Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:52

slecht zeg... die bedel-actie staat toch op HUN facebook.

Ik wil graag reageren op facebook maar ik wil ze pertinent niet liken dus dat gaat niet

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:00

Het initiatief voor de actie ligt bij deze mensen:
https://www.facebook.com/groups/2823735 ... 2/?fref=ts

Misschien is het een optie voor KimD om zich hier aan te melden en de situatie voor te leggen. Het lijkt me toch wel heel vreemd als er een andere reactie zou komen dan "Wat fijn voor Doortje dat ze naar jou kan!". Maar inmiddels ben ik stiekem opgehouden me te verbazen over reacties van mensen soms :o.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:12

Speedster schreef:
Het initiatief voor de actie ligt bij deze mensen:
https://www.facebook.com/groups/2823735 ... 2/?fref=ts

Misschien is het een optie voor KimD om zich hier aan te melden en de situatie voor te leggen. Het lijkt me toch wel heel vreemd als er een andere reactie zou komen dan "Wat fijn voor Doortje dat ze naar jou kan!". Maar inmiddels ben ik stiekem opgehouden me te verbazen over reacties van mensen soms :o.

Als ik het goed gelezen heeft KimD zich hier al gemeld en is het haar al meerdere malen gegund ! ;-)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:21

Bij die besloten groep gemeld bedoel je? Ok super dan, dat had ik op de pagina van SPIN niet zo in de gaten gekregen dat dat bekend was. Heel fijn nieuws!

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:28

Ja, bij de link die jij noemt.
Een Kim, achternaam met een D, zelfde woonplaats, kan niet missen toch ? :-)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:39

Rivaldo schreef:

dat ze niks beters hebben om zich mee bezig te houden... :')
hahah en als je ze zo graag van slager wilt redden moet je er maar geld in investeren.
En al gaan ze naar de slager... dus? Er gaan per dag weet ik het hoeveel paarden naar de slager...
Is het voor al die 'zielige' , afgekeurde paarden die niet meer in de sport mee kunnen dan ook zo zielig dat het er zelfs op AD.nl voorpaginagroot 'reddingsacties' gehouden moeten worden?
Hilarisch dit! _/-\o_

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:42

KimD schreef:
Ik heb de hele avond contact gehad met de PvvD, of in ieder geval diegene wat de FB beheert. Het interesseert ze niks dat ik op Doortje willen bieden, want dan moet ik zeggen "Ik bied meteen 600,- kaal." Dit is natuurlijk onzin want als ik haar voor €300,- kan winnen dan heb ik €300,- gespaard die ik aan haar welzijn kan besteden, maar dit willen ze niet horen. Zij willen 28 mensen hebben die zoveel % boven de vraagprijs bieden op ieder paard, als de paarden daarna maar bij SPIN terecht komen zodat die daar bemiddeld kunnen worden en dan zou ik haar via daar bemiddeld kunnen krijgen, maar dan staat ze onder contract en is ze niet mijn eigendom. Ik kon maar beter het geld doneren aan SPIN als ik iets wilde doen.

Heb het chatbericht bewaard, als die actie van hun ook compleet mis gaat, gaat de chat openbaar.

tjaaa dan moet je dat geld er maar aan uitgeven. zo werkt dat op veilingen..

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:44

een voorbeen en een achterbeen een zware peesblessure.

Bijna alle paarden zijn afgekeurd. Ook de 3 jarige gribaldi heeft hoefkatrol klasse 3 daar wil je absoluut niet mee fokken of rijden. De rommel wordt nu aangeboden, en alle goede paarden zijn allang verkocht.

Jullie moeten niet vergeten dat er bovenop je bod bij BVA ongeveer 40% van het aankoopbedrag aan opgeld komt aan belastingen etc![/quote]

tjaa je hoeft ze ook niet te kopen toch? Niemand die verplicht wordt ze te kopen.. als iemand een afgekeurd paard wil kopen, moet diegene dat gewoon doen toch?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:00

Ik heb het al eerder gezegd en ik zal wel weer wat bokkers over me heen krijgen maar het doet me echt pijn dat sommige van deze paarden nog in de verkoop worden gezet.
Een paard met kissing spines en een Belg met chronische mok, wat denk je wat een pijn dat doet??
Waarom verlossen ze deze paarden niet uit hun leiden?
Dan hebben ze in ieder geval nog de slachtprijs.
Ik moet er niet aan denken dat een paard met zulke gebreken bij iemand komt die er totaal geen verstand van heeft en het paard (dan al niet met goede bedoelingen) koopt en het nog verder in de ratsemadee helpt..
Een paard met chronische mok... pfffff, continue pijn hebben aan je benen en niet weten waar je terecht komt, ik vind het nog al wat.
Als die mensen eerlijk waren geweest dan hadden ze de paarden die alleen maar uitzichtloos lijden te wachten staat al meteen ingeladen en naar de slager gebracht.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:05

Ja precies, zijn niet voor niks de paarden die nog overgebleven zijn. Als het mijn dieren waren had ik het wel geweten. Dan had ik ze liever zelf naar de slager gebracht dan dat ze nog de rest van hun leven pijn hebben en -wie weet- van hot naar her worden gesjouwd

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:06

Arrabel: wegens de regels van de afhandeling van een faillissement denk ik niet dat ze dat mogen. Je onttrekt daarmee namelijk zaken uit de boedel, en da's faillissementsfraude. Als een dierenarts oordeelt dat de dieren niet nu ingeslapen moeten worden, is het denk ik gewoon wettelijk absoluut verboden.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:09

Is inderdaad wettelijk verboden :)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:30

ik ga zaterdag ook kijken maak foto's van de paardjes.

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:32

Ik heb niet zo'n zin om te gaan zoeken, maar wie van jullie heeft er contact gehad met de curator??
Ik begreep dat als je 60% boven de vraag prijs bied, er wat geregeld kan worden???

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:32

Ja maar die vraagprijs is dus niet het startbod wat op de site staat.
Voor de vraagprijs moet je bellen.

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:34

Hmm balen.. ik kan niet goed hebben gekeken, maar waar vind ik dat nummer dan?

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:37

Ik denk dat ik het al gevonden heb, het is vast zo'n algemeen nummer?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:40

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:47

Wie heeft er verzonnen dat een slachtpaard bij de slager 400 euro opbrengt? Het AD verzint dit zeker?
5 jaar geleden 200 euro gekregen voor ons oude paard, vorig jaar een andere helaas moeten wegbrengen en 190 euro ontvangen...

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:50

_Charlotte schreef:
Tiener wil zorgpaard van slachtbank redden
http://s.ad.nl/3582602

Och de schat! <3

Net contact gehad met B.V.A. helaas willen ze niet met me meewerken ;(

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:52

Prachtige paarden staat er op de site! Althans, die papieren. Ben benieuwd hoe zij in werkelijkheid zijn. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar gaan er mensen naar de kijkdagen?

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:53

eenitraM schreef:
Prachtige paarden staat er op de site! Althans, die papieren. Ben benieuwd hoe zij in werkelijkheid zijn. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar gaan er mensen naar de kijkdagen?

Ja ik ga sowieso!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:54

Ja ik:-) en nog een stuk of 5 mensen in dit topic geloof ik :j

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:57

MandyIndah schreef:
_Charlotte schreef:
Tiener wil zorgpaard van slachtbank redden
http://s.ad.nl/3582602

Och de schat! <3

Net contact gehad met B.V.A. helaas willen ze niet met me meewerken ;(

Reddingsactie van de slachtbank? paard staat gewoon te koop, niemand die het over slachten heeft...

Overigens het hele artikel slaat nergens op... 250euro vraagprijs? Nee startbod, is een veiling
En slachtprijs van 400 euro? maak er maar de helft van en dan zit je al ruim!
Marktplaats staat vol met oude/afgekeurde paarden
en wat dacht je van de overtollige shethengstjes wat daar mij gebeurd?
Of oude manegepaarden die niet meer mee kunnen?
ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat dit paard eventueel een NOODopvangplek zou innemen...
terwijl er met dit paard helemaal niks aan de hand is.. niet verwaarloosd, ziet er niet extreem slecht uit.
tjaa is alleen een paard van 22 jaar... dus?
Echt belachelijk dat dit schijnbaar het belangrijkste 'nieuws' is dat ad.nl te melden heeft (staat gelijk bovenaan als je de pagina opent).

MandyIndah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:59

Kom op he!! Het is een kind van 11... Wees blij dat hij er zijn best voor doet en denkt het goed te doen..