Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:53

Aranel schreef:
_Amigo schreef:
Ik denk, dat als EG Totilas terug zou kunnen krijgen, dat hij het niet wil.
Hij heeft alles al gehaald wat er te behalen valt, hij gaat alleen nog maar berg afwaarts, omdat er steeds beter paarden komen.
MAR en Toot zijn geen goede combi nee, daar ben ik mee eens.
Goede ervaring voor MAR, maar hij zeker geen slechte ruiter, anders komt PS er niet op om hem te vragen voor Toot.Ik denk dat het nog wel beter word, er ligt zo;n grote druk op MAR, iedereen verwacht dat het paard net zo loopt de showen als onder EG.

Maar dat is niet zo, PS heeft niks aan die jongen gevraagt, z'n stiefmama heeft voor 2 miljoen de sportrechten van Totilas gekocht zodat MAR kon rijden op hem.

Ow, dat wist ik niet :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:54

Odieta schreef:
Er komen nog meer OS !!

Ja en dan? Totilas is al bijna 12 jaar oud, en om de hoeveel jaar is er een OS? 5 ofzo?
Dan zijn er allang paarden die het beter doen dan Toot ;)

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:56

_Amigo schreef:
Odieta schreef:
Er komen nog meer OS !!

Ja en dan? Totilas is al bijna 12 jaar oud, en om de hoeveel jaar is er een OS? 5 ofzo?

Toch een beetje jammer.. dat het dan zo gaat met zo'n paard he .. maarja that's life zullen we maar zeggen :S

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

_Amigo schreef:
Odieta schreef:
Er komen nog meer OS !!

Iedere vier jaar. Voor de paardensport, that is.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 07-02-12 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

bertie

_Amigo schreef:
Nee dat niet. Maar EG krijgt Totilas niet binnen 1 jaar terug als hij hem terug zou krijgen, en dan in 1 jaar een 'verreden' paard moet trainen, duurt dat wel langer dan 1 jaar en is iedereen teleurgesteld als Toot niet op het OS verschijnt of met geen 1ste plek terug komt ;)

De transferdatum is sowieso al voorbij. Dat was de reden waarom ineens zo snel voor 31 dec. paarden werden verkocht/ aangekocht.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:57

Heeft Gerard Joling op totilas gezeten? Mazzelaar!! :P

OS gaat ie sowieso niet halen en MAR wil dat denk ik wel, dus na de OS gaan we weer wat beleven gok ik zo.....

_Lotte_

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:58

Volgens mij heeft Gerard alleen op French Kiss gezeten (ook zwart :P)!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:59

Odieta schreef:
_Amigo schreef:

Toch een beetje jammer.. dat het dan zo gaat met zo'n paard he .. maarja that's life zullen we maar zeggen :S

Idd.. Laat Toot maar lekker in Duitsland denk ik dan maar.. Als we hem terug krijgen na 1 a 2 jaar lopen er allang kleine Tootjes rond die beter presteren...
Jammer dat dit Toot's toekomst is.. Het is zo;n geweldig paard...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:59

_Amigo schreef:
Odieta schreef:
Ja klopt ,

@_amigo, hij heeft nog niet alles behaald ... OS MEDAILLES??

Nee dat niet. Maar EG krijgt Totilas niet binnen 1 jaar terug als hij hem terug zou krijgen, en dan in 1 jaar een 'verreden' paard moet trainen, duurt dat wel langer dan 1 jaar en is iedereen teleurgesteld als Toot niet op het OS verschijnt of met geen 1ste plek terug komt ;)

Ik denk dat de meesten allang blij zijn om Totilas en EG weer happy te zien zijn samen.
Daar hoeven ze niet persé prijzen voor te winnen, het is al prachtig om te zien dat het een combinatie is, wat Toot niet is met MAR.
Het is gewoon niet fijn om een paard op deze manier te zien, daar gaat het nu om.. ;)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:00

Ach ja het is een Gribaldi zal me niet verbazen dat ie hoe langer dit nog gaat duren ook straks in staking gaat, en niet meer mee wil werken.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:00

Tot nu toe Mar altijd het voordeel van de twijfel gegeven, maar denk dat het nu wel tijd is om toe te geven dat dit niet gaat werken.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:01

Laux schreef:
_Amigo schreef:

Ik denk dat de meesten allang blij zijn om Totilas en EG weer happy te zien zijn samen.
Daar hoeven ze niet persé prijzen voor te winnen, het is al prachtig om te zien dat het een combinatie is, wat Toot niet is met MAR.
Het is gewoon niet fijn om een paard op deze manier te zien, daar gaat het nu om.. ;)

Klopt, ik zie dat ook liever..
Maar EG heeft toch al andere paarden om te rijden? Denk niet dat hij dan nog tijd maakt voor zo;n 'oud' paard terwijl hij die jonge paarden naar een 2de Totilas kan rijden :)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:02

Denk je niet? Heb je EG weleens enorm zien stralen als hij alleen maar de naam Totilas in de mond had?
Zoals hij over Totilas praat, zo praten de meeste topruiters niet over hun paarden..

Hij houdt enorm van dat beest, verwacht niet dat hij het zomaar zal weigeren hoor! :=

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:02

Thomas schreef:
Ach ja het is een Gribaldi zal me niet verbazen dat ie hoe langer dit nog gaat duren ook straks in staking gaat, en niet meer mee wil werken.

Dat zou ieder paard doen, niet alleen Gribaldi´s :=

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:03

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat het zo zou gaan, dacht eigenlijk dat rath nu helemaal los zou gaan en alles zou winnen.. Ik gun het zo'n getalenteerd paard niet om met de tijd minder te gaan lopen i.p.v beter .. dat vind ik er zo zonde aan.. daarom mensen promoot mijn petitie .. en tekenen !!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:04

Laux schreef:
Denk je niet? Heb je EG weleens enorm zien stralen als hij alleen maar de naam Totilas in de mond had?
Zoals hij over Totilas praat, zo praten de meeste topruiters niet over hun paarden..

Hij houdt enorm van dat beest, verwacht niet dat hij het zomaar zal weigeren hoor! :=

Klopt, maar hij heeft een hele kast vol prijzen die Toot allemaal heeft binnengesleept, & denk niet dat een paard van 16 het beter doet op de OS dan een paard van 10 a 11 :) Totilas is dan wel een tallentvol paard, maar daar komen er nog wel meer van.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:05

Bonfire liep ook prima op de os voor zijn leeftijd. ;)

paard van 16 is niet afgeschreven hoor.
Paard vanaf 10/12 komt pas aan zijn top

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:06

Ja dat klopt, maar hoelang is dat geleden dan?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:06

_Amigo schreef:
Thomas schreef:

Dat zou ieder paard doen, niet alleen Gribaldi´s :=

Erfelijke aanleg :')

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:08

_Amigo schreef:
Laux schreef:

Klopt, maar hij heeft een hele kast vol prijzen die Toot allemaal heeft binnengesleept, & denk niet dat een paard van 16 het beter doet op de OS dan een paard van 10 a 11 :) Totilas is dan wel een tallentvol paard, maar daar komen er nog wel meer van.

Hij sámen met Toot he, het is niet alleen het paard geweest, dat blijkt nu wel weer aan de combinatie Totilas/MAR..
En er zijn naast de OS nog genoeg andere wedstrijden. We hoeven niet alleen maar aan de OS te denken.
Bovendien ziet iedereen dat paard liever happy en goed rondlopen op WK en EK's dan zoals nu constant 'blessure's', verzet, etc.
Dat kan ook nog op zijn 13e/14e. En de knopjes zitten er allemaal al op, zoals een paar pagina's geleden al genoemd is.
EG weet die als geen ander te vinden, die twee voelen elkaar haarfijn aan, ik verwacht niet dat EG een jaar nodig heeft om hem weer in topvorm te hebben.
Zó erg is Totilas nu ook weer niet verreden, het is gewoon de combinatie die niet werkt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:11

Eeffii schreef:
Zag net een filmpje van Gerard Joling op Totilas, dat zag er wel meer ontspannen uit :') _O-

Was niet Totilas.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:12

Laux, ja dat klopt!
Hij was samen met Toot een wereld combi, maar de OS haalt hij niet meer.
EG heeft meer tallentvolle paarden tot beschikking, natuurlijk kan geen een van die paarden op tegen Totilas.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:14

_Amigo schreef:
Laux, ja dat klopt!
EG heeft meer tallentvolle paarden tot beschikking, natuurlijk kan geen een van die paarden op tegen Totilas.

We wijken nogal af, maar waarom zou hij persé de OS moeten halen dan?

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:15

Laux schreef:
_Amigo schreef:
Laux, ja dat klopt!

We wijken nogal af, maar waarom zou hij persé de OS moeten halen dan?

Nee dat zeg ik niet, maar dat is zowat het enige wat hij nog niet gehaald heeft :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:15

Ik vond het ook niet fijn om naar te kijken. In het begin zag je veel protest, open mond en dergelijke. Maar dat kan imo ook frisheid zijn, en daardoor weer spanning van de ruiter. Ik vind het wel sneu voor MAR, alle kritiek die hij krijgt. Ik hoop dat het beter gaat tussen hem en toot als ze bij Sjef gaan trainen.