sanne83 schreef:@hermelientje: ik begrijp niet waarom je je zo aanvallend tegenover mij opstelt?
Dat begrijp ik zelf ook niet en ik hoop dat je mijn verontschuldigingen wilt aanvaarden.
ceasario schreef:
Geweldig dat filmpje
janouk schreef:
Bedankt voor de link en reactie 15 is wel ....apart zullen we maar zeggen.
Hier in dit stuk op horses zegt Nicoline dus eigenlijk dat ze het ongeoorloofd vindt om wijken voor druk te gebruiken. Tja als je dat vindt dan snap ik ook dat je het hele evenement afkeurt. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit een voorbeeld gezien van rijden of grondwerk (of dat nou Parelli, Monty Roberts of wat voor methode dan ook is) waarin geen gebruik wordt gemaakt van het principe van wijken voor druk. Ik denk dat je het paard dan gewoon niet meer als rijdier kunt gebruiken als je geen wijken voor druk wilt gebruiken.
BloemBloem schreef:Ik stelde net de volgende vraag in het hengstenkeuringstopic:
Zou ... de mevrouw in kwestie ook op de tribune in Den Bosch hebben gezeten, en al het hengstengeweld hebben gezien? Ben zó benieuwd naar haar mening.
Bedoel je dit in verband met het "hengstengeweld" en hoe zij dan het zadelmak maken zelfs zou aanpakken? Of heb je het over de manier van rijden van sommige ruiters, waarop pittige kritiek was in dat topic en het fototopic en kennelijk ook op de tribune. Overigens goed om te zien dat er wel degelijk kritische geluiden zijn binnen de sport.
jasmijn78 schreef:Er is ook nog een derde optie; ergens geen mening over hebben tot je daadwerkelijk uit eigen ervaring kunt spreken of kennis van zaken hebt....
Nou hier op Bokt is eerder teveel kennis van zaken dan te weinig natuurlijk, vooral over wat andere mensen fout doen is werkelijk een goudmijn aan kennis op Bokt.
Over Gert van den Hof is iets me wel duidelijk na lezing van dit topic. De mensen die echt daadwerkelijk ervaring met hem hebben uit de eerste hand zijn positief. Lautje (die er zelf al eerder een reltopic over heeft gehad), Silly-woman met die leuke schimmel en die leuke archery hobby, Tendance die haar volgende paard ook naar Gert brengt, Missje (paard van de foto in de OP die nu nooit meer vliegt!), Gruis, Urlaub en nog een paar die ik me nu even niet kan herinneren zijn allemaal positief over hem. Alle negatieve ervaringen waren "paarden van vrienden", "paarden volgens de methode van Gert", "paarden op stal" "paarden/mensen die ik ken", in ieder geval allemaal ervaringen uit de tweede hand. Dus zelfs als Gert niks kan met paarden dan is hij duidelijk heel goed met mensen, als mensen hem kennen willen ze nog wel eens terug met een paard of voor een
Wat me ook duidelijk is is dat de plaats (Jumping Amsterdam) de meeste mensen veel meer stoort dan de manier waarop. Maar als we allemaal reactie 15 op Horses even goed doorlezen zullen we snappen waarom de entourage juist prima was.