Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:19

yevs schreef:
Wat me nog 't meest stoort is dat mister Rath nooit tevreden lijkt na zijn proef.
Totilas krijgt een paar armoedige, kleine klopjes op z'n hals terwijl 't beest zich uit de naad werkt om z'n ruiter die bovenop zijn rug zit te harken een plezier te doen.
Nou wil ik niet zeggen dat 't beest doodgegooid moet worden met halsklopjes maar kom op..

bah.

Heuh? Ik zag vandaag toch een heel erg opgetogen Rath... :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:21

Volgens mij zijn het hier een bende mierene*kers da't ni schoon is om te zien...
4 woorden: Get over it already.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:39

Een knappe proef, zonder meer.
Wees maar blij dat het (nog) niet het niveau heeft van Edward. Dát zou pas een 'ramp' zijn voor Nederland BV. :P .

yevs

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:53

@ janine1990:
Toevallig vandaag dan wel, maar dat heb ik nog niet veel vaker gezien ;)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:16

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 05:42

yevs schreef:
@ janine1990:

misschien omdat hij pas 2x gereden heeft.. :Y)

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:46

Miere.neu.kers of niet, maar Totilas en Rath maakte in de wissels een grote tact fout en idd bij Edward zaten er ook wel eens tactfoutjes in,maar de commentator wees gelijk naar Edward Gal, waar Totilas dit ook altijd zo deed. Sportief?? :?

Daarnaast snap ik niet hoe hij derde zo is geworden, was de rest danzo veel minder??

Ik vond Rath ook minzaam met zijn beloning pas, geen klopje gelijk na afloop, trok een zuurpruimig gezicht en tijd later keeg Totilas een klopje.
Heb dit heel vaak anders gezien bij andere ruiters en amazones en als hetniet Totilas betrof was mij dit ook opgevallen en had ik Rath ook een zuurpruim gevonden.

Ook de bijna horizontale stang viel mij weer op.

Jammer.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:16

Ik heb niet alles gelezen maar wilde even melden dat mij opvalt dat Bokt toch wel heel veel topruiters/trainers hebben die het allemaal precies weten hoe het moet :)*

:')

Ik zag maar één ding. Hoop dat Rath en Toot nog een hoop mooie dingen gaan doen als ze straks op elkaar ingespeeld zijn. :j

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:20

Uhms? Ja daar gaat het hier toch om? Dat iedereen zn mening kan geven? Of mag niemand iets zeggen voordat ie wereldkampioen is geweest?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:29

yevs schreef:
@ janine1990:

Ooh, ik dacht dat je bedoelde van de proef van gisteren :P

Tsjah, zenuwen, niet helemaal tevreden.. De druk op de schouders... En daarbij, iedereen is anders... Waar ik heel enthousiast op kan reageren, kan jij een flauw glimlachje geven, ik noem maar wat.
Ik geloof dat het enthousiasme van Edward, of Anky, zo even twee mensen die in mijn ogen altijd heel erg enthousiast kunnen reageren als ze tevreden zijn, ook niet iets is dat bij Rath hoort... Ik denk dat Rath een redelijk introverte persoonlijkheid heeft. Met de nadruk op denk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:39

Jonge combi, kan gebeuren. Ik zag ondanks de fouten zoch ook hele mooie momenten!

En joh, Totilas heeft een lange nek en ook nog werkelijk een rug, is me bij Gal nooit zo opgevallen :')

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 11:33

Adil schreef:
Jonge combi, kan gebeuren. Ik zag ondanks de fouten zoch ook hele mooie momenten!

En joh, Totilas heeft een lange nek en ook nog werkelijk een rug, is me bij Gal nooit zo opgevallen :')

Liep ie zo uit elkaar dan :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:01

zipje71 schreef:
Adil schreef:

Liep ie zo uit elkaar dan :D

Je kan je ook af vragen of Gal hem zo in elkaar trok :+
Ik volg Adil hierin.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:07

Waarom moet er nou steeds naar het verleden gegrepen worden als er commentaar komt op hoe Rath Totilas nu presenteert? Ik ken me nog goed herinneren dat mensen die het jammer vonden dat Totilas verkocht was en naar Duitsland gegaan is maar niet moesten zaniken omdat het nou eenmaal zo was en daar niets meer aan te doen was, kortom je erbij neerleggen en niet meer terugvallen op hoe het ooit was.

Grappige daaraan is dat de mensen die dat van de daken schreeuwende nu te pas en te onpas terug grijpen naar de tijd dat Gal en Toot nog een combinatie waren. Apart <<)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:09

easygoing schreef:
Waarom moet er nou steeds naar het verleden gegrepen worden als er commentaar komt op hoe Rath Totilas nu presenteert? Ik ken me nog goed herinneren dat mensen die het jammer vonden dat Totilas verkocht was en naar Duitsland gegaan is maar niet moesten zaniken omdat het nou eenmaal zo was en daar niets meer aan te doen was, kortom je erbij neerleggen en niet meer terugvallen op hoe het ooit was.

Grappige daaraan is dat de mensen die dat van de daken schreeuwende nu te pas en te onpas terug grijpen naar de tijd dat Gal en Toot nog een combinatie waren. Apart <<)

Er komt iets in me op met pot en ketel.......

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:11

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

Er komt iets in me op met pot en ketel.......

Ja bij mij hetzelfde inderdaad. De pot doet hier precies wat het de ketel altijd verweten heeft. <<)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:16

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:18

easygoing schreef:
Ja bij mij hetzelfde inderdaad. De pot doet hier precies wat het de ketel altijd verweten heeft. <<)

De ketel lijdt volgens mij aan geheugenverlies betreffende haar eigen eerdere berichten maar de pot vindt dat niet zo erg. Pot besluit gewoon dat het dan zinloos is. :D

(Lol en nu maar hopen dat geen vlaamse vrienden me mezelf Pot zien noemen want dan ga ik iets mogen uitleggen _O-)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:28

Ayasha schreef:
Ik volg Adil hierin.

Ik vond/vind van niet. En al liep ie bij Edward korter in de nek, van trekken wil ik al helemaal niet spreken

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:31

Zucht ik vind Totilas super en ik gun het Rath van harte maar dit zijn wel heel veel punten voor zo'n rit
alleen de laatste Piaffe lukte, galopappuyementen niet goed, bijna alle wissels om de pas naar de maan en in de 1e piroutte valt hij gewoon in draf halverwege

Ik hoop dat Rath hem op kan pakken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:39

zipje71 schreef:
Ayasha schreef:
Ik volg Adil hierin.

Ik vond/vind van niet. En al liep ie bij Edward korter in de nek, van trekken wil ik al helemaal niet spreken

Trekken moet je ook helemaal niet zo zwaar opnemen :D
Ik denk zomaar dat een GP paard, eender welk, geen écht trekken pikt. :D Ze mogen dan wel werkwillig zijn, vaak zit er ook een behoorlijk ego achter :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:50

ok , nee dan begrijp ik je

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:55

Haha ik snap het misverstand wel, het staat er ook krom _O-

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:56

RM94 schreef:
Zucht ik vind Totilas super en ik gun het Rath van harte maar dit zijn wel heel veel punten voor zo'n rit
alleen de laatste Piaffe lukte, galopappuyementen niet goed, bijna alle wissels om de pas naar de maan en in de 1e piroutte valt hij gewoon in draf halverwege

Ik hoop dat Rath hem op kan pakken

Dat is wel nodig want bij de echte jury komt hij hier niet zo mee weg en zeker niet onterecht boven Laura te staan, dat vind ik dus echt een klap in het gezicht van zon amazone

Ik kan me zo voorstellen dat ze even uitgereden is in Duitsland

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:03

In de slechte rit waar RM94 het over heeft was Rath ook niet voor Laura en werd hij slechts derde, wat niet wegneemt dat hij in de GPS wél onterecht eerste werd.

Ik wacht ook nog steeds op de mensen die de normen van de klassieke dressuur hanteerden om nu eerlijk toe te geven dat de rit van Laura in de GPS technisch veel correcter en volgens het boekje was dan die van Matthias, en dat Laura dus altijd had moeten winnen. Ik vind het heel vreemd dat die mensen klassiek telkens aangrijpen als argument om het voor Matthias op te nemen, niet hetzelfde doen voor Laura terwijl deze ook klassiek geschoold is.