Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 8*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karin444

Re: Arabische paarden zeer ernstig mishandeld in Luik *update 7*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:29

Filame, ik heb het gevoel dat u degene bent die op andere forums ook al herrie schopt. Beledigingen aan het adres van de eigenaresse en uw tekst is waarschijnlijk vertaald van het frans zo te zien.

Kan iedereen deze persoon negeren? Lijkt mij het beste.

Dit soort onzin te lezen maakt me boos. Lees de topic anders van het begin af aan en maak een conclusie wat er gebeurt is, is niet zo moeilijk!
Trouwens de eigenaresse, zelfs niet op Franse forums, is echt niet onvriendelijk, integendeel!

Mensen negeren deze bullshit. sorry, kan me hier pissig om maken.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:48

ik volg het verhaal van deze 2 arme dieren vanaf het begin.

en ik heb al een keer gevraagd of ze niet verzekerd waren voor deze paarden en toen werd er nee gezegd :?
maar het is toch een dekhengst?
lijkt mij toch dat deze goed verzekerd is :j

en geld geven begin ik niet aan, ben zelf duizenden euro`s armen aan mijn paard en vorige paard die ingeslapen moest worden
mijn paard is ook 3 weken geleden geopereerd ,maar daar ga ik ook geen topic voor openen en om geld vragen?

ik vind dat wanneer jij paarden hebt en zeker een dekhengst dat je zelf moet zorgen of dat je verz bent of niet verz maar geld genoeg achter de hand.

en ik vind het heel erg wat deze dieren is overkomen en hoop ook echt dat ze beter worden, maar die post die negatief is en een bericht neerzet wat hier niet gewenst is ,zet je toch aan het denken
waarom kan er niet normaal gereageerd worden op zo`n vraag?
ik vraag me ook af hoe ze aan deze verwondingen gekomen zijn :j

ik vind het raar dat een negatief bericht gelijk genegeerd moet worden?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:50

Wickedwyvern schreef:
Ragdollcat waar het kort op neerkomt is dat de wond opnieuw geopend is omdat er losse botstukjes in zaten. Ook is er een agressieve bacterie in de wond en krijgt hij daarvoor alvast antibiotica. Verontrustend is dat er bij proesten van de hengst aan beide kanten van de hechting lucht uitkomt. Ze weten nog niet precies wat dit betekent.

De merrie is nog steeds drachtig en gevaar van afstoten door alle medicijnen is nu geweken.

Geen woord voor woord vertaling, maar wel in hoofdlijn.

Super bedankt, het hoeft ook niet woord voor woord te zijn.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:55

Omdat ik die collecte ben begonnen en niet de eigenaresse. Die dacht er toen niet eens aan omdat ze in shock was! Ik vond het zo gruwelijk wat er gebeurde en besefte dat de medische onkosten enorm hoog zij dat ik dit gedaan heb en uit een goed hart, verder niks.
Tevens heeft de eigenaresse mij vandaag geschreven dat ze op fb gestalkt wordt door iemand die haar vanalles verwijt, en ze een klacht gaat indienen. Dit is heel erg en express gedaan om louter mensen nog ongelukkiger te maken en onzekerheid te creeren. Waarom? Omdat mensen soms hier plezier in hebben. Deze persoon werkt voor een of andere stichting die niet eens bestaat!

Ik vrees ook dat dit dezelfde persoon is en ze waarschuwde mij hiervoor al dat dit dezelfde persoon kon zijn. Het is dus duidelijk weer iemand die dit express doet en waarschijnlijk Frans is.

Ik ook heb vorig jaar 3000 kosten door een dood veulen gehad helaas omdat de merrie er slecht aan toe was en geopereerd is geweest, gelukkig maakt ze het goed en niemand om geld gevraagd. Maar dit soort MISHANDELING op zo'n wrede manier vind ik iets geheels anders.

En nee de hengst is niet verzekerd en was hij dat geweest (heb ik trouwens al op geantwoord hier) : de verzekering zou sowieso NIET tussen beide komen omdat er sprake is van crimineel geweld tegen de paarden en geen verzekering komt in Belgie dan tussenbeide.

Ik ga hier verder niet meer op in want dit kost mij teveel energie en dat is juist de bedoeling. Verwarring te scheppen.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:03

Dan wil ik als laatste toevoegen dat op het franse forum en facebook deze persoon mijn teksten hier vertaald heeft in het frans over de toestand van de paardjes en er sceptische woorden achter heeft gezet.
Dat de eigenaresse dit zelf heeft gedaan bijv!!!!! JA TUURLIJK. En waarom?

Terwijl er hier absoluut geen reden voor is dat er enige oplichterij in het spel zit! Integendeel!

Zo zijn er dus ook mensen en daarom mijn heftige reactie vanavond. Ongelofelijk dit. Echt geen woorden voor maar eigenlijk tranen en onbesef om dit.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:12

filame schreef:
ik heb echt moeilijk te geloven hoe zo dingen kunnen gebeuren ! zijn de mensen zo slecht voor zo dingen te doen ?
maar de eigenaares van de paarden lijkt iets speciaal te zijn :.....
Op een franse forum was iemand die vriendelijk twee vragen steelde aan de eigenaares van de paarden : -hoe dat het kwaam dat er een hengst samen met merrie’s op de weide loopte, en als de weide alleenstande was...en als het niet mogelijk was dat de hengst een klap gekreggen had van de merrie ?
De eigenaares van de paarden heeft echt op een ongelooflijk manier antwoord ! (echt niet vriendelijk !)... (ik vond het personneel mogelijk dat de paard een klap gekreggen had)
Ik verstaat toch niet goed dat de eigenaares van de arabian paarden zo antwoorde ! die vrouw heeft zekker een slechte periode, maar toch, de mensen hebben interest in het verhaal en (het is toch normaal ) iedereen vraagt zich toch af hoe zo dingen kunnen gebeuren - als het geen ongeluk kan zijn (dat de merrie tegen de hengst geklapt heeft of zo iets! !). Maar voor de eigenaares van de paarden, is het alleen haar verhaal die de goede is, en niemand mag vragen daarop stellen !!, of zelf aan een andere versie denken .....u mag alleen geld opsturen of nieuws van de paarden vragen...maar zekker geen andere versie dan haar denken !
Niet al te vriendelijk voor iemand die geld ontvangt voor de paarden....
De paarden staan in dierenkliniek in Luik (universiteit kliniek), dus geen privé kliniek....

leer eerst eens om een verhaal duidelijk neer te zetten voor je hier van alles gaat rondstrooien -:(-

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:14

Pfffff... wat een vreselijke ellende :'( . Je zal maar je paard zo vinden.. bah, mijn maag draait echt om.
Ik hoop echt zo dat deze paardjes er bovenop komen..

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:36

Ik heb net de eigenaresse gebeld, niet alleen over dit. Ze wordt idd gestalkt door iemand op verschillende forums. Op een forum is deze persoon verwijderd. Dit geeft alleen nog maar meer ellende, die er al is.

De paardjes maken het vandaag goed trouwens!!!!!

Mocht iemand toch dringende vragen hebben dan kan men haar in het engels mailen op haar site. Liever niet want ze krijgt echt veeeel mailtjes binnen.
Men kan mij ook vragen stellen en ik speel die dan door en antwoordt dan hier.

In ieder geval is de politie druk bezig met onderzoeken maar dit duurt lang. Zo werkt dat helaas.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:38

Fijn dat de paarden het vandaag goed maken.

Wat een toestand zeg dat de eigenaresse ook gestalkt wordt, dat heeft ze er echt nietbij verdiend :n

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:59

Te triest voor woorden ook nog gestalkt worden door iemand die waarschijnlijk plezier in schept om mensen zwart te maken. Kan me niet voorstellen dat iemand dit zijn eigen paarden aandoet.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:02

nee tuurlijk niet, ze gaat morgen een klacht indienen. Dit is te erg voor woorden.

Heb er zelf geen woorden voor en ik ben eigenlijk erg boos nu. Heb de postings gelezen van die persoon op fb, maar daar niet op gereageerd.

Ik spreek haar regelmatig en je wilt niet weten hoe blij ze is dat mensen helpen. Ook met steun hoor! Alleen kan ze niet altijd antwoorden omdat ze zoveel mailtjes krijgt.

Je zult je paarden maar zo vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:24

Ik vind het ronduit belachelijk dat er kritiek is op het feit dat je een dekhengst samen met merries op het land zet, en er ook nog wordt geinsinueerd dat de blessures van de hengst het resultaat zijn van een trap van de merrie. Hoe komt de merrie dan aan haar verwondingen? En dat ontbrekende weidepaaltje is ook in lucht opgegaan?

Of iemand zijn paard heeft verzekerd of niet is een persoonlijke keuze. Het is een keuze om de dieren te laten opereren, en het is ook een persoonlijke keuze om financieel bij te staan.

Ik snap dat er in dergelijke situaties geen begrip is voor ramptoeristen, die niets anders doen dan energie vreten, zonder dat je er ook maar iets voor terugkrijgt.
Een mens heeft maar beperkte energie, en daar moet je zuinig mee zijn.
En ik kan me voorstellen dat de energie naar de paarden gaat, en er weinig over is voor nieuwsgierige medemensen....hoe goed bedoelt misschien dan ook.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:44

idd, sorry ik ben zo boos hierover. Over die posting hier straks.

Ik ben al blij dat ze het allebei redelijk maken vandaag! En geen complicaties meer en zo mag het blijven.

Tibet is gewoon een brave hengst, ik heb al vaker hengsten met merries zien lopen zonder probleem hoor. Moet men dan alles verdedigen? Dacht van niet. Mijn hengstje liep ook met de merrie gewoon mee vroeger als tweejarige maar dekte nog niet of probeerde wel wat uit te halen zonder probleem en sommige hengsten dekken ook op vriendelijke manier en dus op natuurlijke wijze. Mijn ruin (laat gecastreerd) heeft mijn helaas overleden merrie jarenlang gedekt, zonder resultaat wel, maar zo vriendelijk dat het mocht. Dat kan ook. Hij dekte soms meerdere malen per dag (hoorde ik wel achteraf) en ze liet het gewoon toe en nooit een schrammetje gehad. Ze waren maatjes. Een veulen was er wel niet. Vriendschap was er zeker. Een hengst kan dit ook doen hoor. Het zijn geen monsters als ze zich kunnen controleren wat sommige paarden ook kunnen hoor.

Dit was even off topic nu, in ieder geval zie ik hen binnenkort, met t collectegeld.

Dus Cassidy, ben het volledig met je eens!

Steunen mag, niets is verplicht maar mag dat niet posten hier. :-)

Karin

pintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 00:20

filame schreef:
ik heb echt moeilijk te geloven hoe zo dingen kunnen gebeuren ! zijn de mensen zo slecht voor zo dingen te doen ?
maar de eigenaares van de paarden lijkt iets speciaal te zijn :.....
Op een franse forum was iemand die vriendelijk twee vragen steelde aan de eigenaares van de paarden : -hoe dat het kwaam dat er een hengst samen met merrie’s op de weide loopte, en als de weide alleenstande was...en als het niet mogelijk was dat de hengst een klap gekreggen had van de merrie ?
De eigenaares van de paarden heeft echt op een ongelooflijk manier antwoord ! (echt niet vriendelijk !)... (ik vond het personneel mogelijk dat de paard een klap gekreggen had)
Ik verstaat toch niet goed dat de eigenaares van de arabian paarden zo antwoorde ! die vrouw heeft zekker een slechte periode, maar toch, de mensen hebben interest in het verhaal en (het is toch normaal ) iedereen vraagt zich toch af hoe zo dingen kunnen gebeuren - als het geen ongeluk kan zijn (dat de merrie tegen de hengst geklapt heeft of zo iets! !). Maar voor de eigenaares van de paarden, is het alleen haar verhaal die de goede is, en niemand mag vragen daarop stellen !!, of zelf aan een andere versie denken .....u mag alleen geld opsturen of nieuws van de paarden vragen...maar zekker geen andere versie dan haar denken !
Niet al te vriendelijk voor iemand die geld ontvangt voor de paarden....
De paarden staan in dierenkliniek in Luik (universiteit kliniek), dus geen privé kliniek....

sorry hoor, maar hier moet ik even op reageren:
mijn merrie is vorig jaar ook natuurlijk gedekt: dwz samen met de hensgt op de weide, en zodra ze drachtig is zal de hengst ze met rust laten, dit is trouwens mentaal de beste manier om hengsten te houden, nl tussen de andere paarden ( merries ) deze hengsten zijn meestal veel aangenamer in omgang omdat ze niet zo gefrustreerd rondlopen
verder heb ik al verschrikkelijke wonden gezien bij paarden maar dit hebben ze echt elkaar niet aangedaan. zeker de kwetsuur van Tibet is niet door een ander paard veroorzaakt.
trouwens een universiteits kliniek werkt net zo min als een prive kliniek gratis. dit is niet met een paar duizend euro opgelost
en wat betreft financiele steurn ??? als je op enkele weken tijd 4800 extra facebook vrienden bijkrijgt, dan had ik met m'n naieve betrokkenheid ( ik ben ooit nog met Tibet op de show geweest als een van z'n grooms, bij vorige eigenaars ) gedacht dat die allemaal 10 euro zuden schenken, niet omdat het gevraagd wordt ( de eigenaars vragen NERGENS naar geld, maar mensen vragen hoe ze kunnen helpen en daarom wordt er een rekening hiervoor geopend.....
iedereen wil weten wat er gebeurd, weinigen zullen concreet helpen
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 16-05-11 10:11, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Verwijzing naar inzameling verwijderd

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 00:29

wooow hoe ziek in je kop ben je als je zoiets doet serieus...m'n maag draait er echt van om, wat zijn er toch walgelijke mensen op de wereld!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 00:34

Jeetje hoe kan iemand zoiets doen? Dit is echt ongekend, arme arme stakkers van dieren. Ik mag geen lelijke dingen zeggen over de daders dus zal het ook maar niet doen maar ik zeg wel BAH BAH BAH!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 01:04

karin444 schreef:
Maar dit soort MISHANDELING op zo'n wrede manier vind ik iets geheels anders.

Ik wil niet vervelend doen, maar ik ben vast niet de enige die (nog steeds) denkt dat je er rekening moet mee houden dat dit een lelijk ongeval geweest is in plaats van opzettelijke mishandeling.
Ik zeg hiermee niet dat er geen mensen in betrokken geweest zijn (hopelijk kan de politie dat uitzoeken), en ook niet dat het minder erg is. Enkel een oproep om wat minder emotioneel naar dit alles te kijken..
Ik hoop uiteraard ook dat het snel beter gaat met de paarden, en met de eigenaresse die van dit alles vast ook al wat slapeloze nachten achter de rug heeft.

pintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 01:17

onderzoek zou uitgewezen hebben dat er wel degelijk aanwijzingen zijn die op kwaad opzet wijzen, verdere info ontbreekt
nogmaals: de wonde op de hensgt is volgens mij onmogelijk anders dan door kwaad opzet en fisieke handeling van mensen gbeurd. De wonde van poku zou ik nog kunnen aannemen dat die op een andere manier tot stand is gekomen, maar die van Tibet ?? no way !!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 01:22

pintara schreef:
onderzoek zou uitgewezen hebben dat er wel degelijk aanwijzingen zijn die op kwaad opzet wijzen, verdere info ontbreekt

Ja, dus tot 'zou' ja of nee is, en die ontbrekende info publiek is vind ik dat je voorzichtig en kritisch moet zijn.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 01:37

pfff vreselijk! hoe heeft iemand dit kunnen doen...

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 01:55

Nerootje Geplaatst: 03-05-11 14:26

M'n maag draait er echt van om, wat verschrikkelijk dat iemand die een dier aan kan doen.
Heb er echt geen woorden voor.

Ik sluit me hier bij aan ba'h om misselijk van teworden...als je lef in je donder heb vat dan de eign MAAR VAN DIEREN BLIJF JE AF!!

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 02:00

Jeeeeeeeeeeemig wat een ellendig iets met de paarden.
Ik hoop dan ook dat de eigenaresse en de paarden dit gebeuren redelijk snel opgelost kunnen krijgen om eindelijk in rust te herstellen van het hele gebeuren. Wat ik wel spijtig vindt is het kritiek op inzamelen en de stalking van eigenaresse is helemaal uit den boze. Mijn paarden zijn ook verzekerd en heb net in de polis gekeken en zelfs ik zou niet / nauwelijks aanspraak kunnen maken op de verzekering als zoiets gebeurd.

Het is dat ik de komende tijd niet in de positie ben om te doneren anders zou ik wel degelijk uit een goed hart wat schenken.Zelfs ik zou die kosten ook bij elkaar moeten sprokkelen en hopen dat er iemand vanuit zijn goed hart een inzamelactie zou beginnen want die rekeningen bij elkaar zou je een redelijk nieuwe auto van kunnen kopen....... heel veel sterkte, succes gewenst. Ik hoop echt dat het Belgische rechtsysteem de dader(s) goed aanpakt en wie weet kan je t.z.t. nog wel de kosten via het gerecht op hun gaan verhalen.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 06:23

noudy schreef:
filame, ben je extra lid geworden van bokt om dat te komen vertellen?
(Kon er door de schrijffouten sowieso weinig uit opmaken)

Ik denk dat filame een Waalse is en hard haar best doet om Nederlands geschreven te krijgen, dus ik zou niet al te streng zijn op de taalfouten.

@ Filame: Ik denk niet dat dit een ongeluk geweest kan zijn en ik kan me ook voorstellen dat de eigenaresse nu niet op aanvallen van mensen die het allemaal beter weten zit te wachten.
Het belangrijkst is nu dat de paarden zo snel mogelijk weer een fijn leven kunnen hebben.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:39

Er zijn wel aanwijzingen dat het om een misdrijf gaat, ik hoorde dat gisteren van de eigenaresse maar ik wil het politieonderzoek niet storen dus mag ik niet zeggen hoe en wat maar in ieder geval hierbij weten jullie iets meer.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 08:50

Geen nieuws over de paardjes deze ochtend? Hoop dat ze snel weer op de wei staan.

En of het misdaad of ongeluk is zullen ze vanzelf wel conclusies over trekken. Ik denk niet dat een ongeijzerd paard zon breuk in een schedel kan trappen (impact van een hoef is eerder een half rondje dan een rechte lange streep) dus daar geloof ik niet in.