Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
miss_lizje schreef:Ook heerlijk die reacties op facebook op het artikel. "Boer moet niet zeuren was het is maar gras en gun ballonvaarders ook hun plezier"
Je hoort gewoon niet op andermans privé terrein te zijn zonder toestemming. Grote duim hier voor de boer en ik hoop dat hij een dikke schade vergoeding krijgt.
enjoymyhorse schreef:http://www.omroepbrabant.nl/?news/28248 ... uinig.aspx
mooi zo, dat moest vaker gebeuren.
Het was alleen maar gemaaid gras. ja nou en, het is niet van jou, opzouten!
Citaat:Hij had wel een bergingsvergoeding kunnen vragen aan de ballonvaarders.
In het convenant is daar een berekening opgenomen. Voor een luchtballon met zes personen mag vijfentwintig euro gevraagd worden. Voor elke persoon extra mag er 2.50 euro meer in rekening gebracht worden.
Rebecca schreef:Mwah een grote mand is meer schade , de enveloppen (ballonnen) zijn ook veel zwaarder , net als de manden . Een goede sleeplanding en hij ploegt je land
[ [url=m/EHrZBs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een kleine mand (aardig gewicht ballon erboven) krijgt dit al voorelkaar. . Ik heb liever toch de kleintjes dan de bakbeesten die geowon te groot voor Nederland zijn vind ik
enjoymyhorse schreef:Nergens zie je een wettekst staan. Hier in dit topic niet. In dat bericht van omroepbrabant ook niet.
En wat er onderling in een convenant afgesproken is is mooi, maar ik heb nergens een handtekening gezet, dus ik heb niets afgesproken.
Citaat:maar daar staat in dat een luchtballon buiten een luchtvaartterrein mag landen. Maar nergens staat dat ze mogen landen op andersmans grond.
Citaat:Vughts: “Ik denk dat het tijd wordt om dit convenant eens opnieuw te bekijken. Dit kan zo echt niet langer blijven doorgaan. Het is uit de hand aan het lopen en wij zijn hiervan de dupe”.