Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:00

horseyfries schreef:
Je moet ook niet beleefd zijn als topsporter, je moet willen winnen!

Dat kan ook prima samen gaan lijkt me. Als het in de topsport al ontbeerd aan het respecteren van de fatsoensnormen, dan wil ik niet weten hoe dat gedrag in de basissport gekopieerd wordt. Voorbeeldfunctie hè.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:12

Suelza schreef:
Eens, maar kan me voorstellen dat dit heel gevoelig ligt. Dus ja, tis wellicht niet sportief te noemen, anderzijds kan ik mij deze reactie wel heel goed voorstellen.

Dit had natuurlijk Edwards zege kunnen zijn...

Tsjaa... moeilijk hoor...

Jonges wat een zeikerd dan. Het is al 9 maanden for crying out loud. Get over yourself. :roll:
Word een beetje moe van dat getrut met EG terwijl ze bij Rath zeggen "tis een volwassen vent". Nou EG is nog een jonkie zeker :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:13

Lovely schreef:
Nou, als je op het erepodium tijdens de prijsuitreiking met je rug naar hem toe blijft staan, dan lijkt me dat toch wel op te vatten als onsportief. Feliciteren heeft alles met sportiviteit te maken en ik denk dat je het beter een keer te veel dan een keer te weinig kan doen. Beetje raar dat jij dat verband niet ziet.

Niet om het een of ander, maar op deze foto van de prijsuitreiking (is volgens mij de enige waarbij beiden op het podium stonden) stonden er maar liefst zeven personen tussen hun twee. Daar is dan vrij weinig aan af te leiden lijkt me.
Afbeelding

wille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:15

mylittlejoy schreef:
Lovely schreef:
Nou, als je op het erepodium tijdens de prijsuitreiking met je rug naar hem toe blijft staan, dan lijkt me dat toch wel op te vatten als onsportief. Feliciteren heeft alles met sportiviteit te maken en ik denk dat je het beter een keer te veel dan een keer te weinig kan doen. Beetje raar dat jij dat verband niet ziet.

Niet om het een of ander, maar op deze foto van de prijsuitreiking (is volgens mij de enige waarbij beiden op het podium stonden) stonden er maar liefst zeven personen tussen hun twee. Daar is dan vrij weinig aan af te leiden lijkt me.
Afbeelding

inderdaad, en daar gaan we nu iemand op bekritiseren!!!???

Rinske

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:25

_O-
Sorry hoor, maar dit slaat toch nergens meer op :') . Moet ie dan voorover buigen, Matthias roepen en naar hem zwaaien _O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:31

Hebben jullie wel eens een prijsuitreiking gezien? Het is namelijk niet zo dat al die mensen daar allemaal precies op dat plekje blijven staan :).
Slap argument dus die foto.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:41

Je hebt gelijk, hier feliciteren ze elkaar namelijk.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:42

mylittlejoy schreef:
Je hebt gelijk, hier feliciteren ze elkaar namelijk.
Afbeelding

Ja en dat was nadat MAR hem een aantal keer op de schouder getikt had om zijn aandacht te trekken. Zoals je ziet moet hij dat bij HAP nog gaan doen.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:53

Sorry, maar je maakt er wel een mooi verhaal van zo. Ze staan daar met z'n twaalven op dat podium. Wat verwacht je dan, dat hij vanaf de andere kant van het podium komt aangerend en Matthias in de armen vliegt om hem te feliciteren? Ik vind het nogal makkelijk geoordeeld dat omdat Edward niet direct Matthias feliciteerde, hij dus onsportief was. Misschien was hij eerst de Britten aan het feliciteren met het goud?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:58

wat 'n gezeur hier zeg.. bah.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:01

tja, dan zullen we het filmpje moeten bekijken.

Feit blijft dat er vanuit kamp Harskamp nog steeds gejankt wordt om het vertrek van Toot nu niet door NW maar door Arnd die op zijn manier MAR zwart zit te maken.

Mindfields vroeg al naar de relatie Visser-Gal, weet iemand daar meer van? Is Visser weer op zoek naar een topper voor Gal, en heeft mevrouw Visser haar paarden nog in training bij EG? of is de liefde voorbij en kan mevr Visser haar laarsjes aan de wilgen hangen?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:01

ja, dit vind ik echt te ver gezocht allemaal.
Dit is het verkeerd interpreteren van momentopname's

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:45

Abacab, ik snap niet waarom je Arnd met kamp Harskamp associeert. Arnd werkt gewoon voor zichzelf -www.arnd.nl - en is daar niet in dienst. Hij heeft een mening over het Totilas gebeuren en ventileert dat, dus wat heeft kamp Harskamp daarmee te maken? Het is zijn eigen mening, heeft ie echt niet hoeven schrijven van Ed c.s.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:14

Lovely schreef:
nikilover schreef:
nogal een vreemde uitspraak dat Kamp harskamp onsportief is omdat ze rath niet feliciteerde..
feliciteerd Rath Gal ook? Of deed hij dat toen Gal Toot nog had?
Vind het een beetje krom, niet feliciteren heeft niks met wel/niet sportief zijn te maken.
En als je de proef niet hebt gezien, of het heel erg vond tegenvallen oid.. tjah.

Weet je wat ik raar vind?
Dat het blijkbaar wel gebeurt is ;)
Ook een beetje raar dat verwacht word dat Edward Rath inderdaad in de armen vliegt en hem feliciteert :+
Komop, dit is echt drama maken om helemaal niks.
Wellicht denkt Edward niet eens aan Rath in 1e instantie,, genoeg andere ruiters om hem heen met goede resultaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:20

nikilover, ik maak geen drama hoor, dat is meer iets voor de mensen die vinden dat het allemaal zoooo gevoelig ligt voor Edward Gal.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 07:40

Lovely schreef:
nikilover, ik maak geen drama hoor, dat is meer iets voor de mensen die vinden dat het allemaal zoooo gevoelig ligt voor Edward Gal.

Bij mij is Edward Gal niet heilig oid hoor ( zeg je ook niet, maar heb er een aantal andere reacties over gelezen, vandaar dat ik het even aanhaal)
En als jij een paard hebt waar je heel veel om geeft, en je ouders verkopen hem ineens naar een ander land, denk jij dan ook: ah joh zet ik me overheen, leuke paarden zat?

Maargoed vind het een beetje raar dat hij Rath als eerste moet feliciteren en dat hij anders niet sportief is?
Volgens mij is Gal sportiever als menig bokker ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:09

Nikilover, waar zeg ik dat EG MAR als EERSTE moet feliciteren? Je hebt de clue kennelijk niet helemaal begrepen.

En mijn ouders verkopen mijn paarden niet, omdat mijn paarden altijd gewoon van mij en van mij alleen zijn geweest. Gal is helemaal niet sportief, in elk geval niet op de wedstrijden waar ik achter de schermen ben geweest en dat zijn er nogal wat.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 08:29

@Lovely: Nee, dat zeg je inderdaad niet, maar wel:
Citaat:
Mylittlejoy, het is zeker ook niet onsportief dat de harskampjes het niet over hun hart konden verkrijgen om spontaan MAR te feliciteren met zijn zilveren medaille?

Het blijkt dus dat ze hem wel gefeliciteerd hebben, maar niet als een van de eersten, om wat voor reden dan ook. Dat vertaalde jij op de vorige pagina naar niet spontaan en dus onsportief.

Ik vind het zelf nogal flauw om iemand op dat soort dingen te gaan afbranden als zijnde onsportief. Dat jij hem onsportief vindt is natuurlijk heel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:31

Yep, ik vind het minstens onsportief te noemen als je met je rug naar iemand toe blijft staan als de felicitaties over en weer gaan en alleen jij en je maat daar buiten blijven. Je ziet het ook op de foto aan de houding van HAP. Als jij dat anders wilt zien, dan is dat prima, maar ik heb het wel over iets wat echt gebeurd is en in sportief oogpunt niet kan. Maar goed, ik heb die jongens wel vaker meegemaakt op concours en daar word je ook niet vrolijk van. Geef mij Sander dan maar, die stelt zich heel anders op en doet dat allemaal veel slimmer.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:41

Ik ben er niet bij geweest en ga niet op foto's reageren, als zijnde, het is zo gegaan. Ik bedoel, je kunt het zo uitleggen, en toch lichaamstaal, een situatie totaal verkeerd inschatten. Maar het is niet alleen de verkoop van Totilas waar wij van weten, er was ook nog de Kur in spiegelbeeld, en het slappe verhaal erachter (slap is mijn mening, vind dat het wachten is op de tijd tot er geen verhaaltjes meer kunnen zijn over het hele Totilas rijden gebeuren). PS schijnt de koop ook wat voorbarig in het nieuws te hebben gebracht, allemaal toch reden om elkaar wat minder leuk te vinden, zeker als excuses uit blijven, omdat Rath/familie/PS het allemaal doodnormaal vinden, omdat het alleen qua beleefdheid niet helemaal kan, maar bij wet niet te veroordelen valt.

Buiten dat, we weten niet hoe het verder achter de coulissen gaat. Gal houdt zijn mond, en de clan van Rath doet alles via pers en tv en films, om symphatie te winnen, en dat krijgen wij alleen mee. De rest niet.

Over het Arnd verhaal zegt Rath in de pers gewoon; het is niet gebeurt, bv, de ruzie iig niet. Op de rest gaat hij niet in. Dus Arnd liegt, volgens Rath. Vind het gewoon een heel 'gezwets' en verexcuseren en bespelen van de pers, en dan toch meer van de Rath clan zijde, want Harskamp wordt er via Arnd dan weer bij betrokken, maar bewijzen zijn er niet.

Overigens, van de wond van Totilas en de ruzie verder ook niet, er zijn wel mensen die beweren de zware training te hebbe´n gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:48

Eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat Raths in het openbaar ruzie gaan maken, ze weten wel beter dan dat. Ik denk eerder dat dat verhaal in de wereld gebracht is om ze in een kwaad daglicht te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:54

Lovely schreef:
Eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat Raths in het openbaar ruzie gaan maken, ze weten wel beter dan dat. Ik denk eerder dat dat verhaal in de wereld gebracht is om ze in een kwaad daglicht te zetten.

Zo kun je het ook bekijken, maar persoonlijk denk ik dat Arnd echt zijn reputatie niet op het spel gaat zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:06

Wuis schreef:
Lovely schreef:

Zo kun je het ook bekijken, maar persoonlijk denk ik dat Arnd echt zijn reputatie niet op het spel gaat zetten.

En de familie Rath wel?

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:35

Nee, maar in de hitte van de strijd, kan er iets gebeuren. Maar Mevr. Linsenhoff heeft echt wel haar op haar tanden, ondanks haar vriendelijke glimlach. Zoals ze Hans Isenbart, die zei dat de beweging van T niet in een dressuurring hoorde gezien wat men normaal graag ziet, en publiek een veeg gaf...Hij was volgens haar niet helemaal met de tijd meegegaan, etc, terwijl die man, hoewel op leeftijd, als een kenner bekend staat in D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 16:57

Lovely schreef:
En de familie Rath wel?

Zoals ik al eerder zei, ik ben zelf ook wel eens aan het bekvechten geweest in een niet zo handige situatie. Zulke dingen gebeuren als de emoties hoog oplopen.