Vanavond dressuur vanuit Londen live op tv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:40

jannie86 schreef:
adelinde was toppie, ik heb mij wederom zitten ergeren aan de handen van laura, ben ik de enige??

Je bent niet de enige. Heb me er ook aan zitten ergeren. En dan niet alleen haar handen, maar haar hele bovenlichaam. Vond dat zij te hoge punten kreeg, want ze had er een paar grote storingen in. Edward had het verdient om 2de te worden. En Adelinde heeft terecht gewonnen.

ZusJacobs

Re: Vanavond dressuur vanuit Londen live op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:50

Ik vind trouwens die richard davidson ook fijn rijden!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:59

Kelly_Taco schreef:
Ik stoorde mij ook vreselijk aan de mond van Parzival.
Deze heeft de halve proef gewoon open gestaan..
Niet alleen Laura hangt er goed aan, Adelinde net zo alleen Laura maakt constant nog ophoudingen.
Als ik naar de proeven van Laura en Adelinde kijk vraag ik me altijd af wat er gebeurd als er perongeluk een teugeltje breekt.
Volgens mij is de controle dan ver te zoeken.
Nee, ik vind het niet mooi.

Adelinde zie ik ook iets minder graag rijden tegenwoordig, neemt niet weg dat ik enorm veel respect voor haar heb hoor hoe ze zich naar de top heeft gewerkt en aan de gang is.
maar het hele beeld, ziet er idd uit alsof ze flinke spierballen moet hebben ondertussen :=
dat maakt het beeld wat 'onrustig', lijkt alsof ze haast in het zadel staat omdat ze zoveel weerstand aan de voorkant lijkt te hebben.. zonde want zoals ze 'vroeger' in het begin van haar carrière reed, zag het beeld er vele malen fijner uit, minder wurgerig/hangerig en gewoon fijn.

nogmaals, heb erg veel respect voor haar, doe het zeker niet na en ze heeft terecht gewonnen, maar dat is toch iets wat ik jammer vind van het plaatje bij haar.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:59

Kelly_Taco schreef:
Ik stoorde mij ook vreselijk aan de mond van Parzival.
Deze heeft de halve proef gewoon open gestaan..
Niet alleen Laura hangt er goed aan, Adelinde net zo alleen Laura maakt constant nog ophoudingen.
Als ik naar de proeven van Laura en Adelinde kijk vraag ik me altijd af wat er gebeurd als er perongeluk een teugeltje breekt.
Volgens mij is de controle dan ver te zoeken.
Nee, ik vind het niet mooi.

Ik geef je groot gelijk!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:01

FriesWytske schreef:
jannie86 schreef:
adelinde was toppie, ik heb mij wederom zitten ergeren aan de handen van laura, ben ik de enige??

Je bent niet de enige. Heb me er ook aan zitten ergeren. En dan niet alleen haar handen, maar haar hele bovenlichaam. Vond dat zij te hoge punten kreeg, want ze had er een paar grote storingen in. Edward had het verdient om 2de te worden. En Adelinde heeft terecht gewonnen.

hier nog een...

en die ''schrikreactie'' zoals ze het op tv zeiden, kwam naar mijn idee gewoon door haar snukken!

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:35

Heb echt weer genoten gister, en was echt verbaasd over Sisther en Ed! Wat hebben ze een mega vooruitgang geboekt zeg! Vond t alleen wel raar ze zei dat ze Sis niet zo gespannen was, maar ik kon t wel zien (en heel herkenbaar met mijn paard :P ) Edward ging er echt super mee om en kon haar goed onder controle houden. Vond t ja knikken van de engelsen ook wel echt heel storend, rij je op topniveau ga je ja knikken, wat ik toch een basisprincipe fout vindt :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:00

Janneke_Tri schreef:
Heb echt weer genoten gister, en was echt verbaasd over Sisther en Ed! Wat hebben ze een mega vooruitgang geboekt zeg! Vond t alleen wel raar ze zei dat ze Sis niet zo gespannen was, maar ik kon t wel zien (en heel herkenbaar met mijn paard :P ) Edward ging er echt super mee om en kon haar goed onder controle houden. Vond t ja knikken van de engelsen ook wel echt heel storend, rij je op topniveau ga je ja knikken, wat ik toch een basisprincipe fout vindt :Y)

Haha dat laatste viel mijn moeder zelfs op (heeft verder niet meer met dressuur sport). Het zag er idd niet uit :D

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:32

Laura vind ik vreselijk om naar te kijken! Zit de hele tijd in de mond van haar paard te rukken! Ben het er ook absoluut niet mee eens dat ze zo hoge punten heeft gehaald, ergens rond de 75 had ik eigenlijk gedacht....
Wie ik ontzettend goed vond was die finse met haar zwarte paardje! Wat een genot om naar te kijken!
Rintje V is een paard met mogelijkheden en ben gek op die fries, maar ik vond meganck er erg slecht op zitten, sorry hoor....

En wat me elke keer weer opvalt; waarom kanteld bij bijna alle paarden de stang? Een stang hoort toch op 45 graden en niet op 90?!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:39

Oja, die Rubel van Fanny verliefden is ook een schitterend paard!
En die finse was Mikaela Lindh....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:49

frisiangirl schreef:
Laura vind ik vreselijk om naar te kijken! Zit de hele tijd in de mond van haar paard te rukken! Ben het er ook absoluut niet mee eens dat ze zo hoge punten heeft gehaald, ergens rond de 75 had ik eigenlijk gedacht....
Wie ik ontzettend goed vond was die finse met haar zwarte paardje! Wat een genot om naar te kijken!
Rintje V is een paard met mogelijkheden en ben gek op die fries, maar ik vond meganck er erg slecht op zitten, sorry hoor....

En wat me elke keer weer opvalt; waarom kanteld bij bijna alle paarden de stang? Een stang hoort toch op 45 graden en niet op 90?!

Ja idd. ik vond richard erg vriendelijk met zijn stanggebruik!

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 11:32

ZusJacobs schreef:
Janneke_Tri schreef:
Vond t ja knikken van de engelsen ook wel echt heel storend, rij je op topniveau ga je ja knikken, wat ik toch een basisprincipe fout vindt :Y)

Haha dat laatste viel mijn moeder zelfs op (heeft verder niet meer met dressuur sport). Het zag er idd niet uit :D

Ik was bij mijn vriend aan het kijken. En ook zijn ouders vonden het geen gezicht en die hebben verder niks met paarden. :Y) Heb me er zelf ook aan geërgerd.

Saoirse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:03

Er reden er inderdaad best wel veel mee waarvan ik dacht........... {x) ...........Njjja. Snap niet dat ze op dit niveau mogen meerijden.
Ik weet niet meer hoe ze heet, maar ze was vrij klein en gezet en het leek of ze constant stond. En doorzitten............... nou ja, het leek gewoon nergens op. Was dat het engelse GP jurylid ?? {:)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:10

Stephanie Croxford?

Saoirse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:54

Ik heb echt geen idee meer hoe ze heet, ze reed zo'n combinatie of 5 of 6 eerder dan Edward.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:06

Bedoel je haar?

Saoirse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:07

Ja, die bedoel ik! Bedankt voor het filmpje. Zeg nou zelf.....................

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:57

Ze had ook die vreselijke muziek.

Jurylid dat meereed heette volgens mij Jane

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:42

dit jaar bij de wereldbekerfinale in den bosch nog wel, hebben we ons ook rot gelachen, of t was t jaar ervoor, igg er reed zo´n fransman mee vanuit t leger ofzo, igg hij kwam bij elke wissel een meter uit t zadel en hing de andere kant op, en hij was nou niet bepaald dun ofzo :+ was echt hilarisch gewoon :')

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:47

komt er ook zo'n topic van springen want dat zal ook wel live komen 2 uur lang vanvond dat lijkt me ook leuk of zeg ik nu iets raars?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:42

Janneke_Tri schreef:
dit jaar bij de wereldbekerfinale in den bosch nog wel, hebben we ons ook rot gelachen, of t was t jaar ervoor, igg er reed zo´n fransman mee vanuit t leger ofzo, igg hij kwam bij elke wissel een meter uit t zadel en hing de andere kant op, en hij was nou niet bepaald dun ofzo :+ was echt hilarisch gewoon :')

Vond het zo zielig voor het paard want hij gaf totaal niet mee met de wissel en ging steeds de verkeerde kant op paard was ook al 18/ 19 jaar oud en dan met zo'n ruiter op je rug petje af voor het paard. Hij startte 2 jaar geleden op Jumping A'dam.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 16:48