Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:25

En een aantal jaar geleden heeft deze kanjer nog wel een koliek operatie overleefd en is zo goed hersteld dat hij daarna nog Olympisch kampioen werd.....dan kan je zo'n einde zo moeilijk voorstellen he....het laat me maar niet los.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:32

Banyu

Re: Hickstead overleden tijdens concours in Verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:41

Kan je em groter maken anne_26?? zie niks namelijk whaha!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:44

Hij is inderdaad onleesbaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:50

Ach, niet te zwaar aan trekken hoor... Zulke dingen gebeuren er altijd... Toen van t voorjaar volgens zeggen de Susuki Tsunami uit kwam had men daar ook de grootste lol om... Wil niet zeggen dat iedereen daar lol van moet hebben, maar ik zou er ook echt niet te zwaar aan trekken. Dit weet je van te voren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:52

Ah nee, zijn er werkelijk mensen die nu weer wat te zaniken hebben over Eric? Bah wat naar, wees blij dat je zelf niet weet hoe jij zou reageren op zo'n moment en ik hoop voor iedereen hier dat ze dat ook nooit te weten zullen komen. Dit is toch wel de ergste nachtmerrie die je als ruiter kan overkomen, dus ga niet afgeven op de reactie van iemand die duidelijk in shock is over wat er voor zijn ogen aan de hand is.

Een waar verlies voor de ruitersport, arme Hickstead en arme Eric... Heb net de beelden gezien waarop ze hem nog proberen te reanimeren, dat viel toch wel even zwaar. Wat een vreselijke gebeurtenis.

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:53

jokertje28 schreef:

Ik heb zo'n vermoeden dat het over paardenvlees gaat wat in de aanbieding is.
Als het juist is..... HEEL TRIEST.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:02

Ik heb met tranen in mijn ogen zitten kijken... wat vreselijk... Ik hoop dat Hickstead er zelf niet veel van mee heeft gekregen. Een groot verlies..

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:03

Verschrikkelijk zeg ;(

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:11

NathalietjeB schreef:
tjeminee zag t op t nieuws...wat moet eric zich machteloos gevoeld hebben..
om zo een trouwe loyale vriend waar je uren samen mee gespendeert heb onder je vandaan t voelen zakken en dood te zien gaan midden in de ring terwijl 1000den mensen toekijken hoe jou dier daar dood ligt te gaan en weg gevoerd word. t lijkt mij vreselijk om dat mee te moeten maken.

Ik vind het ergens wel heel erg mooi dat hij zo aan ze einde is gekomen in het harnas gestorven daar waar hij zo van genoot.

Ik had echt hard aan de teugels gaan trekken om hem weer overeind te hopen te krijgen en hem anders proberen omhoog te duwen.
zal wel een behoorlijke emotionele dag zijn geweest voor alle mensen die daar aanwezig waren.

rust zacht jongen |( |(

Hij was al dood toen hij de grond raakte dus hij had nooit meer kunnen opstaan. Blijft een machteloze situatie, ik zou ook in shock zijn als ruiter....

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:15

Die helper ook die hem nog probeert te reanimeren :(:)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:17

Het is een naar einde maar ook een mooi einde, in het harnas sterven. Ik denk ook niet dat Hickstead er veel van meegekregen heeft, die trekkingen lijken mij alleen nog maar wat hersenactiviteit wat stuipen geeft. Paarden die geslacht worden stuipen ook. Al met al heeft het niet lang geduurd.
Een paard reanimeren is zo goed als zinloos, ik snap dat het geprobeerd wordt maar het heeft geen enkele kans. Maar in je machteloosheid probeer je iets.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:18

En voordat je een paardenhart weer aan de praat krijgt moet je er haast wel keihard op stompen volgens mij.....nee helaas was er niks meer aan te redden.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:22

Ik begeef me even op glad ijs :D maar ik vind dat we hier ook niet moeten gaan overdrijven over het hele gebeuren. Hickstead was een geweldig springpaard en ook die gaan helaas dood. Dat dat gebeurd tijdens zo'n groot concours is absoluut heel erg, dat vind ik ook en het is een enorme klap voor de ruiter/eigenaar(s). Maar het is iets wat gewoonweg kan gebeuren en het gebeurd vaker. Zoals ieder mens zonder enige reden door een hartstilstand oid getroffen kan worden kan dit bij een paard ook.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:23

het eenigste wat ik denk is dit

Born in Brabant Marren-Kessel, people said he was too small to ever be a great jumper. finally came to go to a rider who has twice been rejected for the country team because he was caught using drugs. He gave his rider a second chance, and pulled his rider out of a deep valley. proved he was little, although he is a great jumping horse could be. he and his rider found each other. and have been together a championship team. We will never make him eat because this little horse was great and excelled in the place where he belonged, the jumping ring. He storf where he heard in the jumping ring. We can now only remember him as a great champion. rest in peace Hickstead

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:24

Misschien was het wel een gescheurde aorta.. dan heb je aan reanimatie ook niets meer..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:25

Ik denk dat het dat ook was of een hersenbloeding. Voor een hartstilstand bewoog hij nog te lang.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:26

Er wordt toch nog sectie verricht?? En wordt de officiele doodsoorzaak dan nog bekend gemaakt?

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:27

silverwind schreef:
jokertje28 schreef:

Ik heb zo'n vermoeden dat het over paardenvlees gaat wat in de aanbieding is.
Als het juist is..... HEEL TRIEST.

Klopt. Ik weet niet goed hoe ik hem groter kan uploaden op photobucket..
Maar het was een foto van 50% korting op paardenvlees bij de Deen. En toen had diegene erbij gezet, 'Zo, nu Hickstead al in de winkels?'
Kan niet :n

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:28

Ach dat gebeurd gewoon. Vorige week toen KanjerGuusje was overleden werd er op Twitter expres veel gescholden met kanker, of werd ze voor de gein KankerGuusje genoemd. Triest maar er lopen zielige mensen rond hoor.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:28

Ach, het is op alle nieuwszenders uitgezonden en niet iedereen is gek van paarden en snapt dat dat gevoelig ligt. Dan vind ik de opmerking over Hickstead nog vele malen minder erg dan KankerGuusje, jeetje, dan ben je toch echt niet normaal....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:30

kan wel, je ziet het....
Voor ons is (was) Hickstead een geweldig paard, voor iemand die niks met paarden heeft was het tja... een paard... Maar zover kunnen wij om een of andere reden nooit doordenken. Wij zijn gek van onze hobby, dus moeten anderen dat ook maar zijn, en zo werkt het nu net niet.

Nee sorry Anne, vind echt dat je nu overdrijft.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:31

Ik zag het vanochtend ook op ontbijtnieuws verschikkeljk gezicht.. Ruiter stond er maar een beetje bij je wil zo graag iets doen maar je weet je dat je niks kunt doen '' verschikkelijk ''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:31

Laten we hier geen discussieforum van maken of speculeren wat het wel of niet geweest zou kunnen zijn...
Laten we de autoptie maar afwachten en iedereen in zn waarde laten...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 15:33

Wie houdt wie niet in de waarde dan :?
Van wat het wel of niet geweest is zullen we inderdaad nog wel horen gok ik. Maar aan de andere kant: Wat verandert dat aan de zaak? Hij komt er niet mee terug :n