkoper tesamen met de koper.....
en wie bepaalt wat reeel is?
een grasmaaier anex shet is voor mij waardeloos.... zou e nog geen 30 euo voor over hebben..... een kenner ziet er een gestolen falabella in die 6000 euro waard is...
koop ik dan ter goeder trouw voor een reeele prijs? terwijl iederen krukstok hebbende blinde falabella liefhebber kan zien dat het een echte falabella is met een prijskaartje?

Citaat:
(4) Pferdepass und Eigentumsurkunde
Der Pferdepass und die Eigentumsurkunde gehören zum Pferd. Bei Besitzwechsel ist der Pferdepass dem neuen Besitzer auszuhändigen und bei Tod des Pferdes an die ausstellende Stelle zurückzugeben. Bei Eigentumswechsel sind sowohl Pferdepass als auch Eigentumsurkunde dem neuen Eigentümer auszuhändigen.

maw wie die oorkonde heeft is eigenaar.... met of zonder notaris

die oorkondes zijn sinds 2 jaar in gebruik.

Ik dacht even dat we op de goede weg waren wat omgang betreft,
maar helaas dank zij deze "vriendelijke" reactie, heb het nu echt
gehad.

Nogmaals Kelly, hoop dat het alsnog goed met jullie en de fokkers
komt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:34

Tja als je op alle slakken zout wilt leggen....
dan kan ik daar ook niets aan doen.

Ik zie in mijn reactie niets onvriendelijks..... maar ik zal een mod vragen om zijn of haar mening...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:49

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zoveel onvriendelijks zie in de reactie van Alane Verward

Immers, koper en verkoper bepalen de prijs. Mocht het per abuis veel meer waard zijn (terwijl koper dit niet wist) dan is er toch niet zoveel aan de hand? Kijk bijvoorbeeld maar naar 'kunst en kitsch' op tv. Komt nog regelmatig voor dat iemand een gewoon schilderijtje heeft gekocht op de rommelmarkt om dan later te ontdekken dat het veel waard is.

Bij dit voorbeeld: het zou mij ook kunnen overkomen dat ik voor 30 euro denk een grasmaaier gekocht te hebben terwijl een kenner daar een goede falabella in zou herkennen (die wellicht ergens gestolen is).

vvwc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:52

Voor diegenen die op een volwassen manier deze zaak besproken hebben willen wij even vertellen dat een groep van 5 paarden organisaties sedert eind 2004 in België via de politiek een verzoek hebben ingediend om de wet op de paardendiefstallen te wijzigen in die zin dat de straffen strenger zouden worden en dat het gestolen dier steeds naar zijn bestolen eigenaar zou terug gaan.
Vanaf 1998 is in België het paspoort verplicht en ook voor de andere "sans papiers" volgt binnenkort de identificatie met vermelding van de rechtmatige eigenaar. Het verhaaltje van "een redelijke prijs" zal bijgevolg moeilijk houdbaar worden. Voor de identificatie hebben wij in België een voorstel tot vrije keuze ingediend tussen microchip, DNA en eventueel retinascan. Bij deze laatste 2 kan er bij betwisting nog een extra test uitgevoerd worden die de werkelijke herkomst van een dier bewijst. Onze werking en onze serieuse inspanningen werden door bepaalde negatievelingen in het verleden afgedaan als het werk van "een groepje" en met allerlei verwijten en onzin, maar geen positieve werking van hun kant. Daarom nu onze eenmalige reactie en gelukkig zien wij dat er mensen op een volwassen manier reageren. Wij kregen een site via een vereniging vvwc op :
http://users.skynet.be/welshponyvvwc en wij zijn zeer vereerd indien u ons eens wilde contacteren of via ontheffingchip@hotmail.com

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 16:19

vvwc schreef:
Voor diegenen die op een volwassen manier deze zaak besproken hebben willen wij even vertellen dat een groep van 5 paarden organisaties sedert eind 2004 in België via de politiek een verzoek hebben ingediend om de wet op de paardendiefstallen te wijzigen in die zin dat de straffen strenger zouden worden en dat het gestolen dier steeds naar zijn bestolen eigenaar zou terug gaan.
Vanaf 1998 is in België het paspoort verplicht en ook voor de andere "sans papiers" volgt binnenkort de identificatie met vermelding van de rechtmatige eigenaar. Het verhaaltje van "een redelijke prijs" zal bijgevolg moeilijk houdbaar worden. Voor de identificatie hebben wij in België een voorstel tot vrije keuze ingediend tussen microchip, DNA en eventueel retinascan. Bij deze laatste 2 kan er bij betwisting nog een extra test uitgevoerd worden die de werkelijke herkomst van een dier bewijst. Onze werking en onze serieuse inspanningen werden door bepaalde negatievelingen in het verleden afgedaan als het werk van "een groepje" en met allerlei verwijten en onzin, maar geen positieve werking van hun kant. Daarom nu onze eenmalige reactie en gelukkig zien wij dat er mensen op een volwassen manier reageren. Wij kregen een site via een vereniging vvwc op :
http://users.skynet.be/welshponyvvwc en wij zijn zeer vereerd indien u ons eens wilde contacteren of via ontheffingchip@hotmail.com

Welkom in dit topic.....

Ik vind het betreurenswaardig dat jij de naam, van een vereniging gebruikt en dat een verenging op deze manier naar voren wil treden en haar leden niet op een objectieve manier wil voorlichten.
Ook je reactie naar mensen die niet jou of jullie mening deelt laat te wensen over en schetst daarmee wel het nivo waarop van mening gewisseld zal worden.

Vwb het gebruik van de retinascan zou ik eerst eens de testen en onderzoeksgegevens eens juist bestuderen en ook de wettelijke mogelijkheden voor het doorvoeren van bijv. DNA vergelijk eens onder de loep houden....

Er is onlangs een test gedaan gedaan op deluchthaven van Frankfurt (zal even moeten zoeken of ik dit niet verwissel met een ander onderzoek met biometrische herkenning en dan vooral gezichtsherkenning )
En die liet duidelijk zien dat dit nog in de babyschoenen staat en zeer fraudegevoelig is en niet altijd betrouwbaar.

Bij DNA zit je met het wettelijke aspect: je hebt met je vingers van mijn spullen te blijven als je geen dwangbevel hebt.... maw niemand heeft het recht om zomaar haren te trekken, en het resultaat blijft betwistbaar tot in het oneindige.... itt bijv. het uitlezen van de microchip... daarvoor hoef je het paard niet aan te raken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 19:57

IK heb toch enige vraagtekens over het aspekt dat een paspoort in belgie verplicht zou zijn?Ik verkeer in een kringetje goede dierenartsen die van mij allemaal de flyers van de gestolen tinker hebben gekregen waar bij nog uitvoerig gesproken is over de chip en paspoort .Geen van deze dierenartsen weten van een paspoort af? Ondanks dat mijn paard wel een chip heeft heb ik alleen een papier van waar de chip geregistreerd staat en een vacinatieboekje maar dat is geen paspoort.

Naar aanleiding van de mail van de tinkers, die ik naar mijn vriendin in frankrijk heb gestuurd.Kreeg ik een mail terug dat ze een andalusche merrie heeft gekocht , die gechipt blijkt te zijn. Daar kwamen ze achter door controlle van de dierenarts.Nu is het paard uit portugal gekomen via spanje, bij geen van de grenzen is de chip opgemerkt want op de papieren staat geen chip vermeld.Zelf zijn ze aan het zoeken geweest achter de chip en nergens staat deze geregistreerd.Dus nu vermoeden ze dat het paard ook gestolen is en de papieren vals, maar wat kan je er verder mee?

vvwc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 22:18

Alana u weet héél goed dat wij in het verleden op de andere topic de mensen én onze leden over de VERSCHILLENDE manieren van identificatie hebben voorgelicht, maar dat er problemen zijn gerezen met de microchip, reden waarom in Duitsland en Nederland de vrije keuze is ontstaan tussen microchip en DNA. Uw uitleg geeft de indruk dat u niet helemaal weet hoe DNA wordt genomen. Men krijgt van het registrerend organisme een zakje waarin de dierenarts 20 haren uit de manen met wortel trekt (net zoals u manen trekt voor toiletage) en dat goed afgesloten mét de nodige documenten wordt overmaakt aan het labo. Het resultaat wordt dan bekend gemaakt met een officieel document. De microchip ter grootte van een smalle kleine langwerpige medicijnpil wordt in de hals ingebracht met een voorwerp dat een beetje gelijkt op een smalle tekenpen(dus zeker dikker dan een dikke injectienaald). De dierenartsen vedoven voor de ingreep, maar blijkbaar zouden de opnemers dit niet doen. De retinascan gelijkt op een rekenmachientje met een draad een een lezertje (gelijkt op microfoon) dat voor het oog wordt gehouden. Voor wat de verplichting van de paspoorten in België betreft moesten de stamboekdieren reeds vanaf 1998 een paspoort bezitten en de oude papieren van de oudere dieren moesten zelfs vervangen worden door een paspoort.
Dit om te beantwoorden aan de opgelegde Richtlijn 90/427/EEG ART.8 .1 waarin wordt gesteld dat : "geregistreerde paardachtigen tijdens het transport vegezeld gaan van een door de Commissie volgens de procedure van art.10 op te stellen identificatiedocument dat wordt afgegeven door de organisaties of verenigingen". De toekomstige verplichte identificatie zou voor ALLE paardachtigen tellen, dus ook degenen zonder stamboekregistratie. Wij maken onder geen enkele vorm misbruik van een vereniging maar wij zijn 5 sterke, gelijkgestemde organisaties met respect voor elkaars standpunt die de rechten van onze leden verdedigen en op andere vlakken reeds in het verleden vele malen verdedigd hebben. Er komen trouwens nog organisaties bij.
Wat de retinascan betreft verwondert het ons dat u na al die tijd nog niet de moeite hebt genomen om op de website van www.invisio.nl/antichip te gaan kijken en bij de site "optibrand" vindt u ook meer gegevens over de retiscan die trouwens al héél lang succesrijk voor de runderen wordt gebruikt in Amerika. Het apparaat voor menselijke scanning is niet hetzelfde als dat voor de dieren. Men gaat het echter kortelings nog uittesten in een slachterij om ook de microchip in de slachterij slecht kan gelezen worden door de interferentie van de grote machines.
Wij ijveren voor een veilige én degelijke scanning voor mens én dier en wensen voor de Belgische paardeneigenaar het recht te bekomen om te kiezen op welke wijze zijn dier kan geregistreerd worden, net zoals in Nederland en Duitsland. Iedereen kan meewerken aan dit initiatief door zijn keuze kenbaar te maken op ontheffingchip.hotmail.com
of via het E-mail adres vvwc@skynet.be

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:19

silvana schreef:
IK heb toch enige vraagtekens over het aspekt dat een paspoort in belgie verplicht zou zijn?Ik verkeer in een kringetje goede dierenartsen die van mij allemaal de flyers van de gestolen tinker hebben gekregen waar bij nog uitvoerig gesproken is over de chip en paspoort .Geen van deze dierenartsen weten van een paspoort af? Ondanks dat mijn paard wel een chip heeft heb ik alleen een papier van waar de chip geregistreerd staat en een vacinatieboekje maar dat is geen paspoort.

Naar aanleiding van de mail van de tinkers, die ik naar mijn vriendin in frankrijk heb gestuurd.Kreeg ik een mail terug dat ze een andalusche merrie heeft gekocht , die gechipt blijkt te zijn. Daar kwamen ze achter door controlle van de dierenarts.Nu is het paard uit portugal gekomen via spanje, bij geen van de grenzen is de chip opgemerkt want op de papieren staat geen chip vermeld.Zelf zijn ze aan het zoeken geweest achter de chip en nergens staat deze geregistreerd.Dus nu vermoeden ze dat het paard ook gestolen is en de papieren vals, maar wat kan je er verder mee?

Het is niet alleen in België verplicht maar europees verplicht.. alleen hebben de lidstaten dus overgangs bepalingen om over te kunnen gaan tot een complete invoering daarvan....
in Nederland begon het ook bij de stamboeken en hippische bond, en is nu dus landelijk....

Bij gestolen waar, auto, tv of paard heb je meerdere partijen nodig, schakels in een cirkel... Als je zo'n schakel zwak maakt, en het liefst meerdere en op den duur een schakel weg kunt nemen dan kun je dat doorbreken en zal er een einde aan komen...
om een paard te kunnen stelen heb je:
1 paard nodig
1 eigenaar
1 dief
1 koper
1 overheid

overheid stelt I&R-regeling op en verplicht identificatie en registratie (even voor het gemak de chip en paspoort)
eigenaar voorziet paard van (bijv) chip en paspoort.
dief steelt gechipt paard
koper weet dat paard een paspoort nodig heeft
dief zegt is import paard of heeft vals paspoort
koper laat DA controleren op chip...
koper laat paard staan
dief heeft onverkoopbaar paard

even in vogelvlucht Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:42

vvwc schreef:
Alana

Als lezen al zo moeizaam is.... vraag ik me af of je de rest wel goed gelezen hebt bij deze mate van desintresse...........

vvwc schreef:
u weet héél goed dat wij in het verleden op de andere topic de mensen én onze leden over de VERSCHILLENDE manieren van identificatie hebben voorgelicht,

MIS.... ik weet van 1 topic waarin ik ook al uw rol in deze hetze bedenkelijk vind... en ik blijf erbij dat iemand die mag publiceren op een verenigingssite onbevooroordeelt har leden moet informeren opdat zij voor hunzelf een keuze kunnen maken.....

vvwc schreef:
maar dat er problemen zijn gerezen met de microchip, reden waarom in Duitsland en Nederland de vrije keuze is ontstaan tussen microchip en DNA.

Er zijn geen problemen gerezen met de microchip... niet in Duitsland en niet in nederland....
Als je met feiten wilt komen dan ook man en paard noemen... en weten waar je over praat.

vvwc schreef:
Uw uitleg geeft de indruk dat u niet helemaal weet hoe DNA wordt genomen. Men krijgt van het registrerend organisme een zakje waarin de dierenarts 20 haren uit de manen met wortel trekt (net zoals u manen trekt voor toiletage) en dat goed afgesloten mét de nodige documenten wordt overmaakt aan het labo. Het resultaat wordt dan bekend gemaakt met een officieel document.

en daarom gebruiken ze het ook bij de friezen en fjorden in NL, omdat binnen no-time de uitslag bekend is....
(komt dadelijk weer het verhaal van die fransoos die geen japans kent in de foldertjes of laptop is kwijtgeraakt.....)
Er zit teveel tijd tussen het trekken van de haren en de uitslag en bij een controle moet je een dagvaardiging hebben om haren te mogen trekken....

vvwc schreef:
De microchip ter grootte van een smalle kleine langwerpige medicijnpil wordt in de hals ingebracht met een voorwerp dat een beetje gelijkt op een smalle tekenpen(dus zeker dikker dan een dikke injectienaald). De dierenartsen vedoven voor de ingreep, maar blijkbaar zouden de opnemers dit niet doen.

en die verdoving doet geen pijn?????
Mischien moet je je iets meer verdiepen en gaan kijken hoe chippen in z'n werk gaat , en je iets meer verdiepen in die materie.... Haha!

vvwc schreef:
De retinascan gelijkt op een rekenmachientje met een draad een een lezertje (gelijkt op microfoon) dat voor het oog wordt gehouden.

Hoe groter de database... hoe meer fouten.
een lens, oogzalf etc zorgt eral voor dat het een en ander niet meer lukt...
Wederom verdiep je in de materie... en vraag je eens af warom het nog steeds niet doorgevoerd wordt als DE manier om mensen te identificeren....

vvwc schreef:
Voor wat de verplichting van de paspoorten in België betreft moesten de stamboekdieren reeds vanaf 1998 een paspoort bezitten en de oude papieren van de oudere dieren moesten zelfs vervangen worden door een paspoort.
Dit om te beantwoorden aan de opgelegde Richtlijn 90/427/EEG ART.8 .1 waarin wordt gesteld dat : "geregistreerde paardachtigen tijdens het transport vegezeld gaan van een door de Commissie volgens de procedure van art.10 op te stellen identificatiedocument dat wordt afgegeven door de organisaties of verenigingen". De toekomstige verplichte identificatie zou voor ALLE paardachtigen tellen, dus ook degenen zonder stamboekregistratie.

Overgangsregelingen voor lidstaten... moet je even de andere bepalingen erbij zoeken Haha!

vvwc schreef:
Wij maken onder geen enkele vorm misbruik van een vereniging maar wij zijn 5 sterke, gelijkgestemde organisaties met respect voor elkaars standpunt die de rechten van onze leden verdedigen en op andere vlakken reeds in het verleden vele malen verdedigd hebben. Er komen trouwens nog organisaties bij.

Er is niets mis mee om mensen voor te lichten over regels die komen en regels die er zijn... maar laat leden en mensen onbevooroordeelt een eigen keuze maken, en informeer even naar de consequenties van het verstrekken van verkeerde of persoonlijke voorkeursmening aan je leden als bestuurslid.....

vvwc schreef:
Wat de retinascan betreft verwondert het ons dat u na al die tijd nog niet de moeite hebt genomen om op de website van www.invisio.nl/antichip te gaan kijken en bij de site "optibrand" vindt u ook meer gegevens over de retiscan die trouwens al héél lang succesrijk voor de runderen wordt gebruikt in Amerika.

Wat mij verwonderd is dat u niet verder kijkt dan dat wat u wordt voorgekauwd....
De transponder wordt al jaren in Amerika succesvol en zonder compicaties gebruikt in Amerika.....
En een koe is geen paard.... want als u goed voorgelicht zou zijn dan weet u ook waarom er geen microchip geimplanteerd wordt bij runderen Haha!

vvwc schreef:
Het apparaat voor menselijke scanning is niet hetzelfde als dat voor de dieren. Men gaat het echter kortelings nog uittesten in een slachterij om ook de microchip in de slachterij slecht kan gelezen worden door de interferentie van de grote machines.

Mischien toch eens verdiepen in hoe en microchip werkt Haha!

vvwc schreef:
Wij ijveren voor een veilige én degelijke scanning voor mens én dier en wensen voor de Belgische paardeneigenaar het recht te bekomen om te kiezen op welke wijze zijn dier kan geregistreerd worden, net zoals in Nederland en Duitsland.

Registratie gebeurd in Duitsland, Nederland, België enzovoort allemaal opdezelfde manier, middels een levensnummer....
heb je het over identificatie.... dan behoor je ook te weten dat aan die ontheffing in Nederland ook een maar kleeft... als de EU anders beslist dan moeten alle ontheffingen alsnog gechipt worden...
In Duitsland geld de ID verplichting nog niet, stamboeken etc zijn drukdoende om het branden af te schaffen en het chippen door te voeren als enige ID-methode bij de paardachtigen.....

Bedenk eens waarom na zo'n 25 jaar die amerikanen nog steeds chippen?
Bekijk de voordelen van chip eens anders..... je zou alle info, medicatie etc op kunnen slaan en zo het paspoort incl. papieren overbodig maken
reader erover en je ziet wie de eigenaar is...

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:53

@) vvwc: In Duitsland is een chip helemaal niet aan de orde en er is ook geen discussie erover. Iedereen die een chip in zijn paard wil plaatsen moet dat dan maar doen. Er hoeft dus geen keuze gemaakt te worden.

Duitsland en Nederland hanteren beslist niet dezelfde regelgeving of iets wat regelgeving betreffende de chip moet voorstellen.

Dan is in Nederland een zogenaamde chipverplichting gekomen die niet te handhaven was omdat de wettelijke gronden daarvoor niet aanwezig zijn. Een sportbond en/of een Productschap kan zeer zeker niet katholieker als de Paus ageren. Daarbij is nog het verhaal van de chipfabrikant en de sportbond, maar dat terzijde. Om niet iedereen in z;n hemd te laten staan oftewel gezichtverlies te laten lijden is er een DNA alternatief in het leven geroepen. Waarbij, lees en verbaast u, alleen DNA onderzoek uitgevoerd door een Nederlands laboratorium geldigheid heeft (???). Hetgeen de verplichting zou inhouden dat paarden DNA getyped in officiëel erkende laboratoria in het buitenland (ik denk hier aan de VS bijv.) ongeldig worden geacht.

De enige verplichting betreffende de EU regelgeving is het ondertussen alom bekende Europese paardenpaspoort. Waarbij ik zou aanraden de regels omtrent het paardenpaspoort van de EU site nog eens na te lezen. Of zoals aangehaald in uw geplaatste bericht nog eens heel goed begrijpend na te lezen.

Paspoort is alleen nodig indien met met een paard ook maar één voet de openbaren weg opgaat dus.

De rest zijn voorstellen die voorlopig op ijs staan als ze ooit haalbare kaart worden.

Een voorstel is nog lang geen wet en hoeven dus niet gedaan te worden. Dan verdient het ook aanbeveling zich eens te verdiepen hoe een dergelijke wet- en regelgeving in de EU tot stand komt. U zult verbaast zijn hoeveel commissies deze voorstellen moeten passeren en hoeveel tijd er voor nodig is voordat een wet überhaupt een wetsvoorstel is. Daarna moeten alle EU lidstaten het wetsvoorstel nog ratificeren en invoeren, ook dit duurt soms jaren. Al heel snel zijn we dus minder snel van wetsvoorstel tot invoering in de lidstaten een kleine 10 jaar verder. Ook België kan geen EU wetten invoeren die niet bestaan. België kan wel eigen wettelijke bepalingen hanteren gerelateerd aan de eigen wettelijke regels.

Over de chip is al genoeg geschreven. En het kontroleren in slachthuizen??? Lachertje en zeker met die toestanden in de slachthuizen in België waarover genoeg te doen is.

Haren trekken hoeft niet persé door een dierenarts gedaan te worden. Dat kan men zelf doen. Men geeft alleen aan wie de haren heeft getrokken. Doet dat iemand anders dan moet diegene zijn handtekening erbij zetten. Het aantal van 20 is ook niet dwingend voorgeschreven. Aangeraden wordt een aantal van 50, waarbij erop te letten is dat een genoeg aantal haren is voorzien van de haarwortels. Ook de plek kan belangrijk zijn. De laboratoria hebben bijvoorbeeld het liefste van jonge veulens dat de haren uit de staartwortel getrokken worden.

Het zijn ook niet alleen de dierenartsen die een chip in mogen brengen, maar de melkboer of de postbode die een korte cursus van een halve dag heeft gedaan mag zich chipper noemen en dus de chip plaatsen. Overigens heb ik nog geen DA meegemaakt die de paarden bij een chip inbrengen hebben verdoofd.

Een retinascan bij de het overschrijdende grensverkeer van paarden? Ik weet niet waar u of uw vereniging mee bezig bent maar dat is echt belachelijk.

De retinascan zal op den duur (eventueel) worden ingevoerd als eerste bij luchtvaartpasagiers die naar de VS reizen. Alles staat zelfs nog in de kinderschoenen en bevindt zich nog in de testfase.

Dit is i.m.o. geen voorlichting meer, maar volgens het bekende spreekwoord van de klok horen luiden en de mensen een beetje op stang jagen.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:01

Ik zie in mijn reactie niets onvriendelijks..... maar ik zal een mod vragen om zijn of haar mening...
---
Zit me toch niet lekker om af te sluiten zonder aan te geven waarom
ik mij niet meer lekker voel met de reacties van Alane.

Alane het klopt, je individuele reacties zijn niet onvriendelijk, sterker nog, je argumenten zijn goed onderlegd, maar ze zijn eenzijdig.

Wat mij tegen de haren instrijkt is dat jouw mening over de fokker's kant in mijn beleving het enige is wat voor jouw telt.
Ik heb nogal wat fokkers in mijn kennissenkring en ben vanaf begin
van dit topic uitgegaan van 2 kanten van het verhaal./

Op elke medelevende reactie tav Kelly heb jij een reactie tav de fokker's
en het gaat zelf zo ver dat jij een fictieve tekst verzint die de fokkers
zouden hebben kunnen geplaatst.

Alane, jouw argumenten zijn heel erg duidelijk en goed onderlegd maar je argumentatie begint met "dit klopt niet.......want ....."

Dat is hetgene waar ik moeite mee heb.

Diefstal is diefstal, en diefstal van een paard waar je je ziel en zaligheid
in hebt gelegd om een goed fokproduct eruit te kweken is net zo erg
als de diefstal van je paard die je al jaren als maatje gehad hebt.

Voor wie dan ook ......verdriet blijft verdriet

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:12

Dance schreef:
@) vvwc: In Duitsland is een chip helemaal niet aan de orde en er is ook geen discussie erover. Iedereen die een chip in zijn paard wil plaatsen moet dat dan maar doen. Er hoeft dus geen keuze gemaakt te worden.

Duitsland en Nederland hanteren beslist niet dezelfde regelgeving of iets wat regelgeving betreffende de chip moet voorstellen.

Duitsland heeft zeer zeker te maken met dezelfde regelgeving als NL..... alleen heeft NL als identificatie methode de transponder gekozen... en darvoor toestemmin gekregen van de EU...

Dance schreef:
Dan is in Nederland een zogenaamde chipverplichting gekomen die niet te handhaven was omdat de wettelijke gronden daarvoor niet aanwezig zijn. Een sportbond en/of een Productschap kan zeer zeker niet katholieker als de Paus ageren.

Heeft niets met de paus te maken hoor... en niets met de sportbond of productschap...
het produktschap mag uitvoeren, de KNHS adviseerd (min of meer) en CHIPPEN IS NOG STEEDS VERPLICHT IN NEDERLAND Haha!

Dance schreef:
Daarbij is nog het verhaal van de chipfabrikant en de sportbond, maar dat terzijde.

Mag jij raden wie de transponders levert aan dierenasiels?
dierenartsen? en wie transponders levert in Duitsland...... jeuh een waar complot op europees nivo en iedereen zit erin... sportbonden, stamboeken, DA's, klinieken...
Laten we oppassen dat het niet wereldwijd wordt.... Cool

Dance schreef:
Om niet iedereen in z;n hemd te laten staan oftewel gezichtverlies te laten lijden is er een DNA alternatief in het leven geroepen. Waarbij, lees en verbaast u, alleen DNA onderzoek uitgevoerd door een Nederlands laboratorium geldigheid heeft (???). Hetgeen de verplichting zou inhouden dat paarden DNA getyped in officiëel erkende laboratoria in het buitenland (ik denk hier aan de VS bijv.) ongeldig worden geacht.

Je kunt ook kiezen voor een NL-chip met een NL reader... en die chip is uitgevonden door een amerikaans bedrijf.....
Moet je wel vermelden wat en voorwaarde is van het DNA bepalen...

Dance schreef:
De enige verplichting betreffende de EU regelgeving is het ondertussen alom bekende Europese paardenpaspoort. Waarbij ik zou aanraden de regels omtrent het paardenpaspoort van de EU site nog eens na te lezen. Of zoals aangehaald in uw geplaatste bericht nog eens heel goed begrijpend na te lezen.

Precies.... en Nederland wilde de eigenaren tegemoet komen en gelijk bij de aanvraag voor een paspoort het identificatie gedeelte erbij aan plakken... dan kun je als eigenaar alles in 1 keer rond breien, en zit er niemand naderhand te zeuren dat de overheid over geld uit wil slaan en de I en R gelijktijdig door te voeren.....

Dance schreef:
Paspoort is alleen nodig indien met met een paard ook maar één voet de openbaren weg opgaat dus.

Nope..... ook veulens ouder dan 7 maand en hun moeders.... er zijn nog en paar overgangsregelingen aktief..

Dance schreef:
De rest zijn voorstellen die voorlopig op ijs staan als ze ooit haalbare kaart worden.

Welke voorstellen?

Dance schreef:
Een voorstel is nog lang geen wet en hoeven dus niet gedaan te worden. Dan verdient het ook aanbeveling zich eens te verdiepen hoe een dergelijke wet- en regelgeving in de EU tot stand komt. U zult verbaast zijn hoeveel commissies deze voorstellen moeten passeren en hoeveel tijd er voor nodig is voordat een wet überhaupt een wetsvoorstel is. Daarna moeten alle EU lidstaten het wetsvoorstel nog ratificeren en invoeren, ook dit duurt soms jaren. Al heel snel zijn we dus minder snel van wetsvoorstel tot invoering in de lidstaten een kleine 10 jaar verder. Ook België kan geen EU wetten invoeren die niet bestaan. België kan wel eigen wettelijke bepalingen hanteren gerelateerd aan de eigen wettelijke regels.

nog 2 a 3 jaar en dan zijn die 10 jaar voorbij.....
en een lidstaat mag een EU-regel scherper doorvoeren, en dat heeft NL dus gedaan, en ook toestemming gekregen Haha!

Dance schreef:
Over de chip is al genoeg geschreven. En het kontroleren in slachthuizen??? Lachertje en zeker met die toestanden in de slachthuizen in België waarover genoeg te doen is.

Als paspoorten nog in de overgangsregelingen zitten....
Niemand kan ijzer met handen breken, en alles heeft zijn tijd nodig...

Dance schreef:
Haren trekken hoeft niet persé door een dierenarts gedaan te worden. Dat kan men zelf doen. Men geeft alleen aan wie de haren heeft getrokken. Doet dat iemand anders dan moet diegene zijn handtekening erbij zetten. Het aantal van 20 is ook niet dwingend voorgeschreven. Aangeraden wordt een aantal van 50, waarbij erop te letten is dat een genoeg aantal haren is voorzien van de haarwortels. Ook de plek kan belangrijk zijn. De laboratoria hebben bijvoorbeeld het liefste van jonge veulens dat de haren uit de staartwortel getrokken worden.

lekker fraude gevoelig als je dat zelf mag doen.... zonder formulier (van DA of PPC) wordt er niets in het paspoort veranderd en/of mag er veranderd worden

Dance schreef:
Het zijn ook niet alleen de dierenartsen die een chip in mogen brengen, maar de melkboer of de postbode die een korte cursus van een halve dag heeft gedaan mag zich chipper noemen en dus de chip plaatsen. Overigens heb ik nog geen DA meegemaakt die de paarden bij een chip inbrengen hebben verdoofd.

Zelfs een DA moet op cursus eer hij/zij een paard mag chippen voor de I&R-regeling .....

Dance schreef:
Een retinascan bij de het overschrijdende grensverkeer van paarden? Ik weet niet waar u of uw vereniging mee bezig bent maar dat is echt belachelijk.

De retinascan zal op den duur (eventueel) worden ingevoerd als eerste bij luchtvaartpasagiers die naar de VS reizen. Alles staat zelfs nog in de kinderschoenen en bevindt zich nog in de testfase.

Dit is i.m.o. geen voorlichting meer, maar volgens het bekende spreekwoord van de klok horen luiden en de mensen een beetje op stang jagen.

Dat spreekwoord gaat héééééél anders.
de klok horen luiden en dan gauw de klepel verstoppen.....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:18

yfande schreef:

---
Zit me toch niet lekker om af te sluiten zonder aan te geven waarom
ik mij niet meer lekker voel met de reacties van Alane.

Alane het klopt, je individuele reacties zijn niet onvriendelijk, sterker nog, je argumenten zijn goed onderlegd, maar ze zijn eenzijdig.

Wat mij tegen de haren instrijkt is dat jouw mening over de fokker's kant in mijn beleving het enige is wat voor jouw telt.
Ik heb nogal wat fokkers in mijn kennissenkring en ben vanaf begin
van dit topic uitgegaan van 2 kanten van het verhaal./

Op elke medelevende reactie tav Kelly heb jij een reactie tav de fokker's
en het gaat zelf zo ver dat jij een fictieve tekst verzint die de fokkers
zouden hebben kunnen geplaatst.

Alane, jouw argumenten zijn heel erg duidelijk en goed onderlegd maar je argumentatie begint met "dit klopt niet.......want ....."

Dat is hetgene waar ik moeite mee heb.

Diefstal is diefstal, en diefstal van een paard waar je je ziel en zaligheid
in hebt gelegd om een goed fokproduct eruit te kweken is net zo erg
als de diefstal van je paard die je al jaren als maatje gehad hebt.

Voor wie dan ook ......verdriet blijft verdriet

en omdat jij moeite hebt met mijn mening ben ik onvriendelijk en haal je een reactie van mij aan die alles behalve onvriendelijk is... en dan denk jij dat je aardig bent?
met alle respect... moet ik iedereen dan eerst gaan vragen hoe ik zou mogen reageren op hun bericht als ik het niet met dat bericht eens ben?

En ja ik kwam met een fictieve zelf bedachte tekst, die door het niet goed lezen van mijn reacties ook nog eens gezien werd als een werkelijke door de fokkers geplaatste tekst....
En waarom heb ik die tekst geplaatst?
Om mensen in dit topic duidelijk te maken hoe het een en ander over kan komen, als je met z'n allen zit te schoppen naar mensen....

Daarnaast heb ik in mijn onvriendelijke bericht alleen je eigen woorden herhaald.... en die zie jij dan als onvriendelijk... zou je eigenliojk te denken moeten geven...

En verder kijk eens hoe "vriendelijk" jij mij hebt behandeld in dit topic.... lees alleen je voorlaatste bericht eens door.....

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:24

Ja, bij deze mijn excuses

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 00:42

yfande schreef:
Ja, bij deze mijn excuses

Ach gut Haha!

Beginnen we gewoon vrolijk opnieuw, en bomen we gezillig over chipsjes en pasjes Haha!

vvwc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:52

Wij blijven verder ijveren voor een VRIJE keuze en zullen ons niet meer druk maken over allerlei onterechte aantijgingen. Wij zien zelfs dat de teksten van verschillende mensen door elkaar werden gemixt en dat er soms op onvriendelijke wijze wordt gereageerd. Wij hebben met het adres van onze site onze naam, adres en telefoonr gemeld zodat u met ons contact kan opnemen en de discutie dus niet anoniem moet gebeuren. Dus adé en nog veel plezier

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:09

vvwc schreef:
Wij blijven verder ijveren voor een VRIJE keuze en zullen ons niet meer druk maken over allerlei onterechte aantijgingen. Wij zien zelfs dat de teksten van verschillende mensen door elkaar werden gemixt en dat er soms op onvriendelijke wijze wordt gereageerd. Wij hebben met het adres van onze site onze naam, adres en telefoonr gemeld zodat u met ons contact kan opnemen en de discutie dus niet anoniem moet gebeuren. Dus adé en nog veel plezier

Als je mensen verkeerd en onjuist voorlichten ijveren voor een vrije keuze noemt..... dan wil ik de rest denk ik niet eens weten... Haha!

Heb je er al eens aan gedacht dat die mensen allemaal dezelfde mening hebben? en dat er dus niets door elkaar gemixed wordt?

Het noemen van die site vind ik meer spam dan wat anders...
En ik blijf het intens triest vinden dat een vereniging voor dit soort doeleinden wordt misbruikt.... en een uitstraling heeft dat dit een unaniem verenigingsbesluit is dan een individuele actie van een paar personen die op deze manier de schijn hoog willen houden op de hoogte te zijn van regels en regelgevingen....

Verder neem ik aan dat het geen uitleg behoeft waarom namme en toenaam van bokkers niet openbaar neergezet worden, en dat is niet vanwege het lukraak teksten op een forum zetten..... Haha!

en zeer jammer vind ik het dat mensen die zoveel voor elkaar kunnen betekeken steeds verder uitelkaar worden gedreven door het vasthouden aan een eigen en vooral persoonlijke mening dan samen om tafel te gaan zitten en persoonlijke voorkeuren aan de kant zettende gaan kijken hoe ze hun leden en paardevrienden het beste kunnen voorlichten.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 11:09

Hoi allemaal.

Gisteren had ik jumping in zutendaal. Al de paardjes deden goed hun best. Met mijne jonge was ik 11e geworden. Met Queen 5e en de andere sprongen ook goed maar hadden telkens 1 foutje. Ben dus heel tevreden hierover.

Adri, jou wens ik veel sterkte met je verlies. Je weet waarover ik het heb. Ik leef echt met je mee. Verwijt jezelf niks! Je bent altijd goed voor hen geweest! Als er iets is. Je mag mij altijd bellen.

Groetjes, kelly en Queen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:56

Fijn kelly ,dat het zo goed gaat.als je eens hier in de buurt springt dan kom ik eens zien.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:00

Kelly, bedankt, afscheid nemen behoort bij het leven, het zijn geen mensen, maar twee poezen op één dag laten inslapen, het doet pijn, gelukkig heb ik nog 13 gevonden poezen. Pitoe was 17 jaar en Mama poes, (heb haar groot gevonden) weet ik niet. pitoe gisterenvoormiddag om 1O.3O uur en mama om 17.3O uur. Weet je, ik weet waar ze nu zijn, maar alle mensen die hun paarden gestolen zijn, die weten niets, gelukkig is Queen bij jouw goed terecht gekomen zoals Kid bij Oona en nog verschillende paardjes die mogen blijven zijn, bij hun nieuwe eigenaar. Maat wat jij gisteren gedaan heeft, een kalfje van een ree gered, door het weg te pakken van een hooiland, in te wrijven met gras, zodat de mama het gisterenavond komen halen is, wel meisje dat verklaard waarom Queen zo van jou houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:17

Wow kelly, dat is zeker pracht werk _/-o_ .
Gelukkig zijn er nog mensen die wat voor dieren doen.
En adri, sterkte met je poezen, ook al zijn ze oud, toch willen we ze niet kwijt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:54

Apple schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zoveel onvriendelijks zie in de reactie van Alane Verward

Ik eigenlijk wel... Ook ik heb mijn twijfels bij sommige verhalen van TS maar ik zou hier niet mijn mening gaanlopen opdringen zoals Alane dat doet imo, en ook niet steeds maar weer proberen het laatste woord te hebben.

En miss kunnen we nu weer ontopic gaan zodat het een en ander ook makkelijk te volgen blijft??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:33

Nou Griebels.... mischien toch handig dat je eens probeert te lezen wat er staat.... en waar de reacties van Apple precies op slaat, die ik overigens zelf gevraagd heb om haar onpartijdige mening bij de reactie van Yfande....

Daanaast zit tussen opdringen en verdedigen een groot verschil... en mag ik mijn mening verkondigen én vragen beantwoorden en duidelijkheid scheppen... Haha!
En vooral als die onduidelijkheid komt door het niet juist lezen van mijn reacties.... Net zoals jou reactie, ontstaan door het niet juist lezen van de berichten Haha!

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:05

griebels schreef:
Ik eigenlijk wel... Ook ik heb mijn twijfels bij sommige verhalen van TS maar ik zou hier niet mijn mening gaanlopen opdringen zoals Alane dat doet imo, en ook niet steeds maar weer proberen het laatste woord te hebben.

En miss kunnen we nu weer ontopic gaan zodat het een en ander ook makkelijk te volgen blijft??

de misverstanden die er zaten tussen Alane en enkele andere forum bezoekers zijn inmiddels reeds opgelost. de felheid in de discuties ontsonden dan ook voort door misverstanden. ik heb echter wel de indruk dat er inmiddels weer vrolijk verder gegaan word on topic, dus laten we dat dan ook zo verder zetten en de rest achter ons laten.

groetjes mieke