Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
essiesilly schreef:nou extrieur matig vind ik hem niet zo heel sterk hoormaar idd een gratis dekking van bodyguard.. haha vind ik ook belachelijk.. maar goed je kan of daarvoor kiezen of 25 % korting..
ulysse1 schreef:die 25% terug is inderdaad nog het schandaligst van alles, en ik had ze inderdaad ook wel slimmer geacht maar goed, zoals je zegt, deze mensen zijn heel rijk, is niet als de 'normale' mens zeg maar
janderegelaa schreef:Belachelijk in die zin dat deze mensen eigenlijk zo rijk zijn dat ze een bod van vele miljoenen op een paard af kunnen slaan.
Dat ze dan dit dekgeld vragen is hun goed recht, het is immers hun paard. Maar dat je 25% van die 5500 euro kwijt bent als je geen dracht hebt is eigenlijk schandalig. Zeker als je bedenkt dat één sprong invriezen ongeveer 250 gulden kost en dat je uit die ene sprong minimaal een portie of 6 haalt en in zijn geval nog meer heb ik begrepen.
Daarbij had ik ze commercieel gezien wel slimmer verwacht. Ze hebben maar heel weinig in kunnen vriezen dus er zal ook niet veel geboren worden in Nederland. Als die veulens tegenvallen dekt hij amper meer, net als Lingh. Als ze nou volgend jaar begonnen waren hadden ze er wel een paar honderd kunnen dekken want dan hadden ze voldoende sperma gehad. En dus veel meer inkomsten want ze doen dit echt niet om de fokkers tegemoet te komen. Dan hadden ze wel een redelijker tarief gehanteerd bij gust.
listiglistje schreef:Mn zijn langdoorlopende schoft, enorm schuine schouder en lange broekspier zie ik graag, daarnaast heeft hij een mooi gewelfde bovenlijn en is mooi evenwichtig gebouwd.
(op die foto in de folder lijkt hij wat weekgekoot en wat hol in het pijpbeen, maar dit zie ik niet op andere foto's terug!)
anneliesdj schreef:Maar waarom wil iedereen nu met Totilas dekken?
Het is toch veel veiliger om Gribaldi te nemen?
Hij heeft bewezen zijn genen door te geven, is véél goedkoper en met veel gunstigere voorwaarden.
Cowgirl schreef:Doordat ze allemaal een bord voor hun kop hebben en denken dat als Totilas hun merrie dekt ze een 2e Totilas krijgen.
anneliesdj schreef:Cowgirl schreef:Doordat ze allemaal een bord voor hun kop hebben en denken dat als Totilas hun merrie dekt ze een 2e Totilas krijgen.
Toch vreemd dat iedereen dat schijnt te denken bij topper terwijl ze wanneer er gedekt wordt met een 'gemiddelde' hengst ineens wel beseffen dat de merrie ook een grote rol speelt en er geen 2 kinderen hetzelfde zijn.