Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Het is makkelijk om opzoek te gaan naar misstanden er gebeurd namelijk overal wel iets. En om dus aan te tonen dat het echt fout gaat op die stal zal de gehele context gezien moeten worden.
Alberto Stegeman mag ook niet zomaar alles uitzenden.
Nikass schreef:Zooo zeg, ik heb dit topic een tijdje laten liggen. Er is in de tussentijd veel gezegd, maar voor zover ik begrijp nog niet meer concrete informatie als bij de beginpost...
Ik vind heel veel dingen in de paardenwereld op zijn zachtst gezegd niet zo vriendelijk en mijn indruk van die Helgstrand is niet zo positief.
Maar het lijkt op bokt soms wel alsof mensen weinig respect hebben voor de rechtspraak.
Waar rechters uitgebreid tijd nodig hebben om álle informatie grondig te bestuderen alvorens tot een weloverwogen oordeel te komen, weten bokkers op basis van een paar artikelen precies hoe het zit en het oordeel is al snel geveld.
Maar meer dan dat vind ik het voornamelijk jammer dat de paar bokkers zoals Babootje, Pol, BeFunny, die even pas op de plaats willen maken en meer feiten/oordeel rechter willen afwachten, als een soort liefhebbers van dierenmishandeling worden weggezet.
En dat lees ik onder andere mensen zeggen die in een ander topic met trots verkondigen dat ze hun hond een flinke "opvoedkundige" tik of trap verkopen "want daar wordt hij niet slechter van".
Misschien even afwachten hoe het de paarden van Helgstrand daadwerkelijk vergaat, en hoe eea wordt opgelost, en misschien zo nu en dan beter in de spiegel kijken...?
prompter schreef:Ik weet niet hoe je gequote hebt, maar die tekst over 1,5 uur is niet van mij
Nikass schreef:Maar meer dan dat vind ik het voornamelijk jammer dat de paar bokkers zoals Babootje, Pol, BeFunny, die even pas op de plaats willen maken en meer feiten/oordeel rechter willen afwachten, als een soort liefhebbers van dierenmishandeling worden weggezet.
En dat lees ik onder andere mensen zeggen die in een ander topic met trots verkondigen dat ze hun hond een flinke "opvoedkundige" tik of trap verkopen "want daar wordt hij niet slechter van".
Misschien even afwachten hoe het de paarden van Helgstrand daadwerkelijk vergaat, en hoe eea wordt opgelost, en misschien zo nu en dan beter in de spiegel kijken...?
fransje23 schreef:Kern van de discussie is dat er mensen zijn die problemen als doorsporen, bloedende mond en striemen van een zweep lijken te bagatelliseren.
Alsof het normaal is dat het voorkomt.
Veronica2 schreef:fransje23 schreef:Kern van de discussie is dat er mensen zijn die problemen als doorsporen, bloedende mond en striemen van een zweep lijken te bagatelliseren.
Nou, dat wordt er van gemaakt en zo wordt de leugen gesteund en verspreid. Dit topic gaat over de illegaal verkregen opnames door iemand die onder valse voorwendselen zich toegang heeft verschaft tot vertrouwelijke bedrijfsinformatie. Als die persoon zich ook nog uitgegeven heeft voor iemand anders, dan is er ook nog valsheid in geschrifte gepleegd en ik denk dat dat in Denemarken ook niet legaal is.
Citaat:the ‘press ethical rules’ of the Danish Press Council; ‘Clandestine recordings should only be published if the persons involved have given their consent, or if the interests of society clearly supersede the claim for protection of the individual and it is not possible, or only possible with great difficulty, to obtain the necessary journalistic evidence in any other way’.”
Veronica2 schreef:fransje23 schreef:Kern van de discussie is dat er mensen zijn die problemen als doorsporen, bloedende mond en striemen van een zweep lijken te bagatelliseren.
Nou, dat wordt er van gemaakt en zo wordt de leugen gesteund en verspreid. Dit topic gaat over de illegaal verkregen opnames door iemand die onder valse voorwendselen zich toegang heeft verschaft tot vertrouwelijke bedrijfsinformatie. Als die persoon zich ook nog uitgegeven heeft voor iemand anders, dan is er ook nog valsheid in geschrifte gepleegd en ik denk dat dat in Denemarken ook niet legaal is.
_San87_ schreef:Nikass schreef:Oh, betekent dat dat Dier & Recht alleen wil uitzenden, maar geen aangifte tegen Helgstrand heeft gedaan?
Ik mis geloof ik wat? Helgstrand is een rechtszaak begonnen om de publicatie van de door TV2 gemaakte beelden tegen te houden.
fransje23 schreef:Eerlijk verkregen beeldmateriaal dat niet bewerkt is om stemming te maken, kan verhelderend zijn. We weten echter allang dat het niet gaat om eerlijk, ruw materiaal; want dat willen ze Helgstrand niet laten zien.Beeldmateriaal zegt dan meer dan duizend woorden!
fransje23 schreef:Nikass schreef:Maar meer dan dat vind ik het voornamelijk jammer dat de paar bokkers zoals Babootje, Pol, BeFunny, die even pas op de plaats willen maken en meer feiten/oordeel rechter willen afwachten, als een soort liefhebbers van dierenmishandeling worden weggezet.
De discussie gaat niet enkel om Helgstrand, er is m.i. niemand die heeft gezegd dat hij schuldig is.Daar gaat deze rechter ook geen uitspraak over doen.
Kern van de discussie is dat er mensen zijn die problemen als doorsporen, bloedende mond en striemen van een zweep lijken te bagatelliseren.
Dat is iets wat een heftige reactie oproept. Niet het feit dat ze willen wachten.
Nikass schreef:_San87_ schreef:Ik mis geloof ik wat? Helgstrand is een rechtszaak begonnen om de publicatie van de door TV2 gemaakte beelden tegen te houden.
Nee je mist niks denk ik
Ik vraag me alleen af of degene die de beelden gemaakt heeft ook aangifte gedaan heeft tegen Helgstrand. En zo niet, waarom niet?
Nikass schreef:_San87_ schreef:
Ik mis geloof ik wat? Helgstrand is een rechtszaak begonnen om de publicatie van de door TV2 gemaakte beelden tegen te houden.
Nee je mist niks denk ik
Ik vraag me alleen af of degene die de beelden gemaakt heeft ook aangifte gedaan heeft tegen Helgstrand. En zo niet, waarom niet?
Nikass schreef:fransje23 schreef:
De discussie gaat niet enkel om Helgstrand, er is m.i. niemand die heeft gezegd dat hij schuldig is.Daar gaat deze rechter ook geen uitspraak over doen.
Kern van de discussie is dat er mensen zijn die problemen als doorsporen, bloedende mond en striemen van een zweep lijken te bagatelliseren.
Dat is iets wat een heftige reactie oproept. Niet het feit dat ze willen wachten.
Noem jij iets dat volgens jou op bagatelliseren lijkt de kern van de discussie? Dan heb ik iets gemist geloof ik. Dacht dat de OP heel ergens anders over ging
Veronica2 schreef:fransje23 schreef:Eerlijk verkregen beeldmateriaal dat niet bewerkt is om stemming te maken, kan verhelderend zijn. We weten echter allang dat het niet gaat om eerlijk, ruw materiaal; want dat willen ze Helgstrand niet laten zien.Beeldmateriaal zegt dan meer dan duizend woorden!
Toch vraag ik me iets af, hoe krijgt Helgstrand dan al die paarden met al die vreselijke wonden verkocht? Heeft iemand hier wel eens een paard gekocht bij Helgstrand waarvan bleek dat er dit soort beschadigingen op zaten?
fransje23 schreef:Ze willen het wel laten zien maar dan wel onder het oog van een camera om zijn eerste reactie te zien.
Beelden van misstanden kun je uiteraard niet op afspraak maken. Als er een cameraploeg rondloopt zal alles geweldig zijn. Zonder verborgen camera is het vrijwel onmogelijk.
Maar goed, het is aan de rechter om te bepalen of het mag worden uitgezonden