luve_rozes schreef:Inc loon, betaal ik voor balen persen en wikkelen 3 euro per baal meer dan verleden jaar.
En dan is er nog niet gemaait en geschud wat ook duurder uitvalt vanwege de hogere dieselprijzen... Wij hebben dit jaar al 5000 liter brandstof meer gebruikt dankzij het weer in NL... En de rest van de liters brandstof is stukken duurder in vergelijking met vorig jaar! Reken uit de "winst"
luve_rozes schreef:Ik heb op 3,5 hectare 4 balen minder dan verleden jaar. Dat zelfde geldt voor mijn vriendin in Friesland, die had 5 balen minder.
Dat is wel ruim een pak per hectare! Bekijk dat over heel NL heen en je hebt stukken minder opbrengsten!
suffie schreef:Er is dit jaar erg veel gewikkeld, omdat de droge dagen aan 1 stuk zeldzaam waren. Balen zijn hier genoeg te koop, maar ECHT hooi is zoeken naar een speld in de hooiberg
Dit is dat ik hier in de omgeving ook zie
Ariebren schreef:De grote jongens met 100 en meer melk of vlees koeien aan huis bepalen de prijs.
Konden wij de prijs maar bepalen
Dan was iedereen een stuk gelukkiger geweest dit jaar denk ik
pmarena schreef:Ik hoop eigenlijk dat de hooiboeren van de winter massaal met de laatste balen blijven zitten omdat iedereen alles al ingeslagen heeft
Dit zal niet gebeuren hoor
Als je gaat rondbellen hebben veel fouragehandelaars niet eens hooi omdat ze niet eens weten waar ze het vandaan moeten halen...