Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:39

Bandida schreef:
Die 8 jaar is een cijfer van de verzekeringssector.. dat gaat dus alleen over paarden die het verzekeren waard waren, en veel grasmaaiers zullen daar toch niet bij zijn.

Die acht jaar die je altijd leest is een broodje aap verhaal. Komt zeker niet van de verzekeringen. Die zouden wel gek zijn om een paard volledig en compleet te verzekeren voor een premie van 8% van de waarde als het paard maar 8 jaar oud wordt. Bij mijn weten zijn verzekeringen geen liefdadigheidsinstelling. :D

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:45

cherie78 schreef:
janderegelaa schreef:
Wat een flauwekul, geen pottenkijkers, er stonden 300 man omheen. Als niemand het had mogen zien hadden ze hem wel in een grote tent of afgesloten binnenbak laten rijden.

Het is een kwestie van tijd voordat die Duitsers door hebben dat hun klassieke manier (die ook niet altijd even vriendelijk is ) niet meer de beste resultaten geeft.

Ik snap niet dat er nog steeds mensen klagen over het vermeende mishandelen met LDR terwijl we al eeuwen dingen met paarden uithalen die geaccepteerd zijn en normaal bevonden worden. Dan vind ik LDR, als dat al mishandeling zou zijn, nog één van de minst erge.

Dat er al eeuwen dingen met paarden worden uitgehaald die geaccepteerd en normaal bevonden worden, ben ik met je eens.
Veel van wat de "klassiekers" toepassen, is ook het "knechten" en onder "controle" brengen van een paard.
Net zo goed als dat het bij LDR/Rollkür gebeurd.

En bij het "losrijden" van Rath mochten er inderdaad genoeg pottenkijkers aanwezig zijn.

Veel grote namen van duitse "klassiekers" waren/zijn faliekant tegen LDR/Rollkür.
Maar ik denk niet dat PS onder de tegenstanders zit, was het niet zijn broer die als één van de eerste duitsers LDR liet zien op grote concoursen?

Maar het komt wel op een zeer goed moment, de ommezwaai van Rath naar een andere rijmethode.

Hoe zal nu het standpunt van de tegenstand zijn, nu één van de grote kanshebbers op een blingbling-medaille, door te laten zien dat LDR/Rollkür zo "slecht" nog niet is, een duitser is?
En door de jury is maar weer eens gebleken dat het blijkbaar toch echt de "moderne" manier van rijden is, die scoort.

SJ vaart hier wel bij, op verschillende manieren.

Ik ben sowieso benieuwd wat voor een commentaar er uit het Duitse kamp komt als Rath goud wint.

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:14

Dan staat het duitse kamp waarschijnlijk vierkant achter het systeem van Sjef Jansen als Rath goud zal winnen.

Maar zonder dollen, wanneer je niet specifiek voor of tegen een bepaald systeem bent, maar objectief naar Totilas kijkt, dan kan je niet anders zeggen dat het systeem van Edward/ Sjef wel het systeem is waar Totilas zich heel prettig bij voelt en subliem op gaat.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:24

janderegelaa schreef:
Ik ben sowieso benieuwd wat voor een commentaar er uit het Duitse kamp komt als Rath goud wint.

Als Rath goud gaat winnen, zal er geen commentaar vanuit het duitse kamp meer zijn.

Wellicht gaan er nog meer ruiters over op hetzelfde systeem.
Paarden schijnen er blijkbaar "gelukkig" van te worden en de jury ook.

Dat paarden er "gelukkig" van schijnen te worden, zal waarschijnlijk wel komen door het zuurstofgebrek (als ik onderzoeken mag geloven, tenminste)
En "hersenen" schijnen ook nogal raar te reageren op zuurstofgebrek, dat zal dan de "gelukkige" uitstraling van Totilas veroorzaken /3

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:33

Hermelientje schreef:
Die zouden wel gek zijn om een paard volledig en compleet te verzekeren voor een premie van 8% van de waarde als het paard maar 8 jaar oud wordt. Bij mijn weten zijn verzekeringen geen liefdadigheidsinstelling. :D

Volgens die theorie hadden we bijvoorbeeld ook geen autoverzekeringen. Gemiddelde leeftijd 11,5, premie 5-9 %

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:34

Er kunnen onderzoeken plaats gevonden hebben, maar dat zegt mij dus niet alles, dat zal ook afhankelijk zijn van op wat voor manier die onderzoeken plaats gevonden hebben, en of dat precies te vergelijken is met de manier zoals er bij paarden als Totilas gereden wordt.

Maar 1 ding is in ieder geval heel duidelijk dat Totilas zich heel goed voelt bij het systeem zoals hij altijd gereden is en helemaal niet zoals bij het systeem dat Rath hem het eerste half jaar reed.

astridastrid

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:47

Ik vind de sythesizer muziek echt vreselijk.

You can't start a fire without a spark.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:36

Bandida schreef:
Hermelientje schreef:
Die zouden wel gek zijn om een paard volledig en compleet te verzekeren voor een premie van 8% van de waarde als het paard maar 8 jaar oud wordt. Bij mijn weten zijn verzekeringen geen liefdadigheidsinstelling. :D

Volgens die theorie hadden we bijvoorbeeld ook geen autoverzekeringen. Gemiddelde leeftijd 11,5, premie 5-9 %

Je maakt een denkfout. Bij de auto bepaalt de verzekeringsmaatschappij de restwaarde volgens afschrijving, bij de paardenverzekering is geen afschrijving. Sterker nog de klant kan een getraind paard van tien voor een veel groter bedrag verzekeren dan hetzelfde paard van vier. Probeer jij je auto van tien maar eens verzekerd te krijgen voor een grotere waarde dan toen hij vier was voor een premie van 5%.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 05:47

Wat moet het een zalig gevoel geven om met zo'n super atleet door de baan te rijden! Gummibal Totilas. _/-\o_

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 06:57

cherie78 schreef:
janderegelaa schreef:

Als Rath goud gaat winnen, zal er geen commentaar vanuit het duitse kamp meer zijn.

Het is Nederland zelf die zorgt dat ze in Londen straks met lege handen staan..

Citaat:
Über gute fünfzehn Minuten hinweg zeigte Rath, dass er beim holländischen Teamtrainer Sjef Janssen, der ihn offiziell nach den Olympischen Spielen in London im Training unterstützen wird, schon eine ganze Menge gelernt hat. Und man sah auch, dass die Grenze zwischen der erlaubten LDR (low, deep and round) und der verbotenen Rollkur schwer zu ziehen ist. Im Interview mit der Reiter Revue sagte dazu Trainer Klaus-Martin Rath schlicht: ]„Dieses Pferd ist sechs Jahre in dieser Art ausgebildet worden. Wenn man so ein Pferd übernimmt, versucht man erst, es in der eigenen Reitweise zu arbeiten, merkt aber schnell, dass dies nicht so einfach funktioniert. Deshalb versuchen wir uns auf das Pferd einzustellen.“ Ziel sei es, die LDR-Phasen nach und nach zu reduzieren.

Zou de Duitse Bondscoach een hartaanval gekregen hebben toen hij waarschijnlijk vernam hoe Totilas straks gereden zou gaan worden ?? |(

http://www.pferderevue.at/?id=2500%2C5115268%2C%2C

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 07:15

Hermelientje schreef:
Bandida schreef:
Die 8 jaar is een cijfer van de verzekeringssector.. dat gaat dus alleen over paarden die het verzekeren waard waren, en veel grasmaaiers zullen daar toch niet bij zijn.

Die acht jaar die je altijd leest is een broodje aap verhaal. Komt zeker niet van de verzekeringen. Die zouden wel gek zijn om een paard volledig en compleet te verzekeren voor een premie van 8% van de waarde als het paard maar 8 jaar oud wordt. Bij mijn weten zijn verzekeringen geen liefdadigheidsinstelling. :D

Een paard hoort pas vanaf 6/7 volledig belast te worden. Pas dan zijn de groeischijven in de ruggenwervels gesloten.
Is ook een veelzeggend gegeven mbt de dierenrechten in de ruitersport.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 07:19

cherie78 schreef:
janderegelaa schreef:

Kleine meisjes over hindernissen ~~}> maakte ook olympisch goud.
Bij paardensport weegt goud ook zwaarder dan paardwelzijn.
Daarom moet de ruitersport van buitenaf verboden worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 07:20

Citaat:
Mimo schreef:
Kortom, paardensport is niet meer paardensport, het is mensensport waar het paard een onderdeel van is, het gaat om ONS, om de eer, om het geld en vooral om de status.

juist! en de enige die uiteindelijk de rekening betaalt is het paard......

_/-\o_

Lekker ´edel´.... :roll:
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-04-12 07:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 07:36

Electra63 schreef:
xmarliez schreef:
Klassiek werkt wel degelijk bij LDR gereden paarden, er gaat alleen veel tijd in zitten zoals in iedere Klassieke opleiding en in de top dressuur is tijd geld. En als je een paard van 15 miljoen moet rijden dan kun je het paard niet 5 jaar uit de sport halen (zo denken hun in iedergeval, dus weer eigenbelang) en daarna het paard tonen. Kortom, ze gunnen het de tijd niet.
Dit paard kun je echt wel correct opleiden en de hele LDR houding er uit rijden maar dat gaat heel lang duren.

Ik vraag mij af, of jij ervaring hebt met LDR-gereden-paarden of klassiek gereden paarden van dit niveau? Heb jij ervaring met een paard opleiden en/of rijden op dit niveau?
Dat soort dingen vraag ik mij altijd af, als ik gezellig aan het meelezen ben :D

Hoe zit dat met stierenvechten?
Als je dat niet gedaan hebt, kan je er geen mening over hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 07:40

Zo! Ook even gekeken.......duidelijk maatjes, paard en ruiter.....zie een vrolijk paard dat met inzet zijn proef rijdt......fijn voor Mathias dat het gelukt.......

Kost sowieso tijd om een paard van dit kaliber naar jouw zelfje te zetten en dan top prestatie te krijgen.....paarden zijn geen fietsbellen.

Jammer dat de combi onderuit gehaald wordt hier....dit is een beloning voor heel hard werken, veel paardeninzet, en training aangeast op het paard. Zie gereden met heel vriendelijke hand, fijne aanleuning, fijne beenhulpen.

Laten wij bokkertjes daar eerst maar eens aan gaan werken, dan kommentaar.

Ben blij voor M want OMG wat heeft die jongen onder vuur gestaan en wat heeft hij een doorzettingsvermogen laten zien, laten zien dat hij wel degelijk kan rijden....op die manier is het niet leuk om topruiter te zijn. Als hij hulp van Sjef heeft gehad dan is dat ook de beste hulp die hij ad kunnen krijgen, immers zij kennen het paard....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:04

Hermelientje schreef:
Je maakt een denkfout. Bij de auto bepaalt de verzekeringsmaatschappij de restwaarde volgens afschrijving, bij de paardenverzekering is geen afschrijving. Sterker nog de klant kan een getraind paard van tien voor een veel groter bedrag verzekeren dan hetzelfde paard van vier. Probeer jij je auto van tien maar eens verzekerd te krijgen voor een grotere waarde dan toen hij vier was voor een premie van 5%.

Toevallig net zaterdag een briefje van de verzekering ontvangen... één van mijn paarden is 15 jaar geworden: de premie wordt verhoogd en de verzekerde waarde van het paard gaat met 10% omlaag (tenzij ik met onderbouwing aannemelijk kan maken dat de handelswaarde van het paard niet achteruit is gegaan)..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:42

Precies en dat bewijst mijn punt. Het is zelf geheel onmogelijk om een paard "all in" te verzekeren vanaf 15 of 16. Aangezien veel paarden pas vanaf hun vijfde all in verzekerd worden kan een kind nog uitrekenen dat een verzekeringsmaatschappij aan een sportpaard niks kan verdienen als ze werkelijk maar 8 jaar oud zouden worden. Het wordt gewoon te pas en te onpas geroepen en daarom gelooft iedereen het en duikt het getal 8 altijd weer op in discussies over paardenwelzijn.

Niet dat deze discussie daar over gaat maar je weet hoe het is roep LDR en dan ook nog in combinatie met Totilas en je kunt minstens 50 boktpaginas vullen.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:41

Citaat:
Über gute fünfzehn Minuten hinweg zeigte Rath, dass er beim holländischen Teamtrainer Sjef Janssen, der ihn offiziell nach den Olympischen Spielen in London im Training unterstützen wird, schon eine ganze Menge gelernt hat. Und man sah auch, dass die Grenze zwischen der erlaubten LDR (low, deep and round) und der verbotenen Rollkur schwer zu ziehen ist. Im Interview mit der Reiter Revue sagte dazu Trainer Klaus-Martin Rath schlicht: ]„Dieses Pferd ist sechs Jahre in dieser Art ausgebildet worden. Wenn man so ein Pferd übernimmt, versucht man erst, es in der eigenen Reitweise zu arbeiten, merkt aber schnell, dass dies nicht so einfach funktioniert. Deshalb versuchen wir uns auf das Pferd einzustellen.“ Ziel sei es, die LDR-Phasen nach und nach zu reduzieren.

Nu ben ik wel benieuwd of fam. Rath Toto echt weer klassiek gaat omscholen of dat ze zich zullen laten blijven beSjeffen. Ik gok op de laatste optie :j

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 09:55

Hermelientje schreef:
Het wordt gewoon te pas en te onpas geroepen en daarom gelooft iedereen het en duikt het getal 8 altijd weer op in discussies over paardenwelzijn.
Niet dat deze discussie daar over gaat maar je weet hoe het is roep LDR en dan ook nog in combinatie met Totilas en je kunt minstens 50 boktpaginas vullen.

En toch zijn ze zo gek bij verkeringsmaatschappijen, en dat komt omdat premieberekening niet zo rechtstreeks werkt als hierboven voorgesteld.

Nou die 8 (8,5 eigenlijk) komt uit een Duits onderzoek dat hier ooit op Bokt gepubliceerd werd als nieuwsbericht.
Ik heb eens diep moeten graven in de zoekfunctie, maar in deze dissertatie staat een bronverwijzing naar die verzekeringscijfers:
http://elib.tiho-hannover.de/dissertati ... s_ws03.pdf
En op wat Duitse paarden-recht sites ook. Deze bv http://www.pferderecht-wissen.de/compon ... rtung.html
Im Rahmen einer durchschnittlichen Lebensspanne ergibt sich für den Käufer ein Nutzen, welcher jedoch mit steigendem Alter des Pferdes abnimmt. Während Zucht- und Freizeitpferde in der Regel im Alter von 4 bis ca. 18/20 Jahren engesetzt werden können (SCHNEIDER, Taxation von Sportpferden), ist die Nutzung des Deutschen Sportpferdes derzeit auf 8 bis 9 Jahre abgesackt (L. KNOLL: ABC des Pferdekaufs). Somit ist die durchschnittliche Nutzung eines Reitpferdes vom Alter her beschränkt.

Laut einer Analyse der Nutzungsdauer von Reitpferden im Turniersport des Instituts für Tierzucht und Haustiergenetik der Georg-August-Universität in Göttingen, liegt die mittlere Nutzungsdauer der Turnierpferde sogar nur bei 3,4 Jahren, wobei die Springpferde durchschnittlich fünf Monate länger als die Dressurpferde eingesetzt werden. Der Großteil der Dressur- und Springpferde (41% bzw. 32%) gehen im Mittel nur ein Jahr im Sport und über die Hälfte aller Turnierpferde nicht länger als zwei Jahre. Eine drei- bis vierjährige Nutzungsdauer konnten nur noch 19% aller Dressur- und 22% aller Springpferde aufweisen. Eine Turnierzeit von fünf bis sechs Jahren traf nur noch für 11% der Dressurpferde und 14% der Springpferde zu.

En er zal ongetwijfeld nog wel veel meer zijn, maar dat zoeken jullie zelf maar uit ;)

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:49

russel schreef:
Zo! Ook even gekeken.......duidelijk maatjes, paard en ruiter.....zie een vrolijk paard dat met inzet zijn proef rijdt......fijn voor Mathias dat het gelukt.......

Kost sowieso tijd om een paard van dit kaliber naar jouw zelfje te zetten en dan top prestatie te krijgen.....paarden zijn geen fietsbellen.

Jammer dat de combi onderuit gehaald wordt hier....dit is een beloning voor heel hard werken, veel paardeninzet, en training aangeast op het paard. Zie gereden met heel vriendelijke hand, fijne aanleuning, fijne beenhulpen

Dan heb je die losrij-foto's nog niet gezien zeker??! :n

Afbeelding

Afbeelding

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:27

Toby schreef:

En de omstaanders kijken goedkeurend toe... benieuwd hoe lang dat goed blijft gaan. Hebben die ruiters eigenlijk bodyguards?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:43

yole schreef:
Toby schreef:

En de omstaanders kijken goedkeurend toe... benieuwd hoe lang dat goed blijft gaan. Hebben die ruiters eigenlijk bodyguards?

Ruiters niet, totilas is wel beveiligd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:00

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijder die op de persoon gericht waren in plaats van op de bal.
Hierbij nogmaals het verzoek om met respect naar je medegebruiker op Bokt en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren in plaats van op de persoon. Berichten die niet aan dit verzoek voldoen worden verwijderd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:18

Asyaa schreef:
Ruiters niet, totilas is wel beveiligd.

Nu nog tegen zijn ruiter.

petitparis

Re: Rath en Totilas winnen Grand Prix met topproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 14:29

er zou ook een losrijfilmpje rondgaan, wat zou bevestigen dat de foto's geen losse "fout moment" opnames zijn.

Ergens jammer dat Totilas onder zulke praktijken beter "presteert". Ok deze proef is al tig maal beter dan de filmpjes van de hengstenvoorstelling een tijd terug. Maar ik vind deze proef echt geen 80% waardig. Mooi voorbeen actie, maar ik vind de overgangen niet zuiver en volgens mij trekt Toot z'n linker voorbeen hoger op dan het rechtse.
Als ik internationale juryleden die cursussen geven moet geloven mag je een paard met een "onregelmatigheid" in de gangen nooit meer dan 6 geven...