Arabesk schreef:nou hier alvast wat beelden van onze Anky (?) op 1.05 min
op normale snelheid al niet om aan te zien
Gaan we weer... Die filmpjes zijn nu al 1000x voorbij gekomen op bokt. Het eerste gedeelte zitten best akelige beelden tussen, maar niet afkomstig van wedstrijden op Nederlandse bodem. Verder laat Anky in deze film niets zien om zich voor te schamen. Ze maakt Krack gewoon even scherper aan de hulpen, zorg weer dat hij zijn aandacht bij haar heeft ipv zijn omgeving zo te zien... Dat sommige no-no's hier dat niet snappen, dat een echte dressuurcrack zoals dat paard wel even iets anders is dan de gemiddelde qua temperament lauwe huis-tuin en keukenknol is waar de gemiddelde (met name bitoos fanatiekelingen) mee rondkachelen.... (ook al vinden ze zelf waarschijnlijk dat zij het temperamentvolste, moeilijkste en karaktervolste paard van de wereld hebben en dat alleen zij er uit kunnen krijgen wat het beest tot nu toe kan... Om een indicatie te krijgen van hun kunnen: slechts 3 combi's scoren boven de 60% op de proefwedstrijd, de rest komt daar niet eens aan. Met uitschieters naar beneden van 45% en 47%! En dan commentaar gaan leveren op iemand die niet alleen scores van meer dan 80% internationaal scoort! Maar ook nog eens op een niveau waarvan 99% van de mensen hier alleen maar kan dromen... Het is gewoon lachwekkend! Zoveel simpelheid op een stokje als het om dressuur gaat)
Sorry hoor... Maar ik vind die discussie echt nergens over gaan. En dan CB: jou vind ik helemaal lachwekkend. Jezelf op de borst slaan dat je zo je nek uit steekt voor de paardensport en een hoop bla-bla over paardensport, welzijn, vriendelijkheid ect. Terwijl je zelf met 45% de ring uit komt. Alle uitvluchten die je voor die dik bedroevende prestatie aandraagt ten spijt. Op mij kom je dan echt over als een complete no-no. Ik zou na zo'n afgang mijn gezicht echt niet meer durven laten zien tot iedereen het weer een beetje vergeten zou zijn.
Verder iedereen zijn ding hoor. Als je er van overtuigd bent dat bitloos prettiger is voor je paard prima, als het straks wordt toegestaan op wedstrijden: leuk voor die mensen die die overtuiging hebben en graag bitloos willen starten. Maar blijf bij je leest. Als je zelf nog geen eens een normale Z1 proef neer kunt zetten (ongeacht met welke optoming) ga dan geen commentaar leveren op mensen die allang dubbel en dwars bewezen hebben dat ze dat wel kunnen. Op mij komt dat alleen maar heel dom over.
Verder over bitloos-met bit: de vriendelijkheid is en blijft afhankelijk van de ruiterhand. Ook de neus is gevoelig als je daar met je volle gewicht aan gaat hangen (en dus een optoming gebruikt waarvoor hij niet bedoelt is). Qua dressuur blijf ik van mening dat je uiteindelijk de fine-tuning mist zonder bit, en dat het daarom rijtechnisch gezien niet echt een verrijking is voor dressuur. Leuk als daarrmee aan een vraag van een selecte groep ruiters tegemoet gekomen kan worden, maar ik zie het eventueel toestaan ervan op wedstrijden niet als een kwalitatieve verbetering (eerder een commerciele verbetering)