Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:04

jasmijn78 schreef:
geerke schreef:
Ja maar stel....alle Bokkers vinden het prima wat Gert doet,niks geen paardonvriendelijk gedoe....dan zijn het in ene verstandige bokkers in plaats van theorieruiters die alles bekritiseren.

Er is ook nog een derde optie; ergens geen mening over hebben tot je daadwerkelijk uit eigen ervaring kunt spreken of kennis van zaken hebt....

Muppett schreef:
Zeg dat ja. Neem een humeurige, hengstige, gauw beledigde pismerrie en je kan je lol op.

Damn right.... ;)

nou...doek dan heel bokt maar op :+

Tendance

Re: Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:41

Dat valt ook nog wel weer mee Geerke.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:19

sanne83 schreef:
@hermelientje: ik begrijp niet waarom je je zo aanvallend tegenover mij opstelt?
Dat begrijp ik zelf ook niet en ik hoop dat je mijn verontschuldigingen wilt aanvaarden.

ceasario schreef:
Of een paard fokken die bruikbaar is.
https://www.facebook.com/video.php?v=573937039407776
Geweldig dat filmpje

janouk schreef:

Bedankt voor de link en reactie 15 is wel ....apart zullen we maar zeggen.

Hier in dit stuk op horses zegt Nicoline dus eigenlijk dat ze het ongeoorloofd vindt om wijken voor druk te gebruiken. Tja als je dat vindt dan snap ik ook dat je het hele evenement afkeurt. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een voorbeeld gezien van rijden of grondwerk (of dat nou Parelli, Monty Roberts of wat voor methode dan ook is) waarin geen gebruik wordt gemaakt van het principe van wijken voor druk. Ik denk dat je het paard dan gewoon niet meer als rijdier kunt gebruiken als je geen wijken voor druk wilt gebruiken.

BloemBloem schreef:
Ik stelde net de volgende vraag in het hengstenkeuringstopic:
Zou ... de mevrouw in kwestie ook op de tribune in Den Bosch hebben gezeten, en al het hengstengeweld hebben gezien? Ben zó benieuwd naar haar mening.
Bedoel je dit in verband met het "hengstengeweld" en hoe zij dan het zadelmak maken zelfs zou aanpakken? Of heb je het over de manier van rijden van sommige ruiters, waarop pittige kritiek was in dat topic en het fototopic en kennelijk ook op de tribune. Overigens goed om te zien dat er wel degelijk kritische geluiden zijn binnen de sport.

jasmijn78 schreef:
Er is ook nog een derde optie; ergens geen mening over hebben tot je daadwerkelijk uit eigen ervaring kunt spreken of kennis van zaken hebt....

Nou hier op Bokt is eerder teveel kennis van zaken dan te weinig natuurlijk, vooral over wat andere mensen fout doen is werkelijk een goudmijn aan kennis op Bokt. :D :D

Over Gert van den Hof is iets me wel duidelijk na lezing van dit topic. De mensen die echt daadwerkelijk ervaring met hem hebben uit de eerste hand zijn positief. Lautje (die er zelf al eerder een reltopic over heeft gehad), Silly-woman met die leuke schimmel en die leuke archery hobby, Tendance die haar volgende paard ook naar Gert brengt, Missje (paard van de foto in de OP die nu nooit meer vliegt!), Gruis, Urlaub en nog een paar die ik me nu even niet kan herinneren zijn allemaal positief over hem. Alle negatieve ervaringen waren "paarden van vrienden", "paarden volgens de methode van Gert", "paarden op stal" "paarden/mensen die ik ken", in ieder geval allemaal ervaringen uit de tweede hand. Dus zelfs als Gert niks kan met paarden dan is hij duidelijk heel goed met mensen, als mensen hem kennen willen ze nog wel eens terug met een paard of voor een :9k

Wat me ook duidelijk is is dat de plaats (Jumping Amsterdam) de meeste mensen veel meer stoort dan de manier waarop. Maar als we allemaal reactie 15 op Horses even goed doorlezen zullen we snappen waarom de entourage juist prima was. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:46

Ik heb reactie 15 geprobeerd te lezen...
Maar hoewel ik normaal geen probleem of moeite heb met lezen ben ik uiteindelijk gestopt toen de schrijver het had over het paard present... :o.
mij te wazig...

Hermelientje, wat een goede samenvatting van dit topic!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:57

Hermelientje, ik heb paarden van vrienden naar gert gebracht welke lastig waren en tuurlijk, dat lag voornamelijk omdat de eigenaar niet consequent genoeg waren, maar Gert heeft dat toch echt top opgelost :D ( Het is uit eerste hand omdat ik met mijn neus erboven stond :D)

Ik zou voor gewoon zadelmak brengen ( nu ik zelf een te slechte rug heb om het zelf te doen) ze altijd naar hem brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 00:02

M_D_H schreef:
Ik heb reactie 15 geprobeerd te lezen...
Maar hoewel ik normaal geen probleem of moeite heb met lezen ben ik uiteindelijk gestopt toen de schrijver het had over het paard present... :o.
mij te wazig...

Hermelientje, wat een goede samenvatting van dit topic!

Die van reactie 15 is de weg kwijt denk ik dat kan niet anders. 8)7

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:47

Reactie 15 geen touw aan vast te knopen. := Op jullie aandringen ook even geprobeerd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:50

Babootje schreef:
Reactie 15 geen touw aan vast te knopen. := Op jullie aandringen ook even geprobeerd.

Ik ben halverwege afgehaakt....misschien moet ik zelf wat middelen gebruiken om het te kunnen volgen :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:32

Ik dacht werkelijk dat reactie 15 door één of andere vrouwelijke Jehova getuige geschreven was, die ook absoluut niet tot de kern van de zaak kunnen komen en ieder onbelangrijk detail genoemd willen hebben, maar Nee!!! Schrijver Daniel is een man!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:57

Wat betreft reactie 15 irt de discussie over of je op een evenement een paard zadelmak moet maken haal ik er de volgende clou uit; zolang de omgeving maar paars is, maakt het niet uit waar het zadelmakmaken plaats vindt :D :+ :7

Correct me if i'm wrong....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:07

Maar dan wel paars van kleur en niet van geur of zoiets.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:37

Citaat:
Het woord Paard lijkt op het woord Paars, een Paard kan ultra-violet en de aura-laag bij mensen waarnemen die wij niet kunnen zien.
:') :') :')

De meneer van reactie 15 weet wel heel goed waar hij het over heeft.

Gert zal hier vast van leren. :')

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:00

In de Paardenkrant een reactie van Gert v/d Hof. Titel: Ik breek geen paarden.
Mooi om te lezen, vooral voor mensen, die anti-Gert zijn, maar ook voor mensen, die de manier van Gert begrijpen en goed vinden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:30

Jammer dat ik de PK niet heb.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:53

CoriienRN schreef:
Jammer dat ik de PK niet heb.

Volgens mij mag je dingen uit de PK niet hier plaatsen, maar ik kan later wel even de hoofdzaken samenvatten en hier posten als je wilt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:55

Hij gaat ook rond op Facebook, dus als je daar even zoekt, dan is het wel te vinden.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:24

Ik heb Gert een paar keer ontmoet en ik heb veel bewondering voor hem. De vader van mijn instructrice fokte paarden die zij dan uitgebracht werden in de sport door mijn instructrice. Zij wilde het risico niet meer lopen om er af te vallen en dan door een blessure niet meer deel te kunnen nemen aan wedstrijden. Dus werd Gert ingehuurd voor het zadelmak maken en het beleren deed Hedy (mijn instructrice) dan wel. Ik vond het mooi om te kijken. Gert heeft zo'n vaste zit, ik wou dat ik zo'n stevige zit had dan zou ik ook paarden zadelmak maken. :o

Later hebben wij Gert laten komen voor Lens, dat was het eerste paard van mijn moeder. Dat paard had veel problemen, lang verhaal. We wilden hem verkopen maar je kan geen paard verkopen waar niemand op blijft zitten dus heeft Gert hem een poosje gereden tot Gert zei dat hij klaar was voor de verkoop en toen is die gekocht door een paardenhandelaar uit Dieverbrug. Wat mijn vader betreft was Lens al veel eerder naar Nijkerk gegaan. Dus Gert heeft toch min of meer een paard van de slacht 'gered'. Alhoewel ik denk dat mijn moeder hem nooit zou hebben laten slachten hoe radeloos ze ook was.

Beetje off topic maar wel over Jumping Amsterdam
Ik las deze tweet van fotomodel Lonneke Engel:
Ruiters die paard hard trekken in mond om te winnen + angst in ogen paard bij sprong, denk ik:vind paard dit fijn? #JumpingAmsterdam
Het leek mij een beetje overdreven. Tuurlijk er gebeuren weleens dingen die achteraf ook anders hadden gekund. Maar een paard met angst en wat geen vertrouwen heeft in de ruiter die komen niet op dat niveau. Vaak strand je dan als ruiter wel in de L of M. Bovendien er zijn ook jury's en andere toezichthouders. Ik denk dat het imago van de paardensport erg belangrijk is voor de KNHS en de FEI, die zitten echt niet te wachten op groep ruiters die het bit nog eens hardhandig door de mond van het paard rossen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:14

Omdat ik het niet wilde hebben over een specifiek evenement waar Gert van den Hof recent is opgetreden, plaats ik mij reactie toch hier omdat het een algemener karakter heeft. de heer van der Hof heeft onweerlegbaar succes. Het zijn zoals zo vaak de critici met informatie uit tweede hand.
Maar met rijkunstige kennis en intelligentie is het in deze wereld hetzelfde gesteld: HET IS ABSOLUUT EERLIJK VERDEELD IEDEREEN DENKT DAT HIJ/ZIJ ER GENOEG VAN HEEFT

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:13

listiglistje schreef:
Babootje schreef:

Ik ben halverwege afgehaakt....misschien moet ik zelf wat middelen gebruiken om het te kunnen volgen :+

Bekijk het eens door een paarse bril :P

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:06

Ailill schreef:
Bekijk het eens door een paarse bril :P

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:46

Als iemand paarden breekt is het Monty roberts wel. Ik kijk nog al eens naar Horse en Hound op de TV en schrik toch eigenlijk steeds weer wat een onzin Monty Roberts vertelt. Wat is die man grof en ruw naar de paarden. Hij leert ze dat wanneer ze van hem weg willen lopen(vluchten) dat het pijn doet. Hij snukt ze behoorlijk aan de kop met een pijnlijk zelf gefabriceerd halster. De paarden blijven dan natuurlijk graag bij hem staan en volgen hem want dan zijn ze van die pijn af. Dat noem ik dierenmishandeling. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen weg zijn van zijn manier van werken.
Annemarie van Toorn is wat dat betreft wel eerlijk naar de dieren. Maar Monty Robert doet zich populair voor en beledigd en schoffeert en pijnigt de paarden.
Wat Gert doet vind ik knap maar net zoals Monty is er niet eerst de basis van vertrouwen die volgens mij altijd aanwezig moet zijn.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:33

Annoya schreef:
Beetje off topic maar wel over Jumping Amsterdam
Ik las deze tweet van fotomodel Lonneke Engel:
Ruiters die paard hard trekken in mond om te winnen + angst in ogen paard bij sprong, denk ik:vind paard dit fijn? #JumpingAmsterdam
Het leek mij een beetje overdreven. Tuurlijk er gebeuren weleens dingen die achteraf ook anders hadden gekund. Maar een paard met angst en wat geen vertrouwen heeft in de ruiter die komen niet op dat niveau. Vaak strand je dan als ruiter wel in de L of M. Bovendien er zijn ook jury's en andere toezichthouders. Ik denk dat het imago van de paardensport erg belangrijk is voor de KNHS en de FEI, die zitten echt niet te wachten op groep ruiters die het bit nog eens hardhandig door de mond van het paard rossen.

Ik heb nog nooit een paard met angst in de ogen gezien bij sprong, maar dat kan aan mij liggen :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:56

Anoniem schreef:
Wat Gert doet vind ik knap maar net zoals Monty is er niet eerst de basis van vertrouwen die volgens mij altijd aanwezig moet zijn.

Ik denk dat je je daar wel wat in vergist. Ik heb Gert ook een paar x aan het werk gezien en vind juist wel dat hij een basis van vertrouwen legt. Die gaat wel razendsnel. Op een manier waarop het paard heel snel door heeft wie ze voor zich hebben. Ik heb Gert nooit ruw te werk zien gaan, maar hij weet snel de rust in het paard te krijgen.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:47

Babootje schreef:
Anoniem schreef:

Ik denk dat je je daar wel wat in vergist. Ik heb Gert ook een paar x aan het werk gezien en vind juist wel dat hij een basis van vertrouwen legt. Die gaat wel razendsnel. Op een manier waarop het paard heel snel door heeft wie ze voor zich hebben. Ik heb Gert nooit ruw te werk zien gaan, maar hij weet snel de rust in het paard te krijgen.

Dat hele vertrouwen komt voor uit leiderschap. Gert laat direct zien dat hij de leider is, en daar is het paard al snel comfortabel bij. Hij werkt dus wel degelijk met "vertrouwen".

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:47

Babootje schreef:
Anoniem schreef:

Dat hele vertrouwen komt voor uit leiderschap. Gert laat direct zien dat hij de leider is, en daar is het paard al snel comfortabel bij. Hij werkt dus wel degelijk met "vertrouwen".