Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

Re: Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:17

tja, dat is wat het is hé ;) pure commerçe :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:20

Ik vind eigenlijk alleen die gratis dekking van Bodyguard schandelijk :o

Gezien Tot zijn prestaties, welke ook nog eens exterieurmatig goed in elkaar steekt en zijn bewezen moederlijn,
zou ik (als ik het geld had) het met een "goede" bewezen merrie best durven riskeren.

De betere veulens uit bewezen merrie's verlaten nu ook het erf niet onder de € 5000 à € 6000,- (zelfs niet met een hengst van € 1000,- ;-) )

And it's all in the game :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:24

nou extrieur matig vind ik hem niet zo heel sterk hoor :o maar idd een gratis dekking van bodyguard.. haha vind ik ook belachelijk.. maar goed je kan of daarvoor kiezen of 25 % korting..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:29

essiesilly schreef:
nou extrieur matig vind ik hem niet zo heel sterk hoor :o maar idd een gratis dekking van bodyguard.. haha vind ik ook belachelijk.. maar goed je kan of daarvoor kiezen of 25 % korting..

Onder de man vindt ik hem exterieurmatig ook tegenvallen....af en toe lijkt het alsof zijn kaak aan zijn hals vastgeplakt zit :o

Nee serieus als je de standfoto van de folder bekijkt en stukje voor stukje dan valt hij exterieurmatig niet tegen hoor ;-)
Mn zijn langdoorlopende schoft, enorm schuine schouder en lange broekspier zie ik graag, daarnaast heeft hij een mooi gewelfde bovenlijn en is mooi evenwichtig gebouwd.
(op die foto in de folder lijkt hij wat weekgekoot en wat hol in het pijpbeen, maar dit zie ik niet op andere foto's terug!)

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:58

die 25% terug is inderdaad nog het schandaligst van alles, en ik had ze inderdaad ook wel slimmer geacht maar goed, zoals je zegt, deze mensen zijn heel rijk, is niet als de 'normale' mens zeg maar ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:00

ulysse1 schreef:
die 25% terug is inderdaad nog het schandaligst van alles, en ik had ze inderdaad ook wel slimmer geacht maar goed, zoals je zegt, deze mensen zijn heel rijk, is niet als de 'normale' mens zeg maar ;)

Ja, voor de normale man is een dekking van Totilas nog steeds zo goed als onbereikbaar net zoals hij vorig jaar niet ter dekking stond. :) Ik kan me er niet zo druk over maken. Genoeg andere goeie opties van bewezen fokhengsten. Ik geef ze geen ongelijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:01

janderegelaa schreef:
Belachelijk in die zin dat deze mensen eigenlijk zo rijk zijn dat ze een bod van vele miljoenen op een paard af kunnen slaan.
Dat ze dan dit dekgeld vragen is hun goed recht, het is immers hun paard. Maar dat je 25% van die 5500 euro kwijt bent als je geen dracht hebt is eigenlijk schandalig. Zeker als je bedenkt dat één sprong invriezen ongeveer 250 gulden kost en dat je uit die ene sprong minimaal een portie of 6 haalt en in zijn geval nog meer heb ik begrepen.

Daarbij had ik ze commercieel gezien wel slimmer verwacht. Ze hebben maar heel weinig in kunnen vriezen dus er zal ook niet veel geboren worden in Nederland. Als die veulens tegenvallen dekt hij amper meer, net als Lingh. Als ze nou volgend jaar begonnen waren hadden ze er wel een paar honderd kunnen dekken want dan hadden ze voldoende sperma gehad. En dus veel meer inkomsten want ze doen dit echt niet om de fokkers tegemoet te komen. Dan hadden ze wel een redelijker tarief gehanteerd bij gust.

Ik maak een foutje, je bent niet 25% kwijt als je geen dracht hebt, je krijgt maar 25% terug. Je bent dus een duizendje of 4 kwijt. En dit voor mensen die al zo rijk zijn dat ze een groot hek om het huis nodig hebben ter beveiliging.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:03

listiglistje schreef:
Mn zijn langdoorlopende schoft, enorm schuine schouder en lange broekspier zie ik graag, daarnaast heeft hij een mooi gewelfde bovenlijn en is mooi evenwichtig gebouwd.
(op die foto in de folder lijkt hij wat weekgekoot en wat hol in het pijpbeen, maar dit zie ik niet op andere foto's terug!)

Leuk om dit te lezen. Ik vroeg me namelijk af wat bepaalde bokkers (kan zo namen niet voor de geest halen, moet ik even teruglezen) niet goed vonden aan hem. Ik vond m in de folder namelijk erg netjes uit zien en ik vroeg me af wat zijn zwakke punten waren.

Dutchy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:04

en wat nou als hij helemaal niet zo goed vererfd? zitten die mensen dadelijk allemaal met paarden die een hele hoop geld gekost hebben en nog nix voorstellen...:S

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:08

@Iris:Toevallig kwam hij op de thema avond beoordelen van dressuurpaarden even aan bod via een vraag uit het publiek en daar werd door gerenomeerde KWPN juryleden/fokkers verteld dat hij een iets langere hals zou mogen hebben, iets langelijnder had mogen zijn en een iets langer voorbeen zou mogen hebben.

Ik vind het een mooi paard, maar gevoelsmatig past hij niet echt bij mijn paarden (gelukkig maar, want ik kan hem ook niet betalen :+ ).

@Dutchy: Tsjah, dat risico loop je en neem je voor lief. Ik denk dat het met dit systeem best meevalt trouwens; het is al een statussymbool op zich om een afstammeling van Totilas te hebben ongeacht of het paard ook de kwaltiteiten van de hengst heeft geërft... Ook al heeft de nakomeling die wel, dan moet er nog een goede ruiter op die het eruit kan halen.
Laatst bijgewerkt door Lante op 04-02-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:09

@Dutchy1989 : Dat is toch de keuze van die mensen?
Dan hebben ze pech gehad!! ;)

Mocht het zo zijn dat hij wel een goede vererver is, dan kan het zijn dat de veulens natuurlijk zichzelf wel terugverdienen. :)

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:10

Dat is het risico wat je neemt en wat betreft die 25%... Die mensen zijn niet voor niets zo rijk geworden he ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:15

Maar waarom wil iedereen nu met Totilas dekken?
Het is toch veel veiliger om Gribaldi te nemen?
Hij heeft bewezen zijn genen door te geven, is véél goedkoper en met veel gunstigere voorwaarden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:18

SSSST Anneliesdj!! Niet ons geheim verklappen..! :D

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:42

En Kostolany is nog beter;):)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:44

anneliesdj schreef:
Maar waarom wil iedereen nu met Totilas dekken?
Het is toch veel veiliger om Gribaldi te nemen?
Hij heeft bewezen zijn genen door te geven, is véél goedkoper en met veel gunstigere voorwaarden.

Doordat ze allemaal een bord voor hun kop hebben en denken dat als Totilas hun merrie dekt ze een 2e Totilas krijgen.
Of ze hebben geld zodat ze tegen hun buurman kunnen zeggen dat ze HUN merrie door Totilas hebben laten dekken.

Ik vind het zo'n ophef allemaal. Kies de hengst die daadwerkelijk bij je merrie past, fokken is nog altijd gokken.
Die dure Totilas hoeft nog niet garant te staan voor een olympisch paard maar misschien doet die papierloze volbloed dat van de buurman weer wel.
En dan nog dan ligt het er nog helemaal aan welke ruiter uiteindelijk op dat paard komt.

Maar blijf totilas een prachtig dier vinden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 17:57

Cowgirl schreef:
Doordat ze allemaal een bord voor hun kop hebben en denken dat als Totilas hun merrie dekt ze een 2e Totilas krijgen.

Toch vreemd dat iedereen dat schijnt te denken bij topper terwijl ze wanneer er gedekt wordt met een 'gemiddelde' hengst ineens wel beseffen dat de merrie ook een grote rol speelt en er geen 2 kinderen hetzelfde zijn.

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:04

Waauw het lijkt me geweldig om uit onze merrie een veulen van hem te krijgen!!
zal alleen wel goed moeten gaan sparen denk ik! ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:16

mwah, als de hengst zijn karakter doorvererft ben je al een hele stap ;-) Uiterlijk ben ik niet helemaal onderste boven van hem maar dat maakt hij goed met zijn bewegingsapparaat. Toen hij net onder het zadel was vond ik hem al heel veel kracht en beweging hebben.. Gunstige papa voor je veulen, mits je de merrie er ook op uitzoekt.
Vind het wel grappig dat er voor een groot deel duitse paardeneigenaren/stallen hebben gereageerd... In de duitse media lees je alleen maar dat 'onze' paarden zo onnatuurlijk lopen, te grof zijn en compleet verkeerd getraint worden (niet alleen maar zulke berichten, wel veel).

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:22

Wat kost een Totilas nakomeling als hij met 3 jaar niet goed is met klin. en rontg. keuren? 5000euro + opfokkosten :)?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:37

anneliesdj schreef:
Cowgirl schreef:

Toch vreemd dat iedereen dat schijnt te denken bij topper terwijl ze wanneer er gedekt wordt met een 'gemiddelde' hengst ineens wel beseffen dat de merrie ook een grote rol speelt en er geen 2 kinderen hetzelfde zijn.

Ja, maar Totilas is zooooooooo speciaal, die kan je op een shet zetten dan komt er nog een topper uit, hij is toch buitenaards?

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:42

Wauw, die zijn dochter/zoon wil ik wel :~

Maarja ik hoop dat ze het dekgeld wat hoog zetten. Want zo een paard zal wel veel gevraagd worden voor dekhengst.
Ben benieuwd! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:46

Ayasha schreef:
Ja, maar Totilas is zooooooooo speciaal, die kan je op een shet zetten dan komt er nog een topper uit, hij is toch buitenaards?

Paard van de toekomst was het toch?
En als ie zo goed fokt, waarom willen ze dan alleen de beste merrie's voor zijn sperma?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:46

Dát vroeg ik me ook af :j Zo'n wonderpaard hoeft toch helemaal geen goeie merrie's? Voor dat geld mag je wel verwachten dat ie verbeterd wat je er ook onder schuift...... :+

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 18:47

Mytens schreef:
Wat kost een Totilas nakomeling als hij met 3 jaar niet goed is met klin. en rontg. keuren? 5000euro + opfokkosten :)?

Slachtprijs plus emotionele waarde :D