Quellian schreef:Wij hebben alleen een buitenbak die nog goed te rijden is, maar de paarden zijn zó fris (en ik ben zó geen held) dat ik het even laat voor wat het is. Ook longeren doe ik niet, want dan vries ik vast aan de bodem.
Bijrijdster smste me vanmorgen dat ze gisteren heeft gereden en dat paardlief stijf is van de kou, dan vraag ik me weer af wat wijsheid is... Ik denk dat we vooral moeten hopen dat deze koude snel over is!
Mijn paarden staan overigens wel in paddocks overdag, dus kunnen bewegen zoveel ze willen.
Ik heb mijn paarden voor het eerst met zo'n winter in volpension staan en heb vanavond besloten daar morgen maar eens mijn voordeel mee te doen door gewoon eens níet naar stal te gaan.
Pensionstallen liggen nooit aan hoofdwegen, maar altijd aan witte glibberige en levensgevaarlijke boerenlandweggetjes.
Wij gaan wel iedere dag naar stal, een enkele keer uitgezonderd door omstandigheden.
Van de week heeft mijn dochter een keer gelongeerd, maar zij heeft wel eerst een tijdje naast hem gestapt, zodat zijn spieren een beetje waren opgewarmd, voordat hij uit zijn dak ging. Ik haat dit weer.