nombrado schreef:horseyfries schreef:Vind jij dit filmpje nu echt een bewijs dat dit paard LDR gereden? Weet je eigenlijk wel wat dat is, LDR?
Je laatste statement is een heel rare. Wat is er zo mooi en evenwichtig aan deze bouw en waarom zou alleen de bouw een voorwaarde zijn voor Grand Prix oefeningen aan te leren? Hoe kom je aan deze wijsheid? Heb je zelf überhaupt één paard opgeleidt tot Grand Prix dat je dit zo stellig weet te zeggen?
1 e vraag, nogmaals, kijk naar de valse knik in de hals...die komt er niet vanzelf in namelijk.
2e vraag, ja, dat weet ik, en is de grootste onzin ooit verzonnen (met geen respect voor het lichaam van het dier)
3 e vraag. Dat is gewoon heel logisch wetenschappelijk te verklaren a/d hand van de bouw van een paard. Kwestie van goed kunnen kijken. En een goed paardenman ziet dit.
4e, meeste van de oefeningen wel jah. Meerdere paarden. Ook les gehad op goed klassiek gereden GP paarden.
Nogmaals. U2 heeft een goede evenwichtige bouw, die met de JUISTE ruiter alle GP oefeningen zou kunnen beheersen.
In onze achtertuin rijden we allemaal GP
Volgens mij is laatst een onderzoek geweest naar de bouw van de toppaarden in de dressuur. Die paarden waren allemaal verschillend en niet altijd evenwichtig gebouwd, als ik mij goed herinner.
Het karakter is de belangrijkste eigenschap.