Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amalarab schreef:robin_hood schreef:Ik zou nu niet graag mijn paard minimaal 4 uur in een bevroren paddock zetten met het risico op een peesblessure, of zich een koliek laten eten aan het bevroren gras in de wei.
Maar juist hier gaat het om: mensen die hun paarden dus meteen maar 24/7 binnen houden want stel er gebeurt iets. Als ze méér buiten staan doen ze juist voorzichtiger.
*

Amalarab schreef:Maar juist hier gaat het om: mensen die hun paarden dus meteen maar 24/7 binnen houden want stel er gebeurt iets. Als ze méér buiten staan doen ze juist voorzichtiger.
Ren@te schreef:Lov schreef:
Om het opdringen, zowel dat de DB daar niet voor terugschrikt en sommige boktusers ook niet.
Het gaat hier om 200.000 paarden, beetje lastig om dat per geval te gaan bekijken.....
. Ninx schreef:[
Eerlijk? Ik denk dat het heel veel eigenaren niet interesseert.
Die willen PERSE dat paard, en als dat paard dan niet naar buiten kan.... jammer voor het paard.
Dat lees je toch ook altijd op Bokt? "Mag ik dan geen paard kopen ofzo?!" zegt men dan boos omdat men erover valt dat
het paard geen buitenlucht ziet.
Mijn antwoord is dan NEE, en deze maatregel kan daarin voorzien.
Pensionhouders moet idd verplicht worden buitenruimte te realiseren.
Maar nu heeft dat geen prioriteit, zij runnen zo'n toko voor het geld... en als de klant accepteert dat het paard nooit buiten komt, dan zal de pensionhouder niet spontaan zijn land gaan draineren of paddocks aanleggen....
.
.geerke schreef:jee...dus de helft heeft het niet echt goed?
Hier in frankrijk is het niet veel beter....dan staan de meesten misschien niet opgesloten in een stal maar gewoon verwaarloosd stikvol wormen in een wei zonder beschutting.
Mijn dierenarts was er gisteren en hij vond dat mensen eerst maar eens een soort cursus moeten volgen over de verzorging en de kosten van een paard voordat ze er een aanschaffen.
.
nikia schreef:als je op hun site kijkt vinden ze dat alle paarden in de winter op stal moeten en als het sneeuwt moeten ze een dikke winterdeken op, anders bevriezen ze.... Ja sorry hoor. Mijn veulen van 7 maanden staat met haar moeder en vriendjes gewoon buiten ( met schuilstal ) en die heeft het van zijn lang zal ze leven niet koud.
begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat ze er mee bezig zijn, maar je kunt ook overdrijven. Het zijn vaak mensen die wel een hart voor dieren hebben, maar geen verstand. sorry
mika11 schreef:Maar dat gebeurt toch bij al het (pluim)vee (reken paarden daar ook maar even onder), ook bij koeien, varkens, kippen, geiten. En daarvan hebben paarden vaak nog de schoonste stallen als je kijkt naar de rest van het vee. Paarden zijn luxer in onderhoud dan een koe of varken, en worden meestal ook wel zo behandeld.
Ik denk dat de meeste boerderijdieren niet zo'n luxe leven hebben met zoveel tijd en aandacht als het paard.
blue_kim schreef:inderdaad, een paard wat elke dag minimaal een dagdeel buiten staat, doet niet gek op de wei.
Ik zie mijn paard echt zelden vreselijk uit zijn bol gaan in het land, en met dit gladde weeral helemaal niet. Ze zijn niet dom.
Een paard wat echter maar een paar uurtjes buiten komt, zal zijn energie eruit willen gooien en zal dus wel raar gaan doen in de korte tijd dat ie buiten staat.