Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:mbkaatje schreef:Maar het zou heel goed kunnen dat zijn cliente, mevrouw Engel dus, toestemming daarvoor heeft gegeven en dan werkt het weer anders. Het laten inzien van de stukken aan een andere client zou niet mogen.
Dan zou ze wel heel dom zijn, daarmee schaadt ze haar eigen zaak toch?
Ayasha schreef:Waarom houden bokkers die met rechtzaken bezig zijn het dan vaak van bokt 'omwille van de zaak'?
(ja dit zijn oprechte vragen, geen sarcastische)
janderegelaa schreef:En als er geen rechtszaak komt en er wordt geschikt dan weten we ook genoeg.
(wie vecht om een koe, geeft er vaak één op toe) Jannepauli schreef:janderegelaa schreef:En als er geen rechtszaak komt en er wordt geschikt dan weten we ook genoeg.
.. nou of we dan echt weten wat er gaande is..??? tenslotte kan iemand de aanklacht ook gewoon laten vallen en bedenken dat procederen een kostbare zaak is en wordt er helemaal niks geschikt(wie vecht om een koe, geeft er vaak één op toe)
Jannepauli schreef:Neem daarnaast het feit dat geen arts méér kan doen dan laten zien dat er schade is aan de kaak bv) maar daarmee is nog helemaal niks aangetoond dat dit veroorzaakt zou zijn door mishandeling. Het is ook niet te dateren.

Babootje schreef:Citaat:Mw Engel heeft het paard volgens uitgebreide artikel in Horses.nl op 31 januari opgehaald. Toen ze daags erna merkten dat het paard niet goed kon eten is er een veearts bijgehaald die allerlei gebreken constateerde: tying up, spierdystrofie en darmproblemen en de doorsporing.
palousa_boy schreef:Dat er schade is ontstaan dat kan, waar staat dan dat het bij Bartels ontstaan moet zijn? Dat er chronische schade is, betekend nog niet dat het 2 maanden geleden ontstaan is, of 2 jaar geleden ontstaan is. Misschien is het wel 4jaar geleden ontstaan voor hij naar Bartels ging. Hij is nu 12, was toen 8 dus ongeveer 5jaar onder het zadel. In 5jaar kan er veel gebeuren
Ook vind ik het apart dat je de dierenarts moet laten vertellen dat je paard spoorplekken heeft, dat zie je toch snel genoeg? Je trekt z'n deken af en tadaa, zie daar de ronde buik van je paard. Je begint met poetsen en goh, hij is wat gevoelig daar waar altijd het been van de ruiter ligt. Even kijken hoe dat kan.. Oh hij ligt open.
Hè nu hebben we weer €80 bespaard door zelf iets te ontdekken aan je paard..
Maar ff zonder gekheid, als ik m'n paard naar de dierenarts breng omdat hij niet goed eet, zal hij de laatste zijn die zegt:" goh hij heeft spoorplekken". Daar komt hij immers niet voor, want mijn paard eet slecht, en ik wil weten wat ik daar aan kan doen. Al ligt z'n linker achterhoef op z'n rug, ik wil weten waarom hij niet eet, niet wat er met de rest van z'n lijf aan de hand is.
palousa_boy schreef:Dat er schade is ontstaan dat kan, waar staat dan dat het bij Bartels ontstaan moet zijn? Dat er chronische schade is, betekend nog niet dat het 2 maanden geleden ontstaan is, of 2 jaar geleden ontstaan is. Misschien is het wel 4jaar geleden ontstaan voor hij naar Bartels ging. Hij is nu 12, was toen 8 dus ongeveer 5jaar onder het zadel. In 5jaar kan er veel gebeuren
palousa_boy schreef:Ook vind ik het apart dat je de dierenarts moet laten vertellen dat je paard spoorplekken heeft, dat zie je toch snel genoeg? Je trekt z'n deken af en tadaa, zie daar de ronde buik van je paard. Je begint met poetsen en goh, hij is wat gevoelig daar waar altijd het been van de ruiter ligt. Even kijken hoe dat kan.. Oh hij ligt open. Hè nu hebben we weer €80 bespaard door zelf iets te ontdekken aan je paard..
lady62 schreef:Vergeet niet te vermelden dat het paard nog gereden is nadat het bij Bartels vandaan is gekomen.
En dan klopt het hele verhaal weer niet.
lady62 schreef:Vergeet niet te vermelden dat het paard nog gereden is nadat het bij Bartels vandaan is gekomen.
En dan klopt het hele verhaal weer niet.
Gini schreef:Waarom nu pas aan de bel trekken dan? Als een paard zodanig in de mond toegetakeld is dat die niet meer normaal kan eten dan is dat niet door 1 training wat hardhandiger te zijn. Dan is dat praktische iedere training serieus in die mond te trekken en te rommelen. En dan had Lonneke toch al eerder aan de rem kunnen trekken, zeggen dat ze haar paard niet zo gereden wilt hebben of zelfs het paard gewoon weghalen wanneer niet aan de vraag beantwoord wordt. Wachten tot als je paard helemaal aan gort gereden is om dan de ruiter aan te klagen en geld te eisen, vind ik net zo laf als het paard daadwerkelijk aan gort rijden.
Gini schreef:Maar ze poste toch af en toe foto's van haar met het paard op facebook?
Dus dan zal Lonneke moeten bewijzen dat ze onmogelijk op de hoogte kon zijn van wat er gebeurde? En kan ze dan zelf ook niet nalatigheid verweten worden (op juridisch vlak welteverstaan, niet emotioneel)?