Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Volgens mij heeft niemand wat tegen arbeidsmigranten, maar wel tegen migranten die niet kunnen (vaak door regels van de overheid) of willen werken. Het is gewoon belangrijk dat iedereen z'n steentje bijdraagt. En in combinatie met het probleem met de al overbevolking in Nederland, huizen tekort etc. etc. Iedereen heeft het over vergrijzing, maar ik zie dat eerlijk gezegd nog niet zo gebeuren..dat roepen ze al 20 jaar....
Sakura789 schreef:Persoonlijk vind ik het belangrijk dat mensen met fysiek zwaar werk voldoende bescherming krijgen.
elnienjo schreef:Sakura789 schreef:Persoonlijk vind ik het belangrijk dat mensen met fysiek zwaar werk voldoende bescherming krijgen.
Fysiek zwaar werk kan nu juist prima door arbeidsmigranten op expatbasis worden gedaan. Dan heb je ze in de kracht van hun leven een paar jaar in Nederland en zijn ze weer weg voordat ze hier op het sociaal stelsel kunnen gaan leunen.
elnienjo schreef:Fysiek zwaar werk kan nu juist prima door arbeidsmigranten op expatbasis worden gedaan. Dan heb je ze in de kracht van hun leven een paar jaar in Nederland en zijn ze weer weg voordat ze hier op het sociaal stelsel kunnen gaan leunen.
Ann schreef:elnienjo schreef:
Fysiek zwaar werk kan nu juist prima door arbeidsmigranten op expatbasis worden gedaan. Dan heb je ze in de kracht van hun leven een paar jaar in Nederland en zijn ze weer weg voordat ze hier op het sociaal stelsel kunnen gaan leunen.
Dit is in mijn ogen gewoon uitbuiting van deze mensen. Onbegrijpelijk.
elnienjo schreef:Sakura789 schreef:Persoonlijk vind ik het belangrijk dat mensen met fysiek zwaar werk voldoende bescherming krijgen.
Janneke2 schreef:... en we hebben afgesproken dat we het zo niet doen.
Als iemand hier van een steiger valt, heeft hij/zij premie betaald en is dus verzekerd.
'We zijn Qatar niet.'
(Viel je daar van de steiger, had je pech en werd het niet zelden je dood. 'Het is wel goedkoop', dat klopt.)
elnienjo schreef:Dat zou gewoon onder de verplichte zorgverzekering vallen, maar bij blijvende arbeidsongeschiktheid zou het dan wel exit Nederland betekenen.
Citaat:'We' hebben zoveel afgesproken wat later weer herzien is. Ons sociale vangnet is enorm uitgekleed, de pensioenleeftijd is flink verhoogd, de vut is afgeschaft.
Janneke2 schreef:elnienjo schreef:Dat zou gewoon onder de verplichte zorgverzekering vallen, maar bij blijvende arbeidsongeschiktheid zou het dan wel exit Nederland betekenen.
Als jij vindt dat het zo moet, dat is je goed recht.
Maar de regels die wij met elkaar hebben afgesproken verschillen van Qatar.
Exit Nederland -.....Citaat:'We' hebben zoveel afgesproken wat later weer herzien is. Ons sociale vangnet is enorm uitgekleed, de pensioenleeftijd is flink verhoogd, de vut is afgeschaft.
... zullen we de Nederlandse Wao'ers en Wia klanten ook maar uitzetten?
Citaat:... zullen we de Nederlandse Wao'ers en Wia klanten ook maar uitzetten?
Citaat:Als 'we' zo met ons sociale stelsel om blijven gaan als de laatste decennia zal de Nederlandse wia-klant steeds meer aan t kortste eind trekken. Nu ook zie je dat er bakken met geld beschikbaar gesteld worden voor niet Nederlanders en de Nederlanders kunnen barsten.
elnienjo schreef:Janneke2 schreef:
Als 'we' zo met ons sociale stelsel om blijven gaan als de laatste decennia zal de Nederlandse wia-klant steeds meer aan t kortste eind trekken. Nu ook zie je dat er bakken met geld beschikbaar gesteld worden voor niet Nederlanders en de Nederlanders kunnen barsten.
Electra63 schreef:elnienjo schreef:
Als 'we' zo met ons sociale stelsel om blijven gaan als de laatste decennia zal de Nederlandse wia-klant steeds meer aan t kortste eind trekken. Nu ook zie je dat er bakken met geld beschikbaar gesteld worden voor niet Nederlanders en de Nederlanders kunnen barsten.
Maar als je een racist wordt genoemd ben je boos.
Citaat:Dat komt enkel omdat er te pas en te onpas met de term racist gestrooid wordt. Je eigen land gezond willen houden en niet de halve wereld op je nek willen nemen heeft niks te maken met racisme.
Janneke2 schreef:Citaat:Dat komt enkel omdat er te pas en te onpas met de term racist gestrooid wordt. Je eigen land gezond willen houden en niet de halve wereld op je nek willen nemen heeft niks te maken met racisme.
Voor alle duidelijkheid: ik heb het niet over racisme gehad, maar jou aangeraden om je eens in Nederland
(de regels die wij hebben afgesproken)
te verdiepen.
Mensen die in Nederland uit hoofde van hun baan van de steiger vallen (en dus premie betaald hebben, want zo hoort dat)
krijgen een Wia uitkering ipv gedeporteerd te worden.
Naar paspoorten oid wordt niet gekeken.
Hoezo: 'de halve wereld op je nek'?